Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2014, 00:22   #21
ilfalco
Minister-President

Standaard

ik vind het goed dat hij aandacht vraagt voor minder belichte ziekten. En ik hoop dat de voorzienigheid of de wetenschap zijn lot alsnog kan verzachten of omkeren. We staan te weinig stil bij hoe kwetsbaar wij als mensen niet zijn.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 05:55   #22
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
ik vind het goed dat hij aandacht vraagt voor minder belichte ziekten. En ik hoop dat de voorzienigheid of de wetenschap zijn lot alsnog kan verzachten of omkeren. We staan te weinig stil bij hoe kwetsbaar wij als mensen niet zijn.
Alle respect voor Flor, maar geen enkel voor die emo politici.
Als je zelf een familielid hebt gehad met een andere aggressieve vorm namelijk ALS en de lijdensweg van die mens kan je niet anders dan meeleven met hem en zijn familie.

Dat de administratie dan 1 week voor zijn dood en 9 maanden na de aanvraag zijn goedkeuring geeft aan geldelijke steun om zijn verzorging te betalen is wel het werk van diezelfde politici.
Dat je nadien ook nog 3 maanden administratieve rompslomp en geloop hebt, om dat geld terug te storten naar de staat is ook het werk van diezelfde traantjespinkende politici.

En neem gerust van mij aan, dat er slechts in de marge onderzoek word gedaan voor deze ziekten. Oorzaak? Er zijn er te weinig om veel geld mee te verdienen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 06:44   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ondanks twee gelijkenissen met mijnheer Demper, al zijn het ongetwijfeld de enige, met name
• dat ik mijnheer Van Noppen niet persoonlijk ken
• dat ik niet behoor tot de cavalerie van de N-VA (of een andere partij, welke en waar dan ook)
rolt een traantje over mijn wang bij het bekijken van het videofragment waarin mijnheer Van Noppen op even moedige als waardige wijze afscheid neemt van zijn collega’s volksvertegenwoordigers.

Ik probeer dat traantje overigens helemaal niet te onderdrukken, en dat zou niet anders zijn als het niet om mijnheer Van Noppen ging, maar over eender welk ander medemens, en dus ook over bijvoorbeeld eender welke politicus of advocaat etc…etc… ongeacht of ik deze al dan niet bekwaam vind, of over eender welke opschepper of betweter, en zelfs over eender welke persoon wier gevoelens dermate versteend zijn dat hij/zij niet eens meer in staat is om mededogen te betonen voor een ernstig ziek of stervend mens.

Oprechte dank, mijnheer Descartes Jr. om bedoeld afscheid hier onder ons aller aandacht te brengen.
Ik heb het gezien op TV.
Hij zat daar als een hoopje ellende, als je daar niet door geëmotioneerd wordt , ben je eigenlijk geen mens.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 06:57   #24
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ondanks twee gelijkenissen met mijnheer Demper, al zijn het ongetwijfeld de enige, met name
• dat ik mijnheer Van Noppen niet persoonlijk ken
• dat ik niet behoor tot de cavalerie van de N-VA (of een andere partij, welke en waar dan ook)
rolt een traantje over mijn wang bij het bekijken van het videofragment waarin mijnheer Van Noppen op even moedige als waardige wijze afscheid neemt van zijn collega’s volksvertegenwoordigers.

Ik probeer dat traantje overigens helemaal niet te onderdrukken, en dat zou niet anders zijn als het niet om mijnheer Van Noppen ging, maar over eender welk ander medemens, en dus ook over bijvoorbeeld eender welke politicus of advocaat etc…etc… ongeacht of ik deze al dan niet bekwaam vind, of over eender welke opschepper of betweter, en zelfs over eender welke persoon wier gevoelens dermate versteend zijn dat hij/zij niet eens meer in staat is om mededogen te betonen voor een ernstig ziek of stervend mens.

Oprechte dank, mijnheer Descartes Jr. om bedoeld afscheid hier onder ons aller aandacht te brengen.
Mijn ogen werden evenzeer vochtig, wat intussen ook al weer lang geleden was.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 07:10   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onlangs werd bewezen dat Cannabis olie een zeer gunstig effect zou hebben voor mensen met deze ziekte.....Spijtig dat de partij van Flor blind blijft voor de heilzame effecten van deze plant....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 07:38   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Onlangs werd bewezen dat Cannabis olie een zeer gunstig effect zou hebben voor mensen met deze ziekte.....Spijtig dat de partij van Flor blind blijft voor de heilzame effecten van deze plant....
Sinds wanneer is nva tegen het medicinaal gebruik van cannabis?
Medicijnen gebruiken als partydrugs is wel iets anders dacht ik.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 07:54   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Sinds wanneer is nva tegen het medicinaal gebruik van cannabis?
Medicijnen gebruiken als partydrugs is wel iets anders dacht ik.
Is N.V.A dan wel expliciet voorstander van Medicinale Cannabis ? Daarmee wordt bedoeld net als bv in de VS of NL ea dat je cannabis bij de apotheek kan kopen voor medisch gebruik mits voorschrift.Indien van wel trek ik mijn woorden terug....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 april 2014 om 07:54.
Oud 6 april 2014, 07:56   #28
ilfalco
Minister-President

Standaard

laat me duidelijk zijn ik ben niet tegen het medisch gebruik van cannabis...maar er moet omzichtig mee omgegaan worden net als met elke andere drug.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 08:05   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
laat me duidelijk zijn ik ben niet tegen het medisch gebruik van cannabis...maar er moet omzichtig mee omgegaan worden net als met elke andere drug.
Tuurlijk....dit betwist ik ook niet maar ik vroeg me af of N.V.A voorstander is van medicinale cannabis.....ja dan neen ?
Oud 6 april 2014, 09:38   #30
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Alle sterkte aan die man,

maar is het nodig een topic aan hem te wijden? Was één van de zovelen die zijn broek zat te slijten en een parlementairsloon opstreek zonder een vinger uit te steken.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:56   #31
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Alle sterkte aan die man,

maar is het nodig een topic aan hem te wijden? Was één van de zovelen die zijn broek zat te slijten en een parlementairsloon opstreek zonder een vinger uit te steken.
Als een moment van ontroering in de politiek al niet meer mag ... Overigens wou ik wel eens zien wat JIJ zoal in de weegschaal kan leggen tegenover zijn parlementair werk behoudens smerige sneren die nergens op slaan.
Oud 6 april 2014, 10:00   #32
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Flor kan de pot op.

Als ze morgen bij een van uw ouders MSA vaststellen, kraait er geen haan naar.

Sterker nog, als morgen een van uw dierbaren sterft, betaal je successierechten.
De overheid als erfgenaam, gewoon schandalig.

Ik kan er dan ook geen zak om geven dat politiekers, net als gewone mensen, ziek kunnen worden of kunnen overlijden.
Uw geliefde VB stond nochthans mee te applaudiseren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:23   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het was inderdaad zeer emotioneel. Ik heb het op video gezien.

Maar wat me ook zo verwonderde was dat de helft van het halfrond leeg was. Waren dat de franstaligen die gewoon niet waren komen opdagen?

Het is wel opvallend.

Bekijk de zeer emotionele videobeelden:

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...0403_VanNoppen

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:33   #34
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Uw geliefde VB stond nochthans mee te applaudiseren.
Demper VB ? Zijn walgelijke reacties verbazen mij dus helemaal niet meer. Het kruim van de massa.
Oud 6 april 2014, 10:36   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk....dit betwist ik ook niet maar ik vroeg me af of N.V.A voorstander is van medicinale cannabis.....ja dan neen ?
Blijkbaar geen enkele NVA 'er die het weet ??
Oud 6 april 2014, 10:40   #36
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar geen enkele NVA 'er die het weet ??
Ik denk het niet, ik zei al dat ik mij helemaal niet kan vinden in hun rechts anti-drugsstandpunt.

Dat is dan ook ver het enige hoor, ik sta nog steeds achter mijn keuze
Oud 6 april 2014, 10:56   #37
Avsjo Roger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Persoonlijk menselijk leed en politiek zijn elkaars tegengestelden ondanks het feit dat het tweede van het eerste zou moeten leren. Misschien zouden we naar aanleiding vban de komende verkiezingen wat meer "sukkelaars" in onze vlaamse, belgische en europese parlementen moeten stemmen. Mensen die niet willen beknibbelen op sociale zekerheden
die het werkloos maken van massa's mensen toejuichen als zijnde een sanering van de staatsfinanciën, mensen die de researchbudgetten en de subsidiëring ervan niet willen
beperken, mensen die "zorg" willen uitbesteden aan privé firma's die op de kap van die "sukkelaars" winst wensen te maken.

"Minder staat" = "meer sukkels"

(V. Hugo)
Avsjo Roger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:57   #38
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
Persoonlijk menselijk leed en politiek zijn elkaars tegengestelden ondanks het feit dat het tweede van het eerste zou moeten leren. Misschien zouden we naar aanleiding vban de komende verkiezingen wat meer "sukkelaars" in onze vlaamse, belgische en europese parlementen moeten stemmen. Mensen die niet willen beknibbelen op sociale zekerheden
die het werkloos maken van massa's mensen toejuichen als zijnde een sanering van de staatsfinanciën, mensen die de researchbudgetten en de subsidiëring ervan niet willen
beperken, mensen die "zorg" willen uitbesteden aan privé firma's die op de kap van die "sukkelaars" winst wensen te maken.

"Minder staat" = "meer sukkels"
Misschien moet ik mijn mening over drugs maar 'ns herzien?
Oud 6 april 2014, 11:11   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Flor kan de pot op.

Als ze morgen bij een van uw ouders MSA vaststellen, kraait er geen haan naar.

Sterker nog, als morgen een van uw dierbaren sterft, betaal je successierechten.
De overheid als erfgenaam, gewoon schandalig.

Ik kan er dan ook geen zak om geven dat politiekers, net als gewone mensen, ziek kunnen worden of kunnen overlijden.
Voor dit mag ik strafpunten krijgen.

Gevoelloze klootzak.
Oud 6 april 2014, 11:16   #40
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
. Dit forum bulkt van gevoelloze betweters, opscheppers en advocaten. Het is dan ook een politiek forum.

Ik volhard om die gevoelloze ban te breken.
Als staaltje zelfbewieroking kan dat wel tellen. En dat komt dan van een klimaatnegationist die het beter weet dan het puikje van de klimaatwetenschappers.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be