![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.al-monitor.com/pulse/orig...-al-qaeda.html
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement” |
||
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Noord Latakia die voorlopig nog door het regime gecontroleerd wordt of het stuk van Turkije?
Het staakt het vuren opzeggen lijkt me niet slim en Turkije aanvallen nog minder want dan komt de Navo in actie, al valt er met een sterk leger best te onderhandelen denk ik, Assad heeft de Koerden liever te vriend dan nog een front te openen. Een uitweg naar de zee zal geen probleem zijn. ![]() . http://www.bbc.co.uk/news/special/pa...1378382738.jpg |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
“Any little group can become famous by taking hostages or planting bombs,” he once wrote, “whereas liberation movements which abstain from terrorism are generally ignored, like the Kurdish movement” |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Salafisme --> is een stroming die een eigen interpretatie heeft van de Islam en de Koran, en hun interpretatie is de geweldadige versie. Iedereen, moslim of geen moslim, die niet akkoord gaan met hun interpretatie, is een kufar in hun ogen of een 'ongelovige' Wahabisme --> Is ongeveer hetzelfde als Salafisme, met het verschil dat zij vinden dat Arabieren echte moslims zijn en de rest nie. Sommige gaan nog verder en vinden dat alleen inwoners van Mekka moslim zijn.
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik U vragen regelmatig hier op dit forum Uw standpunt en nieuwe ontwikkelingen kenbaar te maken. Uw postings worden met aandacht gelezen. Hartelijk dank, zb |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In opdracht van de MB-broeder Soetaro zelf. Kerry, de eikel, voert uit wat hem verteld wordt. Die man weet beter, maar is 100% uitverkocht. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo denkt een volk dat naar soevereiniteit streeft, nooit opgeven en volharden. Daar kunnen vele Europeanen een puntje aan zuigen... edit: Maar voor de Alewieten is Latakia ook hun thuis! Laatst gewijzigd door zonbron : 24 februari 2014 om 02:46. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oliepijpleidingen zijn ook zo'n element, hoe dat juist in elkaar zit weet ik niet meer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik ben helaas zeer druk ik de weer door men werk en gezin. Ik moet bovendien ook nog "naar" bijscholing gaan. Ik zal proberen regelmatig te posten, als ik geen overuren moet doen tenminste ![]()
|
![]() |
![]() |
#31 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over olie: De Koerden hebben zeer strategische plaatsen in Syrië veroverd. In Rojava liggen bijna alle olieresevoirs van Syrië, wat kan leiden tot de situatie zoals in Irak: Het Koerdische noorden wordt welvarend en veilig terwijl het zuiden oorlog en vernieling kent.
||
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De Alawieten hebben wel het kustgebied wat ook wel een economische troef is, de rest van het land is/wordt inderdaad een Iraaks scenario. Eigenlijk is er nu al niet zoveel verschil behalve de intensiteit van de gevechten. Dat de Koerden zoveel vrouwen in het leger en de politiek hebben is fenomenaal, dat zie je letterlijk nergens. Respect! |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Gooi er een paar waterstof bommen op dat middeleeuws volk ......zaak opgelost !!
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat de onlangs autonoom geproclameerde West-Koerdische regio ook bewust koos voor een 'multicultureel' staatsconcept, waar de andere etnieën in het gebied een plaats hebben. Ik weet niet juist hoe het zat, met vrijheid van onderwijs en taal enz., maar de Europese staten komen lang zo ver niet. |
|
![]() |