Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2014, 19:18   #21
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door opatheker Bekijk bericht
Het zijn niet zo zeer de Walen, het is de PS.
Die sinds jaren de grootste partij van Wallonië is.
Je kunt niet tegelijk zeggen dat het aan de PS ligt, en tegelijk doen alsof de Walen hier niets mee te maken hebben.
Oud 27 maart 2014, 19:53   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Was vandaag aan het werken bij klanten en de TV stond op het bezoek van Obama in Waregem.
Stiekem een beetje meegekeken en het volgende viel me op. Na het groeten van de vlag zong men het Amerikaanse en Belgische volkslied.
Het eerste in het Engels en het tweede in het ..... Frans.
Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, dit is een grove flater. Indien Obama in Bastonge was geweest en men zong het nationaal volkslied in het Nederlands. Dan was het kot te klein geweest.
Dit is (alweer) een voorbeeld dat voor het buitenland België een Franstalig land is. Zolang België blijft bestaan zal het Nederlands een tweederangstaal blijven.
Ik begin me daar meer en meer aan te ergeren. Zover zelf dat ik besloten heb om in België nergens geen Frans meer te spreken maar Engels.
Indien ik de moeite moet doen om een andere taal te spreken dan de tegenpartij ook. Je weet wel : Liberté, égalité, fraternité
voil�*! ik pas dat tot hiertoe enkel toe in Bruxelles, maar vanaf nu ook in la Wallonie!

En in Antwerpen enkel nog Nederlands. Een toerist zal dus ook Engels moeten spreken willen ze van mij een Engels antwoord, anders is het Nederlands.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 19:55   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Die sinds jaren de grootste partij van Wallonië is.
Je kunt niet tegelijk zeggen dat het aan de PS ligt, en tegelijk doen alsof de Walen hier niets mee te maken hebben.
Dat is inderdaad een pertinente opmerking!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 20:29   #24
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voil�*! ik pas dat tot hiertoe enkel toe in Bruxelles, maar vanaf nu ook in la Wallonie!

En in Antwerpen enkel nog Nederlands. Een toerist zal dus ook Engels moeten spreken willen ze van mij een Engels antwoord, anders is het Nederlands.
In Wallonië zitten we niet op uw soort te wachten. Tenzij tijdens het jachtseizoen. Wanneer de jacht op de everzwijnen wordt geopend. De jagers zullen met moeite het verschil merken.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 27 maart 2014 om 20:29.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2014, 20:37   #25
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
In Wallonië zitten we niet op uw soort te wachten. Tenzij tijdens het jachtseizoen. Wanneer de jacht op de everzwijnen wordt geopend. De jagers zullen met moeite het verschil merken.
Voor dat soort lompheden hoor je uit dit forum gezet te worden. Met dergelijk proza is uw aanwezigheid voor uw forumgenoten een promiscuïteit. Go home!
Oud 28 maart 2014, 14:38   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is (alweer) een voorbeeld dat voor het buitenland België een Franstalig land is. Zolang België blijft bestaan zal het Nederlands een tweederangstaal blijven.
Ik bezocht deze week een tentoonstelling over 'la francophonie' in La Paz, die o.a. een reflectie is van wat men in de Franse scholen aan de kinderen aanleert. Hierbij werden alle 10 miljoen Belgen voorgesteld als behorende tot de Francofonie. (Het zelfde deed men met de Zwitsers en verschillende Afrikaanse landen). Door dit scheve rekensommetje met opgeblazen resultaat kon men het Frans fier presenteren als zowaar de negende belangrijkste taal ter wereld.

Vlamingen bestaan niet voor de Fransen, noch voor de Franstalige Belgen, als het erop aankomt België te presenteren in het buitenland. Ze spreken toch Frans tiens...

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 maart 2014 om 14:39.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 14:43   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik bezocht deze week een tentoonstelling over 'la francophonie' in La Paz, die o.a. een reflectie is van wat men in de Franse scholen aan de kinderen aanleert. Hierbij werden alle 10 miljoen Belgen voorgesteld als behorende tot de Francofonie. (Het zelfde deed men met de Zwitsers en verschillende Afrikaanse landen). Door dit scheve rekensommetje met opgeblazen resultaat kon men het Frans fier presenteren als zowaar de negende belangrijkste taal ter wereld.

Vlamingen bestaan niet voor de Fransen, noch voor de Franstalige Belgen, als het erop aankomt België te presenteren in het buitenland. Ze spreken toch Frans tiens...
Daarom dat ik in het buitenland steeds blijf verduidelijken dat 60% Nederlands spreekt. Binnenkort zeg ik dat 75% nederlands spreekt: in Brussel spreekt men hoofdzakelijk arabisch ondertussen, en dat hoef ik niet te vermelden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2014, 14:50   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

Hallo Johan! Dat is inderdaad het handige (maar erg naïeve) trucje van de Francofonen. Iedereen die op school Frans heeft geleerd (en er niet alles van vergeten is) behoort volgens hen tot "le monde francophone" en mag dan ook als Francofoon worden beschouwd. Als je het zo bekijkt dan behoort zowat driekwart van Vlaanderen bij de Francofonie...
Oud 28 maart 2014, 20:06   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was vandaag aan het werken bij klanten en de TV stond op het bezoek van Obama in Waregem.
Stiekem een beetje meegekeken en het volgende viel me op. Na het groeten van de vlag zong men het Amerikaanse en Belgische volkslied.
Het eerste in het Engels en het tweede in het ..... Frans.
Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, dit is een grove flater. Indien Obama in Bastonge was geweest en men zong het nationaal volkslied in het Nederlands. Dan was het kot te klein geweest.
Ik begin me daar meer en meer aan te ergeren. Zover zelf dat ik besloten heb om in België nergens geen Frans meer te spreken maar Engels.
Indien ik de moeite moet doen om een andere taal te spreken dan de tegenpartij ook. Je weet wel : Liberté, égalité, fraternité
In de EU wordt Nederlands gesproken door +/- 22.000.000 mensen.
Het is de 6de taal in de EU !!! (28 landen).

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be