Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 8 april 2014, 23:16   #21
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Tuurlijk, gelukkig ben jij en uw collega's op het forum hier nog die wel weten wat beleid voeren is en geen holle zever verkopen. Wij danken u daarvoor.
Ik ben geen politieker en ik probeer ook niemand wijs te maken dat ik een politieker ben.
Demper is offline  
Oud 8 april 2014, 23:53   #22
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb Dewever en Sminate veel holle zever horen verkondigen, zever die niets te maken heeft met beleid voeren.
De ervaringsdeskundigen van het Belang hebben inderdaad veel relevantere zaken te zeggen over beleid voeren.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 9 april 2014, 09:11   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb Dewever en Sminate veel holle zever horen verkondigen, zever die niets te maken heeft met beleid voeren.
Er werden dan ook geen vragen gesteld over beleid voeren, maar wel over de drijfveren, de basisfilosofie, de visie enz. van de partij.

En waar ik met deze draad de discussie over wou voeren, is dat velen de nva verwijten van een liberalistische en asociale partij te zijn.
Verwijten die al vaak tegen gesproken werden, maar niet "geloofd".

Hoe klaar en duidelijk kan het zijn?
Zelfs wie in de gevangenis vliegt, omdat hij te hard gebotst is met maatschappelijke afspraken, mag niet uit de boot vallen.

Dat is heel wat socialer dan de linkiewinkies en de Franstaligen.
Voor beide voornoemde categorieën mogen rechtsen wel uit de boot vallen, en voor die laatste voornoemden mogen Vlamingen, en zeker flaminganten uit de boot vallen. Letterlijk zelfs. In het midden van de oceaan.

.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 april 2014, 09:13   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
U denkt in termen van republiek als staatsvorm (ook een correcte invulling van het begrip uiteraard), maar ik doel op de republikeinse visie tegenover de liberale. Republikeinen zien een burger vooral als deel van een groter geheel, leggen nadruk op een gemeenschappelijke identiteit, gemeenschap gaat voor op het individu. Liberalen leggen de focus op het individu. Beiden gaan vaak gepaard met een afkeer t.o.v. de overheid en in de praktijk zijn ze vaak economisch liberaal.
Dat is hier een forum voor politiek in de actualiteit.
Niet voor geschiedenis van de filosofie in de politiek van 'k weet niet wanneer en 'k weet niet waar.

Want dan wordt het moeilijk discuteren natuurlijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 april 2014, 09:16   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er werden dan ook geen vragen gesteld over beleid voeren, maar wel over de drijfveren, de basisfilosofie, de visie enz. van de partij.

En waar ik met deze draad de discussie over wou voeren, is dat velen de nva verwijten van een liberalistische en asociale partij te zijn.
Verwijten die al vaak tegen gesproken werden, maar niet "geloofd".

Hoe klaar en duidelijk kan het zijn?
Zelfs wie in de gevangenis vliegt, omdat hij te hard gebotst is met maatschappelijke afspraken, mag niet uit de boot vallen.

Dat is heel wat socialer dan de linkiewinkies en de Franstaligen.
Voor beide voornoemde categorieën mogen rechtsen wel uit de boot vallen, en voor die laatste voornoemden mogen Vlamingen, en zeker flaminganten uit de boot vallen. Letterlijk zelfs. In het midden van de oceaan.

.

.
Is Bart De Wever een flamingant ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 april 2014, 09:19   #26
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Is Bart De Wever een flamingant ?
In mijn ogen niet. Een onafhankelijker Vlaanderen is in zijn visie een middel en geen doel.
Zeus is offline  
Oud 9 april 2014, 20:14   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welke mensen mogen IN de boot blijven ?
Volgens Bart: al degenen die werken & sparen.
Eenvoudiger kan niet.
Boduo is offline  
Oud 9 april 2014, 20:14   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eenvoudiger kan niet.
Boduo is offline  
Oud 9 april 2014, 20:43   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eenvoudiger kan niet.
Jij hebt niet goed opgelet.
En ik ga dat geen twee keer zeggen.

Leugenaarke 3° categorie !

.

De schoofzak is offline  
Oud 9 april 2014, 21:27   #30
ilfalco
Minister-President

Standaard

En wanneer gaan zelfstandige werkloosheidsrechten opbouwen? Dat hij daar dan eerst iets aan doet. In slechte jaren betaald men dan nog massa SZ terwijl men soms amper winst maakt.
ilfalco is offline  
Oud 9 april 2014, 21:43   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Over 't spel van pensioenen van de zelfstandigen, weet ik niet het fijne.

Neem nu al die heisa die er geweest is rond de liquidatiebonus.
Dat blijkt een alternatief systeem van pensioenzekerheid te zijn voor zelfstandigen die opteerden om in dat systeem in te stappen.
Zo van "eerst belooft de b. fiscus dit systeem als een behoorlijke pensioenregeling ... en daarna gaat Di Rupo en de VLD daar eens een extra belasting op heffen ..."

Wat is de realiteit dus?
De zelfstandigen regelen zeer graag hun pensioenen zelf.

Of dit systeem rekening houdt met heel kleine zelfstandigen (vb. de eenvoudige herenkapper ...), of met beginnende artiesten ... (eens ze heel succesvol zijn, en miljoenen binnenrijven, dan zijn ze niet langer bereid om even veel af te staan als heel succesvolle werknemers of ambtenaren ...), dat weet ik niet.

Er zou daar inderdaad wel eens "grote kuis" mogen gehouden worden.
Met transparante solidariteit; met verantwoordelijkheid; met wie bijdraagt wordt ook beloond, enz. bla bla ...

.

De schoofzak is offline  
Oud 10 april 2014, 19:24   #32
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eenvoudiger kan niet.
En tegen een fatsoenlijk loon mag ik hopen, of is het eerder werken, zwijgen en content zijn met preke dat je krijgt.
Oud 10 april 2014, 20:51   #33
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies of we zoveel keuze hebben om met niet traditionelen samen te regeren, zolang we geen absolute meerderheid hebben ...

Maar mogelijks bedoel je dat we op veel vlakken ouderwets zijn.
Zo van 'verantwoordelijkheid'.

.
Niet op onze Falco letten. Hij bedoelt het goed, maar zijn blinde pro-VB plaat blijft al hangen sinds Politicsinfo.
Vrijheideerst is offline  
Oud 10 april 2014, 21:23   #34
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...of met beginnende artiesten ... (eens ze heel succesvol zijn, en miljoenen binnenrijven, dan zijn ze niet langer bereid om even veel af te staan als heel succesvolle werknemers of ambtenaren ...)
ER even op wijzen dat de hoeveelheid succesvolle artiesten die zulke sommen binnenrijven héél erg dun bezaaid zijn in dit land.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be