Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2014, 20:20   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Is dat de schuld van het communautaire?
Uiteraard. De regeringsonderhandelingen gingen toen enkel en alleen maar om het communautaire.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 20:45   #22
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wil je zeggen dat Leterme & co wel goed onderhandeld heeft met Frankrijk in zake Dexia ?
Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) is door voormalig Frans president Nicolas Sarkozy benoemd tot commandeur in de Ordre national de la Légion d'honneur. Reynders is de zestiende Belg die de eer te beurt valt.

Sarkozy was speciaal naar het Egmontpaleis afgezakt om Reynders tijdens een plechtigheid de hoogste nationale onderscheiding te overhandigen. De voormalig president is al jaren bevriend en droeg Reynders zelf voor voor de onderscheiding.

De voormalige president bracht in een toespraak hommage aan Reynders en diens jaren op het ministerie van Financiën. 'Ik ben hier gekomen om te zeggen hoezeer ik de persoon en de minister Didier Reynders bewonder.Hij heeft tijdens de financiële crisis het ergste vermeden voor België en Europa.'

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20130327_055
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 20:49   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De federale regering heeft in oktober 2011 1 tot 2 miljard euro te veel betaald toen ze 4 miljard euro neertelde om de toenmalige Dexia Bank België (nu Belfius) te redden. Dat is het oordeel van de Europese Commissie, vernam De Tijd.

De Commissie zette een jaar geleden het licht op groen voor de nieuwe plannen van België en Frankrijk, waaronder een kapitaalinjectie van 5,5 miljard euro, om Dexia drijvende te houden. Maar de tekst van die beslissing is nog steeds niet gepubliceerd. Nochtans bevat hij interessante lectuur. Zoals de stelling van de Europese Commissie dat ons land zich in de onderhandelingen met Frankrijk over de nationalisering van Belfius blijkbaar te inschikkelijk opgesteld heeft.

Op basis van externe, onafhankelijke deskundigen komt de Commissie aan een waardering van de bank van 2 tot 3 miljard euro, een kwart tot de helft minder dan de cheque die de toenmalige regering-Leterme uitschreef aan Dexia. Een cheque die de staatsschuld verder deed oplopen.

Critici in de politiek en daarbuiten zullen er een bevestiging in zien van hun stelling dat de Belgen zich in het dossier Dexia steevast hebben laten doen door Parijs.

Het verhaal is zeer ingewikkeld gemaakt en op alle niveaus proberen de Christen-Democraten die beerput dicht te houden.Het toenmalige regeringsteam Leterme is op snelheid gepakt en heeft zich in de hoek laten zetten. De zwakheid druipte destijds van het beeldscherm.Dit is de grootste oplichting van de Belgische burger geweest; voor, tijdens en na de uitkoop. Zet daarbij de dubbelzinnige handelingen ivm Fortis/ABN/BNP en ARCO en het besef groeit dat CD&V dit land enorm veel schade heeft berokkend.
Voor de zoveelste keer een artikel uit de pers quoten zonder bronvermelding, en dus doen alsof het je eigen tekst is...
Bijzonder armoedig is dat...
Forumreglementen zijn er blijkbaar enkel voor de anderen ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2014, 20:49   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) is door voormalig Frans president Nicolas Sarkozy benoemd tot commandeur in de Ordre national de la Légion d'honneur. Reynders is de zestiende Belg die de eer te beurt valt.

Sarkozy was speciaal naar het Egmontpaleis afgezakt om Reynders tijdens een plechtigheid de hoogste nationale onderscheiding te overhandigen. De voormalig president is al jaren bevriend en droeg Reynders zelf voor voor de onderscheiding.

De voormalige president bracht in een toespraak hommage aan Reynders en diens jaren op het ministerie van Financiën. 'Ik ben hier gekomen om te zeggen hoezeer ik de persoon en de minister Didier Reynders bewonder.Hij heeft tijdens de financiële crisis het ergste vermeden voor België en Europa.'

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20130327_055
Wees maar gerust dat als Bart De Wever en co hadden onderhandeld met de Fransen dat er Belgische "commandeurs in de Ordre national de la Légion d'honneur" waren bijgekomen.

N-VA vond het voor een reden die mij duister is belangrijker om communautaire onderhandelingen te voeren. Als ik van kwade wil zou zijn dan zou ik Bart De Wever nog kunnen verdenken dat hij met opzet België liet naaien door Frankrijk.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 30 januari 2014 om 20:52.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2014, 14:46   #25
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Ahja het is inderdaad De Wever zijn schuld dat aaibare Yves zijn job niet deed (hoewel hij daar door de belastingbetaler een schoon pree voor kreeg)... Hij heeft hem op het foute moment afgeleid.

Ik zie arme Yves al aan zijn bureau zitten zweten, gebogen over een onderhandelingsnota wanneer zijn secretaressen binnenkomt met een voorstel van de (echte) Fransozen:

"Pakt mijne stempel en zet zelf maar uwe poot, ik heb nu geen tijd om over een paar miljard na te denken. Mijn gedachten zijn te communautair gericht vandaag"

Zijn postje in Parijs stond toevallig ook op dien brief, een geluk bij een ongeluk zowaar.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2014, 22:00   #26
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
De federale regering heeft in oktober 2011 1 tot 2 miljard euro te veel betaald toen ze 4 miljard euro neertelde om de toenmalige Dexia Bank België (nu Belfius) te redden. Dat is het oordeel van de Europese Commissie, vernam De Tijd.

De Commissie zette een jaar geleden het licht op groen voor de nieuwe plannen van België en Frankrijk, waaronder een kapitaalinjectie van 5,5 miljard euro, om Dexia drijvende te houden. Maar de tekst van die beslissing is nog steeds niet gepubliceerd. Nochtans bevat hij interessante lectuur. Zoals de stelling van de Europese Commissie dat ons land zich in de onderhandelingen met Frankrijk over de nationalisering van Belfius blijkbaar te inschikkelijk opgesteld heeft.

Op basis van externe, onafhankelijke deskundigen komt de Commissie aan een waardering van de bank van 2 tot 3 miljard euro, een kwart tot de helft minder dan de cheque die de toenmalige regering-Leterme uitschreef aan Dexia. Een cheque die de staatsschuld verder deed oplopen.

Critici in de politiek en daarbuiten zullen er een bevestiging in zien van hun stelling dat de Belgen zich in het dossier Dexia steevast hebben laten doen door Parijs.

Het verhaal is zeer ingewikkeld gemaakt en op alle niveaus proberen de Christen-Democraten die beerput dicht te houden.Het toenmalige regeringsteam Leterme is op snelheid gepakt en heeft zich in de hoek laten zetten. De zwakheid druipte destijds van het beeldscherm.Dit is de grootste oplichting van de Belgische burger geweest; voor, tijdens en na de uitkoop. Zet daarbij de dubbelzinnige handelingen ivm Fortis/ABN/BNP en ARCO en het besef groeit dat CD&V dit land enorm veel schade heeft berokkend.
Ze weten bij de CVP wel waarom ze Leterme buiten het gezichtsveld houden.
Te veel mensen haten die man om wat hij allemaal uithaalde met ons Belgen ten nadele van de Fransen. Hij vaart er wel bij, wij betalen.
Trouwens die ganse bende CVP sjoemelaars hebben boter op het hoofd ook met hun Arco en dit tot en met onze hoogst geplaatste Europeaan.
Oud 2 februari 2014, 10:53   #27
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wees maar gerust dat als Bart De Wever en co hadden onderhandeld met de Fransen dat er Belgische "commandeurs in de Ordre national de la Légion d'honneur" waren bijgekomen.

N-VA vond het voor een reden die mij duister is belangrijker om communautaire onderhandelingen te voeren. Als ik van kwade wil zou zijn dan zou ik Bart De Wever nog kunnen verdenken dat hij met opzet België liet naaien door Frankrijk.
Het is uiteraard allemaal de schuld van de N-VA.
Neen, het is uw schuld omdat jij niet in de regering inbrak en uw vriend Philip De Winter opbelde om een deftige regering te vormen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 2 februari 2014 om 10:53.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be