Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2014, 12:37   #21
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Zulk een daad van een moderne vorst als Boudewijn is eerder symptomatisch voor het verval van de RKK en de adel, in de 20ste eeuw beide gegijzeld door het burgerlijke establishment (in die zin dat ze enkel nog bestaan omdat het burgerlijke establishment ze laat bestaan).
Er zit voor hen dus weinig anders op dan collaboreren met de burgerlijke moraal (anders worden ze in het beste geval eventjes afgezet, zoals Boudewijn overkwam toen hij bezwaar had tegen de abortuswet).

Toen de adel het voor het zeggen had, vanaf de vroege middelleeuwen tot aan het guillotinefeest van bloeddorstige burgergepeupel in 1792, hebben Europese vorstenhuizen eeuwenlang het Christelijke europa verdedigd tegen de islam.
Dankzij die vrijwaring van de islam is in Europa de renaissance mogelijk geweest, met de welbekende wetenschappelijke en culturele ontwikkeling tot gevolg.

OK.

Hoe verklaart u dan dat in pakweg Zwitserland de renaissance en de welbekende wetenschappelijke en culturele ontwikkeling wél, maar de islam géén vaste voet aan de grond kreeg?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 18:16   #22
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Niet zo moeilijk. Immigratie zoals in de rest van Europa is in Zwitserland niet mogelijk. Wie wilde werken kon een contracvt voor drie maanden krijgen en daarna worden weggestuurd.
Buitendien letten de Zwitsers wel degelijk op wie ze binnen laten. Toestanden met islamieten zoals in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Antwerpen en Brussel heb je daar niet.
Er zal wel wat in Zwitserland te vinden zijn maar dat zal toch niet m die mate zijn zoals in Nederland.
Oud 11 januari 2014, 19:03   #23
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hoe verklaart u dan dat in pakweg Zwitserland de renaissance en de welbekende wetenschappelijke en culturele ontwikkeling wél, maar de islam géén vaste voet aan de grond kreeg?
Wat heeft Zwitserland met mijn vorige post te maken?
Wat is je punt?

Ofwel probeer je beargumenteerd te weerleggen wat ik beweer ofwel geef je toe dat ik gelijk heb.

Niet van dat halfom gezeik aub.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2014, 21:20   #24
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je punt?

...
Blijkbaar hadden de Zwitsers géén Europees vorstenhuis nodig om hun deel van Christelijk Europa 1) van islam te vrijwaren en 2) van renaissance en de welbekende wetenschappelijke en culturele ontwikkeling te laten genieten.

Hoe verklaart u dat?

Oud 11 januari 2014, 21:36   #25
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is je punt?

Ofwel probeer je beargumenteerd te weerleggen wat ik beweer ofwel geef je toe dat ik gelijk heb.

Niet van dat halfom gezeik aub.
Dit antwoord was niet voor jou bedoeld. Echter voor Djimi. Dat had ik even moeten aangeven, derhalve mijn excuus.
Oud 11 januari 2014, 22:20   #26
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Blijkbaar hadden de Zwitsers géén Europees vorstenhuis nodig om hun deel van Christelijk Europa 1) van islam te vrijwaren en 2) van renaissance en de welbekende wetenschappelijke en culturele ontwikkeling te laten genieten.
Ah nee?
Zwitserland heeft zijn islam-vrij zijn niet te danken aan het feit dat de oprukkende islam verslagen werd in Frankrijk en Oostenrijk?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 00:09   #27
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah nee?
Zwitserland heeft zijn islam-vrij zijn niet te danken aan het feit dat de oprukkende islam verslagen werd in Frankrijk en Oostenrijk?
Misschien wel, misschien niet.

Het is - helaas? gelukkig? - onmogelijk om de klok terug te draaien en te experimenteren.

Het is best mogelijk dat de Zwitsers erin geslaagd zouden zijn de oprukkende islam die dan niet in Frankrijk en Oostenrijk werd verslagen aan de oevers van het Meer van Genève tot staan te brengen.

We zullen het wellicht nooit weten.

Laatst gewijzigd door djimi : 12 januari 2014 om 00:12.
Oud 12 januari 2014, 14:02   #28
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb geen interesse voor feestjes in connectie met mijn professioneel leven. Soms kan je daar niet onderuit vooral als je deel uitmaakt van een groep. En ik drink niet eens graag champagne.

In die tijd was het bv de glorieperiode van de tapijtfabrikanten en die bemachtigden enorme contracten voor openbare gebouwen, paleizen, vliegvelden etc in het Midden Oosten. Wat mijn bedrijf betreft heeft dat ook zonder twijfel geholpen. Potentiele klanten werden ook uitgenodigd op vergaderingen en dit soort "feestjes" waar zij dan wel gevoelig voor waren.
ja natuurlijk nu weet ik ineens de reden dat republieken het economisch zo slecht doen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 14:04   #29
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vaak gaan er deuren open voor mensen met een titel die voor de rest gesloten blijven.

In het midden-oosten doen ze zelfs geen moeite om aanwezig te zijn als er niet minstens een prins aanwezig is.
Het klinkt misschien achterlijk, maar vele gaan net naar die feestjes en receptie, gewoon om te kunnen zeggen dat ze samen met een prins of koning op een feest aanwezig waren.
Via die feestjes worden er dan contacten gelegd waaruit veel handelsovereenkomsten groeien.

Weinigen kennen blijkbaar de echte manier van handeldrijven.
Dit gebeurd door het opbouwen van vertrouwen en de basis daarvan word vaak gelegd op feestjes waar een prins of koning aanwezig is.
Vaak komen de aanwezige handelaars niet eens in contact met de prins of koning en zitten ze aan de ander kant van de zaal.

Uit dergelijke handelmissies komen de vele transporten die via de haven van Antwerpen en Rotterdam lopen.

En gratis zuipen en vreten is relatief, want de handelaars betalen om mee te mogen of aanwezig te mogen zijn. En zij betalen voor de aanwezigheid van het adellijk bloed.
nog eens hoe komt het dat sommige republieken het economisch zo goed doen ,volgens uw uitleg zouden die allemaal aan de bedelstaf moeten zijn
Oud 12 januari 2014, 14:26   #30
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ja natuurlijk nu weet ik ineens de reden dat republieken het economisch zo slecht doen

Het is een pluspunt tijdens economische missies. Een soort extra marketing steun.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 17:23   #31
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een pluspunt tijdens economische missies. Een soort extra marketing steun.
nog eens ,is het daarom dat dit koninkrijkje het zo geweldig doet en de republiek duitsland zo slecht(sarcasmemodus af)
Oud 12 januari 2014, 17:26   #32
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
dikke zever ,als een zakenman te kiezen heeft tussen een zakelijk voorstel van een prins waarbij hij 5 procent winst kan maken of van een clochard waarbij hij 20 procent winst maakt .Zal de keus voor de clochard snel gemaakt zijn,dat ze graag naar die feestjes komen geloof ik graag
Oud 12 januari 2014, 21:02   #33
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
dikke zever ,als een zakenman te kiezen heeft tussen een zakelijk voorstel van een prins waarbij hij 5 procent winst kan maken of van een clochard waarbij hij 20 procent winst maakt .Zal de keus voor de clochard snel gemaakt zijn,dat ze graag naar die feestjes komen geloof ik graag

Laat het ons hierbij houden. Ik ben iemand pragmatisch en heb genoeg ervaring en kennis dienaangaande. Mijn mening over het koningshuis laat ik niet primeren over mijn zakelijke benadering.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 02:14   #34
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Meer is het inderdaad niet. En dan nog, enkel in bepaalde omstandigheden is het een pre. Indien het voortraject door de betroffen onderneming niet goed voorbereid en geklaard is, kan men enkel spreken van dure PR.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be