Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2014, 19:47   #21
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Die dikzakken zijn goedkoper dan "gezonde" mensen...

Maar ik moet natuurlijk niet met feiten komen, bashen op mensen is veel leuker. Als het niet de moslim is dan is het wel de dikzak.
Omdat ze vroeger sterven? Haal gerust wat feiten erbij als je wil.

Overgewicht is een groot probleem dat te vaak gebanaliseerd wordt.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2014, 19:57   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Omdat ze vroeger sterven? Haal gerust wat feiten erbij als je wil.

Overgewicht is een groot probleem dat te vaak gebanaliseerd wordt.
Daar komt het wel een beetje op neer, ja.

http://www.nu.nl/gezondheid/1422361/...goedkoper.html

Maar eh, vieze dikzakken ! doodmaken die hap !! @@
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2014, 20:03   #23
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Daar komt het wel een beetje op neer, ja.

http://www.nu.nl/gezondheid/1422361/...goedkoper.html

Maar eh, vieze dikzakken ! doodmaken die hap !! @@
Ze maken zichzelf doorgaans vrij vroeg dood. Met tragische gevolgen voor nabestaanden.

Uit datzelfde artikel:

Citaat:
Bijkomende kosten

In het onderzoek, dat is betaald door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, is geen rekening gehouden met mogelijke bijkomende kosten door roken en zwaarlijvigheid, zoals kosten door verminderde productiviteit en sociale kosten.
Oud 20 maart 2014, 20:07   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze maken zichzelf doorgaans vrij vroeg dood. Met tragische gevolgen voor nabestaanden.

Uit datzelfde artikel:
Dan nog zijn ze naar alle waarschijnlijkheid goedkoper dan gezonde mensen die verteren in een bejaardentehuis.

En wat boeit jou het nu dat andere mensen hun nabestaanden pijn doen?
Oud 20 maart 2014, 20:10   #25
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dan nog zijn ze naar alle waarschijnlijkheid goedkoper dan gezonde mensen die verteren in een bejaardentehuis.

En wat boeit jou het nu dat andere mensen hun nabestaanden pijn doen?
Ik ben ook niet voor mensen laten verteren in bejaardentehuizen.

Dat boeit me. Ik ben er zelf ook rechtstreeks mee geconfronteerd geweest en kan me er dus goed in inleven.
Oud 20 maart 2014, 20:17   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben ook niet voor mensen laten verteren in bejaardentehuizen.

Dat boeit me. Ik ben er zelf ook rechtstreeks mee geconfronteerd geweest en kan me er dus goed in inleven.
1: Jaja, maar als je geld wil besparen zou je dus juist dikzakkerij iets goeds moeten vinden.

2: Wat lief, ben je altijd zo begaan met iedereen?

Labiele toestanden toen jij een stukje Syrië op het nieuws zag? Er is een verschil tussen empathie hebben (wat ieder mens heeft, behalve psychopaten) en niet meer kunnen relativeren.
Oud 20 maart 2014, 20:24   #27
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
1: Jaja, maar als je geld wil besparen zou je dus juist dikzakkerij iets goeds moeten vinden.

2: Wat lief, ben je altijd zo begaan met iedereen?

Labiele toestanden toen jij een stukje Syrië op het nieuws zag? Er is een verschil tussen empathie hebben (wat ieder mens heeft, behalve psychopaten) en niet meer kunnen relativeren.
Daar ben ik niet zo zeker van, want de totale kost van obesitas is bij mijn weten nooit berekend geweest. Geld smijten tegen betere levenskwaliteit is goed, als een beschaving zich dat kan veroorloven. Ik zeg doelbewust levenskwaliteit omdat bejaarden die liggen te dementeren in een bejaardentehuis of alle levenslust verloren hebben volgens mij niet meer kwaliteitsvol/menswaardig leven.

Natuurlijk ben ik niet altijd zo begaan met iedereen. Dat spreekt toch voor zich? Met mijn relativeringsvermogen is niets mis.
Oud 20 maart 2014, 20:33   #28
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik niet zo zeker van, want de totale kost van obesitas is bij mijn weten nooit berekend geweest. Geld smijten tegen betere levenskwaliteit is goed, als een beschaving zich dat kan veroorloven. Ik zeg doelbewust levenskwaliteit omdat bejaarden die liggen te dementeren in een bejaardentehuis of alle levenslust verloren hebben volgens mij niet meer kwaliteitsvol/menswaardig leven.

Natuurlijk ben ik niet altijd zo begaan met iedereen. Dat spreekt toch voor zich? Met mijn relativeringsvermogen is niets mis.
Mensen die ongezond willen leven, doen dat gewoon. Er is helemaal niets wat jij of iemand anders daar aan kan doen. En wat maakt het nu eigenlijk uit? het geld is niet het argument (zoals ik al heb aangetoond ) en verder zie ik eigenlijk niet hoe je er iets tegen kan hebben dat iemand zichzelf naar de klote helpt.

Nee, ik denk juist volkomen het tegenovergestelde als jij. Ik vind dat de maatschappij mensen met obesitas moet stimuleren zichzelf dood te eten. De samenleving is immers beter af zonder mensen waarbij de hersen capaciteit niet verder gaat dan de drang tot het eten van de Mac Donalds om de hoek.

Hetzelfde met roken: men zou per direct al die waarschuwingsplaatjes op sigarettenpakjes moeten stoppen. En mensen die roken stimuleren tot meer roken.

En ja, roken is ook slecht voor het milieu. Maar dat maken wij wel weer goed door een of andere technologische revolutie.

Oud 20 maart 2014, 22:45   #29
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Mensen die ongezond willen leven, doen dat gewoon. Er is helemaal niets wat jij of iemand anders daar aan kan doen. En wat maakt het nu eigenlijk uit? het geld is niet het argument (zoals ik al heb aangetoond ) en verder zie ik eigenlijk niet hoe je er iets tegen kan hebben dat iemand zichzelf naar de klote helpt.

Nee, ik denk juist volkomen het tegenovergestelde als jij. Ik vind dat de maatschappij mensen met obesitas moet stimuleren zichzelf dood te eten. De samenleving is immers beter af zonder mensen waarbij de hersen capaciteit niet verder gaat dan de drang tot het eten van de Mac Donalds om de hoek.

Hetzelfde met roken: men zou per direct al die waarschuwingsplaatjes op sigarettenpakjes moeten stoppen. En mensen die roken stimuleren tot meer roken.

En ja, roken is ook slecht voor het milieu. Maar dat maken wij wel weer goed door een of andere technologische revolutie.

Waarom heb je dan voor een hulpverlenend beroep gekozen?
Oud 20 maart 2014, 23:26   #30
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom heb je dan voor een hulpverlenend beroep gekozen?
Wat heeft dat met elkaar te maken?
Oud 21 maart 2014, 16:09   #31
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Een gewichtsbeperking opleggen voor het rijden met en auto : dikzakken moeten dan maar te voet gaan ! Goed voor het milieu en goed voor hun gezondheid !

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2014, 16:23   #32
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat met elkaar te maken?
Volksverheffing via gezondheidspromotie behoort tot het takenpakket van een hulpverlener in de gezondheidszorg. Althans toch in België.
Oud 21 maart 2014, 17:32   #33
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, ik denk juist volkomen het tegenovergestelde als jij. Ik vind dat de maatschappij mensen met obesitas moet stimuleren zichzelf dood te eten.
Probleem is dat zo'n vetboebels vaak veel zorg nodig hebben om uiteindelijk pas na jaren met een lange fecale zucht in een door ons allen gesubsidiëerd ziekenhuisbed te sterven.

Mijn voorstel:

Met dit plan krijgen de Vlaamse huiskamers wekelijks topentertainment op de buis voor een beperkte kostprijs. Kidnap elk half jaar een tiental michelins in frituren en fastfoodresto's en zet die op een paradijselijk eiland. Engageer een productiehuis en noem het Expeditie Robesitas.

Naast het sowieso moeilijke overleven en de te verwachten interne strubbelingen is er elke week een zware fysieke proef. De winnaar krijgt eten. Soms zijn er ook psychologische proeven waarbij de deelnemers bijvoorbeeld om ter langst van hun klein taartje moeten afblijven om een grote taart te krijgen, of er wordt hen een makkelijke manier om zelfmoord te plegen aangeboden waarmee ze aan het harde eilandleven kunnen ontsnappen.

Op het eind van elk seizoen komen ze dan of fit terug, of ze liggen ginder op het strand te rotten.

Misschien niet 'humaan' voor sommigen maar dan kaats ik terug: is dit humaan?

Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be