Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2014, 08:53   #21
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zo wat?

Iedereen in Belgie moet Frans leren.

Gebruik het dan ook!
Van zodra ik de middelbare school verliet, heb ik geen enkel Frans boek meer aangeraakt... U problem?
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 09:31   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ho, daar geef ik geen geld aan, 'n online versie zal ook wel goed zijn zeker, kan ik 't meteen kopiëren en plakken.
s' il vous plait : http://www.searchtruth.com/chapter_d...1&translator=8

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 10:28   #23
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Fuck het Frans, het wordt tijd dat we overstappen naar het Engels als 2e taal op school.
Zelfs de v-partijen willen/durven dit niet.

Belgie is al 184 jaar een francofoon land. Sinds een aantal decennia is verder ook een merkwaardig dialect erkend. Waar zelfs de naam van niet echt éénduidig is. Meer moet je daar niet achterzoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Van zodra ik de middelbare school verliet, heb ik geen enkel Frans boek meer aangeraakt... U problem?
Dus die jaarlijkse verplichte mega investering van Vlaanderen in het Frans voor haar hele bevolking is volgens jou weggegooid geld?

Waarom elk jaar die miljarden daarin blijven pompen dan?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 februari 2014 om 10:32.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 10:38   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard ls men het gaat proberen op te dringen

Citaat:
Het is ook zij die Mohammed, vader van de jongen die zich voor de trein smeet, gaan bijstaan bij z'n klacht tegen de spoorwegpolitie.
Die willen gewoon zien.

Gaan lopen als de ordediensten u iets vragen is nooit een beste plan geweest dacht ik, ongeacht wat je uitgestoken/gedaan hebt.

Het maakt het in de meeste gevallen alleen allemaal nog maar erger.

--

Als iemand kiest voor homofobie dan is dat zijn/haar zaak, ik heb daar niet echt een probleem mee.

Het blijft zoals het met alles wel is dacht ik: Als men het gaat proberen op te dringen aan anderen dan heb ik er wel een probleem mee. (zelfde met bepaalde 'geloofsovertuigingen')

Dat racisme nooit een goeie zaak is dat weet iedereen ondertussen al wel denk ik want dat is een kwaad dat van kwaad naar erger gaat in de meeste gevallen.

Toch vraag ik mij bij deze af wie er eigenlijk de racisten zijn in ons kleine landje het genaamde België?
Oud 25 februari 2014, 11:39   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Dat racisme nooit een goeie zaak is dat weet iedereen ondertussen al wel denk ik want dat is een kwaad dat van kwaad naar erger gaat in de meeste gevallen.

Toch vraag ik mij bij deze af wie er eigenlijk de racisten zijn in ons kleine landje het genaamde België?
in het geval van het bestrijden van islamfobie heet dat uiteraard geen racisme, dat heet "de dhimmies op hun plaats zetten".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 februari 2014, 16:17   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Dat woord 'islamofobie' heeft toch sterk aan populariteit gewonnen na een uitzending (discussie) met éne professor en nog iemand anders, naam vergeten (mijn dementie speelt mij weer parten)

Geen mens die dat woord kende daarvoor. (misschien even wat overdreven maar toch ... )

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 februari 2014 om 16:19.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 16:44   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat woord 'islamofobie' heeft toch sterk aan populariteit gewonnen na een uitzending (discussie) met éne professor en nog iemand anders, naam vergeten (mijn dementie speelt mij weer parten)

Geen mens die dat woord kende daarvoor. (misschien even wat overdreven maar toch ... )
de benaming islamofobie voor mensen die kritiek uiten op islam bestaat al jaren hoor. Komt uit la douce France.

Het gesprek verliep tussen Etienne Vermeersch en Bertje bleiter Anciaux die kritiek op islam strafbaar wou maken.

lees ook even dit pareltje van Martien Pennings maar :
http://ejbron.wordpress.com/2013/05/...-het-kwadraat/

Oud 25 februari 2014, 17:37   #28
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Ik zou zeggen, iedereen die lijst downloaden en invullen met fake meldingen en in het Frans, Duits en Nederlands.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 17:39   #29
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Ik ben atheist, ik ben tegen uiterlijk vertoon van een religie in het openbaar leven. Ben ik dan racist?
Oud 25 februari 2014, 17:41   #30
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de benaming islamofobie voor mensen die kritiek uiten op islam bestaat al jaren hoor. Komt uit la douce France.

Het gesprek verliep tussen Etienne Vermeersch en Bertje bleiter Anciaux die kritiek op islam strafbaar wou maken.

lees ook even dit pareltje van Martien Pennings maar :
http://ejbron.wordpress.com/2013/05/...-het-kwadraat/
Stel je voor, kritiek op een geloof (dat zich trouwens bezondigt aan homofobie, racisme, ongelijkheid van geslachten in de hand werkt, enz...) verbieden. Dat is reinste dictatoriale censuur.
Oud 25 februari 2014, 19:31   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Stel je voor, kritiek op een geloof (dat zich trouwens bezondigt aan homofobie, racisme, ongelijkheid van geslachten in de hand werkt, enz...) verbieden. Dat is reinste dictatoriale censuur.
ze hebben toch vijf Belgische senatoren gevonden die dit wilden laten uitvoeren:
  • Bert ANCIAUX.
  • Fauzaya TALHAOUI.
  • Ahmed LAAOUEJ.
  • Freya PIRYNS.
  • Richard MILLER.
  • Zakia KHATTABI.

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...312791#p312791

Laatst gewijzigd door circe : 25 februari 2014 om 19:32.
Oud 25 februari 2014, 19:36   #32
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Ik ben atheist, ik ben tegen uiterlijk vertoon van een religie in het openbaar leven. Ben ik dan racist?
als multiculturele atheist, verfoei ik uw theofoob gedrag..;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 20:43   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het is en blijft een voltreffer :

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1622557

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 01:12   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Sterke repliek van Anciaux.

Euh .... euh ... kom, ge zijt aan 't zeveren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 18:32   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bonbon bedoelt "islamfobie" neem ik aan.

Tot nader order is islamfobie helemaal niet strafbaar, enkel Anciaux en Fawzaya willen het graag strafbaar maken.
Islamfobie...dacht al zoiets. Misschien kunnen we hun lijsten helpen aanvullen met namen van andere moslims, kunnen ze elkaar er van langs geven!
Trouwens, wie nog niet "islamofoob" is, die moet pas op een lijst! Wat moeten ze nog meer uitspoken en eisen vooraleer sommigen het door hebben!

Laatst gewijzigd door andev : 26 februari 2014 om 18:37.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 18:54   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zelfs de v-partijen willen/durven dit niet.

Belgie is al 184 jaar een francofoon land. Sinds een aantal decennia is verder ook een merkwaardig dialect erkend. Waar zelfs de naam van niet echt éénduidig is. Meer moet je daar niet achterzoeken.

Dus die jaarlijkse verplichte mega investering van Vlaanderen in het Frans voor haar hele bevolking is volgens jou weggegooid geld?

Waarom elk jaar die miljarden daarin blijven pompen dan?
Zoals we ieder jaar miljarden pompen in het Franstalig landsgedeelte, miljarden die telkens weer smelten als sneeuw voor de zon, ieder jaar opnieuw!
Splits dit landje en probleem opgelost, wat sommigen ook menen te moeten beweren! Vooral diegenen die het in hun broek doen bij de gedachte...
De Vlaamse melkkoe die wegloopt!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be