Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2014, 11:25   #21
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Belachelijk! Je weet zelf in de verste verte niet waar je over spreekt.
Ah ja? En waarom dan? Blijkbaar ben je hier meer op de hoogte van dan wij...Leg eens uit.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 11:36   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man zegt verbaasd te zijn door de plotselinge aanval van de honden op zijn dochters. "Hoe had ik dit kunnen voorkomen?
Door geen gestoorde gevaarlijke vechtmachines bij je thuis te kweken. De man mogen ze wat mij betreft in de bak steken, de honden mogen ze afmaken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 11:46   #23
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Om honden te houden, moet je gezond verstand hebben.
Ik heb nog nooit een hond gehad die maar enig teken van agressie vertoonde maar toch spreek ik kinderen die op bezoek komen, aan over de honden. En daarbij hou ik hen constant in't oog zodat ik, moest het ooit nodig blijken, kan ingrijpen.

Ik heb nog nooit een onvoorspelbare hond gehad en heb tot nu toe hun lichaamstaal altijd correct kunnen inschatten, zo ook bij vreemde honden. Een hond maakt geen geheim van zijn gemoedstoestand; koppel dat aan wat gezond verstand en je kan zo goed als alle problemen vermijden.

Mensen die kinderen alleen laten met honden zijn in mijn ogen gek.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 11:47   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Ah ja? En waarom dan? Blijkbaar ben je hier meer op de hoogte van dan wij...Leg eens uit.
Wanneer een hond agressief is, is dat ALTIJD de schuld van het baasje en NOOIT van de hond. Je kan ELKE hond agressief maken. Een hondenras verbieden, omdat dat ras van nature uit "agressief" zou zijn, is je reinste onzin.

Om met de auto te rijden, heb je een rijbewijs nodig. En dat is logisch, want je begeeft je op het openbaar domein met een potentieel dodelijke machine. Jammer genoeg kan elke gestampte idioot een hond in huis halen, zonder dat daar zelfs maar de minste vorm van controle op bestaat. Het wordt tijd dat er een "hondenbewijs" wordt ingevoerd, waaruit blijkt dat de potentiële hondenbaas over de nodige bekwaamheid beschikt om een hond op te voeden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 12:02   #25
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Labradors zijn brave beesten ja.

Tjonge, dat er nog steeds mensen zijn die de schuld willen schuiven in een of ander huisdier...
Ik ben pro het invoeren van een "examen" voor het houden van een hond/huisdier.
Heb ooit 's gelezen dat op het hoogtepunt van het succes van labradors, die zoveel gekweekt werden dat ze op de eerste plaats stonden in Duitsland op de lijst van de meest agressieve honden.
Dit terwijl dit energieke honden met een gezapig karakter moeten zijn.

Weerom de schuld van de ... mens.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 18 april 2014, 12:07   #26
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Om honden te houden, moet je gezond verstand hebben.
Ik heb nog nooit een hond gehad die maar enig teken van agressie vertoonde maar toch spreek ik kinderen die op bezoek komen, aan over de honden. En daarbij hou ik hen constant in't oog zodat ik, moest het ooit nodig blijken, kan ingrijpen.

Ik heb nog nooit een onvoorspelbare hond gehad en heb tot nu toe hun lichaamstaal altijd correct kunnen inschatten, zo ook bij vreemde honden. Een hond maakt geen geheim van zijn gemoedstoestand; koppel dat aan wat gezond verstand en je kan zo goed als alle problemen vermijden.

Mensen die kinderen alleen laten met honden zijn in mijn ogen gek.
Ik ook met mijn honden, ik denk er net zo over.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 12:29   #27
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik ook met mijn honden, ik denk er net zo over.
Wij verstaan mekaar
Oud 18 april 2014, 12:50   #28
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij verstaan mekaar
Yep, ik schreef al eerder dat de mens de hoofdschuldige is in zo'n verhalen.

Honden worden agressief gemaakt door ... de mens.

Ik had Rottweilers waar de kinderen uit de buurt mee wilden komen spelen, ze wilden er zelfs mee gaan wandelen, ik heb die kinderen er nooit mee alleen gelaten, ook al waren 't de allerliefste dieren die er maar konden zijn.

Mijn zus had 'n Pekinees, dat ding beet naar alles wat bewoog, maar alweer was 'n 'mens' hierin de schuldige, want haar echtgenoot had dat beestje constant geplaagd en uitgedaagd, hij deed dat maar 'om te spelen', maar op die manier had hij dat hondje wel altijd en overal wantrouwig gemaakt tegen alles en iedereen.

Ik heb altijd honden gehad (ook katten), maar nooit zat er 'n agressief exemplaar tussen, ze gaven hun leven voor me, maar ik ook voor hen.

Kwestie van opvoeden, en natuurlijk ook inteelt, slechte fok e.d.
Oud 18 april 2014, 13:03   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer een hond agressief is, is dat ALTIJD de schuld van het baasje en NOOIT van de hond. Je kan ELKE hond agressief maken.
Quatsch, veel van die beesten zijn van nature agressief ongeacht wat het baasje daar mee heeft uitgehaald. Het is niet de eerste keer dat kinderen (of baby's) worden aangevallen door deze misbaksels.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 13:10   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Quatsch, veel van die beesten zijn van nature agressief ongeacht wat het baasje daar mee heeft uitgehaald. Het is niet de eerste keer dat kinderen (of baby's) worden aangevallen door deze misbaksels.
Dat ligt dan aan de fokker.

Alweer 'n mens.

Of de eigenaar die z'n kinderen alleen laat met de hond(en).

Ooit was er zo'n geval waarover ik gelezen heb, de hond had 't kindje aangevallen, hond werd natuurlijk afgemaakt.
Dat beest had ettelijke nietjes in 't oor, dat kind wist niet beter, maar zien ouders er niet op toe dat hun kinderen dat dier niet mogen martelen/pijn doen, dat de hond z'n eigen, veilige plaatsje binnen 't gezin nodig heeft.

Wie z'n hond of z'n kinderen niet kan opvoeden, neemt geen hond, noch kinderen eigenlijk.
Oud 18 april 2014, 13:14   #31
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever. Je bent duidelijk een hondenhater en weet niet waar je over spreekt.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 april 2014, 13:22   #32
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Yep, ik schreef al eerder dat de mens de hoofdschuldige is in zo'n verhalen.

Honden worden agressief gemaakt door ... de mens.

Ik had Rottweilers waar de kinderen uit de buurt mee wilden komen spelen, ze wilden er zelfs mee gaan wandelen, ik heb die kinderen er nooit mee alleen gelaten, ook al waren 't de allerliefste dieren die er maar konden zijn.

Mijn zus had 'n Pekinees, dat ding beet naar alles wat bewoog, maar alweer was 'n 'mens' hierin de schuldige, want haar echtgenoot had dat beestje constant geplaagd en uitgedaagd, hij deed dat maar 'om te spelen', maar op die manier had hij dat hondje wel altijd en overal wantrouwig gemaakt tegen alles en iedereen.

Ik heb altijd honden gehad (ook katten), maar nooit zat er 'n agressief exemplaar tussen, ze gaven hun leven voor me, maar ik ook voor hen.

Kwestie van opvoeden, en natuurlijk ook inteelt, slechte fok e.d.
Inderdaad, slechte fok is een ramp voor vele rassen.

Dikwijls verbaast het me dat ouders hun kinderen zomaar naar vreemde honden laten gaan....dan leg ik het maar uit aan de hummeltjes, dat ze best eerst vragen aan het baasje of de hond wel graag heeft dat ie gestreeld wordt....plus dat je een hond niet te wild mag benaderen....sommige mensen zouden geen honden mogen houden en sommige mensen zouden beter geen kinderen hebben...

Een kennis van mij heeft twee honden die constant met elkaar vechten maar die kennis is dan ook niet de baas van de roedel, die honden hebben absoluut geen respect voor hun baas en doen maar op....
Bij mij is de dynamiek tussen de mensen, honden en katten gewoon perfect. Geen gevecht, geen gedoe, enkel spelen....'t zijn stuk voor stuk goeie zieltjes die me vele belly laughs geven

Het enige wat één van m'n honden doet, is 'kontsnuffelen' bij mensen....het is een passie, het gebeurt pijlsnel, het duurt echt geen seconde maar voor de meeste mensen is dat moment, dat zich meestal afspeelt onder hun jas, niet zo aangenaam (ik kan het aantal mensen dat ineens naar hun kont grijpen als wij voorbijkomen, niet meer tellen en ik kan je verzekeren, wij letten op maar hij is zo snel en sneaky!!)...en ik krijg het hem niet afgeleerd; tips?
Oud 18 april 2014, 13:25   #33
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honden zijn roedeldieren; het alfadier is de baas. Agressie wordt hoegenaamd niet getolereerd van roedeldieren.
Als hondeneigenaar moet jij de baas van de roedel zijn zodat jij kan aangeven wat wanneer mag gebeuren.
Weet je trouwens dat wolven hun jongen doodbijten wanneer die merken dat die jongen agressief en/of ongehoorzaam zijn?

Citaat:
Roedel is het begrip dat een groep honden, wolven, herten of ook gemzen aanduidt waar een sterke hiërarchie heerst.

Ieder lid van de roedel weet zijn plaats in de hiërarchie. De positie in de roedel bepaalt wat zijn of haar rol is in elke groepsactiviteit, maar ook waar en wanneer het dier slaapt, eet, jaagt of vlucht.

Bij roofdieren (hondachtigen) wordt de roedel geleid door de zogenaamde alfareu (het meest dominante mannetje) en de alfateef (het meest dominante vrouwtje).[bron?] Bij overlijden van één van de twee dieren van zo'n koppel kiest de overblijver een nieuwe partner of neemt het tweede stel in de rangorde van de roedel de positie over. In de roedel hebben vaak enkel de alfadieren het recht om zich voort te planten. De overige leden zijn meestal nakomelingen van het alfapaar, maar dit is geen vaststaande regel en is ook afhankelijk van de voedselsituatie.[bron?]

Bij sommige hertachtigen waar de term roedel ook gebruikt wordt, staat het meest dominante mannetje aan het hoofd. Deze bevecht van tijd tot tijd de positie met een ander mannetje wat van buitenaf komend en meestal levend in een kleine groep jongere mannetjes de leider uitdaagt. De nakomelingen zijn hier meestal verwekt door de leider van het roedel.

Een roedel bestaat uit 5 tot 20 dieren, afhankelijk van het leefgebied en de voedselsituatie. Als die zich wijzigt, dan kan een roedel zich splitsen.

De gedomesticeerde huishond ziet zijn gezin als zijn roedel.[bron?] Hiertoe behoren alle levende huisgenoten.

Laatst gewijzigd door Maori : 18 april 2014 om 13:31.
Oud 18 april 2014, 13:35   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer een hond agressief is, is dat ALTIJD de schuld van het baasje en NOOIT van de hond. Je kan ELKE hond agressief maken. Een hondenras verbieden, omdat dat ras van nature uit "agressief" zou zijn, is je reinste onzin.
Je kan elke hond agressief maken, maar sommig rassen worden gekweekt op agressie. Of dacht je dat mensen honden alleen op schattigheid kweken?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 13:40   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je trouwens dat wolven hun jongen doodbijten wanneer die merken dat die jongen agressief en/of ongehoorzaam zijn?
Wat tevens een duidelijk bewijs is dat de mens agressieve hondenrassen kan kweken juist door met dat soort van puppy's verder te kweken. Gevechtshondenrassen kan men kweken en dat gebeurd ook.

Ik zit hier juist met een nest honden thuis. Het is niet moeilijk om de rustige puppy's van de actievere of meer bijterige te onderscheiden.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 april 2014 om 13:43.
Oud 18 april 2014, 13:43   #36
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Je kan elke hond agressief maken, maar sommig rassen worden gekweekt op agressie. Of dacht je dat mensen honden alleen op schattigheid kweken?
Is de wolf agressief?
Stel ik koop mij zo'n Amerikaanse Stafford, dan koop ik die om de volgende redenen:
KINDVRIENDELIJK, loyaal, en het geen preuts beestje is.
Van alle rassen dat ik mijn leven ontmoet heb, heb ik geen geduldigere beesten rond kinderen gezien dan die "gevaarlijke rassen".
Waarom zeggen mijn ogen altijd tegenstrijdige berichten dan die van de media?
Iedereen die zelf eens iets heeft meegemaakt en het achteraf in de krant leest weet wel wat ik bedoel...

Media is een propaganda kanaal dat op zijn maximum wordt benut ergens dichtbij de verkiezingen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 13:45   #37
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat tevens een duidelijk bewijs is dat de mens agressieve hondenrassen kan kweken juist door met dat soort van puppy's verder te kweken. Gevechtshonden kan men kweken en dat gebeurd ook.

Ik zit hier juist met een net honden thuis. Het is niet moeilijk om de rustige puppy's van de actievere of meer bijterige te onderscheiden.
Oh er wordt absoluut op agressie gekweekt door eikels maar dan nog kan en moet je als eigenaar de rol van leider opnemen zodat jij de gedragingen van de roedeldieren kan sturen.

Politiehonden zijn daar een mooi voorbeeld van: die kun je haast 'besturen' zoals een robot. Agressieknop af/aan. Gestuurd door de baas.

Laatst gewijzigd door Maori : 18 april 2014 om 13:47.
Oud 18 april 2014, 13:47   #38
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh er wordt absoluut op agressie gekweekt door eikels maar dan nog kan en moet je als eigenaar de rol van leider opnemen zodat jij de gedragingen van de roedeldieren kan sturen.
Een combinatie van milieu en aanleg inderdaad. Maar als je honderas al een agressieve aanleg (door selectieve kweek) heeft wordt het toch oppassen geblazen. Het verwonderd me niet dat deze aanval op kinderen gebeurd is door staffordshireterriërs.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 april 2014 om 13:49.
Oud 18 april 2014, 13:50   #39
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een combinatie van milieu en aanleg inderdaad. Maar als je honderas al een agressieve aanleg (door selectieve kweek) heeft wordt het toch oppassen geblazen. Het verwonderd me niet dat deze aanval op kinderen gebeurd is door staffordshireterriërs.
Als je hond die aanleg heeft, moet je als baas stevig in je schoenen staan.
Bepaalde honden + bepaalde mensen = niet altijd een goeie match.
Oud 18 april 2014, 13:50   #40
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: als een hond agressief is, is het ALTIJD de schuld van de mens; NOOIT die van de hond.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 18 april 2014 om 14:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be