Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2004, 15:23   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Niet ik maar u doet denigrerend. U omschrijft alle werklozen die voor niks anders deugen dan maar wat vuil ophalen en dergelijke. U bent denigrerend, niet ik beste!
En als ze moeten meelopen met eender wat, dan moet u ze ook betalen en inschrijven. Ziet ge wel niet zitten zeker?
Brilletje nodig ?
Ik schreef nergens dat werklozen voor niks anders deugen dan maar wat vuil ophalen en dergelijke.
Dat ze beter moeten betaald worden als ze aan het werk gezet worden is ook logisch.
Worden ze nu niet betaald en ingeschreven?
Als ze het aangeboden werk minderwaardig vinden zijn ze trouwens vrij naar een betere baan uit te kijken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 15:39   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie kan er eens de juiste vertaling geven van "te-werk-gestelde-werkloze". Wat klopt er niet in dat rijtje? Is het niet "te werk gesteld OF werkloze"?
Je kan als werkende werkloos worden. Je kan als werkloze terug werkend worden en sommigen kunnen nu al en werkloos zijn en toch werkend. En zoals altijd betaal je het hoogste tarief van de twee maar in dit geval krijg je het laagste. Waarschijnlijk is dat in die omgekeerde logica dan voor hun het hoogste tarief.
Ik ken anders wel mensen die halftime werken en minder verdienen dan een werkloze.
Gij kunt dat normaal vinden, ik niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 15:51   #23
Brecht
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wie werk is geen dopper. Wie geen dopper is heeft recht op de facilieteit die bij de job behoren. En wat te doen met de hoog opgeleide en suksesvolle bedrijfleider die hoe dan ook eens moet doppen. Cola blikjes bij elkander laten schrapen dan maar?
Een hoog opgeleide en succesvolle bedrijfsleider zal na een periode van 1 jaar ( of 5 jaar als men dat beslist) wel een nieuwe baan vinden. Anders heeft hij ofwel niet gezocht ofwel was hij niet zo succesvol. En een paar uurtjes per week Cola blikjes bij elkaar schrapen lijkt mij ook niet het einde van de wereld. Want tenslotte zit je dan nog meer dan 3/4 van de tijd thuis.
Brecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 20:46   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik ken anders wel mensen die halftime werken en minder verdienen dan een werkloze.
Gij kunt dat normaal vinden, ik niet.
Dat zijn dutsen!
Ze hebben gekozen voor halftime wel of niet wetende dat je na een tijdje in dat niveau van werken uw rechten verliest om te gaan doppen, daarom blijven ze nu verder sukkelen. Misschien zijn ze zo wel gelukkig?

-----
geef de stoefers een brood, de klager kent geen nood.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 20:49   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht
Een hoog opgeleide en succesvolle bedrijfsleider zal na een periode van 1 jaar ( of 5 jaar als men dat beslist) wel een nieuwe baan vinden. Anders heeft hij ofwel niet gezocht ofwel was hij niet zo succesvol. En een paar uurtjes per week Cola blikjes bij elkaar schrapen lijkt mij ook niet het einde van de wereld. Want tenslotte zit je dan nog meer dan 3/4 van de tijd thuis.
Geen enkele bedrijfleider die pendeld tussen twee jobs in (en ze pendelen heel vaak in die categorie) zal je blikjes, vuil of andere aanverwante jobs kunnen laten doen!
Kom niet zeveren aub.
En wie niet werkloos is tewerk gesteld en valt bij deze niet langer meer onder de voorwaarde van dopper. Stop met profiteren van dit statuut!
Oud 14 september 2004, 20:51   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voorstel; geef iedere politieker die er eens uitgestemd wordt ook zo'n voorbeeld jobke!
Maar hoeveel vangen ze nu ook al weer per jaar dat ze gezeteld hebben? Iemand?
Aan die voorwaarden kunnen we het allemaal wel uitbollen.
Oud 14 september 2004, 20:52   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie Claeys, tindemans, eyskens en wie nog allemaal daar zo al staan met een rood vestje en een zakje van ivago in hun pollen.
Voor die categorie tellen weer andere wetten zeker?
Oud 14 september 2004, 21:05   #28
Brecht
Vreemdeling

Standaard

Stel nu dat iemand de Lotto heeft gewonnen en dus binnen is. Hij heeft enkele jaren gewerkt en vraagt dan aan zijn baas of deze hem wilt ontslaan. Natuurlijk is het dan mooi meegenomen als je elke maand een 750 EUR krijgt. (of hoeveel?) Deze zal dus dop krijgen en hoe krijg je hem van de dop af? ... Door hem te laten werken.
Oud 14 september 2004, 21:10   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een bliksem inslag lijkt sneller toe te slaan dan een lotto inslag. Maar goed het blijft zeveren hé. Wat ga je dan zeggen van iemand die een huis erft van 250'000€ van mama en papa?
Oud 15 september 2004, 16:03   #30
Brecht
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Een bliksem inslag lijkt sneller toe te slaan dan een lotto inslag. Maar goed het blijft zeveren hé. Wat ga je dan zeggen van iemand die een huis erft van 250'000€ van mama en papa?
Ah dat hij dat moet verkopen natuurlijk. Anders zal hij elk jaar veel meer belasting betalen en ik denk niet dat je dan nog iedere maand toekomt om eten, stookolie, etc. te kopen. Je moet dus de tering naar de nering zetten. En als hij dus 250000EUR heeft mag hij van mij gaan doppen ALS hij dus vuil gaat rapen 2 dagen per week. Want van 250000EUR kan je niet je hele leven leven.
Oud 15 september 2004, 16:22   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht
Ah dat hij dat moet verkopen natuurlijk. Anders zal hij elk jaar veel meer belasting betalen en ik denk niet dat je dan nog iedere maand toekomt om eten, stookolie, etc. te kopen. Je moet dus de tering naar de nering zetten. En als hij dus 250000EUR heeft mag hij van mij gaan doppen ALS hij dus vuil gaat rapen 2 dagen per week. Want van 250000EUR kan je niet je hele leven leven.
De ring rond antwerpen zit dicht, naar Geel rij je best via Brussel nu!
Oud 15 september 2004, 17:27   #32
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kan u verduidelijken waarom er verschillende lonen moeten bestaan in evenwaardige functie's?

Het zou ook een optie kunnen zijn dat alle doppers zich verenigen in een cooperatieve en op hun beurt eens gaan beginnen meedoen aan alle aanbestedingen. De diploma's voor de vergunningen alle bedrijfstakken zijn daar ruimschoots aanwezig.
Addertje onder het gras, ze zouden zo goedkoop hun werken kunnen aanbieden dat alle bestaande bedrijven tegen een concurrentie zouden aankijken die tot op heden ongekend is gebleven. Dan worden zij de doppers.
Waar ik werkte had men een aantal mensen ter beschikking die niet in aanmerking kwamen voor een aantal jobs,men heeft voor deze mensen een pool opgericht,waar men hen nodig had kon men plaatsen tot het werk daar gedaan was,om ze dan ergens anders in te zetten.
Mss ook een idee voor de werkelozen,maar geef ze dan zeker het minimumloon
Werkgevers die dan mensen nodig hebben kunnen ze gebruiken,mss best per provicie of zo.
Ik zeg niet iedereen daardoor aan bod zou komen,maar zo zouden er wel een aantal niet vervreemden van het werkritme en zouden ze andere dingen kunnen leren.
Waarschijnlik zullen er een aantal het niet graag horen,en liever blijven doppen maar voor een aantal anderen zou het mss een oplossing zijn
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 17:42   #33
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Ik denk niet dat 14-jarigen in de jaren 50 met integralen konden werken, computers konden programmeren of een electronisch schema voor een oscillator konden tekenen...
Ik noem nu maar wat dingen op die ik in mijn eigen secundaire opleiding tegengekomen ben.
De meeste leerstof die men in de jaren 50 en 60 gaf is trouwens hopeloos verouderd.
Dat ze verouderd is zal wel zijn,maar het ging over 16,17 jarigen in engeland die meededen aan een experiment over onderwijs in de jaren 50 of 60.
het onderwijs dat ze kregen was daarop gericht.
En het niveau was dat van 12,13 jarigen toen!
Ze kwamen er heel bekaaid vanaf.
EN ik zie niet waarom 12,13 jarigen van toen niet met de huidige apparatuur zou kunnen werken als ze er opleiding voor krijgen!
Oud 15 september 2004, 18:29   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Waar ik werkte had men een aantal mensen ter beschikking die niet in aanmerking kwamen voor een aantal jobs,men heeft voor deze mensen een pool opgericht,waar men hen nodig had kon men plaatsen tot het werk daar gedaan was,om ze dan ergens anders in te zetten.
Mss ook een idee voor de werkelozen,maar geef ze dan zeker het minimumloon
Werkgevers die dan mensen nodig hebben kunnen ze gebruiken,mss best per provicie of zo.
Ik zeg niet iedereen daardoor aan bod zou komen,maar zo zouden er wel een aantal niet vervreemden van het werkritme en zouden ze andere dingen kunnen leren.
Waarschijnlik zullen er een aantal het niet graag horen,en liever blijven doppen maar voor een aantal anderen zou het mss een oplossing zijn
Ik ben daar mee akkoord en eigenlijk bestaat dat al lang zo. Het probleem situeert zich op verschillende vlakken; 1 de vdab zelf is ook niet onschuldig eigenlijk. Waarom? Omdat heel wat beroepverenigingen een samenwerking met de vdab hebben afgesloten en zelfs heel grote premie's betalen voor nieuw op te leiden personeel samen met een aantal kortingen vaak op rsz. Nu bij de vdab vegen ze daar dus vierkant hun gat aan allemaal. T'is te zeggen de heren en dames die proberen mensen te schorsen en afdreigen. (echt waar!)
Als je hun met de neus op de feiten duwt, zo akkoord voorleest vallen ze uit de lucht ten eerste en ten tweede volgt telkens "wij zijn geen sociale instelling". Tout court er werken daar bijzonder slechte verkopers!

2) de verloning voor arbeid. Laten we zeggen zoals het is. Wie niet universitair is is gewoon een pipo in hun ogen. Pipo's die ze liever beneden het minimum betalen en waar er ook geen rsz moet op betaald worden, een langdurige dus; conclusie om aan werk te geraken moet je minstens één jaar werkloos zijn nu of een bepaalde leeftijd hebben om dezelfde voorwaarden te kunnen aanbieden aan DE WERKGEVER en bereid zijn om beneden uw kunnen en leeftijd en zo verder opnieuw aan de slag te gaan. Dit is vaak genoeg nog meer vernederend dan niet werken!

3) de mogelijkheden om niet te werken; heb je geen zin en wil je voor lange tijd van dat gezannik af zijn wel laat u inschrijven op één of andere cursus. Als ge daar af en toe eens uw hoofd binnensteekt is dat ruim voldoende zelfs.

Enfin kan hier nog lang mee doorgaan hé
Oud 15 september 2004, 18:32   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze verouderd is zal wel zijn,maar het ging over 16,17 jarigen in engeland die meededen aan een experiment over onderwijs in de jaren 50 of 60.
het onderwijs dat ze kregen was daarop gericht.
En het niveau was dat van 12,13 jarigen toen!
Ze kwamen er heel bekaaid vanaf.
EN ik zie niet waarom 12,13 jarigen van toen niet met de huidige apparatuur zou kunnen werken als ze er opleiding voor krijgen!
De apparatuur van vandaag is ontwikkeld door mensen die vroeger op die manier hun opleidingen deden!
Niet dat ze nu niets meer ontwikkelen, integendeel zelfs. Maar vroeger dus zonder pc en weet ik allemaal. Dat vereiste toch een groot denken?
Oud 17 september 2004, 10:51   #36
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens ik ben al jaren op zoek naar iemand van al die slimmeriken die me eens een computerprogramma kunnen maken, het voorbeeld geef ik hun er zelfs bij. Maar ze bedanken toch na het eens grondig bekeken te hebben. Dus zo slim zijn ze nu ook weer niet.
Als je dan zelf toch zo'n genie bent, waarom heb je dan iemand anders nodig om een computerprogramma te maken?

Laatst gewijzigd door headinajar : 17 september 2004 om 10:52.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 10:56   #37
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
De apparatuur van vandaag is ontwikkeld door mensen die vroeger op die manier hun opleidingen deden!
Neen die zijn allang met brug-pensioen...
...gelukkig maar! ...of toch weer niet, want mijn generatie zal die brugpensioentjes schoon mogen betalen. Dus een beetje respect voor de jongere generatie zou wel aan de orde mogen zijn.

Citaat:
Niet dat ze nu niets meer ontwikkelen, integendeel zelfs. Maar vroeger dus zonder pc en weet ik allemaal. Dat vereiste toch een groot denken?
Ja tuurlijk, die simplistische analoge component-electronica uit de jaren '60 is echt wel te vergelijken met hedendaagse digitale technologie... Yeah right.

Laatst gewijzigd door headinajar : 17 september 2004 om 11:01.
Oud 17 september 2004, 18:04   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Neen die zijn allang met brug-pensioen...
...gelukkig maar! ...of toch weer niet, want mijn generatie zal die brugpensioentjes schoon mogen betalen. Dus een beetje respect voor de jongere generatie zou wel aan de orde mogen zijn.

Ja tuurlijk, die simplistische analoge component-electronica uit de jaren '60 is echt wel te vergelijken met hedendaagse digitale technologie... Yeah right.
oké, en wat heb jij zoal verwezenlijkt?
Oud 17 september 2004, 18:50   #39
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

[quote=headinajar]Neen die zijn allang met brug-pensioen...

Ja tuurlijk, die simplistische analoge component-electronica uit de jaren '60 is echt wel te vergelijken met hedendaagse digitale technologie... Yeah righ
----------------------------------------------------------------------------
zoals uw respect voor zij die uw opgevoed hebben en betaald hebben om u te laten studeren
En wat gaat ge dan zeggen binnen 40 jaar wanneer uw digitale technologie
ook niet meer upp to date is,mogen ze u dan ook uitmaken voor stommerik
Alles had een basis en vanuit die basis komt uw sucses!

Laatst gewijzigd door doornroosje : 17 september 2004 om 18:51.
Oud 17 september 2004, 19:27   #40
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals uw respect voor zij die uw opgevoed hebben en betaald hebben om u te laten studeren
ik heb alle respect voor zij die mij opgevoed hebben, maar ik heb geen respect voor gefrustreerde zageventen die mij en iedereen van mijn generatie komt uitmaken voor dommerikken... Ge moet het hier nu nie beginnen omdraaien. Respect moet van beide kanten komen!

Citaat:
En wat gaat ge dan zeggen binnen 40 jaar wanneer uw digitale technologie
ook niet meer upp to date is,mogen ze u dan ook uitmaken voor stommerik
Alles had een basis en vanuit die basis komt uw sucses!
Dat kan best zijn, maar dan ga ik zeker nie beginnen zagen dat alle jonge mensen dommerikken zijn en dat het in mijnen tijd o zo veel beter was. Mambo vergeet precies dat er in zijn tijd ook ouwe zageventen waren die alles dat jong en nieuw was dom en verderfelijk vonden, maar dat is hij waarschijnlijk in zijn selectief geheugen reeds vergeten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be