![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() De brave man krijgt ook een invaliditeitsuitkering nadat hij een politiekogel in de rug kreeg tijdens een vuurgevecht na een overval op een postkantoor.
Zijn handicap weerhield er hem overigens niet van om na een heel korte celstraf links en rechts nog een overvalleke te plegen, een brave huisvader in het hoofd te schieten of een agent om te leggen. Rechten of geen rechten, het voelt allemaal erg onrechtvaardig aan. Overigens illustreert dhr. Uyttendaele zelf treffend dat het hier om willekeur gaat: dat zijn andere cliënten, namens wie hij eenzelfde klacht heeft ingediend, ook aan de kassa zullen passeren, is lang niet zeker. Dat hangt af van rechter tot rechter, aldus de advocaat. Heeft dus weinig of niks met "rechten" te maken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man is invalide, dus hij trekt. En de mensen roepen, jamaar, hij heeft een moord gepleegd! Ja, daarom is hij gestraft.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk groeit mijn minachting voor het beroep van advokaat.
Voor een "goeie" advokaat telt enkel en uitsluitend de wet en de procedure.Moraliteit,"volk","rechtvaardigheid".... .het is van geen belang tenzij het past in een of ander verhaaltje in een of ander dossier.... Het blijft verbazen hoe politci zich laten vernietigen door deze sujetten...(want geeft toe,het zijn politici die hierdoor beschadigd raken,niet de advokatenbureau's). Het is niet de eerste keer dat juridische scherpslijperij tot diep onrechtvaardige ,om niet te zeggen schandalige zaken leidt.Daarom KAN ik mezelf er niet langer toe brengen om ooit nog voor een politicus-advokaat te stemmen. Die mensen zijn OPGELEID om zich geen zak aan te trekken van hun volk,van gerechtigheid etc........Hoe KUNNEN ze dan "het algemeen belang" nog verdedigen?Het is niet toevallig dat Vrouwe Justitia een blinddoek aan heeft. Antwoord: NIET. Bewijs: Ondanks het hoog gehalte advokaten tussen onze verkozenen is er een aanhoudende serie defecten in onze wetgevingen..waarop dan weer lappen gelegd worden....waarop dan weer.... Oplossing: verwijder deze beroepskaste in ieder geval reeds uit de politiek.... Laatst gewijzigd door kelt : 24 maart 2014 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ik hoop met hun mee maar weet al op voorhand dat er een zoveelste ontgoocheling zal volgen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de "gewone niet-criminele burger" zou als belastingbetaler bepaalde rechten moeten hebben om zich niet door bepaalde politiekers als vuil te laten behandelen en zich te laten uitmelken ten voordele van krapuul die ze beter de kogel zouden geven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als invalide moordenaar moet hij dubbel trekken zeker? Vanzelfsprekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vóór enkele jaren geraakte ik verwikkeld in een zaak waarvoor ik een advokaat echt nodig had. Na wat rondvragen vond ik een "goede" advokaat. Toen de zaak volledig afgehandeld was,werd het me duidelijk dat ik echt een goede advokaat had. Ik had nooit gedacht dat zoiets BESTOND ! ALS het goed is, mag het ook eens gezegd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zijn misdaad is de moordenaar gestraft zoals het hoort, hoop ik.
Voor zijn foute behandeling wordt hij vergoed, zoals het in een rechtstaat hoort. Ik zou er echter geen probleem mee hebben wanneer al zijn inkomsten gebruikt worden om het slachtoffer of nabestaanden te vergoeden als dat uitgesproken werd in het vonnis.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Klopt als een zere vinger. Maar deze wet werd eens te meer gemaakt en mismeesterd door de paarse politieke bende, ter bescherming van de crimineel. Met het slachtoffer wordt er eens te meer geen rekening gehouden, want die is toch dood. Dank u, paarse schurken.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 24 maart 2014 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten ze daar eens een volksraadpleging over organiseren. Ik denk dat er nogal weinig anders zouden over denken. En het feit dat hij die schadevergoeding krijgt, heeft wel degelijk niks met rechten te maken maar alles met willekeur. Zijn advocaat geeft het zelf aan. Dat de andere smeerlappen die hij verdedigt diezelfde schadevergoeding gaan krijgen is lang niet zeker, want afhankelijk van rechter tot rechter = willekeur...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Normaal zou zijn dat politiemoordenaars bij hun arrestatie verzet bieden en afgeknald worden.
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |