Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet Nigel Farage president van de EU worden?
ja 7 26,92%
neen 18 69,23%
weet niet 1 3,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2014, 23:49   #21
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
... en toen hield Calvinist wijselijk zijn eigen mond ...
Isle of man is niet de kaaimaneilanden en nog minder een belastingparadijs. Trouwens heel erg vreemd dat iemand met een USA vlag in zijn profiel eurofiele gelul begint uit te braken. De meeste Anglofielen die ik ken zijn eerder radikaal anti-europees.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2014, 00:36   #22
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat is hij natuurlijk helemaal niet. Mogelijk heeft hij ooit wel iets gezegd over offshore rekeningen (?), maar je gaat hier toch niet beweren dat hij zich profileert als iemand die daar zijn centrale thema van maakt?

Zijn centrale thema's lijken mij een strijd tegen het gebrek aan democratie binnen de EU en indien even mogelijk Groot-Brittanië er via een democratisch referendum terug uit krijgen.

Of de man al dan niet een offshore rekeningkje in de kaaiman eilanden heeft doet dus niet echt terzake bij eender welk van die twee punten. Moet hij John Crombez heten ipv Nigel Farage zou u een punt hebben, maar zo noemt of profileert hij zich niet.
Hij profileert zich vooral als iemand die het corrupt banksysteem en de verwevenheid van de politiek er in veroordeeld.

Laatst gewijzigd door giserke : 3 januari 2014 om 00:36.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 03:40   #23
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Isle of man is niet de kaaimaneilanden en nog minder een belastingparadijs. Trouwens heel erg vreemd dat iemand met een USA vlag in zijn profiel eurofiele gelul begint uit te braken. De meeste Anglofielen die ik ken zijn eerder radikaal anti-europees.
Het was De Gaulle, die het VK niet in de Europese club wilde, de VS juist wel.
Oud 5 januari 2014, 04:04   #24
Calvinist
Banneling

Standaard

De Britten zijn in de EEG gestapt omdat het toen nog een echte vrijhandelszone was. De Britten zijn niet in de EEG gestapt om het 40 jaar later te zien ontsporen in een dicatoriale superstaat met aan de macht sociopaten en technocraten die de bevolkingen hun identiteit willen wegwissen.

Europese superstaat??? NOOIT, NEVER, JAMAIS!!!!!!!!!
Oud 5 januari 2014, 04:33   #25
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Britten zijn in de EEG gestapt omdat het toen nog een echte vrijhandelszone was. De Britten zijn niet in de EEG gestapt om het 40 jaar later te zien ontsporen in een dicatoriale superstaat met aan de macht sociopaten en technocraten die de bevolkingen hun identiteit willen wegwissen.

Dictatoriale superstaat? Wat hebben ze met uw drank gedaan; ondanks dat zaken niet naar uw zin gaan, gebeuren ze wel democratisch in de EU.
Verder stelde ik dat juist Amerikanen, voor Britse toetreding waren. Echter het Europese Ideaal is ouder dan de Britse toetreding, dus hebben ze dat dan maar willens en wetens genegeerd.
Oud 5 januari 2014, 17:52   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Het was De Gaulle, die het VK niet in de Europese club wilde, de VS juist wel.
Inderdaad. En ook de dag van vandaag wilt de VS een sterke EU, mèt het Verenigd Koninkrijk. Lees hier.

.
Oud 5 januari 2014, 17:57   #27
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Isle of man is niet de kaaimaneilanden en nog minder een belastingparadijs.
Zwak antwoord.

Citaat:
Trouwens heel erg vreemd dat iemand met een USA vlag in zijn profiel eurofiele gelul begint uit te braken. De meeste Anglofielen die ik ken zijn eerder radikaal anti-europees.
Ik weet niet wie die paar Anglofielen zijn die met u omgaan en ze zullen zeker bestaan, maar DIT is relevanter.

Laatst gewijzigd door Antoon : 5 januari 2014 om 17:59.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 19:14   #28
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De vraag toont de erbarmelijke kennis m.b.t. de EU van de vraagsteller al aan.

De EU heeft geen president. Het gaat waarschijnlijk om de positie van Van Rompuy, maar die is dus gewoon permanent voorzitter van de Europese Raad.

Iedereen die dan afkomt met 'we kunnen niet stemmen voor de president' zit er bijgevolg ook compleet naast. De bevoegdheden van de permanent voorzitter zijn daarnaast ook bijzonder beperkt.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 15:12   #29
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Idd, de Van Rompuy mag juist tussen de sprekers eens vragen of er nog iemand koffie moet hebben En trots dat we daarop zijn!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist
Calvinist, ik vraag me altijd af, een Farage-supporter zoals uzelf, op wie stemt u bij de Europese Verkiezingen? VB neem ik aan?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 19:26   #30
Calvinist
Banneling

Standaard

Ik woon in Nederland dus ik stem nu PVV bij gebrek aan beter....
Oud 18 januari 2014, 21:16   #31
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik weet niet wie die paar Anglofielen zijn die met u omgaan en ze zullen zeker bestaan, maar DIT is relevanter.
Wat de meest linkse president van de USA wil is daarvoor nog niet in het belang van het VK en Nederland. De EU is een supranationale dictatuur die de groei en de belangen van de individuele natiestaat afremmen en vernietigen. Beter om er afstand van te nemen en door te gaan naar voorbeeld van Noorwegen en Zwitserland.
Oud 19 januari 2014, 02:26   #32
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat de meest linkse president van de USA wil is daarvoor nog niet in het belang van het VK en Nederland. De EU is een supranationale dictatuur die de groei en de belangen van de individuele natiestaat afremmen en vernietigen. Beter om er afstand van te nemen en door te gaan naar voorbeeld van Noorwegen en Zwitserland.
Zoals Noorwegen en Zwitserland en dus de EU regels verplicht toepassen, maar zonder erover te kunnen meebeslissen?
Oud 19 januari 2014, 03:09   #33
Calvinist
Banneling

Standaard

Regels die betrekking hebben tot handel. Noorwegen en Zwitserland beslissen zelf hoeveel immigranten ze toelaten, hoe streng ze misdadigers straffen en hoeveel ze afdragen aan failliete landen. Het wordt eens tijd dat jij het eerlijke verhaal gaat vertellen...

By the way: Ik heb me trouwens steeds afgevraagd waarom de EU die zich zo openlijk tegen elke vorm van ''nationalisme'' keert wel een vlag en een volkslied heeft. Contradictio in terminis als je het mij vraagt....
Oud 19 januari 2014, 10:23   #34
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Regels die betrekking hebben tot handel. Noorwegen en Zwitserland beslissen zelf hoeveel immigranten ze toelaten, hoe streng ze misdadigers straffen en hoeveel ze afdragen aan failliete landen. Het wordt eens tijd dat jij het eerlijke verhaal gaat vertellen...

By the way: Ik heb me trouwens steeds afgevraagd waarom de EU die zich zo openlijk tegen elke vorm van ''nationalisme'' keert wel een vlag en een volkslied heeft. Contradictio in terminis als je het mij vraagt....
De EER en de sectoriële akkoorden gaan veel verder dan handel. Ook enkel Liechtenstein kan aantal inkomende EU burgers beperken. EU strafrecht(toebedeling) is eerder beperkt en legt minima vast geen maximumstraffen, dus LS blijven hier ook voor groot deel vrij. Als u mij een EU richtlijn aantoont die het tegendeel bewijst, zie ik dit graag. Noorwegen en Zwitserland betalen ook jaarlijks miljoenen aan de EU omdat ze de EU regels mogen toepassen. Het wordt eens tijd dat jij een handboek EU politiek of EU recht leest, dan hoef ik jou hier niet heel de tijd op de pertinente foutieve info die je verkoopt te wijzen.

De EU is ook niet tegen nationalisme, maar wel dat marginaal nationalisme dat jij predikt.
Oud 19 januari 2014, 11:02   #35
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Nigel farage is geweldig, vooral als hij Verhofstadt fileert

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 19 januari 2014 om 11:02.
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 11:03   #36
Remspoortobback
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Zoals Noorwegen en Zwitserland en dus de EU regels verplicht toepassen, maar zonder erover te kunnen meebeslissen?
Ja die landen zijn echt te beklagen

Veel meer dan Griekenland, Italië,Spanje, Wallonië, Frankrijk, Portugal, Ierland...

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 19 januari 2014 om 11:05.
Remspoortobback is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2014, 12:50   #37
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
De EU is ook niet tegen nationalisme, maar wel dat marginaal nationalisme dat jij predikt.
Quod erat demonstrandum, wie ben jij om te bepalen wat marginaal is en wat niet, eurofiel?? Nederland was nog niet zo lang geleden de 2de grootste handelsnatie van de wereld dat jij als Belg geen nationaal gevoel kent is niet mijn probleem. In Nederland leeft dat wel. Nu in elk geval werpt de EU zich steeds meer op als dam tegen nationalisme. Voorbeelden legio zoals hieronder:

http://www.novini.nl/eu-als-schoolkl...-nationalisme/
Oud 19 januari 2014, 13:44   #38
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Quod erat demonstrandum, wie ben jij om te bepalen wat marginaal is en wat niet, eurofiel?? Nederland was nog niet zo lang geleden de 2de grootste handelsnatie van de wereld dat jij als Belg geen nationaal gevoel kent is niet mijn probleem. In Nederland leeft dat wel. Nu in elk geval werpt de EU zich steeds meer op als dam tegen nationalisme. Voorbeelden legio zoals hieronder:

http://www.novini.nl/eu-als-schoolkl...-nationalisme/
Marginaal heeft meerdere betekenissen. Ondanks uw nationalisme hebt u blijkbaar weinig voeling met uw moedertaal.

U hebt vooral bewezen dat u inhoudelijk niet op de hoogte bent van de staat van zaken inzake Noorwegen en Zwitserland.

Uw nationalisme is duidelijk racistisch: "Meeste Nederlanders kotsen alleen al bij de gedachte dat een Roemeen een volksgenoot zou zijn."
Oud 19 januari 2014, 15:32   #39
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absolute onzin. Zwitserland noch Noorwegen is tot iets verplicht. (Wat het niet wil)
Oud 19 januari 2014, 15:40   #40
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Absolute onzin. Zwitserland noch Noorwegen is tot iets verplicht. (Wat het niet wil)
Lees hier anders wat op de website van de Noorse vertegenwoordiging over de relaties EU-Noorwegen.

http://www.eu-norway.org/about/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be