Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2014, 19:46   #21
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Judas Bekijk bericht
Absoluut niet.
Op goed geluk deze link waar verwezen wordt naar een wet van 1963. ALs ik eens veel tijd heb zou ik eens kunnen zoeken naar een recentere regelgeving...
http://www.senate.be/www/?MIval=/con...OLGNR=&LANG=nl
Als toemaatje ('t gaat wel niet over een wet, maar het streven naar een quotum) http://www.knack.be/nieuws/belgie/ov...mal-66361.html
Ik weet uit 'ondervinding' dat er regelmatig gevraagd wordt aan de ministeries hoe het zit met hun 'verplicht' quotum.
Oud 5 januari 2014, 21:17   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U had op tijd uw rode partijkaart hernieuwd?
Aan het resultaat te zien: blijkbaar niet.
Oud 5 januari 2014, 21:52   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 2012 spendeerde België 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt. Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel!
De titel "Federale ambtenaren worden gedemotiveerd " is fout en moet zijn
"Miljoenen mensen uit de privé zijn gedemotiveerd : zij betalen de hoogste belastingen en krijgen het laagste pensioen van de Westerse wereld, tot 3 keer minder dan statutair benoemde ambtenaren".
Ik weet dat het boekhoudkundig heel ambetant is, dat de minister van pensioenen mijn uitgesteld loon betaalt.
Bijgevolg: doe een klein beetje moeite. Mijn pensioen is niet hoger dan dat in de privé.
In werkelijkheid is de staatsschuld inderdaad hoger dan de actuele ongeveer 101 procent. D�*�*r ben ik wel mee akkoord.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 23:16   #24
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet dat het boekhoudkundig heel ambetant is, dat de minister van pensioenen mijn uitgesteld loon betaalt.
Bijgevolg: doe een klein beetje moeite. Mijn pensioen is niet hoger dan dat in de privé.
In werkelijkheid is de staatsschuld inderdaad hoger dan de actuele ongeveer 101 procent. D�*�*r ben ik wel mee akkoord.

.
U heeft nooit een uitgesteld loon gehad.
U kreeg een lagere aanvangswedde in ruil voor een benoeming voor het leven.
Toen jij in dienst trad was een overheidspensioen veel lager dan in de privé, uitgezonderd leger-rijkswacht.
Dehaene wou ons in de Euroslang krijgen en nam maatregelen oa een plafond voor pensioenen. De overheidsvakbonden hebben dit niet aanvaard voor hun leden en daar zijn de pensioenen uiteengegroeid (ook door de perekwatie). Uw uitgesteld loon is een leugen om bestwil net als uw fiktieve bijdrages.
U weet dit maar al te best!
Een ambtenaar kost de gemeenschap 600.000 Euro vanaf zijn pensionering tot aan zijn dood. Voor iemand uit de privé is dat 180.000 Euro.
Dit is smeerlapperij en ik zal dit crapuleus pensioensysteem blijven bevechten.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 13:01   #25
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen jij in dienst trad was een overheidspensioen veel lager dan in de privé, uitgezonderd leger-rijkswacht.
Dehaene wou ons in de Euroslang krijgen en nam maatregelen oa een plafond voor pensioenen. De overheidsvakbonden hebben dit niet aanvaard voor hun leden en daar zijn de pensioenen uiteengegroeid (ook door de perekwatie). Uw uitgesteld loon is een leugen om bestwil net als uw fiktieve bijdrages.
Een ambtenaar kost de gemeenschap 600.000 Euro vanaf zijn pensionering tot aan zijn dood. Voor iemand uit de privé is dat 180.000 Euro.
Zoals ik al een jaar geleden zei, streef ernaar dat alle pensioenen uitbetaald worden. Daarna is dat probleem alvast opgelost.
Oud 6 januari 2014, 13:22   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Aan het resultaat te zien: blijkbaar niet.
Ah, of U bent gepromoveerd, of ontslagen, naar gelang de partijkaart van uw evaluator.
Oud 6 januari 2014, 13:33   #27
doremi
Gouverneur

Standaard

Ons overheidsapparaat is wat betreft aanwerving van ambtenaren gewoon achter op alle vlakken.

Neem nu het uitbetalingssysteem volgens opleidingsniveau. Dit is toch enorm achterhaald. Ten eerste filtert men hier een hele hoop mensen weg die wel de juiste competenties hebben maar misschien (om welke reden dan ook) niet één of ander diploma. Zo'n mensen kunnen dan in de privé 2 tot 3x meer verdienen dan een zogenaamd C of D-niveau bij de overheid omdat de privé wel kijkt naar competenties.

Maar ook mensen met goede competenties die onder het B-niveau vallen komen al snel in de situatie waarbij men met zijn/haar competenties veel interessantere functies kan doen aan veel interessantere voorwaarden.

Het omgekeerde trekt men natuurlijk wel aan, de zogenaamde unief-papegaaien of fils-a-papa die hun scriptie ergens gekocht hebben (laten schrijven) maar die eigenlijk niets kunnen. Die gaan natuurlijk voor het A-niveau want onafhankelijk of je goed bent (evalueren wat is dat?) en of je echt wel kan wat er op je papiertje staat, je wordt toch betaald op A-niveau.

Door dit systeem filtert de overheid al enorm veel talent weg. Dom, zo dom!
Oud 6 januari 2014, 13:48   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste, je geschiedenislesje klopt maar zeer gedeeltelijk,
Ten tweede, je slaat de bal mis. Ik krijg maandelijks een bedrag dat een optelling is van mijn pensioenTJE en mijn uitgesteld loon.

Ge moogt dat crapuleus of scrupuleus of whatever bestrijden, dat raakt mijn jouwe kleren, en dat zal mijn portemonnee niet raken.

Ik strijd wel met je mee voor een modernisering van het ambtenarenstatuut, en voor de modernisering van de pensioensopbouw voor iedereen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 januari 2014, 16:30   #29
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten tweede, je slaat de bal mis. Ik krijg maandelijks een bedrag dat een optelling is van mijn pensioenTJE en mijn uitgesteld loon.

Ge moogt dat crapuleus of scrupuleus of whatever bestrijden, dat raakt mijn jouwe kleren, en dat zal mijn portemonnee niet raken.

Ik strijd wel met je mee voor een modernisering van het ambtenarenstatuut, en voor de modernisering van de pensioensopbouw voor iedereen.

.
Mijnheer, uw bijdrages zijn fiktie (vestzak-broekzak). Net als de afhouding bij een werkloze betaalt U in werkelijkheid niets. U bent een netto-ontvanger.
Uw "uitgesteld loon" is door Professor Emeritus Blanpain weggelachen. Kunt U misschien wetteksten aanduiden die U bij uw aanvang als leraar lager onderwijs in het statutair ambtenarenstatuut een hoger pensioen beloofden dan mensen met een vergelijkbaar diploma en loopbaan in de privé?
Mijnheer, U heeft maximum 38 dienstjaren gedaan en meer dan waarschijnlijk slechts 30 (opgespaarde ziektedagen). U had elke woensdagnamiddag vrij, nooit gewerkt op zaterdagen noch op zon- en feestdagen.
U genoot 60 werkdagen per jaar extra betaald verlof tov uw collega's in de privé en was zeker van een volle loopbaan gezien uw vastheid van betrekking, iets wat zeer weinig mensen genieten wereldwijd.
U was wettelijk verplicht om 20 uur per week op school aanwezig te zijn.
De uren die U (eventueel) buitenschools gepresteerd (zou) hebben zijn niet verplicht vanwege het ministerie van onderwijs.
U ontvangt een volledig pensioen dat tussen faktor 2 en 3 hoger is dan collega's-leeftijdsgenoten uit de privé die minstens 7 jaar langer moeten werken (om in armoede te eindigen).
En juist U komt hier met uw opgestoken vingertje de moraalridder uithangen!
Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden is vooral op U van toepassing.

U kunt ze kussen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 16:38   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Schoof, wanneer ga je dan dat uitgesteld werk doen?
Oud 6 januari 2014, 19:58   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer, uw bijdrages zijn fiktie (vestzak-broekzak). Net als de afhouding bij een werkloze betaalt U in werkelijkheid niets. U bent een netto-ontvanger.
Uw "uitgesteld loon" is door Professor Emeritus Blanpain weggelachen. Kunt U misschien wetteksten aanduiden die U bij uw aanvang als leraar lager onderwijs in het statutair ambtenarenstatuut een hoger pensioen beloofden dan mensen met een vergelijkbaar diploma en loopbaan in de privé?
Mijnheer, U heeft maximum 38 dienstjaren gedaan en meer dan waarschijnlijk slechts 30 (opgespaarde ziektedagen). U had elke woensdagnamiddag vrij, nooit gewerkt op zaterdagen noch op zon- en feestdagen.
U genoot 60 werkdagen per jaar extra betaald verlof tov uw collega's in de privé en was zeker van een volle loopbaan gezien uw vastheid van betrekking, iets wat zeer weinig mensen genieten wereldwijd.
U was wettelijk verplicht om 20 uur per week op school aanwezig te zijn.
De uren die U (eventueel) buitenschools gepresteerd (zou) hebben zijn niet verplicht vanwege het ministerie van onderwijs.
U ontvangt een volledig pensioen dat tussen faktor 2 en 3 hoger is dan collega's-leeftijdsgenoten uit de privé die minstens 7 jaar langer moeten werken (om in armoede te eindigen).
En juist U komt hier met uw opgestoken vingertje de moraalridder uithangen!
Luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden is vooral op U van toepassing.

U kunt ze kussen!
U kunt ze kussen ? Gelieve uw vuile was zelf te doen.

Blanpain staat niet vermeld op de pensioenfiche die ik krijg, telkens er iets aan de berekening wijzigt.

Verder ben ik geen netto-ontvanger. Ik ben namelijk in evenwicht.
Ik heb loyaal, plichtsbewust enz. meer gedaan dan strikt moest, en ik ben en word daarvoor eerlijk betaald.

Verder zeg jij dat ik het moraalriddertje uithang hier. Zelfs met opgestoken vinger.
Dat doe ik dus nergens.
In tegenstelling tot jou. Jij voert een kruistocht. Helaas tegen de verkeerde mensen.
(niet dat ik dat erg vind hoor, ik heb er bijwijlen wat plezier in. Zeker als ik hier en daar een tikkeltje overdrijf in mijn reply. Dan weet ik dat er gegarandeerd een boze reactie komt.)

.

Oud 6 januari 2014, 19:59   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Schoof, wanneer ga je dan dat uitgesteld werk doen?
Uw muile gij hé maat. Ge gaat me hier niet verraden of ik vijs u een been uit en neem uw vrouw nog eens een keer mee naar de cinema.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be