![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hallo ??? Ik ga heus geen eisen gaan beginnen stellen hoor. Daarbij ik ken nergens moslims die hun werk neerleggen om te gaan bidden of hun vasten te verbreken tijdens de ramadan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Misschien moet jij het ook leren. Naar Marokko gaan zal ik zeker niet doen. Ik ben hier geboren en heb het hier naar mijn zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Seba : 11 september 2004 om 23:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens moet toch een reden zijn, ik kan moeilijk geloven dat alle werkgevers zouden discrimineren. In elk geval, ik hoop dat ge vlug een goede job zult vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Integendeel, toen die over was brachten die met z'n allen lekkere hapjes mee om te tracteren ![]()
[size=1] ![]() [/size] Laatst gewijzigd door oriana : 12 september 2004 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Eerst zeg je dat wij het woord discriminatie ten onrechte gebruiken. Je poneert daarmee het verhaal van je vrouw die ook geen job kan vinden. Ik vind dat heel erg voor haar want ik weet hoe ze zich moet voelen. Daarbij zeg je dat de jobs niet voor het rapen liggen. Gedeeltelijk akkoord. Ik heb gestudeerd voor een knelpuntberoep. Dat wil zeggen dat ze hiervoor moeilijk gekwalificeerde mensen voor kunnen vinden. Sterker nog de overheid stimuleert door middel van premies mensen om die studies aan te vatten. Ter informatie, ik heb die premie nooit aangevraagd want toen ik begon met studeren was dat er nog niet. Tijdens mijn stage heb ik heel goed ondervonden dat in het bedrijf waar ik zat ze met een tekort zaten. Enkele werknemers gingen na een paar maanden weg omdat ze elders een beter aanbod kregen. Ze werden dus gewoon door een ander expeditiebedrijf weggeplukt. Op die tien man die daar werkten hadden er slechts 2 gestudeerd voor expediteur. Al die anderen hadden slechts een opleiding van het middelbaar onderwijs. Twee anderen zaten daar al enkele tientallen jaren. Om nu terug te komen op je opmerking. Hierin geef je grif toe dat discriminatie wel bestaat en dat je er zelfs achter staat. Nu ik ben er zeker van dat dat niet overal het geval is. Ik geef het niet op tot ik de job vind waarvoor dat het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, waarom zou integratie gelijk moeten staan met een job krijgen, nooit meer met "vooroordelen" te maken krijgen ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik kan trouwens ook wel wat Arabisch, maar ik zie niet in waarom ik het actief zou moeten onderhouden: dit is Vlaanderen, en noch voor mijn vaderland, noch voor mijn job heb ik een actieve kennis van het Arabisch nodig. In Vlaanderen spreken we Nederlands en de overheid zou er goed aan doen om dat zo te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten eerste is het niet aan jou om haar te zeggen dat ze best vertrekt, ik weet dat jij en je VB-vriendjes dat wel zouden willen maar tot nader order heb je 't nog altijd niet voor 't zeggen. Hopelijk mag dat zo blijven. Ten tweede benevelt jouw afkeer voor alles wat Arabisch is jouw verstand heb ik de indruk. Dit is inderdaad Vlaanderen maar sinds wanneer is het kennen van een 2de, 3de of zelfs 4de taal onnodig hier om, door de band, een goede baan te vinden? Tenzij je met je handen werkt, en dan nog, heb je waarschijnlijk geen 2de taal nodig, anders.... Als wij een overheid zouden hebben die pleit voor 1 taal dan is dat wel een heel kortzichtige overheid. Jouw opmerking slaat dus nergens op.
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
België en daar hoort Vlaanderen ook bij,leeft van de export. Zonder die export was het een ontwikkelingsland, en dat kun jij niet ontkennen. Alleen kom je niet ver met enkel het Nederlands als taal. Ik weet dat je dit niet graag hoort maar het is de realiteit. Ik zou dus moest ik een job kunnen vinden een belangrijke bijdrage leveren aan dit land, dat ook evengoed van u is als van mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, huidskleur weerhoud werkgevers er niet van geen vrouwen aan te werven.
Zeker niet als ze al een paar keer de zwangerschapsgrap aan hun broek hebben gehad. Dat zijn vele maandjes betalen voor niks. Da's ook discriminatie, maar niet op grond van ras of huidskleur, religie of taalgebruik,handicap of diploma.