![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar sta mij toe om dat idee wél gek te vinden, wegens totaal irrealistisch, irrelevant, onpraktisch en ongewenst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die Van Biesen is een idioot. Wat hij voorstelt is gewoon onmogelijk. In Ronse hebben wij franstalige faciliteiten. Net deze faciliteiten hebben in het verleden gemaakt dat onze bv onze politiezone niet kon samengaan met pakweg oudenaarde, of brakel. Reden ligt voor de hand : de +/- 20% franstalige inwoners van Ronse hebben recht op een franstalig antwoord als ze bv een noodoproep doen. Idem voor brandweer enz. Indien nu de politie zou fusioneren met oudenaarde en/of brakel zou dit betekenen dat er ook in bij die mensen een zekere tweetaligheid vereist is. Dat is politiek onrealistisch, en in de praktijk niet te waarborgen. Laat staan dat het ongewenst is. Eigenlijk zit je dan de facto in een toestand van algemene tweetaligheid. Wat dan weer volkomen vloekt met de principes die nu de bestuurlijke taal van een regio vastleggen. Dit is onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En alles daarrond wordt parking neem ik aan?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iets in de marge van dit onderwerp, maar toch niet onbelangrijk. Nog maar enkele weken geleden zat iedereen hier smakelijk te lachen met het feit dat vlaams-nationalistische partij N-VA blijkbaar Van Biesen was gaan polsen of hij niet wou overstappen naar n-va.
Echt diep moet de screening dan toch ook niet gegaan zijn op vlak van zuiverheid in de leer op vlaamse gevoeligheden. ![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ommelein.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt u me nu hier vertellen dat ik "op de man speel" omdat ik stel dat Duchatelet zijn mening over Brussel en Brabant een stupiditeit is? Nou, dan wordt er hier wel erg veel "op de man gespeeld" hoor! Ik krijg zo de indruk dat u niet erg goed weet wat dat begrip eigenlijk inhoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik zou niet graag in de schoenen staan van degenen die werkplanning en uurroosters moeten vastleggen voor diensten zoals de MUG, brandweer, civiele bescherming, politie enz die een nieuw gebied moeten bestrijken dat nu bestaat uit 50% vlaams gebied met franstalige faciliteiten, en nog eens 50% vlaams zonder faciliteiten. Of naar de andere kant toe : met een franstalige gemeente zonder faciliteiten. Daar komt enkel chaos van. Dit voorstel is even goed doordacht als toen de groenen de chocolade sigaretten uit de winkels wilden halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij probeerde hij door te liegen gewoon een beter plaatsje op de lijst van Ø-VLD te krijgen. Vorige keer werd hij slechts opgevist voor een zeteltje omdat Maggie Blokske staatssecretaris werd. De man op overschot op de Vlaams-brabantse Ø-VLD lijst eigenlijk.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() de onwil om Nederlands te leren is als een olievlek die zich niet alleen beperkt to de Brusselse rand, maar zich blijft uitbereiden. Men verhuist naar Nederlands taalgebied en dan verwacht men dat de autochtonen zich aanpassen aan de nieuwelingen en niet omgekeerd. Iets wat een Vlaming die verhuist naar La Wallonnie niet moet proberen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Olivier Mangain heeft trouwens ook hetzelfde idee. Maar in zijn visie is dat een de facto eentalig Frans gewest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Ik vind dit voorstel toch nog veel ondoordachter hoor. Die chocoladesigaretten uit de handel halen deed niemand kwaad noch was dat iets fundamenteel. Dit heeft echter wel degelijk staatkundig verrijkende gevolgen. De Engelse taal heeft voor zo een voorstel zelfs een adjectief voor: "insidious".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt me op dat enkel argumenten ad hominem zijn tegen de B.U.B. visie van 9 Belgische provincies.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 februari 2014 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is een "wereldvreemd" idee verhelderend om de zaken er op vooruit te laten gaan.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 februari 2014 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |