![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet nooit een wapen binnenhalen, zeker als vrouw niet. Het zou namelijk nogal flauw zijn als jij jezelf kan verdedigen wanneer er een overvaller je huis binnenkomt en je misschien ook wel wil verkrachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bof |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ik ben voor totale vrijheid van wapendracht. Mits vergunning en grondige doorlichting moet het Nederlandse burgers zelfs mogelijk gemaakt worden om volautomatische vuurwapens aan te schaffen. Wapenverboden is puur communisme in de praktijk, want de staat en de overheid mogen zich wel bewapenen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Owning a gun is a personal decision that every person needs to make for themselves. Carefully weigh the advantages and disadvantages of gun ownership and make the decision based on what is best for you and your situation.
We kennen de voordelen en de nadelen van een vuurwapen in huis ondertussen wel allemaal. Het is persoonlijk afwegen geblazen en best met hele gezin; als je kinderen al spelend op het vuurwapen uitkomen dan is het gevaar plotsklaps enorm vergroot. Uiteraard moet je met het wapen leren omgaan want op de cowboy manier is de verkeerde en kan je inderdaad extra problemen bezorgen. Dat wil zeggen; regelmatig oefenen op de shietpiste. (en niet ergens lukraak in het bos of de tuin ofzo) Bij spanningen in het gezin zal een wapen op zich geen invloed hebben; Er zal misschien sneller naar het vuurwapen gegrepen worden indien de spanningen zo hoog opgelopen zijn omdat de psychologische drempel tot het gebruik van dat vuurwapen lager ligt dan eender ander welk wapen. Een vuurwapen is afstandelijker dan een mes of stomp voorwerp waarbij je fysiek moet worden. Denk dat het hier in België een beetje gaat afhangen in wat voor buurt je woont. Zo zou ik bv in BXL en rand of charleroi veel sneller een wapen willen aanschaffen dan in leuven, brugge of zelfs Mechelen en Antwerpen (uitgezonder borgerhout)... Het relatieve en effectieve veiligheidsgevoel en toestand in de omgeving zijn dan ook relevante en bepalende argumenten in het beslissingsproces. Waarschijnlijk horen velen het niet graag maar tenslotte vuurwapen of niet; een inbreker doden omdat hij inbreekt is moord en geen zelfverdediging. Je kan enkel hopen als je een vuurwapen hebt hij verstandig is en de benenwagen neemt. Want iemand neerschieten is 1 maar hem doden is 2. Het doden van de tegenstander is geen vereiste bij de zelfverdediging, in geval van inbraak bv zal het overmeesteren tot de politie er is een veel betere oplossing zijn (bewusteloosheid, vastknevelen,...). Vergeet niet waarom men inbreekt; diefstal en stelen zijn symptomen van een constructieve fout in de maatschappij en vaak de enigste uitweg voor de "crimineel". Met nog enkele andere mogelijke scenario's in het hoofd blijft het moeilijk en is het inschatten van situatie tot situatie een hele opgave, zeker als je de adrenaline rush niet onder controle krijgt en panikeerd. Denk dat nog de grootste uitdaging is in vele situaties. Ook daarom dat eht zo vaak fout gaat. Soit alvast veel sterkte bij het nemen van uw juiste beslissing.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() In Coeur d'Alene, Idaho mag dat allemaal.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot het systeem me kan garanderen dat er thuis met mijn gezin niets zal gebeuren, in huis niet het slachtoffer zal worden van een geweldpleging, zal het pistool geladen naast mijn bed liggen en gaat diegene die het waagt te proberen en ik hoor het, in een plastieken zak buiten. 't Is trouwens op aanraden van een flik, omdat ze, naar zijn zeggen, onvoldoende personeel hebben om voor bescherming/hulp te zorgen, dat er al jaren eentje klaar ligt. Let wel, moeder de vrouw kan er ook, getraind, mee overweg.
Laatst gewijzigd door Skobelev : 25 maart 2014 om 07:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om vrouw en kinderen te verdedigen tegen fysische agressie zou me dat geen fluit noch bal kunnen schelen. Als ik een agressor neerleg en daarmee mijn gezin heb beschermd wil ik daar desnoods wel een paar maand/jaar voor gaan zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Elke avond opnieuw opleggen, midden in de nacht afgaan... Je kan beter fake pc, fake geld en fake juwelen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik hou het op statistieken. in de VS worden die wapens in 80-90% gebruikt in gezinsdrama's en andere 10% zijn ongelukken. en dan moet je weten dat daar zowat iedereen van kindsaf leert om met wapens om te gaan. Wat is jouw ervaring met vuurwapens? geen of geen? wil jij echt het risico lopen dat ervaren oostblokdieven jouw wapen ontfutselen met alle risico's vandien? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het dan niet gemakkelijker gewoon niks te hebben? Dan is er geen enkele reden om je onveilig te voelen.
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Tja, ik weet niet... Wacht totdat uw kinderen beginnen te puberen en zich allerlei idiote dingen in hun hoofd halen... Een ongeluk is snel gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Guns don't kill people, but people do.
Akkoord! Echter, wanneer men een wapen draagt is men sneller geneigd dat te trekken "in the heat of the moment". Ik vind het niet noodzakelijk in België. Maar thuis moet iedereen voor zich uitmaken, waarover het hier gaat. Ik ben ook van mening dat ze de Amerikaan zijn wapens niet mogen afpakken, maar wel moeten stoppen met kinderrifles te maken. It's not a toy, it's not for kids. Als iemand 16 jaar is en op de shootingrange wat wil knallen tot daar aan toe, maar jongeren onder de 12 met rifle op maat vind ik erover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN