Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2014, 20:04   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ik heb het wel over het HEDEN, dat is in mijn ogen toch het belangrijkste, niet? Trouwens UW voorouders zullen waarschijnlijk ooit ook wel gemoord en verkracht hebben.

En de kruistochten ...... Ik denk dat de moslims meer bloed aan hun handen hebben dan Christenen. Het Midden-Oosten was voor de islam Christelijk, weet je wel? Ik denk niet dat u het volledige verhaal kent van de kruistochten, waarschijnlijk alleen het verhaal dat door de politiekcorrecten wordt verteld. In datzelfde verhaal bracht de islam overal vooruitgang ...
Inderdaad! Mohammed stierf in 632 en nauwelijks een eeuw later had de islam een veroveringstocht gemaakt en een kalifaat uitgebouwd dat zich uitstrekte van Spanje, over Noord-Afrika, over het Midden-Oosten, over Centraal Azië tot aan de grens met China. En zoals u het stelt, een heel groot deel daarvan was christelijk gebied. Dat wordt overigens in het artikel van de Franse journalist ook aangestipt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 06:47   #22
Peche
Banneling

Standaard

Ik vind het ergens toch maar raar.
Vroeger was ons probleem met de Marokkanen en Turken in België en kleine cultuurshock, niets significant als ik daar later op terugblik. Maar na 9/11 zitten we met terrorisme en zijn hoofddoeken plots een probleem.
Ineens is de islam na 1000 jaar een wereldbedreiging, zo spontaan ineens?
Neen, daar zit meer achter. Reacties tonen aan dat het gros nog niet de helft begrijpt van wat er achter schuilt. Maar roep vooral verder mee en zie hoe langer hoe meer uw eigen rechten ontmantelt worden.

Jaren stond de Vlaming te roepen "schaf de dop af voor die mensen"! Resultaat? Schoolverlatende jeugd (ook afgestudeerde) krijgen moeilijker dop, maar de vreemdeling die het systeem binnestebuiten weet te draaien ontsnapt aan de mazen van het net.
Echt goed bezig!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 07:37   #23
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waarom niet misschien? Moet je 2 a 3 uur per dag God vergeten ofzo?
Van mij mag je 24u aan je ingebeeld vriendje denken maar wanneer jouw ingebeeld vriendje zijn/haar wetten primeren op de wetten van je land, dan wordt de grens van religie overschreden en belanden we in de wereld van de ideologieën.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 08:19   #24
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Vroeger was ons probleem met de Marokkanen en Turken in België en kleine cultuurshock, niets significant als ik daar later op terugblik. Maar na 9/11 zitten we met terrorisme en zijn hoofddoeken plots een probleem.
Neen, daar zit meer achter. Reacties tonen aan dat het gros nog niet de helft begrijpt van wat er achter schuilt. Maar roep vooral verder mee en zie hoe langer hoe meer uw eigen rechten ontmantelt worden.
!
Gewoon kijken naar de evolutie van de olieprijzen, en proberen te verbeelden welke politici in Belgie bv op hun loonlijst staan.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 10:12   #25
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die Kruisvaarders die het einde van het Byzantijnse Rijk betekenden ook? De erfenis van de Vierde Kruistocht is een voor eeuwen islam-gedomineerd Midden-Oosten en Oost-Zuid Europa geweest.
U bent duidelijk niet op de hoogte en kletst wat uit uw nek.

En nogmaals: ik heb het over het heden. Het Christendom is de 21e eeuw binnengestapt, terwijl de islam nog in de prehistorie zit. Er wordt nog steeds gemoord, verkracht, gefolterd, onderdrukt in naam van de islam. En zo'n indoctrinatie krijgt alle rechten in het Westen, onder het mom van godsdienstvrijheid. Hallucinant.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 maart 2014 om 10:24.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 10:29   #26
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Jaren stond de Vlaming te roepen "schaf de dop af voor die mensen"! Resultaat? Schoolverlatende jeugd (ook afgestudeerde) krijgen moeilijker dop, maar de vreemdeling die het systeem binnestebuiten weet te draaien ontsnapt aan de mazen van het net.
Echt goed bezig!
Niet bij stilgestaan dat de islam zich ook steeds fanantieker begint op stellen? Vroeger waren er bijna geen kopvodden in het straatbeeld. Kijk nu maar eens rond.

Bekijk eens foto's van de maatschappij in het Midden-Oosten van de jaren 1970 - 1980. Men waande zich in het vrije Westen. Bekijk vervolgens foto's van het heden .....
Oud 15 maart 2014, 10:41   #27
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Goh het is vooral de geleerde mens die naar de mond spreekt die men serieus neemt.
Dus als een 'geleerde mens' iets vertelt dat niet naar de zin is van de politiek-correcte, dan praat hij naar de mond? Dat is wel het meest zielige dat ik hier als argument heb gehoord.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2014, 12:59   #28
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:

En nogmaals: ik heb het over het heden. Het Christendom is de 21e eeuw binnengestapt, terwijl de islam nog in de prehistorie zit. Er wordt nog steeds gemoord, verkracht, gefolterd, onderdrukt in naam van de islam. En zo'n indoctrinatie krijgt alle rechten in het Westen, onder het mom van godsdienstvrijheid. Hallucinant.
2! Me dunkt stenigen wij vrouwen niet en kappen wij ook geen handen en voeten van mensen af... En hangen we ook geen homo's op aan hijskranen... En snijden wij niet in onze kinderen zodat ze voor de rest van hun leven met psychologische en seksuele problemen kampen...

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 15 maart 2014 om 13:00.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 10:20   #29
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Waar het uiteindelijk allemaal op aan komt is wederkerigheid en in die context ben je met het hedendaagse christendom beduidend beter af dan met de islam.
We kunnen toch niet anders dan vaststellen dat in geen enkele regio met een moslimmeerderheid de andersdenkende van dezelfde mate van vrijheid kan genieten zoals wij die aan moslims bieden.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 12:43   #30
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Bespaar me links politiek-correct gezwets.
Als het aankomt op religie, dan bestaat politiek voor mij niet. U mag hier komen aandraven met wat u wenst; maar ik blijf bij mijn standpunt, dat 'elke' religie even achterlijk is.

Trouwens, gezien u het toch graag geschiedkundig lijkt te houden, hoe zijn volgens u de meeste godsdienstoorlogen ontstaan? Ik zal het u vertellen: Net omdat de ene tegen de andere zegt, dat zijn god beter is; waarop de andere aangeeft, dat de zijne toch wel een stukje beter is ...

En wat bent u hier aan het doen? Inderdaad! U bent hier uw debiele godsdienst boven een andere even debiele godsdienst aan het plaatsen. Te gek om los te lopen.
U moet mij geen woorden in de mond leggen. Ik ben atheïst.

En NOGMAALS: ik heb het over het heden. U begint zelf steeds over het verleden. Roept de paus alle christenen op om andersgelovigen te bekeren of te vermoorden? De islam leeft nog altijd in zo'n denkwereld. U mag hier ongestraft de paus, god, Christus en het christendom beschimpen. Probeer de islam nog maar in vraag te stellen in een moslimland en uw hoofd rolt over de grond. DAT is het VERSCHIL.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 17 maart 2014 om 12:54.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2014, 13:33   #31
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Ik moet het hier helaas eens zijn met Ulrik en Lukkas... Of ben je alle heisa rond de Mohammedcartoons al vergeten, S.W.T.P.?

Ter uwer informatie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cartoon...yllands-Posten

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 17 maart 2014 om 13:33.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 08:01   #32
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook voor u: Er is een 'religie' en er zijn 'de aanhangers van een religie'.
Stel, dat de gemiddelde moslim, nu wel de humor zou hebben ingezien van die cartoons? Was de islam daarom dan ineens minder achterlijk?
OK, dan gaan we niet langer proberen om het beter voor te stellen dan het is door te stellen dat de islam een achterlijke godsdienst is, dan gaan we gewoon zeggen zoals het is: islamieten zijn achterlijk.
That's gonna go down a treat...
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 18 maart 2014, 09:48   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Laten we de kruistochten vergeten ...
Alsof de kruistichten een Christelijk motief hadden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2014, 09:58   #34
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ook voor u: Er is een 'religie' en er zijn 'de aanhangers van een religie'.
Stel, dat de gemiddelde moslim, nu wel de humor zou hebben ingezien van die cartoons? Was de islam daarom dan ineens minder achterlijk?
Of een religie al dan niet achterlijk is doet voor mij weinig ter zake.
Als mijn buurman de godganse dag naar Stromae wil luisteren dan is dat zijn volste recht en zolang deze keuze niet aan mij opgedrongen wordt kan mij dat bitter weinig schelen.
Er ontstaat pas een probleem als de buurman zijn keuze oplegt aan de omgeving en bovendien iedereen in de omgeving verplicht levenslang lid te blijven van de fanclub.

In dit opzicht ben ik van mening dat we veel te veel bezig zijn met de discussie over de islam zelf.
De inhoud van de islam hoeft mij net zomin te interesseren als de muziek van Stromae, wat mij in de eerste plaats aanbelangt is het recht om mijn eigen keuze te maken en die te beleven.
Dat het goed fout zit op dit vlak daar zijn de bewijsmaterialen overvloedig van aanwezig.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 00:58   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 15:28   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laten we de kruistochten vergeten ...
Inderdaad, die spelen nu geen enkele rol meer, dat is geschiedenis.
En dus niet ter sprake komend als excuus voor een "religie" die in zijn praktische huidige toegepaste vorm, in 2014 amper het bespuwen waard is!
Godsdienstvrijheid als synoniem voor vrijheid om anderen te domineren en te vernietigen??? Wat had je gedacht?
Zijn we voor meer of minder islam in ons land, in onze steden?
Gewoon met ja of neen antwoorden, niet met een hoop multiculzever om de mensen zand in de ogen te strooien.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2014, 15:29   #37
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Minder Islam: verbieden die handel!!
Oud 23 maart 2014, 15:32   #38
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof het christendom zich nooit heeft schuldig gemaakt aan indoctrinatie. De catechismus is u toch niet vreemd ...
Een even achterlijke bedoening als u het mij vraagt. Hersenloos aframmelen van vraag en antwoord; (zonder te begrijpen hoe dom en wereldvreemd het allemaal is) Of de apostolische geloofsbelijdenis; nog zo een mooi voorbeeld van pure indoctrinatie.

Voorbeeld (bron: wikipedia)
Wat een zielig gelul!
Ja, het christendom heeft zich aan de nodige barbaarsheid schuldig gemaakt en werd daarvoor langzaam maar zeker naar de vuilbak van de geschiedenis afgevoerd.
Moeten we het allemaal nog eens overdoen met de islam?
Heb jij hier, nu en ter plaatse nog last van "het christendom" zonder dat je er zelf om vraagt?
Oud 23 maart 2014, 15:36   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom niet misschien? Moet je 2 a 3 uur per dag God vergeten ofzo?
Als je ze niet alle vijf op een rij hebt niet natuurlijk...
Arme sukkels die nog in "god" geloven! En hem op hun knieën gaan bedanken als er na een ramp nog 10 overlevenden zijn, zonder zich af te vragen waar hij zat toen er duizend doden vielen! Hij zat bij de hoeren misschien?
Oud 23 maart 2014, 15:42   #40
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Eigenlijk wel. Er moet ook op aarde werk verzet worden. Of ben jij er zo ene die van een ander z'n geld leeft en uren per dag met z'n gat in de lucht op een matteke zit te bidden?
Die met hun gat in de lucht, doen die dat omdat ze er in geloven of omdat men ze zodanig de schrik op het lijf heeft gejaagd dat diegenen die dat niet doen zullen gelyncht worden door de andere "gelovigen"?
Zoals in de hitlerperiode als enige je arm niet in de lucht steken en "heil Hitler" roepen tijdens een manifestatie?
Strafkamp of exterminatiekamp... Het zal je leren!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be