![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is uw mening, u goed recht, maar die u hier als wetenschappelijke waarheid naar voren brengt, wat bedrog is. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
voor moderne voorbeelden , zie Islam en creationisten
Laatst gewijzigd door Havanna : 28 december 2013 om 11:33. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De katholieke kerk was ook ' up to date ' om pas in 1992 ( negentienhonderd twee en negentig ) hun ongelijk toe te geven. En ik ga zeker niet voor je blauwe ogen wat recentere voorbeelden opsnorren.
Laatst gewijzigd door Aton : 28 december 2013 om 11:51. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banneling
|
Dat laat ik over aan de wetenschappers, maar bij het onderzoek naar de allerkleinste deeltjes, de hoekstenen van de materie, en dan spreek ik niet over electronen of zo, bevindt de wetenschappen zich gewoonweg op drijfzand.
|
|
|
|
|
|
#28 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat jouw opponenten zeggen, of het nu inhoudelijk waar of niet is, of het naar vorm fijnbesnaard of grof is, kan nooit een beletsel zijn voor jou om een totaal tegengestelde visie ernaast te zetten. Als dat geen vrije meningsuiting is, dan weet ik het niet. Citaat:
Discussie is discussie, zolang eenieder kan plaatsen wat hij wil. Wat mogelijk is: een bepaald idee kan er bakaaid afkomen wanneer het naast een beter of geloofwaardiger idee gezet wordt. Maar dat verhindert niemand om zijn zwakke stellingen te blijven geloven en verdedigen.
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Akkoord dat de wetenshappers onder elkaar discussiëren maar dit gaat eerder om specifieke verklaringen zoals bvb hoe komen de giraffen aan hun lange nek? Wat waren de parameters die ervoor zorgden dat een lange nek beter geschikt was om te overleven. Hier en daar zit er ook een paljas tussen die de boel probeert te bedriegen maar deze wordt door de wetenschap zelf ontmaskerd. De bewijzen zijn zo overtuigend dat zelfs Léonard ze aanvaardt. Hij blijft ervan overtuigd dat het een begeleid process is maar opnieuw, daar ontbreekt elk bewijs of zelfs indicatie van. Maw, hij geloof wel in de evolutietheorie maar hij gelooft niet dat het op toeval berust. En zo is hij dan toch weer een ongelovige maar een andere ongelovige dan degene die de theorie in zijn totaliteit verwerpt. En jij zegt dat het bedrog is. Hoe moeten we dit dan interpreteren? Een georganiseerd bedrog om de boel bewust te bedotten? Ik beschouw dit zelfs als zijnde onmogelijk. Men kan geen zo'n bedrog op deze schaal organiseren en dit 150 jaar volhouden. Ik denk trouwens ook niet dat religie een georganiseerd bedrog is, behalve hier en daar een sekte. Het is een meme en het zuiverste bewijs dat de evolutheorie realiteit is. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb een redelijke wetenschappelijk richting gevolgd, ongeveer 30 jaar geleden. Als ik zie hoe veel verder onze kennis nu staat kan ik daar alleen met bewondering naar kijken. Ik wil ook opmerken dat alle zaken die ik geleerd heb nu ook nog gelden. Het is dus niet veranderd, het s uitgediept. En binnen 30 jaar zal het opnieuw verder uitgediept zijn. Dus onze wetenschappelijk kennis blijft aan een extreem tempo toenemen maar hoe zit het met de kennis rond uw god en andere religieuze elementen? De vooruitgang is nul komma nul. Wat er wel steeds toeneemt is de kennis rond het ontstaan van de religies en daar stapelen de bewijzen zich ook op, nml dat de religie een uitvindsel is van de mensen en als er hier één intelligente creator aan het werk is is het de mens die god heeft gecreëerd en niet andersom. Laatst gewijzigd door JimmyB : 28 december 2013 om 12:12. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Enig idee welke en vooral de enorme hoeveelheid kennis er zit in het ding waar je dit op typt? Ik zou me vooral heel stilletjes en ver houden van dingen waar je overduidelijk geen BAL van snapt. Wetenschap en kennis evolueert continu. Religie herkauwt en herkauwt en blijft herkauwen antieke verhaaltjes. Laatst gewijzigd door Havanna : 28 december 2013 om 12:18. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vind het aannemelijker dat er voor de Bing Bang iets was dan dat er niets was. Waarom dit aannemelijker zou zijn kon hij niet echt hard maken. Dus eigenlijk opnieuw ongeloof nml, ik kan niet geloven dat er voor de Big Bang niets was. Volgens Vermeersch is deze vraag zinledig omdat we het toch niet kunnen achterhalen. Mss komt er wel een tijd waar relevante theoriën zullen geponeerd worden. Maar dan zullen we waarschijnlijk achter de huidige waarnemingshorizon moeten kunnen kijken. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#39 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Anders moet je maar eens komen kijken naar de draak in mijn garage. http://www.youtube.com/watch?v=KayBys8gaJY |
|
|
|
|