Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2004, 15:53   #21
Starlight
Burgemeester

Starlight's schermafbeelding

Standaard

Mijn mening: Laat alles maar schoon zoals het is.
Starlight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 15:54   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
Mijn mening: Laat alles maar schoon zoals het is.
... zei Starlight tot de zieke...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 16:00   #23
Starlight
Burgemeester

Starlight's schermafbeelding

Standaard

...de zieke zeikerds, die nu ook al op voetbalvlak zagen en klagen.
Starlight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 16:27   #24
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

De KBVB heeft vorig jaar de beslissing genomen om geen Vlaamse Leeuwenvlaggen meer toe te laten in de stadions bij wedstrijden. Het stoort de heren van de KBVB dat er de laatste jaren een enorme toename was aan leeuwenvlaggen in de tribunes, en dat dit vooral bij wedstrijden tegen Waalse ploegen tot "problemen" kon leiden. Ook de Waalse vlag, het gekende rood kieken, valt theoretisch onder dezelfde regeling. In de praktijk blijkt evenwel dat de Walen deze regel tottaal niet naleven, en bij Waalse thuiswedstrijden zijn er dan ook nog steeds veel van die rode kiekens te zien.

Toen we met VBJ vorig jaar, op de laatste competitiewedstrijd van Club Brugge - Lierse Vlaamse Leeuwenvlaggetjes uitdeelden, waren die immens populair. We hadden er veel te weinig voorzien. Supporters kwamen speciaal naar de verdeelpunten gereden toen ze van vrienden hoorden dat ze uitgedeeld werden. De bussen van de supportersfederaties werden gevraagd door de inzittenden om te stoppen en een pakje leeuwenvlaggen te laten uitdelen op de bussen. De stewards hadden aan het stadion evenwel de opdracht gekregen (vanwege de KBVB) om alle vlaggetjes van de mensen af te nemen. Vele supporters staken de vlaggetjes weg onder hun kledij, anderen die minder geluk hadden begrepen totaal niet waarom ze hun Vlaamse Leeuw moesten afgeven en waren niet bepaald opgezet met dit optreden van de stewards. Kortom, de "goede Belgen" van de KBVB hebben zich nog maar eens zeer populair gemaakt.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 16:29   #25
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forend
Een Vlaamse voetbalcompetitie? Tzal de moeite zijn, en denk maar niet dat je RSCA meekrijgt...die kiezen voor BELGIË!!

En gelijk hebben ze !
RSCA 4 ever !
Oud 6 september 2004, 16:31   #26
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Dat is overigens nog niet alles. Volgens goed ingelichte bron heb ik vernomen dat de nationale veiligheidsdiensten rekening houden met een scenario van een politiek-communautair conflict dat kan uitbreken in België omwille van 1 welbepaalde voetbalwedstrijd, zijnde Club Brugge - Charleroi. Naar verluid omdat de aanhang van Club Brugge (net als die van Germinal Beerschot) in hoge mate rechts en Vlaamsgezind is, terwijl de de supporters van Charleroi eerder links en Waalsgezind zijn. Het hooliganisme rond deze wedstrijd zou volgens de Belgische veiligheidsdiensten het risico van een politiek geladen conflict op grotere schaal kunnen met zich meebrengen.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 16:36   #27
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Is dat hét einde voor u? De splitsing van de voetbalbond? Het leven is meer dan voetballen alleen!

De Flaminganten zijn hier nochthans zwaar over de schreef gegaan. Wacht maar tot dit ten oren komt van de bevolking. U zal uw lelijke vlag in het slijk terugvinden.

Waarom de verschillen wegmoffelen onder een belgische mat ... samen een liga oprichten met duidelijke weergave dat het een Vlaams-Waalse liga is is pas kleurrijk.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 16:55   #28
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Waarom geen provincievlaggen?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 17:12   #29
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dat is overigens nog niet alles. Volgens goed ingelichte bron heb ik vernomen dat de nationale veiligheidsdiensten rekening houden met een scenario van een politiek-communautair conflict dat kan uitbreken in België omwille van 1 welbepaalde voetbalwedstrijd, zijnde Club Brugge - Charleroi. Naar verluid omdat de aanhang van Club Brugge (net als die van Germinal Beerschot) in hoge mate rechts en Vlaamsgezind is, terwijl de de supporters van Charleroi eerder links en Waalsgezind zijn. Het hooliganisme rond deze wedstrijd zou volgens de Belgische veiligheidsdiensten het risico van een politiek geladen conflict op grotere schaal kunnen met zich meebrengen.
Dat is juist ze zijn zeer links gericht maar in wallonie (streek van Charleroi) is men veel eerder belgisch gezind dan waals.
Ze zien dat veel eerder als een voetbalmatch tussen twee belgische ploegen in plaats van een politiek-communautair iets.
In de regel zijn ze uiterst verdraagzaam en als ze niet uitgelachen worden en op hun gemak zijn is het verbazingwekkend hoe goed de meeste walen (die naar school geweest zijn) een nagenoeg perfect nederlands spreken (op een klein accentje na)
Het is de ongeschoolde massa van de lagere sociale klasse die inderdaad nogal lichtjes opvliegend is zeker als ze uitgedaagd worden.
Maar ja die van ons zijn niet veel beter.
Zogezien is uw bijdrage natuurlijk juist het is altijd een risico indien men veel mensen van een zeer laag niveau en verschillende strekkingen en overtuigingen verzameld maar indien men deze omringd met voldoende mensen met gezond verstand en het alcoholverbruik een beetje matigd zie ik geen probleem
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 17:24   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janPieter
In de regel zijn ze uiterst verdraagzaam en als ze niet uitgelachen worden en op hun gemak zijn is het verbazingwekkend hoe goed de meeste walen (die naar school geweest zijn) een nagenoeg perfect nederlands spreken (op een klein accentje na)
Ja, dat zal wel. Daarom dat de Waalse ministers in de federale regering allemaal zo goed Nederlands kunnen. Onckelinx al ooit eens horen praten? Hoe dat mens erin slaagt ons Nederlands te radbraken... En dan spreken we nog niet over Flahaut die met moeite drie zinnen achter elkaar weet te zeggen, meestal dan nog op een niveau dat ergens grenst aan het derde studiejaar. Laruelle spreek altijd Frans.

De enige die er iets van maakt, is Reynders.
Oud 6 september 2004, 17:39   #31
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ja, dat zal wel. Daarom dat de Waalse ministers in de federale regering allemaal zo goed Nederlands kunnen. Onckelinx al ooit eens horen praten? Hoe dat mens erin slaagt ons Nederlands te radbraken... En dan spreken we nog niet over Flahaut die met moeite drie zinnen achter elkaar weet te zeggen, meestal dan nog op een niveau dat ergens grenst aan het derde studiejaar. Laruelle spreek altijd Frans.

De enige die er iets van maakt, is Reynders.
En Louis Michel?
Oud 6 september 2004, 17:46   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
En Louis Michel?
Rudy Demotte?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 18:01   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En Louis Michel?
Die is geen federaal minister meer.

En daarenboven sprak de man NATUURLIJK Nederlands: in een eerder leven was Michel immers leraar Nederlands geweest.

Is er onder de Vlaamse excellenties één leraar Frans? Neen! Toch weten ze zich veel beter uit de slag te trekken in het Frans dan hun Waalse collega's in het Nederlands.
Oud 6 september 2004, 18:02   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Rudy Demotte?
De man is dan ook van grootmoeders zijde van Vlaamse afkomst. Van Brakel meer bepaald. Hij heeft een deel van zijn jeugd bij die grootmoeder doorgebracht. Wanneer Demotte Nederlands spreekt, hoor je af en toe eens Brakelse klanken.

Ook hij is dus geen referentie.
Oud 6 september 2004, 18:20   #35
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man is dan ook van grootmoeders zijde van Vlaamse afkomst. Van Brakel meer bepaald. Hij heeft een deel van zijn jeugd bij die grootmoeder doorgebracht. Wanneer Demotte Nederlands spreekt, hoor je af en toe eens Brakelse klanken.

Ook hij is dus geen referentie.
Wel wel. De Belgen zijn blijkbaar nauw met elkaar verwant. De één geeft les Nederlands, de andere heeft familie uit Vlaanderen... We zijn als het ware met ons bloed verbonden.
Oud 6 september 2004, 18:31   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel wel. De Belgen zijn blijkbaar nauw met elkaar verwant. De één geeft les Nederlands, de andere heeft familie uit Vlaanderen... We zijn als het ware met ons bloed verbonden.
En?

Naar het bloed ben ik wel verbonden met het Oostenrijkse volk... Bewijzen gemengde huwelijken nu plotseling dat er sprake is van hetzelfde volk? Volgens uw redenering bewijst mijn gemengde afkomst dat het "Belgische volk" (even aangepast aan uw denkbeeldige gedachtewereld) en het Oostenrijkse volk nauw met elkaar verwant zouden zijn en dat we "als het ware" met ons bloed verbonden zijn.

En een collega van me geeft in een avondschool Spaanse les. Volgens uw redenering moeten we dus één volk vormen met de Spanjaarden...

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 6 september 2004 om 18:32.
Oud 6 september 2004, 18:42   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Wat je nu zegt.

Die Brugse supporters zijn trouwens helemaal niet representatief en worden door het grootste deel van het Brugs legioen maar zeer matig geaprecieerd. Zwartjes uitmaken en dan staan juichen als (wijlen) Mendoza een gol maakt komt nogal lullig over.

Kan je me ook aanhalen waar de Belgische veiligheidsdiensten dat ergens gezegd of geschreven zouden hebben of is Kosmos volgens u ook gewoon een Belgische veiligheidsdienst.

Onze vriend [font=Arial][font=Verdana]Alain Quataert is in ieder geval een Club fan.[/font] 8) [/font]
[font=Arial][/font]
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2004, 19:12   #38
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En?

Naar het bloed ben ik wel verbonden met het Oostenrijkse volk...
Een Oostenrijker die voor de Vlaamse onafhankelijkheid pleit.

Dat is al even grappig dan Arnold Swarzenegger die gouverneur van Californië werd.

Maar ja, wie was er nu nog van Oostenrijk?????????????????????????

Citaat:
Bewijzen gemengde huwelijken nu plotseling dat er sprake is van hetzelfde volk? Volgens uw redenering bewijst mijn gemengde afkomst dat het "Belgische volk" (even aangepast aan uw denkbeeldige gedachtewereld) en het Oostenrijkse volk nauw met elkaar verwant zouden zijn en dat we "als het ware" met ons bloed verbonden zijn.
Het gaat niet over gemengde huwelijken. Het gaat over BLOEDVERWANTEN.

Citaat:
En een collega van me geeft in een avondschool Spaanse les. Volgens uw redenering moeten we dus één volk vormen met de Spanjaarden...
Wat heeft dat ermee te maken? Louis Michel is een échte Belg.
Oud 6 september 2004, 19:20   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Oostenrijker die voor de Vlaamse onafhankelijkheid pleit.
Ik ben geen Oostenrijker. Ik ben Vlaming. Slechts een van mijn verre voorvaderen was een Oostenrijker.
Oud 6 september 2004, 19:21   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over gemengde huwelijken. Het gaat over BLOEDVERWANTEN.
Bloedverwantschap ontstaat door huwelijken. Tussen Vlamingen en Walen bestaan er huwelijken, net zoals er huwelijken bestaan tussen Vlamingen en Nederlanders, tussen Vlamingen en Duitsers, tussen Vlamingen en Fransen, tussen Vlamingen en Grieken (moet eens langs gaan in Limburg), enzovoort.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be