Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2014, 13:32   #21
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De lagere aanvangswedde van een ambtenaar is niet discriminerend omdat dit voor werknemers ook geldt.
Het is wel zo dat een werknemer meermaals in zijn carièrre een herstructurering of afdanking meemaakt waardoor hij telkens terug aan een laag loon moet werken.
Dit heeft voor gevolg dat hij een laag pensioen zal krijgen (dat geplafonneerd is).
De discriminaties tov werknemers zijn gigantisch :
Ook hier trekt de ambtenaar aan het langste eind : zijn pensioen wordt NIET berekend op zijn hele loopbaan maar op zijn meest gunstige jaren nl de laatste 5 jaren (voor diegenen die nu statutair worden is dat 10 jaar, nog steeds een geweldig voordeel).
Daarbij heeft de ambtenaar op pensioen nog vele extra voordelen zoals perekwatie, opgespaarde ziekte dagen, schooltijd die meetelt, veel hoger plafond dan de privé, beide echtgenoten ambtenaar genieten individueel pensioenrechten; ...
Het gaat om zoveel discriminaties dat het ziekelijkmakend is.
Het ergste van dit hele crapuleuze pensioensysteem is : honderdduizenden mensen met 40 of meer dienstjaren eindigen in armoede en sterven in extreem mensonwaardige omstandigheden, dikwijls verstoken van medische hulp.
Niet 1 statutair ambtenaar, zelfs met een minimumloopbaan zal ooit arm eindigen omdat hij elke maand een exuberant pensioen KRIJGT waaraan hij effektief nul Eurocent aan heeft bijgedragen.
Dit is een beschaafd land onwaardig!!
Echt waar?
Dat is het eerste wat ik hiervan hoor.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:33   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De lagere aanvangswedde van een ambtenaar is niet discriminerend omdat dit voor werknemers ook geldt.
Het is wel zo dat een werknemer meermaals in zijn carièrre een herstructurering of afdanking meemaakt waardoor hij telkens terug aan een laag loon moet werken.
Dit heeft voor gevolg dat hij een laag pensioen zal krijgen (dat geplafonneerd is).
De discriminaties tov werknemers zijn gigantisch :
Ook hier trekt de ambtenaar aan het langste eind : zijn pensioen wordt NIET berekend op zijn hele loopbaan maar op zijn meest gunstige jaren nl de laatste 5 jaren (voor diegenen die nu statutair worden is dat 10 jaar, nog steeds een geweldig voordeel).
Daarbij heeft de ambtenaar op pensioen nog vele extra voordelen zoals perekwatie, opgespaarde ziekte dagen, schooltijd die meetelt, veel hoger plafond dan de privé, beide echtgenoten ambtenaar genieten individueel pensioenrechten; ...
Het gaat om zoveel discriminaties dat het ziekelijkmakend is.
Het ergste van dit hele crapuleuze pensioensysteem is : honderdduizenden mensen met 40 of meer dienstjaren eindigen in armoede en sterven in extreem mensonwaardige omstandigheden, dikwijls verstoken van medische hulp.
Niet 1 statutair ambtenaar, zelfs met een minimumloopbaan zal ooit arm eindigen omdat hij elke maand een exuberant pensioen KRIJGT waaraan hij effektief nul Eurocent aan heeft bijgedragen.
Dit is een beschaafd land onwaardig!!
dus jij klaagt dat er mensen niet arm kunnen worden?
Oud 15 januari 2014, 13:33   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Hij arm, iedereen arm.
Oud 15 januari 2014, 13:34   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
rustig
- alle ambtenaren kunnen voor een prikje eten in gesubsidieerde bedrijfsrestaurants. Een privébedrijf kan dit doen met maaltijdcheques waar werknemers dan btw en andere kosten op betalen, en je kunt nergens gaan eten voor die 6euro, vroeger kon je dat wel nu niet meer...

- alle ambtenaren krijgen brieven waar ze supplementaire medische kosten als een bijkomende verzekering terugtrekken. Een privébedrijf moet dit doen via een verzekering waar btw en overheadkosten betaald worden.

- alle ambtenaren krijgen gratis treinabonnement; Een privé moet dit doen via een verplicht abonnement of een bedrijfswagen die peperduur belast wordt

- alle ambtenaren krijgen rimpeldagen, uitgestelde ziekteverlofdagen 1 maand per jaar, bijkomende sociale voordelen bij zwangerschapsverloven, facilitaire systemen om ouderschapsverloven te pakken, en hele boel vrije dagen, opleidingen en studeren tijdens hun werkuren etc... echt gigantische knoeiboel
M.u.v. dat 2e heb ik ze allemaal in de privé, dat laatste puntje zelfs een hoop meer dan kennissen van mij binnen het FOD Fin of elders voor de overheid.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:35   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Goh ik word deze topics ook wel beu. Dat er naar het pensioenstelsel van ambtenaren etc eens gekeken moet worden ga ik niet ontkennen maar elke dag of zo een topic over hetzelfde...je vorige topic over de ambtenaren staat zelfs nog op pagina 1 van dit subforum...
²

Dit is gewoon gespam, niets meer.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:38   #26
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ben het nu toch echt beu,....dan maar op de negeerlijst..
dikke 2
Oud 15 januari 2014, 13:39   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Gerapporteerd.
Ben het ook beu.
Oud 15 januari 2014, 13:41   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gerapporteerd.
Ben het ook beu.
bwa, je moet het zo bekijken: als hij hier wat zit te roepen en te tieren, kan hij geen andere mensen lastig vallen. stel je voor dat hij deze uitlaatklep niet meer heeft en effectief naar ministeries stapt om dit staan te roepen aan de receptie.
Oud 15 januari 2014, 13:43   #29
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
bwa, je moet het zo bekijken: als hij hier wat zit te roepen en te tieren, kan hij geen andere mensen lastig vallen. stel je voor dat hij deze uitlaatklep niet meer heeft en effectief naar ministeries stapt om dit staan te roepen aan de receptie.
Dat zal die mensen hun dag misschien wat kleuren.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 januari 2014 om 13:43.
Oud 15 januari 2014, 13:47   #30
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

hier is een heel subforum waar op vreemdelingen en immigranten word gekakt,
dus mag dat ook op ambtenaren
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:47   #31
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wie zijn "wij" ? Gijzelf en nog iemand anders ? Misschien de Rode Leeuw ?
Mijn beste jeugdvriend, Jan Jambon, waarmee ik sedert onze collegejaren op het St-Jan Bergmanscollege in Genk (zijn vader onderwees mij wiskunde)
bevriend ben en samen speelde bij "de Bregel" staat volledig achter mij net zoals de hele N-VA-top.
Ook binnen het ACV zijn wij aan de boom aan het schudden.
De overheidsvakbonden zijn ook verdeeld (statutairen-contractuelen). Zij willen ook oplossingen tav de vele discriminaties. De oude garde maakt nu plaats voor jongere mensen die deze discriminaties niet appriciëren.
2 jaar geleden kreeg je bij lezersreacties weinig stemming over de ambtenarenpensioenen. Om U een idee te geven : de uitspraken van Rudi Deleeuw gisteren over pensioensparen gingen voor 90% over de onaanvaardbare ambtenarenpensioenen.
De mensen uit de privé, de contractuelen (uw EIGEN collega's) de zelfstandigen en hun klanten, de vrije beroepen, ... ZE PIKKEN HET NIET MEER!
Wij lobbiën bij de deelnemers vd pensioencommissie, sturen dagelijks mails naar ministers, staatsecretarissen, ... zelfs op Europees niveau
Wij laten niet los!
Ambtenaar, U zult inbinden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:50   #32
six
Banneling

Standaard

Is dat wat jij en jeugdvriend Jan Jambon heelder avonden doen in Brasschaatse champagnebars, zagen over ambtenaren?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 13:53   #33
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn beste jeugdvriend, Jan Jambon, waarmee ik sedert onze collegejaren op het St-Jan Bergmanscollege in Genk (zijn vader onderwees mij wiskunde)
bevriend ben en samen speelde bij "de Bregel" staat volledig achter mij net zoals de hele N-VA-top.
Ook binnen het ACV zijn wij aan de boom aan het schudden.
De overheidsvakbonden zijn ook verdeeld (statutairen-contractuelen). Zij willen ook oplossingen tav de vele discriminaties. De oude garde maakt nu plaats voor jongere mensen die deze discriminaties niet appriciëren.
2 jaar geleden kreeg je bij lezersreacties weinig stemming over de ambtenarenpensioenen. Om U een idee te geven : de uitspraken van Rudi Deleeuw gisteren over pensioensparen gingen voor 90% over de onaanvaardbare ambtenarenpensioenen.
De mensen uit de privé, de contractuelen (uw EIGEN collega's) de zelfstandigen en hun klanten, de vrije beroepen, ... ZE PIKKEN HET NIET MEER!
Wij lobbiën bij de deelnemers vd pensioencommissie, sturen dagelijks mails naar ministers, staatsecretarissen, ... zelfs op Europees niveau
Wij laten niet los!
Ambtenaar, U zult inbinden.
Wij...
Oud 15 januari 2014, 13:54   #34
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik klaag discriminaties aan die miljoenen mensen treffen.
Zij worden zwaar gediscrimineerd omwille van wie ze zijn nl NIET-STATUTAIR.
U kunt dit systeem in de 21ste eeuw onmogelijk rechthouden, ook electoraal niet (jullie zijn een minderheid) en zeker niet financieel!!
Dit crapuleus systeem MOET afgebroken worden tot op de grond!!

Laatst gewijzigd door demonen : 15 januari 2014 om 13:57.
Oud 15 januari 2014, 13:56   #35
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaaskoppie Bekijk bericht
hier is een heel subforum waar op vreemdelingen en immigranten word gekakt,
dus mag dat ook op ambtenaren
Ik kak niet op ambtenaren, ik val een crapuleus systeem aan.
Jullie discrimineren ons omwille van wat wij zijn nl NIET-STATUTAIR.
U spuwt op uw collega's contractuelen, op werlnemers uit de privé, op zelfstandigen, op werkgevers, ...
Jullie kakken op ons!!
Oud 15 januari 2014, 13:59   #36
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U spuwt op uw collega's contractuelen, op werlnemers uit de privé, op zelfstandigen, op werkgevers, ...
Jullie kakken op ons!!
Het verhaal is in uw hoofd is een eigen leven gaan leiden, precies.
Neem op tijd de nodige stappen.
Oud 15 januari 2014, 14:01   #37
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Jullie kakken op ons!!
Jullie?
om een crapuleus systeem te ontmantelen kan men alvast beginnen met de stemplicht af te schaffen
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 14:01   #38
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik klaag discriminaties aan die miljoenen mensen treffen.
Zij worden zwaar gediscrimineerd omwille van wie ze zijn nl NIET-STATUTAIR.
U kunt dit systeem in de 21ste eeuw onmogelijk rechthouden, ook electoraal niet (jullie zijn een minderheid) en zeker niet financieel!!
Dit crapuleus systeem MOET afgebroken worden tot op de grond!!
zou het dan niet beter zijn om diegenen die het minder hebben, meer te geven?

en wat doe je met de discriminaties tussen de verschillende niveaus? Zo krijgt een topmanager per uur veel meer betaald dan pakweg een arbeider. zou je daar ook dan niet tegen moeten ageren?
Oud 15 januari 2014, 14:03   #39
Scorpio
Minister-President

Standaard

Laatste 4 discussies door demonen gestart:

-Aan ambtenaren
-Ambtenaren gaan met geld werknemers lopen
-Hoeveel zal mijn pensioen als ambtenaar bedragen?
-Verloning ambtenaren slaat nieuw gat in de begroting

Effe serieus blijven he kerel...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 14:06   #40
Paxton Fettel
Vreemdeling

Paxton Fettel's schermafbeelding

Standaard

Rustig Demonen, rustig...

Zeker nooit geslaagd voor uw examens bij Selor of het Vast Wervingssecretariaat?

"Beetje" gefrustreerd?

Je kleurt wel mijn dag.
Geen beter vermaak dan leedvermaak!
Doe maar lekker verder, ik voel mij hier goed bij...
Paxton Fettel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be