![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als inwoner van Vilvoorde wist ik totaal niks van de komst van die "MegaMoskee".
Maar met onze grote JL De"wind"haene verwonderd me dat niks. Hij moet toch het knuffelbeleid dat hij als grote roerganger heeft mee aangezwengeld in gang houden. Is het niet op nationaal vlak, dan op zijn minst op stedelijk vlak. Daarentegenover.Als ik het goed heb is de locatie gekozen aan de N1 Brussel Mechelen.Perfect bereikbaar langs alle kanten.Tegenover de huidige locatie vlak bij het Rooseveld center. Die wel een voordeel heeft, die moskee stoort het straatbeeld niet, doordat het gewoon verknoeide woonhuizen zijn.Ook geen gebrul van die Imaan ,door gebrek aan Minaret. Eigenlijk feitelijk.Ik woon rustig tussen de migranten.En op het feit dat er een schaap in de tuin links van ons werd geslacht.. ik lig daar niet wakker van. Als wij een feestje hebben komen de buren ook niet klagen. Mijn grootste zorg over het" migranten"probleem zijn de kleinschalige banditerijen die met een aai over de bol worden mooigepraat. Het andere probleem van Islamfundamentalisme en recrutering voor terreur in Moskeen.. tja, ik hoop dat de staatsveiligheid daar een oogje in het zeil op houd.We betalen die toch ook met onze belastingscentjes.
|
|
|
#22 |
|
Gouverneur
|
Reinout, 'k heb direct getekend, wat mij betreft hoort hier GEEN ENKELE moskee thuis. Mijn steun heb je alvast.
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
'k kan zelfs niet aanzien hoe onze katten een muisje doodspelen.
Laat staan zo'n hoop wol slachten.Trouwens ,met de Federale politie(rijkswachtkazerne) die in onze tuinen kan kijken.Ik weet wel wat het resutlaat zou zijn. Bibi mee naar de politie... Gaia in mijn nek, gevolgd door alle groentjes. Misschien zelfs een stel betogers voor de deur met pamfletten en spandoeken..(hey, leuk, ik heb nog ergens spullen voor een waterkanon)
|
|
|
#25 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
en ik was daar getuige van het slachten van een varken. gewoon in hun stal en niemand die er iets van heeft gezien. dus het zijn niet alleen de moslims die af en toe thuis slachten hoor. wat een belachelijke opmerking. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sluikslachten en stropen is ook niet voorbehouden aan de Vlamingen.Alleen worden daar geen slachtafvalcontainers voor neergepoot.
Alleen moslims zijn in staat om het blatant open bloot te doen ,zonder enige reele sancties. Het enige punt dat ik aanhaal is het feit dat een autochtone persoon een dier slacht is de kans redelijk dat ie voor dit feit toch gestraft word.(indien betrapt)maar als een moslim een dier slacht, en betrapt word, dat ie voor de rechtbank een stukje grondwet kan aanhalen.Vrijheid van godsdienst. Ik zie nog geen enkele groepering de katholieke kerk voor de rechter dagen omdat zij ritueel kannibalistisch zijn.'Dit is het Lichaam van Christus, eet om mij te gedenken", "Dit is het Bloed van Christus drink om mij te gedenken"
|
|
|
#27 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#28 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
anti-moslim, anti-islaam, maar wel elke week je katholieke 'moskee' onteren met je 'verdraagzame' aanwezigheid. Het oecumenische gedachtengoed van jouw katholieke voorgangers ontgaat je waarschijnlijk volledig.
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Thomas Heynderickx
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
Een moskee heeft een andere functie dan een kerkgebouw.
In een kerk gebeuren enkel rituelen die luister geven aan belangrijke momenten in het leven zoals het opvoeren van een misviering, een doopsel, een huwelijk, een begrafenis. Deze rituelen staan rechtstreeks in verband met de grote existentiële vragen die ieder mens zich stelt. Ze komen perfect overeen met de handelingen die men in Oosterse tempels verricht. Een moskee daarentegen is een ontmoetingsplek voor islamieten. Nu is de islam niet enkel zogezegd een "religie", dus een geheel van tradities die in verband staan met existentiële vragen, de islam is eerst en vooral een politieke ideologie. Een moskee moet dus in de eerste plaats gezien worden als een partijlokaal waar de aanhangers van één van de meest extreme en onverdraagzame politieke wereldbewegingen bijeenkomen en waar aan islamitische politieke vorming wordt gedaan. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Minister-President
|
Volg u voledig en ge hebt abosluut gelijk.
|
|
|
#33 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Reinout Mechant:
Geruchten doen de ronde dat deze moskee de grootste zou worden van Halle-Vilvoorde, en daar kunnen wij als buurtbewoners natuurlijk niet met akkoord gaan. Zodoende hebben wij besloten een actiecomité op te richten tegen deze moskee.... En dan nu nog die reuzemoskee… De maat is vol!...Voor alle duidelijk wil ik toch stellen dat wij niets tegen een moskee of tegen de moslimgemeenschap hebben. ydde: Heel typisch, we gaan er niet mee akkoord maar we hebben er eigenlijk niets op tegen (als ze maar naar ergens anders gaan?) Of je wil het muzelmannen-gedoe niet, of je aanvaard het ook naast uw eigen deurtje! |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Partijlid
|
Alles mag ...Alles moet kunnen.......
behalve in mijn tuintje !!!!!!!!!!
|
|
|
#35 |
|
Vreemdeling
|
Is de wereld geen dorp aan het worden? wordt alles geen mengelmoes? waarom kan de bange blanke man niet openstaan voor andere gewoontes? waarom mogen deze moslimmensen geen plek waar ze zich aanvaard en veilig kunnen voelen? onder onze huidskleur en gewoontes zijn we allemaal hetzelfde!!! met dezelfde verlangens, pijnen, dromen,..
vorig jaar ben ik met een vriendin naar Jordanië (twee meisjes alleen) getrokken en t was zalig, zoveel gastvrijheid maar ook zoveel pijn en verdriet voor al wat er nog komen gaat. ik heb me er geen ogenblik onveilig gevoeld. en wat dan nog dat er een grote moskee in Vilvoorde komt WEG MET ONVERDRAAGZAME BEKROMPEN MENINGEN!!!!! het leven is te kort om ruzie te maken. geniet ervan, leef het leven!! |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Minister
|
Helemaal mee eens!
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dat de islam in veel van deze problemen een grote rol heeft is ook overduidelijk, het gaat zelfs zo ver dat er in moskees fundamentalisten gemaakt of geronseld worden! En ja, dan zijn er die Belgen die hiervoor nog extra faciliteiten willen voorzien.......omwille van verdraagzaamheid Ik kies liever voor waakzaamheid, want met de islam in de buurt is dit meer dan nodig!
|
|
|
|
#38 |
|
Minister
|
Uitspraak van CD&V-politica van allochtone afkomst: 'Ik vind in de Islam alle waarden terug die de CD&V heeft'.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
lotusje:
WEG MET ONVERDRAAGZAME BEKROMPEN MENINGEN!!!!! ydde: Er is een immens verschil tussen muzelmannen (een ander juister woord wordt weg gecencureerd) en Islamieten, tussen vuil stinkende janetten en homo's, tussen macho's en mannen, tussen wijven en vrouwen enz ... Voor de eerste categorie kan de het misprijzen niet groot genoeg zijn! Voor de tweede categorieën is uw leuze terecht. |
|
|
|