Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2014, 13:32   #21
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Voor degenen die de auto grotendeels gebruiken voor woon-werkverkeer, zal er wel niet al te veel veranderen. Voor degenen die praktisch vanuit dezelfde straat op hetzelfde uur naar hetzelfde bedrijf in Brussel of Antwerpen moeten, biedt caarpooling wellicht een oplossing, in plaats van elke afzonderlijk met de eigen auto te rijden. En daarnaast is er natuurlijk nog altijd het openbaar vervoer. Degenen die het meest getroffen worden, zijn degenen die voor elke bagatel in hun auto stappen, terwijl ze het merendeel van hun verplaatsingen gewoon te voet of met de fiets kunnen doen. Dat is bovendien nog gezonder ook.
Ja, maar heb je hier een bron/bewijs voor?

Want ik kan mij zo voorstellen dat iemand die heel ver moet reizen met de auto (voor werk) altijd nog meer km maakt dan iemand die heel dichtbij werk heeft en zelfs nog in de auto stapt als hij naar de supermarkt 100 m verderop moet.

En uiteraard, er bestaat ook nog zoiets als openbaar vervoer. Maar toch toont de praktijk aan dat het veel makkelijker is om gewoon lekker je auto in te stappen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 13:33   #22
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor degenen die de auto grotendeels gebruiken voor woon-werkverkeer, zal er wel niet al te veel veranderen. Voor degenen die praktisch vanuit dezelfde straat op hetzelfde uur naar hetzelfde bedrijf in Brussel of Antwerpen moeten, biedt caarpooling wellicht een oplossing, in plaats van elke afzonderlijk met de eigen auto te rijden. En daarnaast is er natuurlijk nog altijd het openbaar vervoer. Degenen die het meest getroffen worden, zijn degenen die voor elke bagatel in hun auto stappen, terwijl ze het merendeel van hun verplaatsingen gewoon te voet of met de fiets kunnen doen. Dat is bovendien nog gezonder ook.
Alsof openbaar vervoer een allesomvattende oplossing is.
Alsof carpoolen een allesomvattende oplossing is.

Het is natuurlijk een oplossing om simplistisch te denken en alle kritiek onder de mat te vegen.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 13:41   #23
delanghe
Vreemdeling

Standaard

Hier wou ik toch even zelf op reageren...
Aangezien ik voor mijn werk (job aan de staat) plots dagelijks een traject van 83km enkel moet doen, omdat ze mij overgeplaatst hebben nadat ik een woning gekocht had, op nog geen 4 km van mijn vorige werkplaats, vind ik het schandalig dat ze dit nog willen doorvoeren!!!
De gewone mens moet weer betalen! ik heb geen mogelijkheid om gebruik te maken van het openbaar vervoer (aangezien mijn uren enorm slecht liggen hiervoor) en kan ook niet, omdat ik de enige ben die van zo ver moet komen, carpolen, al 2 jaar ben ik op zoek naar carpoolpartner....

Persoonlijk geeft dit mij het gevoel dat ik als gewone middenklasser, nog meer uitgeperst gaat worden door vadertje staat!
Ik heb dan ook geen moment getwijfeld om deze petitie te tekenen, en alle de mensen die pro rekeningrijden zijn, hebben ongetwijfeld de luxe om op een gemakkelijke manier op hun werk te geraken!!! of, ja zoals typisch hier in België, werken ze misschien zelfs niet!

Ik zou eens willen, dat de mensen die deze beslissingen nemen, een half jaar leven van ons inkomen, en daarna eens tot conclusies overgaan!
delanghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 15:58   #24
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
http://www.petitions24.net/non_a_la_taxe_kilometrique

41.000 hantekeningen ... nu de uwe nog

Of wil u nog meer fiskaal gestraft worden omdat u de auto gebruikt om te gaan werken?
Ik heb getekend.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 16:06   #25
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
De zogenaamde vervuiler, betaalt vooral het inkomen van het lui werkschuw tuig ...
Inderdaad, de veruiler betaalt de uitkeringen van de 1.5 mliljoen Nieuwe Belgen waarvan een grote hoop zich per auto naar de ocmw's verplaatsen om uitkeringen te claimen.

Jaarlijks voeren de sossen 60 �*70.000 nieuwe Belgen in en die verplaatsen zich natuurlijk ook met de wagen.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 16:47   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En zeggen dat rekeningrijden nog niet eens ingevoerd is,en al zeker niet volgens de kosten en methoden die momenteel beproefd zijn....ze zijn nog aan het PROBEREN....

oeioei.....is men nu reeds bang voor "iets"
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 17:09   #27
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

88797 and counting.
Oud 9 februari 2014, 17:09   #28
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
En zeggen dat rekeningrijden nog niet eens ingevoerd is,en al zeker niet volgens de kosten en methoden die momenteel beproefd zijn....ze zijn nog aan het PROBEREN....

oeioei.....is men nu reeds bang voor "iets"
Ja voor een al te gulzige overheid.
Oud 9 februari 2014, 17:24   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.petitions24.net/non_a_la_taxe_kilometrique

41.000 hantekeningen ... nu de uwe nog

Of wil u nog meer fiskaal gestraft worden omdat u de auto gebruikt om te gaan werken?
Eigenlijk ben ik voorstander van het rekeningrijden. Indien het systeem naar behoren wordt bedacht en uitgewerkt, is het een zeer rechtvaardig systeem.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2014 om 17:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 17:31   #30
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar is het o.a. ook de bedoeling om zo veel mogelijk autorijders naar het openbaar vervoer te lokken. De NMBS is nu al niet capabel om op een deftige manier het huidig aantal reizigers te vervoeren, ook soms zelfs buiten de spitsuren. Er is daarenboven geen geld om dat probleem aan te pakken. Zoals gewoonlijk is het teveel gevraagd om eerst eens over alles na te denken i.p.v. enkel over het probleem op zich ?
Oud 9 februari 2014, 18:04   #31
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarnaast is er natuurlijk nog altijd het openbaar vervoer.
Bestaat dat nog?
Niet iedereen woont in de stad...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 18:06   #32
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Blijkbaar is het o.a. ook de bedoeling om zo veel mogelijk autorijders naar het openbaar vervoer te lokken. De NMBS is nu al niet capabel om op een deftige manier het huidig aantal reizigers te vervoeren, ook soms zelfs buiten de spitsuren. Er is daarenboven geen geld om dat probleem aan te pakken. Zoals gewoonlijk is het teveel gevraagd om eerst eens over alles na te denken i.p.v. enkel over het probleem op zich ?
Overal hebben ze treinstations gesloten. Nu willen ze dat de mensen dus meer gebruik maken van het openbaar vervoer?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 18:07   #33
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Eigenlijk ben ik voorstander van het rekeningrijden. Indien het systeem naar behoren wordt bedacht en uitgewerkt, is het een zeer rechtvaardig systeem.
Dus alweer een maatregel met honderden uitzonderingen, zodat er op de duur voor iedereen wel ergens een uitzondering bestaat en waardoor het gerecht talloze zaken voorgeschoteld krijgt omwille van discriminatie.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 18:12   #34
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dus alweer een maatregel met honderden uitzonderingen, zodat er op de duur voor iedereen wel ergens een uitzondering bestaat en waardoor het gerecht talloze zaken voorgeschoteld krijgt omwille van discriminatie.
Nu is het systeem maar evenmin rechtvaardig. Wanneer iemand 11.000 km per jaar rijdt en een ander 51.000 km met een identieke wagen, betalen beiden evenveel autotax. Bovendien moet men een mentaliteit kweken dat wanneer men zijn auto niet echt nodig heeft, men hem dan thuis laat. Het rekeningrijden zal hier zeker (op termijn) toe bijdragen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2014 om 18:13.
Oud 9 februari 2014, 18:22   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nu is het systeem maar evenmin rechtvaardig. Wanneer iemand 11.000 km per jaar rijdt en een ander 51.000 km met een identieke wagen, betalen beiden evenveel autotax. Bovendien moet men een mentaliteit kweken dat wanneer men zijn auto niet echt nodig heeft, men hem dan thuis laat. Het rekeningrijden zal hier zeker (op termijn) toe bijdragen.
11000 km aan 6 liter per 100 km... en 51000 km aan 6 liter per 100 km.

Ik denk dat de gebruiker bovenop de taks op eigendom-waar al BTW op betaald is- zijn kilometertaks al goed betaald via de brandstof.

Het enige rekeningrijden voor elkaar gaat krijgen is een economisch neergaande spiraal nog versnellen. De gewone burger gaat geen rekeningrijden, omdat het hebben van een wagen al te duur gaat zijn.
Oud 9 februari 2014, 18:25   #36
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Ik denk dat de gebruiker bovenop de taks op eigendom-waar al BTW op betaald is- zijn kilometertaks al goed betaald via de brandstof.

Het enige rekeningrijden voor elkaar gaat krijgen is een economisch neergaande spiraal nog versnellen. De gewone burger gaat geen rekeningrijden, omdat het hebben van een wagen al te duur gaat zijn.
Maar nogmaals, we zijn weer lekker het autoverkeer aan het pesten. Intussen laten we onredabele treinen (5u 's morgens waar toch al 2 man op zit) en bussen lekker verder rijden.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 18:30   #37
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Het enige rekeningrijden voor elkaar gaat krijgen is een economisch neergaande spiraal nog versnellen. De gewone burger gaat geen rekeningrijden, omdat heto hebben van een wagen al te duur gaat zijn.
Het gaat om het principe: rijdt men veel, dan betaalt men veel.En omgekeerd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2014 om 18:32.
Oud 9 februari 2014, 18:34   #38
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Overal hebbe ze treinstations gesloten. Nu willen ze dat de mensen dus meer gebruik maken van het openbaar vervoer?
Met de trein rijden is ook altijd een beetje lijden.
Bij BE-rail stakenze meer dan ze rijden. Bovendien, wie heeft zin om als in een beestenwagen met 269 man in een wagon geplet zijn dag te beginnen?
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 18:35   #39
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de trein rijden is ook altijd een beetje lijden.
Bij BE-rail stakenze meer dan ze rijden. Bovendien, wie heeft zin om als in een beestenwagen met 269 man in een wagon geplet zijn dag te beginnen?
En het is toch zo aangenaam als er s' avonds opeens minder wagons zijn zodat er veel mensen moeten recht staan.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2014, 18:36   #40
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

93676
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be