![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het valt trouwens op hoe dit feit dat écht wel een héél zware financiële impact zal hebben op die vele mensen die recentelijk in de miserie terechtgekomen zijn, zo weinig aandacht krijgt in de media en zelfs op dit forum (zware teleurstelling), terwijl bullshit als achternamen, promotiefilmpjes en het Rode Duivelslied tot in den treure toe worden geanalyseerd, besproken, toegelicht etc. En al dat harteloos gekak op werklozen. Mensen vliegen buiten, worden daarvoor fiscaal gestraft en daarna uitgescheten omdat ze geen werk hebben, dat allemaal door zelfgenoegzame individuen die uit het oog verliezen dat het morgen evengoed hun beurt kan zijn. Is dit de samenleving? Onze maatschappij? Is dat het? Betaal ik daarvoor belasting? Ga ik daarvoor werken? Is dat hetgeen waarvoor ik braaf in het gareel loop i.p.v. eruit te stappen? Zijn dat mijn medemensen? Dat Poetin maar vlug een derde wereldoorlog ontketent en de hele mensheid maar in één grote nucleaire storm wordt weggevaagd. We zijn het niet waard om te bestaan. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 20 maart 2014 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() Tendentieus artikel.
Eigenlijk is het om te schaterlachen. Toen een aftrek werd toegestaan voor inbraakbeveiliging heeft niemand gezegd: FORSE BELASTINGVERMINDERING, let wel : éénmalig op ontslagvergoedingen. Je moet eigenlijk al wereldvreemd zijn om te aanvaarden dat er een band is tussen inbraakbeveiliging en belastingen op ontslagvergoedingen. Als ik het goed begrijp is de roerende voorheffing van 15 naar 25% gegaan. Dat lijkt me andere koek te zijn. Terwijl het KI na al die decennia nog altijd niet gerevaloriseerd is. FORSE BELASTINGVERMINDERING. Heb ik nog nooit gelezen in het tijdje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is eigenlijk geen belastingverhoging. Maar door de staatshervorming zijn er een aantal aftrekposten die in de federale belastingen wegvallen. Daardoor zijn er mensen die in een hogere gemiddelde belastingschijf vallen. Bij o.a. een ontslagvergoeding wordt men belast volgens de gemiddelde (nu dus hogere) aanslag van de vorige jaren. In het verleden was trok je de roerende voorheffing ook af van je personenbelastingen. Want dat was een belasting die je zoals de maandelijkse voorheffing op je loon reeds vooraf betaald had. Omdat die onroerende voorheffing een gewestelijke belasting is geworden kan je die niet meer federaal vna je personenbelasting aftrekken, want de federale overheid heeft die nooit ontvangen. Snapt ge? Maar dat gaat BDW en co u natuurlijk niet onder uw neus hangen. Wat leugens vertellen in een pandapak brengt meer stemmen op dan nuchtere cijfers. En de meerderheid van de bevolking kan met moeite zijn eigen ingewikkelde belastingbrieven lezen. Zij zijn dus een gemakkelijk slachtoffer van volksmisleiders. Laatst gewijzigd door pajoske : 20 maart 2014 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
De loonschalen van ambtenaren zijn ook al jaren niet meer veranderd. Maar zij krijgen wel een (geïndexeerd) loon dat 60% hoger is dan die oude onveranderde loonschalen. Ik vraag me soms toch af hoeveel mensen hun belastingbrief nakijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet je denken dat de werkloze zelf de schuld is van zijn werkloosheid, dat alle werklozen luie parasieten en profiteurs zijn, tuurlijk moet je denken dat er crisis is, natuurlijk moet je inleveren als werkende of niet werkende mens, de index zal afgeschaft worden net als het recht op staken en tenslotte de vakbonden,.... De rijke aandeelhouder slaapt op zijn 2 oren, die doen geen klop en rijven al het gestolen geld van al hun melkkoeien binnen. En als er bij die rijkere melkkoeien nog wat idioten zijn die dat nog verdedigen of de meerderheid ervan dat nog normaal vinden deze gang van zaken zijn ze helemaal gerust. En van dat soort zitten er op dit forum al meer dan genoeg me dunkt. Moet in herhaling vallen: lang leve de waanzin (en de plebs die daar nog bewust in meegaan om het zelfs in de plaats van de zogenaamde 1% nog te verdedigen en te verspreiden ook)!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.wikihow.com/Tour-the-Kremlin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee jongen, het zijn jouw favoriete partijtjes die de burger bedrogen hebben. Altijd maar meer belastingen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 20 maart 2014 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De wereld veranderen begint bij jezelf, hebben ze me altijd geleerd. Steek je huis dus in brand, snij je kinderen de keel over, schiet je vrouw door haar kop en blaas het gemeentehuis op. Sla een rugzak over je schouder en trek de wijde wereld in. Of stop gewoon met stoere praat te verkopen en slaap er nog eens een nachtje over.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 21 maart 2014 om 01:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Da's er al minstens één minder die het niet waard is om te bestaan. Ik zie er zelfs een dubbel voordeel in. Bovenstaand geweeklaag zullen we alvast nooit meer hoeven te lezen. En mocht je mijn tip serieus overwegen, wees dan aub ook zo menslievend Doomy mee te nemen. Die ziet het allemaal ook niet zo best meer zitten. Dat zou dan verdorie al een driedubbel voordeel zijn...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zich 2 jaar werkloos zet krijgt een volledige uitkering, daarna een job waar hij quasi niets moet doen om rustig uit te bollen tot zijn pensioen. En uiteraard, weinig uren dus fiscaal voordelig! Op kosten van wie? Hetzelfde met al die sociale huurwoningen die ze bijbouwen, op kosten van wie? Wie vult de lijsten in? De sociale diensten zijn er op getrained hoe ze iemand moeten buitenwerken, we betalen anderhalf miljoen ambtenaren, maar niemand kan iemand nog helpen? Hallo???? Fuck off met uw ambtenaren, misschien moet ik solliciteren voor hun job en jazeker ik zal het beter doen! Is dit het land dat mijn voorouders gebouwd hebben? Voor gestrijd hebben? Is dit het land dat mijn loon jaar en dag meer dan gehalveerd heeft voor diensten die ons nu in de koude laten staan? Hoe kan iemand nog vaderlandse liefde hebben vanuit een Vlaams opzicht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Links teert daar electoraal immers teveel op. Dan liever de hardwerkende burger leegpluimen. Met wat geluk komt er nog wat behoeftig electoraat bij.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet trouwens niet extra betalen, als je ontslagvergoeding maandelijkse word uitbetaald gedurende de ontslagperiode. Maar nu komt het mooie van de zaak. Mensen laten zich ommiddelijk uitbetalen en gaan direct doppen of op brugpensioen vanaf de dag dat ze hun C4 in handen hebben. Ze ontvangen dus het loon van het jaar 2015 in het jaar 2014 en krijgen daarvoor de rekening voorgeschoteld. Daarnaast zijn er veel mensen die geen extra ontslagvergoeding krijgen bij sluiting van het bedrijf. Voor de vakbonden zijn deze bedrijven onbelangrijk en kunnen ze er geen eer mee behalen om deze bedrijven extra te toen betalen, want vaak sluiten zij, omdat ze de hoge sociale zekerheden niet kunnen betalen. Sociale zekerheden die door de vakbonden bedwongen zijn. We hebben het dan over schoolverlaters die zonder ooit te hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid, levenslang recht hebben op werkloosheidsuitkeringen. Werklozen die de ene na de andere VDAB-opleiding gaan volgen om niet te moeten gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik spreek uit persoonlijke ervaring. Ik heb zo een volledig jaar werkloos geweest door medische reden. De zaak lag op de rechtbank en die moest dus bepalen hoeveel economisch invalide ik was. Dat jaar heb ik geen belastingen betaald, maar bij de eindafrekening kreeg ik wel zo'n 2500€ terugbetaald van voorafbetalingen die ik NOOIT had gedaan. En wie dit goedkeurde is weldegelijk links, want links is tegen ongelijkheid. Voor links moet iedereen een gelijkwaardig inkomen hebben, of men nu een inkomen uit arbeid of een leefloon heeft. SP.a pleit er zelfs voor om de leeflonen op te trekken naar 1400€ netto voor een alleenstaande ouder. Iets dat zelfs veel werkende alleenstaande ouders niet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() That's the spirit!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |