![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Om honden te houden, moet je gezond verstand hebben.
Ik heb nog nooit een hond gehad die maar enig teken van agressie vertoonde maar toch spreek ik kinderen die op bezoek komen, aan over de honden. En daarbij hou ik hen constant in't oog zodat ik, moest het ooit nodig blijken, kan ingrijpen. Ik heb nog nooit een onvoorspelbare hond gehad en heb tot nu toe hun lichaamstaal altijd correct kunnen inschatten, zo ook bij vreemde honden. Een hond maakt geen geheim van zijn gemoedstoestand; koppel dat aan wat gezond verstand en je kan zo goed als alle problemen vermijden. Mensen die kinderen alleen laten met honden zijn in mijn ogen gek.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om met de auto te rijden, heb je een rijbewijs nodig. En dat is logisch, want je begeeft je op het openbaar domein met een potentieel dodelijke machine. Jammer genoeg kan elke gestampte idioot een hond in huis halen, zonder dat daar zelfs maar de minste vorm van controle op bestaat. Het wordt tijd dat er een "hondenbewijs" wordt ingevoerd, waaruit blijkt dat de potentiële hondenbaas over de nodige bekwaamheid beschikt om een hond op te voeden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit terwijl dit energieke honden met een gezapig karakter moeten zijn. Weerom de schuld van de ... mens.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Wij verstaan mekaar
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep, ik schreef al eerder dat de mens de hoofdschuldige is in zo'n verhalen.
Honden worden agressief gemaakt door ... de mens. Ik had Rottweilers waar de kinderen uit de buurt mee wilden komen spelen, ze wilden er zelfs mee gaan wandelen, ik heb die kinderen er nooit mee alleen gelaten, ook al waren 't de allerliefste dieren die er maar konden zijn. Mijn zus had 'n Pekinees, dat ding beet naar alles wat bewoog, maar alweer was 'n 'mens' hierin de schuldige, want haar echtgenoot had dat beestje constant geplaagd en uitgedaagd, hij deed dat maar 'om te spelen', maar op die manier had hij dat hondje wel altijd en overal wantrouwig gemaakt tegen alles en iedereen. Ik heb altijd honden gehad (ook katten), maar nooit zat er 'n agressief exemplaar tussen, ze gaven hun leven voor me, maar ik ook voor hen. Kwestie van opvoeden, en natuurlijk ook inteelt, slechte fok e.d.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Quatsch, veel van die beesten zijn van nature agressief ongeacht wat het baasje daar mee heeft uitgehaald. Het is niet de eerste keer dat kinderen (of baby's) worden aangevallen door deze misbaksels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alweer 'n mens. Of de eigenaar die z'n kinderen alleen laat met de hond(en). Ooit was er zo'n geval waarover ik gelezen heb, de hond had 't kindje aangevallen, hond werd natuurlijk afgemaakt. Dat beest had ettelijke nietjes in 't oor, dat kind wist niet beter, maar zien ouders er niet op toe dat hun kinderen dat dier niet mogen martelen/pijn doen, dat de hond z'n eigen, veilige plaatsje binnen 't gezin nodig heeft. Wie z'n hond of z'n kinderen niet kan opvoeden, neemt geen hond, noch kinderen eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zever. Je bent duidelijk een hondenhater en weet niet waar je over spreekt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dikwijls verbaast het me dat ouders hun kinderen zomaar naar vreemde honden laten gaan....dan leg ik het maar uit aan de hummeltjes, dat ze best eerst vragen aan het baasje of de hond wel graag heeft dat ie gestreeld wordt....plus dat je een hond niet te wild mag benaderen....sommige mensen zouden geen honden mogen houden en sommige mensen zouden beter geen kinderen hebben... Een kennis van mij heeft twee honden die constant met elkaar vechten maar die kennis is dan ook niet de baas van de roedel, die honden hebben absoluut geen respect voor hun baas en doen maar op.... Bij mij is de dynamiek tussen de mensen, honden en katten gewoon perfect. Geen gevecht, geen gedoe, enkel spelen....'t zijn stuk voor stuk goeie zieltjes die me vele belly laughs geven ![]() Het enige wat één van m'n honden doet, is 'kontsnuffelen' bij mensen....het is een passie, het gebeurt pijlsnel, het duurt echt geen seconde maar voor de meeste mensen is dat moment, dat zich meestal afspeelt onder hun jas, niet zo aangenaam (ik kan het aantal mensen dat ineens naar hun kont grijpen als wij voorbijkomen, niet meer tellen en ik kan je verzekeren, wij letten op maar hij is zo snel en sneaky!!)...en ik krijg het hem niet afgeleerd; tips?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als hondeneigenaar moet jij de baas van de roedel zijn zodat jij kan aangeven wat wanneer mag gebeuren. Weet je trouwens dat wolven hun jongen doodbijten wanneer die merken dat die jongen agressief en/of ongehoorzaam zijn? Citaat:
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” Laatst gewijzigd door Maori : 18 april 2014 om 13:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan elke hond agressief maken, maar sommig rassen worden gekweekt op agressie. Of dacht je dat mensen honden alleen op schattigheid kweken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zit hier juist met een nest honden thuis. Het is niet moeilijk om de rustige puppy's van de actievere of meer bijterige te onderscheiden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 april 2014 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel ik koop mij zo'n Amerikaanse Stafford, dan koop ik die om de volgende redenen: KINDVRIENDELIJK, loyaal, en het geen preuts beestje is. Van alle rassen dat ik mijn leven ontmoet heb, heb ik geen geduldigere beesten rond kinderen gezien dan die "gevaarlijke rassen". Waarom zeggen mijn ogen altijd tegenstrijdige berichten dan die van de media? Iedereen die zelf eens iets heeft meegemaakt en het achteraf in de krant leest weet wel wat ik bedoel... Media is een propaganda kanaal dat op zijn maximum wordt benut ergens dichtbij de verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Politiehonden zijn daar een mooi voorbeeld van: die kun je haast 'besturen' zoals een robot. Agressieknop af/aan. Gestuurd door de baas.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” Laatst gewijzigd door Maori : 18 april 2014 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een combinatie van milieu en aanleg inderdaad. Maar als je honderas al een agressieve aanleg (door selectieve kweek) heeft wordt het toch oppassen geblazen. Het verwonderd me niet dat deze aanval op kinderen gebeurd is door staffordshireterriërs.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 april 2014 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bepaalde honden + bepaalde mensen = niet altijd een goeie match.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei: als een hond agressief is, is het ALTIJD de schuld van de mens; NOOIT die van de hond.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 18 april 2014 om 14:00. |
![]() |
![]() |