![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Juridisch is dit vonnis correct, voor zover de feiten bekend zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() ik bedoel, heb t ni echt gevolgd (volg over t algemeen geen rechtszaken) maar als ik me niet vergis is de straf lichter dan voor de bbte gasten (vergis u niet, ik voel me niet geroepen om dat uitschot te vergoelijken of verdedigen) ... maar voor zo ver ik weet heb, hadden zij (nog) niemand vermoord, of wel ? ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het verschil tussen slagen en verwondingen met de dood tot gevolg en moord u niet bekend is, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat u vindt dat de strafmaat niet correct is. Anders kunnen we meteen alle mensen die een verkeersovertreding begaan en daarbij een ongeval veroorzaken gaan beschuldigen van poging tot moord.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zal dan misschien niet de bedoeling gehad hebben om zijn tegenstander dood te slaan, maar zo'n mep met de dood tot gevolg mag toch wat strenger gestraft worden. Wat is een leven nog waard ? Zo is er geen rechtvaardigheid meer in justitie.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft trouwens wél in de gevangenis gezeten, en heeft dus een effectieve celstraf gekregen en ondergaan. In Vorst dan nog...
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 10 februari 2014 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij komt er met een dode op zijn geweten heel wat beter vanaf dan de mannen van BBET die enkel maar wapens hadden gestolen, en niet eens geschoten hebben...
![]() |
![]() |
#33 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Daar ben ik het alvast niet mee eens. Integendeel, dit is net waarom geweld nooit gebanaliseerd mag worden. Er kunnen namelijk doden vallen. Mensen die het enige leven dat ze hebben verliezen en familie en vrienden in verdriet achter laten, louter omdat één iemand zijn agressie niet in toom kon houden. Neen, ik kan geen vrede nemen met zo'n een straf en het is nog maar zeer de vraag of de familie ooit één cent van de opgelegde boetes zal zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad...schuldig bevonden.
Mogelijk heeft de rechter beslist dat een gevangenisstraf geen zin heeft voor iemand die alle kansen heeft om 100k "schadevergoeding" op te hoesten? Het is ongetwijfeld ook een straf,werken en konstant,voor waarschijnlijk dertig jaar een deel van uw arbeid zien wegvloeien, omdat je ooit eens een ongelofelijke stommiteit uitgehaald hebt. Overigens,een groeiend deel van onze gevangenispopulatie wordt eigenlijk ook niet gestraft door ze in het gevang te stoppen.Net als in de VS,is een tijdje "time-out" een vakrisico,en ongetwijfeld ontwikkeld het "bendeleven" zich,zoals in de VS,ook steeds meer IN onze gevangenissen.Voor deze figuren zal eens iets anders mogen bedacht worden.(misschien zal men in de VS eerder dan wij een "oplossing" vinden hiervoor.Het kan niet de bedoeling zijn dat IEDERE man uit een arm milieu een tijdje van zijn leven regelmatig "kostganger" wordt.... En tenslotte,inderdaad,zeer rijke mensen kun je ECHT straffen met EFFECTIEVE gevangenisstraf.Momenteel ontkomen ze in procedures en boetes... Straffen kunnen inderdaad beter STRAFFEN zijn....en dat is in onze versplinterende maatschappij niet zomaar meer gelijk.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 10 februari 2014 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn weer de media die met domme titels moeten afkomen! Indien ze direct zouden vermelden in de titel dat die kerel 100.000 euro maf afdokken en niet naar de gevangenis zou dat al anders overkomen! Voor de "titellezers" is het nu precies of hij mag zomaar naar huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Ik weet ook dat het fiktie is hoor ! 2. "vergat" ??? Ben jij zo naïef om NIET te denken dat dit in WERKELIJKHEID neerkomt op corruptie ? Het Belgisch ge-recht is krommer dan een Russische sikkel ! Bah ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |