![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een God is niet per definitie 'goed' ! Ik zeg niets over het godsbeeld zelf, of het goed is of niet. Maar ik wil zeggen dat het voor de mensheid in het algemeen beter is dat ze een ideaal, richtlijn, godsbeeld hebben dat buiten hun eigen beperkt menselijk zijn ligt waarnaar ze kunnen streven en waarnaar ze als mensheid kunnen groeien dan een ideaal midden in hun dagdagelijkse bekrompenheid die hen alleen maar verder in hun eigen vet laat sudderen, als ze er al niet in verdrinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ene werkelijke en ware natuurlijk en die bovendien tegelijker tijd God is en geen God is; Straf niet? ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aanbidt je god een andere god?
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En heeft die god op zijn beurt ook weer een god enz ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik me goed herinner zat die in een tekening van M.C. Escher die de hoofdpersonages (Achilles en de schildpad) betraden.
Maar ik raad u sterk aan om het boek te lezen. Eén van de beste wetenschappelijke boeken die ik gelezen heb. Heeft dan ook niet voor niks de Pulitzer prijs voor non-fictie gewonnen. Edit : Hier een korte résumé van de lamp historie
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 5 april 2014 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar dat was niet expres. Achilles vroeg zich af wat de kans was dat er in die oneindige reeks van communicaties ooit een fout zou sluipen. De Djinni zei dat dat eigenlijk frequent voorkwam en soms leidde tot hilarische situaties, hetgeen A. deed opmerken dat hij eigenlijk ook wel zou willen dat zijn wens niet uitkwam, met de universele crash als gevolg. Maar er was gelukkig een auto-restart van het systeem voorzien.
Het boek gaat eigenlijk over de Gödel onvolledigheidsstelling in de wiskunde, en heeft een filosofisch kantje hoe dit eventueel verband houdt met de vrije wil. (Daar komen Escher en Bach dan aan te pas.) De verhalen van Achilles en de schildpad zijn eigenlijk humoristische illustraties van de wiskunde die daarna uitgelegd wordt. Het begint echt van de basis logica, en men bouwt heel de getaltheorie op vanaf het begin, dus echt een aanrader vind ik, zelfs voor wie nooit goed in wiskunde geweest is.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 5 april 2014 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wel bestaat is dat men 'hogere' idealen kan hebben en eens dat men die idealen bereikt heeft andere horzonten zich openen en andere nog 'hogere' idealen zich kunnen aanbieden. Indien men daar elke keer de ene of andere God bij wil creëren zal die ene of andere God of afgod ook telkens een hogere andere God of afgod oproepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of anders moet je gewoon besluiten dat er niet iets als goden bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() [quote=meneer;7095265]
idem Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 april 2014 om 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mens ziet het leven als een periode tussen een begin bij de geboorte tot een einde bij de dood. Voor mij is er enkel reincarnatie en dus geen begin bij de geboorte, noch een einde bij de dood. De grenzen van mijn bestaan zijn dus verlegd. En het universum is misschien, in het veel groter natuurlijk, niet meer dan zo een mensenleven? Indien wij de schepping zo ook eens zouden bekijken? Wat is tijd, wat is tijdloos, wat is eeuwigheid, wat is 'het zijn'. Wij zitten alles te overwegen vanuit onze beperkte aardse intelligentie en wie zegt u dat we gewoon weg niet naast het voornaamste doorgaan en dat al onze zogezegde intelligentie niet gewoon boerenbedrog is? Wie zegt u dat wij ons niet de verkeerde vragen stellen en als een slang (teken van wijsheid), die haar staart in de mond heeft voortdurend in het wilde weg rondjes zitten te draaien? Als een kind dat in een zandbak zit te spelen en er nooit buiten is gekomen zijn eigen wereld opbouwt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() namaste forum geleerden,
interessante probleemstelling. Bekijk het eens functioneel en abstract: Mijn Creator en de oorzaak van mijn ontstaan, voortbestaan en vergaan zijn X. Maar wat is dan de waarde van variabele X? Die X is afhankelijk van de viewpoint, kennisniveau en geaardheid van het levende object die deze variabele een waarde wil toekennen. zie onder, mijn eigen analyse in boekvorm gepubliceerd in jaar 2006 waarin ik stel: X = Altecrea, met een duidelijke wiskundig, abstracte definitie van dit nieuw ontwikkelde begrip. De analyse is erg technocratisch omdat mijn kennisniveau logischerwijs ook wiskundig/fysisch was toen door mijn Technische ingenieursopleiding aan de universiteit in delft, Werktuigbouwkunde. WEBpublication BOOK WART0129 / EPAGE 1 of 91 Altecrea: de Technische expansie van Krishna op aarde 0.0. Inhoudsopgave Offeraar Dewanand Offercode WART0129 Offerdatum 16 juni 2006 Go to next Epage... Go to Inhoudsopgave: Altecrea: de Technische expansie van Krishna op aarde Dit boek is geschreven door de Nederlandse Hindoeschrijver en onderzoeker, genaamd Dewanand, als een volmaakt offer van zuivere kennis aan Altecrea. De omvang van dit online boek bestaat uit: Aantal digitale A4 pagina's: 200 Aantal woorden: 66.700 Aantal online Epages: 91 http://www.dewanand.com/altecrea01.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie weet? Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat God een atheïst is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelooft hij dan niet in zichzelf?
![]() |
![]() |
#35 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Starter deze topic= Banneling? Dus God bestaat!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ikzelf zoek het echter eenvoudiger; wanneer mij iets te ingewikkeld wordt draai ik mijn hoofd weg en zoek het in een andere richting. Heeft Jezus niet gezegd dat God heeft geopenbaard aan de kinderen en de eenvoudige van Geest wat de geleerden niet kunnen zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als hij beweert god te zijn, gelooft een atheïst niet in zichzelf.
![]() |