![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burgemeester
|
![]() Mijn mening: Laat alles maar schoon zoals het is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() ...de zieke zeikerds, die nu ook al op voetbalvlak zagen en klagen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() De KBVB heeft vorig jaar de beslissing genomen om geen Vlaamse Leeuwenvlaggen meer toe te laten in de stadions bij wedstrijden. Het stoort de heren van de KBVB dat er de laatste jaren een enorme toename was aan leeuwenvlaggen in de tribunes, en dat dit vooral bij wedstrijden tegen Waalse ploegen tot "problemen" kon leiden.
![]() Toen we met VBJ vorig jaar, op de laatste competitiewedstrijd van Club Brugge - Lierse Vlaamse Leeuwenvlaggetjes uitdeelden, waren die immens populair. We hadden er veel te weinig voorzien. Supporters kwamen speciaal naar de verdeelpunten gereden toen ze van vrienden hoorden dat ze uitgedeeld werden. De bussen van de supportersfederaties werden gevraagd door de inzittenden om te stoppen en een pakje leeuwenvlaggen te laten uitdelen op de bussen. De stewards hadden aan het stadion evenwel de opdracht gekregen (vanwege de KBVB) om alle vlaggetjes van de mensen af te nemen. Vele supporters staken de vlaggetjes weg onder hun kledij, anderen die minder geluk hadden begrepen totaal niet waarom ze hun Vlaamse Leeuw moesten afgeven en waren niet bepaald opgezet met dit optreden van de stewards. Kortom, de "goede Belgen" van de KBVB hebben zich nog maar eens zeer populair gemaakt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
RSCA 4 ever !
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Dat is overigens nog niet alles. Volgens goed ingelichte bron heb ik vernomen dat de nationale veiligheidsdiensten rekening houden met een scenario van een politiek-communautair conflict dat kan uitbreken in België omwille van 1 welbepaalde voetbalwedstrijd, zijnde Club Brugge - Charleroi. Naar verluid omdat de aanhang van Club Brugge (net als die van Germinal Beerschot) in hoge mate rechts en Vlaamsgezind is, terwijl de de supporters van Charleroi eerder links en Waalsgezind zijn. Het hooliganisme rond deze wedstrijd zou volgens de Belgische veiligheidsdiensten het risico van een politiek geladen conflict op grotere schaal kunnen met zich meebrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom geen provincievlaggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ze zien dat veel eerder als een voetbalmatch tussen twee belgische ploegen in plaats van een politiek-communautair iets. In de regel zijn ze uiterst verdraagzaam en als ze niet uitgelachen worden en op hun gemak zijn is het verbazingwekkend hoe goed de meeste walen (die naar school geweest zijn) een nagenoeg perfect nederlands spreken (op een klein accentje na) Het is de ongeschoolde massa van de lagere sociale klasse die inderdaad nogal lichtjes opvliegend is zeker als ze uitgedaagd worden. Maar ja die van ons zijn niet veel beter. Zogezien is uw bijdrage natuurlijk juist het is altijd een risico indien men veel mensen van een zeer laag niveau en verschillende strekkingen en overtuigingen verzameld maar indien men deze omringd met voldoende mensen met gezond verstand en het alcoholverbruik een beetje matigd zie ik geen probleem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige die er iets van maakt, is Reynders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarenboven sprak de man NATUURLIJK Nederlands: in een eerder leven was Michel immers leraar Nederlands geweest. Is er onder de Vlaamse excellenties één leraar Frans? Neen! Toch weten ze zich veel beter uit de slag te trekken in het Frans dan hun Waalse collega's in het Nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hij is dus geen referentie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar het bloed ben ik wel verbonden met het Oostenrijkse volk... Bewijzen gemengde huwelijken nu plotseling dat er sprake is van hetzelfde volk? Volgens uw redenering bewijst mijn gemengde afkomst dat het "Belgische volk" (even aangepast aan uw denkbeeldige gedachtewereld) en het Oostenrijkse volk nauw met elkaar verwant zouden zijn en dat we "als het ware" met ons bloed verbonden zijn. En een collega van me geeft in een avondschool Spaanse les. Volgens uw redenering moeten we dus één volk vormen met de Spanjaarden... Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 6 september 2004 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die Brugse supporters zijn trouwens helemaal niet representatief en worden door het grootste deel van het Brugs legioen maar zeer matig geaprecieerd. Zwartjes uitmaken en dan staan juichen als (wijlen) Mendoza een gol maakt komt nogal lullig over. Kan je me ook aanhalen waar de Belgische veiligheidsdiensten dat ergens gezegd of geschreven zouden hebben of is Kosmos volgens u ook gewoon een Belgische veiligheidsdienst. Onze vriend [font=Arial][font=Verdana]Alain Quataert is in ieder geval een Club fan.[/font] 8) ![]() [font=Arial][/font] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat is al even grappig dan Arnold Swarzenegger die gouverneur van Californië werd. ![]() Maar ja, wie was er nu nog van Oostenrijk????????????????????????? ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |