![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat gedaan, dan beginnen de koersen en de zomerfestivals. Weer véééééééél overuren te betalen door............enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sssttt! Stil brother! Ook Nieuwe Belgen en sukkels uit de zandbakken,lezen mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een 'vaste privé positie'? Wa iets is me da? Leg es uit. Edde gedronken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar, ik ben nochtans niet op vakantie en mijn werk nu is nog steeds hetzelfde als die op 21 november. Idem voor mijn medewerkers.
Het enige dat wij nu doen, zijn een paar aankopen uitstellen tot 2014, maar erg is dat niet, die aankopen zijn niet prioritair.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaat het volgend jaar dan zijn ? Al vanaf half juli geen grote aankopen meer ? ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 2 december 2013 om 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ge zelf dat spel niet meegemaakt hebt als ambtenaar, dan gelooft ge uw eigen ogen en oren niet, als ge geconfronteerd wordt met de "logistieke omkadering" van de werking van de dienst.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de mensen buiten het management van de administratie niet echt weten wat er exact gaande is, en wat er nog op ons afkomt, ook inzake personeel trouwens.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoop jij daar op of vrees jij daar voor ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou het kunnen dat topambtenaren veel te veel verdienen naargelang hun hooggeschoolde onkunde?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() De hoogste loonkost, gemeentebelastingen, provinciebelastingen, gewestbelastingen, energiekosten, aandrijfkosten, watertax, milieutaxen, etc etc zorgt voor een sluitingsgolf die ongezien is.
Zowat de hele maak-industrie bolt het af en de dienstensector die hier van afhankelijk is gaat mee ten onder. Zelfstandigen krijgen hun zaak niet vd hand, gaan failliet, etc |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Mijnheer, indien Japan pearl Harbor niet had aangevallen dan was de USA nooit in WOII betrokken geraakt.
Dat Vlaanderen nu aangevallen wordt door Di Rupo ('mijn volk mag niet verarmen') is de prijs die wij betalen (ik ben zelf slachtoffer ; Ford Genk is wat loonkost betreft 22 Euro/UUR!!! duurder dan Ford Valencia) en die prijs is de onafhankelijkheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als wij saneren komen we ongewild steeds bij die mensen uit. Ze doen taken die gemakkelijk te vervangen zijn door automatisatie en/of uitbesteding. De 40 euro per uur loonkost maakt het soms erg duur om iets te doen waar weinig meerwaarde aan vast hangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Door de zware loonkosten is een investering van 200k terugbetaald in 1 jaar.
Deze machine doet het werk van 5 man. Daarna: pure winst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() de term metafoor is u duidelijk onbekend .. spijtig
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste, die maatregel van de regering is een bewijs van haar lafheid. Bij de planning van het budget durfden ze niet meer besparen, of tenminste durfden ze niet beslissen waar nog extra te besparen. Deze maatregel nu is zo blind en zo aleatoir: of de bereikte besparing nuttig is, of integendeel contraproductief: niemand heeft er over nagedacht. Ten tweede, hetgeen jij dan maar volgend jaar bestelt en aankoopt, is wel degelijk te betalen van het budget van volgend jaar. Ten derde, mocht de regering een nuttige maatregel overwegen, dan zou ze kunnen beslissen dat de kleine overschotjes die per dienst op het einde van het jaar nog zouden zijn, overgedragen worden naar dezelfde dienst maar voor volgend jaar, in plaats van zomaar te verdwijnen, dan zou die gewoonte om "naarstig maar alle budgetten op te souperen vooraleer de hakbijl valt" stoppen. Dan zou men gerichter kunnen werken. Waarom doet men het niet ? Omdat men te laf is om te durven zeggen waar bespaard moet worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is laf praten van op de zijlijn. Jij krijgt gemakkelijker de doodstraf uitgesproken voor ambtenaren die misbruik maken van hun budget dan overheden zo ver te krijgen dat ze effectief in absolute cijfers besparen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 december 2013 om 13:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu, dit betekent nog steeds niet dat ik op vakantie ben, verre van zelfs...
![]() |