Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2014, 14:18   #21
Trip
Vreemdeling

Trip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Trip, dat is de religie die u hartstochtelijk verdedigt. Shame on you. Bekijk de doodstrijd van die vrouw, laat het tot u doordringen, en reageer dan nog eens.

Het is deze religie die men in het Westen importeert. Allahu akbarrrr.

Lul maar verder over een foto van enkele jaren oud. Dat is blijkbaar voor u het belangrijkste om over te discussiëren.
Ik verdedig helemaal niets, dat maakt u ervan.

Ik ben gewoon voorstander van een objectieve berichtgeving. En afgaande op de bronnen die Antoon aanhaalt (zie mijn vorige post), heb ik daar toch zekere vragen bij. U niet soms?

I tell you: one must still have chaos within oneself, to give birth to a dancing star.
Trip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 14:25   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trip Bekijk bericht
Daar heb ik toch serieuze vragen bij hoor!
Ik heb serieuze vragen met betrekking tot uw motieven.
Oud 19 februari 2014, 14:30   #23
Trip
Vreemdeling

Trip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik heb serieuze vragen met betrekking tot uw motieven.
Bang om de discussie aan te gaan?

I tell you: one must still have chaos within oneself, to give birth to a dancing star.
Oud 19 februari 2014, 16:42   #24
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard is Amnesty International een goede bron. Het persbericht van Amnesty in januari over de ophangingen in Iran onderschrijf ik ten volle.

De link in het citaat dat u plaats verwijst echter naar een webpagina van die Stichting van de familieleden (daarover later meer). U zou bijvoorbeeld ook de eigenlijke bron kunnen linken. Hieruit blijkt duidelijk dat de aanklacht gaat over de toepassing van de doodstraf voor voornamelijk druggerelateerde feiten en over specifieke tekortkomingen in het rechtsysteem.

Nergens in het bericht van Amnesty is er sprake van een systematische repressie van voorstanders van mensenrechten. Toch neemt u deze stelling in in uw openingspost. Dus ja, nogmaals, welke bronnen heeft u om deze stelling te verdedigen?

U raad me dus aan om de site van de Stichting van de familieleden als bron om me verder te informeren. Een stichting die er kennelijk niet in slaagt erkenning te krijgen als een goed doel en volgens de nederlandse inlichtingendiensten banden heeft met een terroristisch organisatie.

Daar heb ik toch serieuze vragen bij hoor!
U denkt toch echt niet dat een land als Iran vrij communiceert met het Westen. U denkt toch niet dat Iran toestemming geeft aan Westerse TV-stations om bijvoorbeeld de ophanging van homofielen of kinderen te filmen? Ophangingen moeten in het geniep worden gefilmd, met gevaar voor eigen leven. U denkt toch niet dat de pers daar alle vrijheid heeft om wantoestanden te onderzoeken en aan te klagen. Als hier een agent naast het potje pist, komt het zeven dagen achter elkaar in het nieuws. Een moslimland is wel helemaal iets anders, niet?

Het is ook opvallend dat het politiekcorrecte Westen zeer weinig onderzoek doet naar mistoestanden in het MO. En als ze per ongeluk iets 'ontdekken' wordt het gewoonweg verzwegen. Over de islam mag geen slecht woord worden gezegd.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 februari 2014 om 16:46.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:33   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Altijd interessant om ook eens de positie van de andere kant te laten horen.

Volgens de Iraanse overheid gaat het hier niet om een "vredelievende dichter" maar om een lid van de Arabische terroristische organisatie Al-Moqawama al-Shaabiya, verantwoordelijk voor het onder vuur nemen van 4 overheidsambtenaren. Op een op TV uitgezonden programma bekende de man samen met 2 anderen lid te zijn van deze organisatie. Enkele mensenrechtenorganisaties beweren dat de bekentenissen onder dwang tot stand gekomen zouden zijn. Volgens de Iraanse TV zouden de VS en GB de terroristische groep gesteund hebben.

Sowieso is de doodstraf barbaars en af te keuren. Het is hoogmoed die de mens ertoe brengt zich het recht toe te eigenen om te beslissen over het leven en dood van een medemens. Regimes die deze straf uitvoeren dienen aangeklaagd te worden als mensenrechtenschenders. Maar dit wel op een niet hypocriete manier zodat mensenrechten niet misbruikt worden als propaganda-instrument. De weglating van informatie kan duiden op zo'n misbruik.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 februari 2014 om 17:39.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:54   #26
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Dit is niets meer als onderdeel van de hypocrite anti-Iran campagne met als doel Iran te demoniseren, als dreiging voor de wereldvrede voor te stellen en acties tegen dit land te legitimeren.

Het bestaan van een dergelijke campagne is geen speculatie maar onderdeel van een gevoerd Israelisch beleid. http://www.globalresearch.ca/israel-...ations/5356541
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 17:56   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet pro de verhanging van deze man, maar ik zou live graag eens zo'n executering bijwonen. Iran lijkt me een van de beste landen om daar naar op zoek te gaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 18:02   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Omdat Iraanse overheden beweren dat die man een terrorist was, moeten we dat maar per direct geloven?
Oud 19 februari 2014, 18:10   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat Iraanse overheden beweren dat die man een terrorist was, moeten we dat maar per direct geloven?
Als het westen beweert dat het om een "vredelievende dichter" gaat moeten we dat dan maar direct geloven?

Website
Oud 19 februari 2014, 18:12   #30
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verdedig helemaal niets, dat maakt u ervan.

Ik ben gewoon voorstander van een objectieve berichtgeving. En afgaande op de bronnen die Antoon aanhaalt (zie mijn vorige post), heb ik daar toch zekere vragen bij. U niet soms?
Oppassen, want het is tegenwoordig nogal vlug 'anti westers' als je kritisch bent en te veel vragen stelt.

Website
Oud 19 februari 2014, 18:13   #31
Trip
Vreemdeling

Trip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
U denkt toch echt niet dat een land als Iran vrij communiceert met het Westen. U denkt toch niet dat Iran toestemming geeft aan Westerse TV-stations om bijvoorbeeld de ophanging van homofielen of kinderen te filmen? Ophangingen moeten in het geniep worden gefilmd, met gevaar voor eigen leven. U denkt toch niet dat de pers daar alle vrijheid heeft om wantoestanden te onderzoeken en aan te klagen. Als hier een agent naast het potje pist, komt het zeven dagen achter elkaar in het nieuws. Een moslimland is wel helemaal iets anders, niet?
Als u pleit voor meer transparantie inzake het beleid van Iran ga ik hier zeer zeker mee akkoord.

Als u weet heeft van recente ophangingen van homofielen en kinderen in Iran, ben ik zeer benieuwd naar de bronnen die u hiervoor heeft. Kan u mij in de juiste richting wijzen?

Citaat:
Het is ook opvallend dat het politiekcorrecte Westen zeer weinig onderzoek doet naar mistoestanden in het MO. En als ze per ongeluk iets 'ontdekken' wordt het gewoonweg verzwegen. Over de islam mag geen slecht woord worden gezegd.
Wonderbaarlijk Mistoestanden in het MO zijn zowat de meest aangeklaagde mistoestanden door het politiekcorrecte Westen. Vergelijk bijvoorbeeld maar met de mistoestanden in bepaalde Africaanse landen of Latijns-Americaanse landen die vaak veel schrijnender zijn. In het nieuws is het niet anders dan MO dit, MO dat, ...

En antwoord ook eens op mijn vraag of u voorstander bent van objectieve berichtgeving?

Oud 19 februari 2014, 18:19   #32
Trip
Vreemdeling

Trip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Oppassen, want het is tegenwoordig nogal vlug 'anti westers' als je kritisch bent en te veel vragen stelt.
Propaganda bashen is net zo leuk.

Oud 19 februari 2014, 18:20   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als het westen beweert dat het om een "vredelievende dichter" gaat moeten we dat dan maar direct geloven?
Nope, maar ondertussen is die man wel vrolijk te drogen gehangen.

Trouwens, als die man aanslagen zou gepleegd hebben, is het dan geen vrijheidsstrijder ofzo? Of was de partijkaart verkeerd?

Laatst gewijzigd door maddox : 19 februari 2014 om 18:22.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2014, 20:07   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dit is niets meer als onderdeel van de hypocrite anti-Iran campagne met als doel Iran te demoniseren, als dreiging voor de wereldvrede voor te stellen en acties tegen dit land te legitimeren.
Dusjij ontkent dat de mensen daar massaal worden opgehangen met kranen?
Oud 19 februari 2014, 20:25   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag die ik me stel is eerder waarom u een oude foto nam om dat te illustreren. Als openbare executies toch zoveel voorkomen. Waarom toont u geen foto van DEZE terechtstelling bv.

Niet dat ik executies goedkeur. In open lucht noch achter glas, met spuit noch via ophanging het blijven praktijken een volwassen samenleving onwaardig.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 februari 2014 om 20:36.
Oud 19 februari 2014, 20:27   #36
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Wat mij repelleert is het volksvermaak van een krijsende en gillende, nagenoeg hysterische mob die wacht totdat het onderwerp in een hoogwerker wordt gehangen.

Ergens in het garnalenbrein van de plegers wordt gedacht dat dit een afdoende waarschuwing is. Wat je ziet is niet de kwaadaardigheid van de mens maar van de religie en haar zeloten.
Oud 19 februari 2014, 20:41   #37
Trip
Vreemdeling

Trip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u met massaal? Kan u dit even concretiseren?

Oud 20 februari 2014, 01:04   #38
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet alleen dat maar hij legt de schuld ook nog bij Israël
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 02:38   #39
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan zo veel landen waar de doodstraf bestaat.
Er bestaan ook landen die verdachten buiten hun eigen grenzen gaan executeren, nog veel extremer.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 09:29   #40
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
niet alleen dat maar hij legt de schuld ook nog bij Israël
Dezelfde tactiek wordt in zowat alle moslimlanden gehanteerd. Heeft ook lang gewerkt bij hun achterlijke bevolkingen. Maar kijk nu hoe ze eruitzien. Een en al chaos, gruwel, massamoorden, vernietigingen, achterlijkheid en middeleeuwse taferelen. Naast de ontwikkeling en vooruitstrevendheid op zowat elk vlak in de rest van de wereld, niet in het minst Israël, is het des te pijnlijker voor de moslimwereld.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be