![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar wanneer men terzelfder tijd koud en warm blaast zoals anderen (bijvoorbeeld: wij willen de opdoeking van België niet, maar het staat wel als art. 1 in ons partijprogramma), dan wordt men niet uitgefloten. Nog niet. Alleen, de eerste houding is teminste duidelijk en zonder enige twijfel moediger. Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2014 om 13:16. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik beken schuld, meester System uit het Oosten.
Gezien mijn leeftijd ben ik reddeloos verloren. Of zou het zijn omdat ik niet in de politieke kraam pas die jouw voorkeur geniet? Enfin, je kunt de eerste paar uren rustig ademhalen. Ik ga nu mijn wekelijks bezoekje brengen aan een vriendin met ongeneeslijke kanker. Zelf ben ik nog veel te jong, gezond én happy om mijn van nature opgewekte humeur te laten vergallen door lullende, gefrustreerde onbenullen.
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Edoch edoch, nog nobeler zou de daad zijn, moest ge dat bezoek afleggen zonder het aan iemand te vertellen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Mevrouw Rutten, U zegt in de media steeds dat er een verschil is tussen een zogezegd liberale partij als de uwe en een conservatieve partij als die van mijnheer Francken. Dat verschil zou zich uiten in het feit dat de N-VA zich enkel op het economische vlak liberaal opstelt – wat klopt – terwijl Open VLD ook op andere vlakken het liberalisme zou verdedigen. Daarbij heb ik twee opmerkingen. Mijn eerste opmerking is dat uw partij als één man – of vrouw, zo u wilt – achter Maggie De Block staat. Op zich is dat niet zo verwonderlijk, daar uw partij niet zo groot is en er achter de rug van De Block behoorlijk wat plaats is. Maar waarin verschilt het migratiebeleid dat minister van deportatie De Block voert van een conservatief migratiebeleid zoals gewenst wordt door de N-VA? Als klassiek liberaal zie ik daar bijzonder weinig verschil tussen. Dat brengt mij meteen bij mijn tweede opmerking, want uw antwoord zal waarschijnlijk vrij voorspelbaar zijn. In een interview met u en de voorzitter van LVSV zei u in Veto dat voor een liberaal migratiebeleid – namelijk vrije migratie en opengrenzenbeleid – intellectueel wel iets te zeggen valt en mooi is in theorie, maar in de praktijk niet realistisch is. Is het niet vreemd om een ideologie te verdedigen – of beter: om te claimen een ideologie te verdedigen – waarvan u vindt dat ze in de praktijk niet haalbaar of wenselijk is? Ik vind dat op zijn zachtst gezegd bedenkelijk, zelfs voor een door Verhofstadt kapotgemaakte partij als de uwe.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 13 maart 2014 om 15:01. |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat gebrek aan realisme is dan ook de zwakte van het LVSV, veel ideologie en hoogdravig gepalaver over liberale filosofen die al 2 eeuwen onder de zoden liggen, maar geen hedendaagse en leefbare visie. Over het gemiddelde lid, genre fils�*papa-ikbenbeterdanalderest-yuppie wil ik dan nog niet spreken.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je een vrouw wil vinden , zul je haar toch iets moeten te bieden hebben. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En natuurlijk is een opengrenzenbeleid niet verenigbaar met de West-Europese verzorgingsstaat (niet verzorgingsmaatschappij!). De bedoeling is dan ook om die verzorgingsstaat met de grond gelijk te maken.
|
|
|
#30 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Draagvlak betekent stemmen, politiek is pragmatisme. Word wakker uit je droom. Wat ben je met een liberale sprookjespartij, zwevend op een donkerblauwe wolk. Leuk voor filosofen, niet voor realisten. Beter één vogel in de hand, dan tien in de lucht.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Stemmen? Als er een liberale samenleving zal komen, zal die er niet via de democratie komen. De aanvaarding van de democratie als valabele staatsvorm is een historische blunder van veel mensen die zichzelf liberaal noemen. Het is fundamenteel fout om samen te stemmen over wie we hoeveel geld gaan afnemen in naam van de overheid.
|
|
|
#32 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://lmgtfy.com/?q=n-va+is+geen+liberale+partij N-VA zijn geen liberalen. Citaat:
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|||
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U echter, u werkt niet meer zo hard, geloof ik. Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2014 om 16:51. |
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#36 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Van Dijck en Smeyers dus. Interessant om weten. Hopelijk krijgen we die eens te zien op televisie in één of ander debat. Van Dijck heb ik alleen nog maar gezien in zijn tussenkomsten in het parlement. Maar daarop kun je iemand niet afmeten op zijn debating kwaliteiten. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De Ars Rhetorica is al een tijdje zoek bij de actuele politici, en dat niet alleen in België.
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het was een debat met de partijvoorzitters. En De Wever schitterde weer eens door zijn afwezigheid. Punt uit. |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat Tobback wat kleinzielige, achterbakse populistenpraat komt verkopen hoeft ons niet te verwonderen: in de SP.A heeft alleen de Leider der Opperste Sovjet het voor het zeggen, ieder ander die zijn mond durft opendoen wordt samen met zijn hele partijafdeling buitengebonjourd.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|