Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2014, 08:40   #21
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Hoezo bedrog?

Immigratie is niet de raison d'etre van de NVA - dat vergeten nieuwe NVAers (lees ex-VBers) soms
Een confederaal belgië-met-koning?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 08:48   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een confederaal belgië-met-koning?
Wat maakt het nu uit of dit met of zonder koning is. De macht zit daar niet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:06   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de duidelijkheid, ze zijn voor open grenzen...
Zou het daar mee te maken kunnen hebben, ik heb er geen idee van.

Link

Link2

Dat er handel is tussen landen, geen problemen mee, dat die andere landen naast die handel aan volksverhuizingen doen (handel & wandel ), Big Problem

Zoals ik al eerder wist te schrijven, ik denk dat ik die bewuste 25 Mei in mijn bed ga blijven, het zal toch niets uithalen te gaan stemmen.
Oud 6 april 2014, 09:08   #24
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zou het daar mee te maken kunnen hebben, ik heb er geen idee van.

Link

Link2

Dat er handel is tussen landen, geen problemen mee, dat die andere landen naast die handel aan volksverhuizingen doen (handel & wandel ), Big Problem

Zoals ik al eerder wist te schrijven, ik denk dat ik die bewuste 25 Mei in mijn bed ga blijven, het zal toch niets uithalen te gaan stemmen.
Dan krijg je een boete ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:20   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och kom. Het standpunt van de nva lijkt mij nogal duidelijk. Immigratie (+integratie) voor degenen die hier willen/kunnen werken, en geen immigratie voor degenen die hier niet willen/kunnen werken.
En als ge het dan toch over hoofddoeken wil hebben. Geen hoofddoeken in openbare dienst achter een loket.
Trouwens hoofddoeken zijn hoofddoeken. Nonnekes gingen/gaan ook verkleed door het leven. De vraag die moet gesteld worden is, of burka's enerzijds, en volledig naaktlopen anderzijds, wel kunnen.
Maar daarmee hebt ge me nog geen argumenten gegeven waarom ze voor een algeheel hoofddoekenverbod zouden moeten zijn.
Het gaat toch enkel over een verbod op hoofddoeken op school. je weet wel, daar waar de pubers elkaar de loef willen afsteken door meer doek meer doek meer doek te scanderen! Waar ze ooit een stom sjalleke droegen, beginnen de kappen hoe langer hoe meer "in" te geraken, samen met de sleeplange abbaya's. Nonnenkledij dus.

Dat deze kledij een zuivere bestendiging is van de ondergeschikte positie van de vrouw die op die manier duidelijk maakt dat haar lichaam eigendom is van de man, daar wordt precies niet bij stilgestaan.

Ooit stopte ik met Groen/Agalev stemmen omdat Mie Vogels een hoofddoek opzette als ze naar een gesubsidieerd theekranse van marokkaanse vrouwen ging. Ik vrees dat NVA nu toch ook mijn stem kwijt is.

Ik begrijp dat ze moslimstemmen (geen allochtone stemmen in het algemeen, chinezen hoeven geen hoofddoeken en Congolezen evenmin) willen aantrekken, maar dan zijn ze in mijn geval wel vlaamse stemmen kwijt. Men kan geen twee heren dienen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 april 2014 om 09:22.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:23   #26
ilfalco
Minister-President

Standaard

In Antwerpen hengelt Dewever duidelijk al lang naar de moslimstem. Niet moeilijk het is straks de grote meerderheid aldaar. Maar wie Dewever stemt stemt voor een kalifaat Vlaanderen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:26   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
In Antwerpen hengelt Dewever duidelijk al lang naar de moslimstem. Niet moeilijk het is straks de grote meerderheid aldaar. Maar wie Dewever stemt stemt voor een kalifaat Vlaanderen.
Het kalf is inderdaad al verdronken - zeker in de grote steden.
Ofwel verliezen ze met een Vlaams programma, ofwel winnen ze als kalifaat - inderdaad.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 april 2014, 09:35   #28
ilfalco
Minister-President

Standaard

ik ben tegen het opdoeken van de (free for all) SZ..... maar het is zowat het enige dat de totale vervreemding kan stoppen. Indien er niets meer te rapen is trekken de hmm gasten weg. kijk naar de steden die het FN in handen had. Geen multiculsubsidies meer , geen positieve discriminatie etc en in orange trokken ze zelf weg. Of zoals ze in holland zeggen de broek zelf ophouden.....
Oud 6 april 2014, 09:37   #29
ilfalco
Minister-President

Standaard

Overigens de n-va is zeer hypocriet want de grootste bron van verfransing in vlaanderen is de migratievloedgolf die zij zelf in het EU parlement ondersteunen.

Wie n-va stemt ...stemt dus ook voor verfransing.
Oud 6 april 2014, 09:42   #30
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waarom is de N-VA tegen het hoofddoekenverbod?
Ik denk om u te kloten. Ze zien u graag op uw paard.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:43   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dan krijg je een boete ...

Dat meen je niet, dat ze mij een boete zouden durven geven, om in mijn bed te blijven liggen, al dan niet in goed gezelschap 'verkerende'

Kalifaat

Dat klinkt zo een beetje als:

Als het kalf verdronken (verzopen) is, dempt men de put ...

Alhoewel dat het dan weer twijfelachtig is want, 'nadat er iets fout gegaan is, maatregelen gaan nemen die al veel eerder hadden moeten genomen worden' dan lijkt mij de beste optie, juist de grenzen te sluiten ...

N-VA, ze gedragen zich enorm wispelturig ...

Waarschijnlijk weer kortzichtig van mijnentwege maar toch ...

Van op het ogenblik dat alle vrouwen in België zullen verplicht worden een boerka te dragen, dat gaat pas lachen worden dan

Citaat:
Ooit stopte ik met Groen/Agalev stemmen omdat Mie Vogels een hoofddoek opzette als ze naar een gesubsidieerd theekranse van marokkaanse vrouwen ging. Ik vrees dat NVA nu toch ook mijn stem kwijt is.
De mijne ook ... wordt vervolgd ...

Enig 'leesgenot' ... link

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 april 2014 om 10:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 09:55   #32
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het gaat toch enkel over een verbod op hoofddoeken op school. je weet wel, daar waar de pubers elkaar de loef willen afsteken door meer doek meer doek meer doek te scanderen! Waar ze ooit een stom sjalleke droegen, beginnen de kappen hoe langer hoe meer "in" te geraken, samen met de sleeplange abbaya's. Nonnenkledij dus.

Dat deze kledij een zuivere bestendiging is van de ondergeschikte positie van de vrouw die op die manier duidelijk maakt dat haar lichaam eigendom is van de man, daar wordt precies niet bij stilgestaan.

Ik begrijp dat ze moslimstemmen (geen allochtone stemmen in het algemeen, chinezen hoeven geen hoofddoeken en Congolezen evenmin) willen aantrekken, maar dan zijn ze in mijn geval wel vlaamse stemmen kwijt. Men kan geen twee heren dienen.
Gaan we regels instellen op kledij ? Kunnen we nog veel regels maken.
Oud 6 april 2014, 09:58   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan we regels instellen op kledij ? Kunnen we nog veel regels maken.
WIE stelt de regels in? Me dunkt degenen die de VERPLICHTING tot het dragen van... instellen. Niet degenen die weigeren mee te gaan in de vernederende verplichting.

Oud 6 april 2014, 10:04   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
WIE stelt de regels in? Me dunkt degenen die de VERPLICHTING tot het dragen van... instellen. Niet degenen die weigeren mee te gaan in de vernederende verplichting.
Het dragen is geen wettelijke verplichting. Trouwens door het dragen, tijdens zijn vrije tijd, te verbieden zal men de problemen niet oplossen. Daar is wel wat anders voor nodig.
Oud 6 april 2014, 10:06   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waarom is de N-VA tegen het hoofddoekenverbod?

Wie kan mij dit uitleggen?
Ik denk dat dat heel eenvoudig is. De N-VA wil zich op alle mogelijke manieren van het VB onderscheiden voor alles wat met immigratie en racisme en dergelijke te maken heeft, omdat dit nu net de grootste "aanval" op het N-VA is vanuit de meeste traditionele partijen: het zou een "VB-light" zijn (versta: het zouden fascisten zijn met een schapevelleke).

Door tegen het hoofddoekenverbod te zijn, distantiëren ze zich dus op dat vlak, ook al gaat dat wat in tegen hun techniek om trachten de VB kiezer over te halen. Waarschijnlijk is de berekening bij de N-VA dat er meer te winnen is aan de linkerkant, dan ze zullen verliezen aan de rechterkant door dit standpunt, en geeft hen dat een argument om te stellen dat ze niks met de "bruine" kant van het VB te maken hebben.

Dat ze daardoor wat islamofiel overkomen moeten ze er dan maar bij pakken. Zo kunnen ze misschien zelfs nog wat volk mee op de trein krijgen.

Een standpunt van een partij heeft nooit iets met "principes" te maken ; ze moet enkel maar doen alsof. Een standpunt van een partij heeft enkel te maken met het zich differentiëren van anderen qua verkocht verhaaltje.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2014 om 10:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2014, 10:08   #36
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dat is totaal fout aangezien mijns inziens een overgrote meerderheid voor hoofdoekenverbod aan loket en in onderwijs is. De n-va hengelt al geruime tijd expliciet naar de moslimstem in voral antwerpen, gent. Zie ook in willebroek eentalig Turkse pamfletten etc.
Oud 6 april 2014, 10:09   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het dragen is geen wettelijke verplichting. Trouwens door het dragen, tijdens zijn vrije tijd, te verbieden zal men de problemen niet oplossen. Daar is wel wat anders voor nodig.
astemblieft zeg! het gaat over het dragen van een hoofddoek OP SCHOOL. Degenen die dat willen dragen worden daartoe verplicht door de moslimvader, moslimbroer, moslimimam etc...

in welk land leef jij?
Natuurlijk is een moslimverplichting geen WETTELIJKE verplichting. 't is daarom dat ze er telkens mee naar de rechter lopen en eisen dat ze zes maanden loon krijgen omdat ze als een papegaai verkleed achter de kassa willen zitten zeker?

Laatst gewijzigd door circe : 6 april 2014 om 10:11.
Oud 6 april 2014, 10:13   #38
ilfalco
Minister-President

Standaard

Het moslim zijn op zich( bij geboorte) is al een verplichting .... met de doodstraf bij afvalligheid. Dat op zich zou eigenlijk de islam buiten de wet moeten stellen. Al de rest is krankzinnige politieke correctheid die ons onze manier van leven zal kosten.
Oud 6 april 2014, 10:24   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
astemblieft zeg! het gaat over het dragen van een hoofddoek OP SCHOOL. Degenen die dat willen dragen worden daartoe verplicht door de moslimvader, moslimbroer, moslimimam etc...

in welk land leef jij?
Natuurlijk is een moslimverplichting geen WETTELIJKE verplichting. 't is daarom dat ze er telkens mee naar de rechter lopen en eisen dat ze zes maanden loon krijgen omdat ze als een papegaai verkleed achter de kassa willen zitten zeker?
Bij mijn weten is het de school zelf die eventueel, al of niet, een kledingscode oplegt. Wat heeft de nva daarmee te maken ? Zoals het de gemeente... is die al of niet een kledingscode voor hun loketbedienden zal opleggen.
Oud 6 april 2014, 10:25   #40
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In plaats van een Panda pak had Bart misschien beter zo eentje aangetrokken zoals het er op het ogenblik aan toe gaat. (Kameleon)

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be