![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar het gebeurde vroeger wel eens dat ik een krant als De Standaard in handen gekregen bij familie of van een collega. De laatste keer was rond de verkiezingen, en ik vond dat de manier waarop ze bepaalde artikelen opstelden of belichten, niet objectief was. Knack ken ik dan vooral van eens lezen in de wachtzaal van de dokter, en merkte daar op dat er wel wat kritische artikels/interviews instonden. Soms over items waar ik niets of weinig over wist, dus is mijn beeld dat Knack wat educatiever en kritischer is dan De Standaard. Het is moeilijk te beschrijven he, daarom dat ik het zo wat in bovenstaande voorbeelden giet.
![]() Laatst gewijzigd door plakker : 5 december 2013 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees elke week de Knack en je kan er allesbehalve dommer van worden. Vreemd dat topicstarter Rik niets meer van zich laat horen. Of leest die ook enkel reacties op wat hij eenmalig heeft gepost. Laatst gewijzigd door Rudy : 5 december 2013 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() knack was en blijft een goed weekblad maar heeft met de komst van een nieuwe hoofredacteur(ex humo)een paar sterkhouders verloren en is iets teveel naar links opgeschoven.Walter Pauli komt van de morgen maar is een meerwaarde.(daar is dus niets mis mee)maar gasten als Bheri lleshi kunnen mij gestolen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knack is en was een goed weekblad, voor wie wenst te betalen voor informatie dat het nieuws overstijgt. De realiteit en de concurrentie zijn moordend. Waarmee niet gezegd dat dit de kwaliteit van de journalistiek ten goede komt.
Persoonlijk vind ik dat kwaliteitsjournalistiek, en zeker onderzoeksjournalistiek, wordt onderbetaald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs wanneer er kwaliteit is op een aanvaardbare prijs, dan nog kopen de mensen liever massaal Het Laatste Nieuws. En ondertussen maar klagen over de kwaliteit.
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() jaja Attila maar het meest gelezen weekblad is dag allemaal.Daar staat niets in,buiten roddels.Dat betekent dat de doorsnee Vlaming geen interesse heeft voor kwaliteitspers.
Idem voor TV waar domme programma's de betere wegzappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Knack hield gewoon geen rekening met zijn lezers, de oplage zakt dagelijks, Koen weg, Erwin (Vanmol) weg, RVC idem dito, nu doeken ze een forum op omdat ze geen webmaster kunnen/willen betalen, en die Bleri Lleshi kan men lezen op de Wereld Morgen, nee er zit gewoon geen spirit meer in Knack.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je daar zegt is juist: de Knack is ondertussen laagdrempeliger. En toch verliest het weekblad klanten. Anderzijds. Een kwaliteitskrant zoals De Standaard wint aan kwaliteit en klanten. Hoe is dit te verklaren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst alle Vlaams gezinde talentvolle reporters buiten en die daarna vervangen door goedkopere politiek correcte dilettanten. Daarna kelderen de oplagen zodanig dat een fusie onvermijdelijk wordt en er van het oorspronkelijk product niets meer overblijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ... als Rikm niet meer reageert, dan kan dat zijn omdat Rikm teveel werk had om op fora rond te hangen.
Bovendien was er de laatste keer dat ik hier keek, nog geen zinnige reactie gekomen (of had ik moeten antwoorden op de vraag of de Knack werkelijk een forum had?). Ten tweede: ik kan Suzanne volgen als ze zich niet meteen thuis voelt op politics.be. In verhouding met dit megaforum was het Knackforum een clubje. Dat was wellicht één van de redenen van het opdoeken van dat laatste, maar het feit is. Ten derde: ik ben al sinds mensenheugenis geabonneerd op de Knack. Al van toen GoT er nog tekende en wijlen Anthierens er nog columns in schreef (vaak te stom en te pretentieus om dood te doen, maar bejubeld door een bepaald soort intelligentsia uit die tijd). Het blad heeft diverse koerswijzigingen meegemaakt. En met de komst van nieuwe stuurlui is dat opnieuw gebeurd. Er komt een soort "Humogevoel" met veel lijstjes en veel interviews en meer human interest. Of dat een verbetering is moet nog blijken. Een mening is geen journalistiek... Wat soms stoort is de publicitaire brol die van het Knackpakket deel uitmaakt, maar dat zal wel nodig zijn om het schip drijvende te houden, dus we zullen het maar bij het oud papier blijven gooien. Ten zoveelste: vermits ik geen tijd heb om kranten te lezen (en ik het nogal lullig vind om 's morgens nog eens te lezen, wat ik 's avonds op het TV-journaal al had gezien...), vind ik de evolutie naar een Knack-website wel handig. Al was ik daarzonder wellicht ook wel te weten gekomen dat Nelson Mandela dood is... En kijk wie we daar hebben: Emichiel! Tof. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hebben ze je verplicht om je leeftijd aan je nick toe te voegen?
Laatst gewijzigd door Rikm : 6 december 2013 om 18:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar wat ik er toen ook al aan toevoegde: de grootste concurrentie voor het forum kwam van de reactiemogelijkheid op de on-line-artikels. En als je die reacties bekijkt, dan lijken die vaak allemaal uit dezelfde beschutte werkplaats te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ... die ken ik nog van in de tijd dat er een Kifkif-forum was en dat daar nog iet of wat kon gediscussieerd worden. Kifkif is intussen verworden tot een polariserende propagandamachine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik ben hier aan het gissen he, ik heb geen cijfers, noch lees ik die krant vaak.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vraag. Wat vind je momenteel van knack ? Rudy |
|
![]() |
![]() |