![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik kan mij zo voorstellen dat iemand die heel ver moet reizen met de auto (voor werk) altijd nog meer km maakt dan iemand die heel dichtbij werk heeft en zelfs nog in de auto stapt als hij naar de supermarkt 100 m verderop moet. En uiteraard, er bestaat ook nog zoiets als openbaar vervoer. Maar toch toont de praktijk aan dat het veel makkelijker is om gewoon lekker je auto in te stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alsof carpoolen een allesomvattende oplossing is. Het is natuurlijk een oplossing om simplistisch te denken en alle kritiek onder de mat te vegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Hier wou ik toch even zelf op reageren...
Aangezien ik voor mijn werk (job aan de staat) plots dagelijks een traject van 83km enkel moet doen, omdat ze mij overgeplaatst hebben nadat ik een woning gekocht had, op nog geen 4 km van mijn vorige werkplaats, vind ik het schandalig dat ze dit nog willen doorvoeren!!! De gewone mens moet weer betalen! ik heb geen mogelijkheid om gebruik te maken van het openbaar vervoer (aangezien mijn uren enorm slecht liggen hiervoor) en kan ook niet, omdat ik de enige ben die van zo ver moet komen, carpolen, al 2 jaar ben ik op zoek naar carpoolpartner.... Persoonlijk geeft dit mij het gevoel dat ik als gewone middenklasser, nog meer uitgeperst gaat worden door vadertje staat! Ik heb dan ook geen moment getwijfeld om deze petitie te tekenen, en alle de mensen die pro rekeningrijden zijn, hebben ongetwijfeld de luxe om op een gemakkelijke manier op hun werk te geraken!!! of, ja zoals typisch hier in België, werken ze misschien zelfs niet! Ik zou eens willen, dat de mensen die deze beslissingen nemen, een half jaar leven van ons inkomen, en daarna eens tot conclusies overgaan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Jaarlijks voeren de sossen 60 �*70.000 nieuwe Belgen in en die verplaatsen zich natuurlijk ook met de wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zeggen dat rekeningrijden nog niet eens ingevoerd is,en al zeker niet volgens de kosten en methoden die momenteel beproefd zijn....ze zijn nog aan het PROBEREN....
oeioei.....is men nu reeds bang voor "iets" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() 88797 and counting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2014 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar is het o.a. ook de bedoeling om zo veel mogelijk autorijders naar het openbaar vervoer te lokken. De NMBS is nu al niet capabel om op een deftige manier het huidig aantal reizigers te vervoeren, ook soms zelfs buiten de spitsuren. Er is daarenboven geen geld om dat probleem aan te pakken. Zoals gewoonlijk is het teveel gevraagd om eerst eens over alles na te denken i.p.v. enkel over het probleem op zich ?
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet iedereen woont in de stad...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Dus alweer een maatregel met honderden uitzonderingen, zodat er op de duur voor iedereen wel ergens een uitzondering bestaat en waardoor het gerecht talloze zaken voorgeschoteld krijgt omwille van discriminatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu is het systeem maar evenmin rechtvaardig. Wanneer iemand 11.000 km per jaar rijdt en een ander 51.000 km met een identieke wagen, betalen beiden evenveel autotax. Bovendien moet men een mentaliteit kweken dat wanneer men zijn auto niet echt nodig heeft, men hem dan thuis laat. Het rekeningrijden zal hier zeker (op termijn) toe bijdragen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2014 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de gebruiker bovenop de taks op eigendom-waar al BTW op betaald is- zijn kilometertaks al goed betaald via de brandstof. Het enige rekeningrijden voor elkaar gaat krijgen is een economisch neergaande spiraal nog versnellen. De gewone burger gaat geen rekeningrijden, omdat het hebben van een wagen al te duur gaat zijn.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 februari 2014 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij BE-rail stakenze meer dan ze rijden. Bovendien, wie heeft zin om als in een beestenwagen met 269 man in een wagon geplet zijn dag te beginnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het is toch zo aangenaam als er s' avonds opeens minder wagons zijn zodat er veel mensen moeten recht staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() 93676
![]() |
![]() |
![]() |