Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2014, 10:44   #21
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het is precies wat ik zeggen wil: als het publiek met hem afrekent door hem voor de rechter te slepen is dat prima. Een staat moet dat echter niet doen want dan is het censuur. De Joods gerelateerde politicus die dat wel deed maakte misbruik van zijn positie en dat is wat ik hier aan de orde stel.
Oud 5 februari 2014, 11:32   #22
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
8x voor antisemitisme en ook o.a. voor tax evasion en daarlangs nog een serie van boetes. Informeer je eerst eens een beetje.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dieudon...ala_M'bala
Ah, u heeft Wikipedia bezocht en dus, u bent geïnformeerd.

Arthur beschuldigen dat hij het israëlische leger financiert is antisemitisch? Natuurlijk, want Arthur heeft joodse roots...
Bruel beschuldigen dat hij het israëlische leger financiert en dat hij liegt, is antisemitisch?
Natuurlijk, Want Bruel heeft joodse roots...
De LICRA beschuldigen van maffia praktijken is antisemitisch?
Natuurlijk, want LICRA is een joodse organisatie...
enz...

Is dit uw logica?

Wanneer de CRIF een proces opstart tegen Dieudonné, dan is dat in uw logica automatisch racistisch omdat hij zwart is...

Zich informeren u is idd iets wat u met meer inhoud zou kunnen doen.
Be a thinker, not just a mass-follower...

Laatst gewijzigd door eti1777 : 5 februari 2014 om 11:32.
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 11:34   #23
eti1777
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het is precies wat ik zeggen wil: als het publiek met hem afrekent door hem voor de rechter te slepen is dat prima. Een staat moet dat echter niet doen want dan is het censuur. De Joods gerelateerde politicus die dat wel deed maakte misbruik van zijn positie en dat is wat ik hier aan de orde stel.
Volledig akkoord
Oud 5 februari 2014, 12:48   #24
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht
Hoeveel shows heeft u al gezien?
n

Geen, maar ik kijk bijna dagelijks naar de Franse televisie zenders waar soms uittreksels van zijn shows getoond worden. Lees de electronische versie van Le Figaro, heb een abonnement op Le Monde en lees ook regelmatige andere Franse kranten en magazines.

Uw opmerking is geen argument dan kan bijna niemand nog iets zeggen van een politieker of een publiek figuur want de informatie is niet in directe visie. Dan moeten er geen kranten of nieuwskanalen meer zijn want dan zijn ze allen ongeloofwaardig.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 14:19   #25
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kna ja ook zeggen van pedofilieus materiaal, maar kom. Daar zie jij misschien ook een meerwaarde achter?
Dat noemen ze vrije markt, iets waar jij een fan van bent, ik niet. Dieudonné doet trouwens niemand kwaad, wat pedofielen wel doen, dus de vergelijking gaat niet op.

Maar het valt toch weer op dat zij die 't hardst om economische vrijheid roepen ook het hardst om het inperken van de vrije meningsuiting roepen...
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2014, 16:59   #26
eti1777
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
n

Geen, maar ik kijk bijna dagelijks naar de Franse televisie zenders waar soms uittreksels van zijn shows getoond worden. Lees de electronische versie van Le Figaro, heb een abonnement op Le Monde en lees ook regelmatige andere Franse kranten en magazines.
Dus, de algemene media als enige bron. Noam Chomsky zou u hierover heel wat te vertellen hebben.

Citaat:
Uw opmerking is geen argument dan kan bijna niemand nog iets zeggen van een politieker of een publiek figuur want de informatie is niet in directe visie. Dan moeten er geen kranten of nieuwskanalen meer zijn want dan zijn ze allen ongeloofwaardig.
Opmerking? Het was een vraag... (zie vraagteken)
Hoe gaat u dan na of wat de media zeggen over een politieker, wel waar is?
Als u idd, alles van wat uit de media komt, aanvaard als waar, begrijp ik uw éénrichtings visie. Want, aangaande medialeugens, kan ik u heel wat voorbeelden geven.
Bewijs? Geef mij een quote van een uittreksel van zijn show, ik zal u daarbij de context uitleggen, en kunt u zelf zien hoe de media doelgericht informatie verwringt.
Oud 5 februari 2014, 18:14   #27
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus, de algemene media als enige bron. Noam Chomsky zou u hierover heel wat te vertellen hebben.

Als u idd, alles van wat uit de media komt, aanvaard als waar, begrijp ik uw éénrichtings visie. Want, aangaande medialeugens, kan ik u heel wat voorbeelden geven.
Bewijs? Geef mij een quote van een uittreksel van zijn show, ik zal u daarbij de context uitleggen, en kunt u zelf zien hoe de media doelgericht informatie verwringt.
Bent u al naar een show van Dieudonné geweest?
Oud 5 februari 2014, 18:54   #28
eti1777
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bent u al naar een show van Dieudonné geweest?
verscheidene, ja.
Oud 5 februari 2014, 19:02   #29
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uit Le Monde, Le Figaro en alle karanten en Franse magazines, ook regelmatig op de Franse nieuws zenders die ik dagelijks volg.

il exhibe sur scène le négationniste des chambres �* gaz, Robert Faurisson

On laisse Dieudonné, soir après soir, déverser sa haine des « juifs », de « la juiverie »,

Quand je l’entends parler, Patrick Cohen [animateur de la matinale de France Inter], je me dis, tu vois, les chambres �* gaz… Dommage ! (Diedonné die journalisten die hij niet lust de gaskamers toewenst.)

son apologie de Pétain, coupable de la rafle du Vél d’Hiv (ik ga hier niet uitwijden over de Franse geschiedenis)

tourne en dérision l’extermination des juifs d’Europe par le régime nazi

Déj�* condamné �* plusieurs reprises, depuis 2007, pour injure et provocation �* la haine raciale, Dieudonné a habilement organisé son insolvabilité.
Oud 5 februari 2014, 19:14   #30
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het allemaal wel serieus overdreven. Zolang hij zijn ding in een gesloten zaal doet, met mensen die ervoor betalen, zie ik niet in waarom er zou tussengekomen moeten worden...
Bovendien is Dieudonné best grappig. Weer niet graag naar kijkt, moet er maar niet naartoe gaan, hé.

Allemaal een gevaarlijke evolutie, me dunkt...
Oud 5 februari 2014, 23:36   #31
eti1777
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Uit Le Monde, Le Figaro en alle karanten en Franse magazines, ook regelmatig op de Franse nieuws zenders die ik dagelijks volg.

il exhibe sur scène le négationniste des chambres �* gaz, Robert Faurisson
Hoe meer shocking, hoe meer mediabelangstelling. Vooral in die sombere periode waar hij al een tijdje vocht tegen een algemene medialynching na zijn sketch bij Fogiel. En hij liet Faurisson op het podium komen om hem de prijs van 'infréquentabilité' (onwenselijkheid) af te leveren, er volgde geen debat.
En sindsdien, want die samenzweringtheoristen zijn zeer sterk in het doen twijfelen (zelfs een man als Gaby Cohn Bendit n.b.!!!), heeft hij afstand genomen van de gedachten van Faurisson (zie 2009 Sandrine en 2012 Foxtrot)
Wist u dat hij leden van de joodse Naturei Karta ook op het podium heeft uitgenodigd? Deze keer wel voor een debat. Raar voor een antisemiet... Daar geen woord over, laat staan zijn bezoek en eerbetoon aan Auschwitz.

Citaat:
On laisse Dieudonné, soir après soir, déverser sa haine des « juifs », de « la juiverie »,
Laten ze hem doen, of is er niets te doen? Als hij antisemitisme uitspuit, waarom dan maanden wachten, om hem bij zijn eerste optreden een verbod op te leggen voor ... 'verstoren van openbare orde'.
N.B.: Arno Klarsfeld, lid van de 'Conseil d'Etat' (die zijn show uitteidelijk verbiedde), riep op om te manifesteren omdat anders, het gerecht, misschien geen reden zou hebben om zijn show te verbieden.

Citaat:
Quand je l’entends parler, Patrick Cohen [animateur de la matinale de France Inter], je me dis, tu vois, les chambres �* gaz… Dommage ! (Diedonné die journalisten die hij niet lust de gaskamers toewenst.)
In de context, antwoord hij aan Cohen, die hem op televisie beledigde van 'zieke geest'.

"Attends, il dit que j’ai un cerveau malade, laisse moi faire p.t.in, je suis pas responsable, j’ai un cerveau malade."

Bijzonder zwarte humor, vond persoonlijk deze niet zijn beste, maar het blijft in het kader van humor. In vergelijking mocht hij rond 1990, in de sketch 'Cohen & Bokassa', toen nog met Elie, zonder problemen zeggen dat:
'j'me dits qu'en '45, les bosch aurait pu finir le boulot'!!!!!!
Waarom was dat toen humor, en nu, met een vergelijkbare uitspraak niet meer???
Het feit alléen dat men dit deel uit de context moest halen, om accent te leggen op het woord 'gaskamers', bewijst dat er bijzonder weinig concrete aanwijzingen zijn van antisemitisme? Of u moet kritiek op Israël, de Israël-lobby en Zionisme zien als antisemietisch.
En hij geeft er iedereen van langs, joden, zwarten, belgen, fransen, christenen, moslims, asiaten, ...
Maar er is maar één groep die hem aanvalt met het minste waarmee ze hem kunnen aanvallen, wat ook uitlegt waarom hij ondertussen al voor minstens 40 processen werd vrijgesproken. De joodse lobby in Frankrijk heeft veel te veel macht en dat legt Dieudonné tentoon.

Citaat:
son apologie de Pétain, coupable de la rafle du Vél d’Hiv (ik ga hier niet uitwijden over de Franse geschiedenis)
Apologie???
Hij gebruikte Pétain als vergelijking met Hollande, die nog racistischer zou zijn, sinds die, ondanks de erkenning van de implicatie van de franse Staat in de slavenhandel, op zijn eigen heeft beslist dat de zwarte gemeenschap geen vergoeding zou krijgen voor hun lijden. Terwijl in 2010 nog ... Hier klaagt hij de twee maten, twee gewichten aan.
Of heeft u een voorbeeld van zijn apologie?
Patrick Timsit, die mag bv zeggen dat Hitler een genie was. Daar heeft niemand problemen mee blijkbaar?
Twee maten, twee gewichten...

Citaat:
tourne en dérision l’extermination des juifs d’Europe par le régime nazi
Wat een oppervlakkige, leugenachtige bewering. Dit gaat waarschijnlijk over zijn liedje. Al vond ik de video echt slecht, het liedje zelf iets minder, het blijft enkel en alléen de Holocaust industrie aanklagen (Tu me tiens par la Shoah, je te tiens par l'ananas, ..., y a moyen d'un ptit billet, ...) Moet ik u een paar Rap liedjes, vrij te koop, vertalen?
Maar ik begrijp de verontwaardiging van een joodse gemeenschap, die die video heeft moeten ondergaan, zonder het hele verhaal te kennen.

Citaat:
Déj�* condamné �* plusieurs reprises, depuis 2007, pour injure et provocation �* la haine raciale, Dieudonné a habilement organisé son insolvabilité.
Dat kan je van een koppige provocateur verwachten, vooral als hij het opneemt tegen de 'powers in place' en zij die van het 'antiracisme' hun 'fond de commerce' maken.
Oud 5 februari 2014, 23:52   #32
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Als er een markt voor zijn shows is, dan is er per definitie een meerwaarde.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat noemen ze vrije markt, iets waar jij een fan van bent, ik niet. Dieudonné doet trouwens niemand kwaad, wat pedofielen wel doen, dus de vergelijking gaat niet op.

Maar het valt toch weer op dat zij die 't hardst om economische vrijheid roepen ook het hardst om het inperken van de vrije meningsuiting roepen...

Savatage is planeconoom. Nergens pleit hij voor vrijheid van markten, enkel voor het behoud van systemen die hem geld opleveren. Verder is hij tegen vrijheid.

Laatst gewijzigd door six : 5 februari 2014 om 23:54.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2014, 18:29   #33
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Savatage is planeconoom. Nergens pleit hij voor vrijheid van markten, enkel voor het behoud van systemen die hem geld opleveren. Verder is hij tegen vrijheid.
Dat weet ik wel, een neo-liberaal zeg maar.
Oud 6 februari 2014, 23:50   #34
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Ja ja de contouren van de heilstaat van Guy Verhofstadt en zijn vrienden worden steeds duidelijker.
Laat niemand zeggen dat hij het niet wist.
Heeft weinig met de EU en Verhofstadt te maken denk ik. De EU is trouwens daar veel te pro-palestijns voor. Duivelaanbidders die de satanische (p)islam ondersteunen en het Volk van God, het Volk van Israël, het Volk van Isaac, Abraham en Jacob beledigen en stigmatiseren zoals Dieudonne doet dienen hard te worden aangepakt. Raak aan Israël en u raakt aan het geloof van duizenden Christelijke protestanten.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2014, 16:06   #35
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En aan het zeer christelijke Saoudi-Arabië
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be