Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 27 april 2014, 19:34   #21
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
zou hij ook wenen zoals het onderlijveke gedaan heeft?
Ik moet altijd aan Toots Thielemans denken als ik Kris Peeters zie tegenwoordig.

"Ja, ze zeggen allemaal dat ze mij geweldig vinden, maar ze kopen mijn platen niet."
Oud 27 april 2014, 19:35   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik moet altijd aan Toots Thielemans denken als ik Kris Peeters zie tegenwoordig.

"Ja, ze zeggen allemaal dat ze mij geweldig vinden, maar ze kopen mijn platen niet."
Oud 27 april 2014, 20:05   #23
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hij voert campagne voor zijn partij. Mag het, één maand voor de verkiezingen?
Neen, hij voert campagne tegen de NVA. En ja, het mag. Hij mag zelfs campagne voeren voor het FDF wat mij betreft. Neemt niet weg dat hij een dom figuur slaat.

Citaat:
Ten andere: 30% is het volk niet. Ik zie niet in waarom hij zich daarbij "moet neerleggen".
En de helft van 30% is zeker het volk niet.

Citaat:
De verkiezingen hebben overigens nog niet plaatsgevonden, wist u dat? U doet alsof de race al gereden is. Het vel van de beer en zo. Van arrogantie gesproken.
Oops argumenten zijn nu al op precies. Elk resultaat geeft de NVA MEER dan 30%. Dus eigenlijk ben ik niet arrogant. Ik ben realist.

Citaat:
Waarom zou dat een dieptepunt zijn?
Omdat Kris zijn eigen agenda niet kent. Komt hij wat stoer doen en De Wever uitdagen terwijl hij zelf niet in debat wil met zijn tegenstanders.
Athelas is offline  
Oud 27 april 2014, 20:19   #24
giserke
Banneling

Standaard

Och het is die zever niet waard.

Peeters dacht tot over een paar weken, "de N-VA richt zich op de federale regering" De Vlaamse regering is voor ons.

Als de kiesintenties voor N-VA de waarheid worden, en de post van MP zou opeisen, zou dit terecht zijn.
Bij de CD&V zal dit laatste als een bom ingeslagen zijn.
giserke is offline  
Oud 27 april 2014, 21:31   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt u eens bondig uitleggen wat er mis is met Peeters' redenering? Waar hij toe oproept is overigens precies het omgekeerde van wat u beweert: wie wil dat Peeters weer minister-president wordt, moet op de CD&V stemmen.
Wetend dat Peeters niet eens op een verkiezingslijst stond om tot MP gebombardeerd te worden verdien jij de eerste prijs onzin uitkramen. Noch de premier, noch zijn ministers, noch de MP's, noch hun ministers, zelfs geen burgemeester, wordt door de bevolking gekozen. Dat doet zelfs de "volksvertegenwoordiging" in het parlement niet, maar de de partijen. De partijen kiezen zelfs de "opvolgers" die ze, eveneens NIET door de bevolking verkozen, in het parlement droppen.

Jouw redenering volgend willen trouwens dubbel zoveel kiezers N-VA-ers op de belangrijkste posten. Je weet evengoed als iedereen dat in een apenland alles mogelijk is behalve democratie.
Oud 27 april 2014, 21:37   #26
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...ijpelijk.dhtml

Is Kris Peeters het noorden kwijt? Hij begint zich steeds meer en meer als een zonnegod te gedragen. Jullie moeten op CD&V stemmen. CD&V is niet gratis... Beseft die man nog wel dat hij voor ons werkt? Dit interview is voor mij reden genoeg om hem te lozen als MP.

Wat voor beeld van een achterlijke arrogant figuur schept hij hier eigenlijk? Neen, ik stem voor wie ik wil en als 30+ % van de Vlamingen stemt voor de NVA is dat een teken dat die 30+% ook geen brede 1e graad wensen, en daar heeft de man zich bij neer te leggen en uit te voeren wat het volk beslist heeft.

Peeters kan wat mij betreft finaal de boom in. Ook de uitdaging met Bart De Wever was weer een dieptepunt te noemen.
Neen, dat lijkt me meer het gedrag van de voorzitter van de NVA .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 april 2014 om 21:37.
Het Oosten is offline  
Oud 27 april 2014, 21:44   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wordt het federaal parlement nu verkozen voor 5 jaar of voor 4 jaar ?
Steeds meer hoor je op tv & radio dat de volgende verkiezingen pas over 5 jaar zijn.

???????????????????
Boduo is offline  
Oud 27 april 2014, 21:59   #28
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wordt het federaal parlement nu verkozen voor 5 jaar of voor 4 jaar ?
Steeds meer hoor je op tv & radio dat de volgende verkiezingen pas over 5 jaar zijn.

???????????????????
Ja, de federale verkiezingen vinden vanaf nu altijd om de vijf jaar plaats, samen met de Europese verkiezingen. De regering kan tussendoor nog wel vallen, dan komen er tussentijdse verkiezingen voor een regering die regeert tot de volgende Europese verkiezingen.
fonne is offline  
Oud 27 april 2014, 22:07   #29
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...ijpelijk.dhtml

Is Kris Peeters het noorden kwijt? Hij begint zich steeds meer en meer als een zonnegod te gedragen. Jullie moeten op CD&V stemmen. CD&V is niet gratis... Beseft die man nog wel dat hij voor ons werkt? Dit interview is voor mij reden genoeg om hem te lozen als MP.

Wat voor beeld van een achterlijke arrogant figuur schept hij hier eigenlijk? Neen, ik stem voor wie ik wil en als 30+ % van de Vlamingen stemt voor de NVA is dat een teken dat die 30+% ook geen brede 1e graad wensen, en daar heeft de man zich bij neer te leggen en uit te voeren wat het volk beslist heeft.

Peeters kan wat mij betreft finaal de boom in. Ook de uitdaging met Bart De Wever was weer een dieptepunt te noemen.
30% is een meerderheid?
20% niet?
BWarrior is offline  
Oud 28 april 2014, 01:10   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het lijkt mij idd ook logisch dat het meer aan het gedrag van de voorzitter van de N-VA moet liggen dat diens partij dubbel zo groot is als die van Peeters.
Oud 28 april 2014, 06:18   #31
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunt u eens bondig uitleggen wat er mis is met Peeters' redenering? Waar hij toe oproept is overigens precies het omgekeerde van wat u beweert: wie wil dat Peeters weer minister-president wordt, moet op de CD&V stemmen.
CD&V is doodsbang er niet bij te zijn in de Vlaamse regering en helemaal weggevaagd te worden. Hun enige lichtpunt is de populariteit van Kris Peeters, waarom die populair is weet ik niet, maar het is nu eenmaal zo. Derhalve spelen ze Kris Peeters uit als hun enige kopman, ze hebben er tegenwoordig geen andere want die zijn allemaal weggevlucht. De 'mensen' vinden dat Kris Peeters een goede minister president is geweest, dus is de zwakte redenering van CD&V, stem op ons, want anders bestaat het risico dat we niet genoeg stemmen hebben om de mp de leveren. Waarmee ze eigenlijk bedoelen dat ze schrik hebben om langs de kant gezet te worden of, en dat is waarschijnlijk realistischer, dat Kris Peeters geen deel zal uitmaken van geen enkele regering, omdat die zich niet wil laten degraderen tot simpel 'minister'.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 28 april 2014 om 06:19.
stuyckp is offline  
Oud 28 april 2014, 06:19   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
CD&V is doodsbang er niet bij te zijn in de Vlaamse regering en helemaal weggevaagd te worden. Hun enige lichtpunt is de populariteit van Kris Peeters, waarom die populair is weet ik niet, maar het is nu eenmaal zo. Derhalve spelen ze Kris Peeters uit als hun enige kopman, ze hebben er tegenwoordig geen andere want die zijn allemaal weggevlucht. De 'mensen' vinden dat Kris Peeters een goede minister president is geweest, dus is de zwakte redenering van CD&V, stem op ons, want anders bestaat het risico dat we niet genoeg stemmen hebben om de mp de leveren. Waarmee ze eigenlijk bedoelen dat ze schrik hebben om langs de kant gezet te worden of, en dat is waarschijnlijk realistischer, dat Kris Peeters geen deel zal uitmaken van de geen enkele regering, omdat die zich niet wil laten degraderen tot simpel 'minister'.
Idel dito voor n-va met Bart de Panda ?
Henri1 is offline  
Oud 28 april 2014, 06:20   #33
stuyckp
Banneling

Thumbs down

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Idel dito voor n-va met Bart de Panda ?
trololo.
[Argumenten zoeken=On]
resultaat = empty
[Argumenten zoeken=Off]
stuyckp is offline  
Oud 28 april 2014, 07:47   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De voorzitter van de nva gedraagt zich niet als een zonnegod; het is omgekeerd: zijn partijleden, zijn kiezers, de Vlamingen beschouwen hem als hun zonnegod.
En tussen die twee zit een hemelsbreed verschil.

Dat verschil uit zich in peilingen nu. De 26° mei zal ik je zeggen of zich dat ook uit in verkiezingen. Niet eer, want ikzelf kan niet voorspellen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 april 2014, 07:51   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
30% is een meerderheid?
20% niet?
De Schoof kan tellen, al vergist hij zich bijwijlen wel eens natuurlijk.

Maar goed nadenkende:
20 % is geen meerderheid,
30 % is dat ook niet, maar 't komt wel iets dichterbij,

en "30 procent is meer dan 20 procent, en wel de helft meer; 50 procent meer dus".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 28 april 2014, 07:52   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kris Peeters zonnegod? Ja,

wilt ge mij als mp, dan moet ge op mij stemmen op alle niveaus; wilt ge op mij stemmen dan moet ge op mij stemmen op het Vlaams niveau, dan moet ge op mij stemmen op het federale niveau, dan moet ge op mij stemmen op het Europese niveau ...

.

De schoofzak is offline  
Oud 28 april 2014, 08:53   #37
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Wie zegt er dat BDW in Antwerpen vertrekt? Homans MP, dat staat in de sterren geschreven. BDW blijft gewoon burgemeester. Genoeg kandidaten in N-VA voor de 16.

Hoeveel dop zou Kris Peeters krijgen? En voor hoelang?
Ik vind de kritiek naar cd&v terecht, dat ze maar één kopman hebben. Maar die is evenzeer waar voor n-va. De belachelijke scène waar Homans door haar trouwe Bart naar voren is geschoven, onmiddellijk tegengesproken door Geert Bourgeois was tenenkrullend.
Het is heel normaal dat een echte fan zoals jij van n-va bent graag meestapt in de construct dat Homans van hetzelfde kaliber is als een Peeters maar dat blijkt dan toch niet uit al de reeds gedane enquêtes die een grote waardering voor KP geven en een bijzonder mager cijfer voor Homans.
Pandareus is offline  
Oud 28 april 2014, 10:00   #38
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
30% is een meerderheid?
20% niet?
30% is geen meerderheid. Maar 20% is dat zeker niet. En de geschatte 16% al helemaal niet.
Athelas is offline  
Oud 28 april 2014, 17:48   #39
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind de kritiek naar cd&v terecht, dat ze maar één kopman hebben. Maar die is evenzeer waar voor n-va. De belachelijke scène waar Homans door haar trouwe Bart naar voren is geschoven, onmiddellijk tegengesproken door Geert Bourgeois was tenenkrullend.
Het is heel normaal dat een echte fan zoals jij van n-va bent graag meestapt in de construct dat Homans van hetzelfde kaliber is als een Peeters maar dat blijkt dan toch niet uit al de reeds gedane enquêtes die een grote waardering voor KP geven en een bijzonder mager cijfer voor Homans.
Ach, die enquêtes zijn onzin. Je kan er niet eens kiesintenties uit opmaken. 30% van Vlaanderen wil N-VA aan de macht. En de andere 70% is als de dood dat N-VA hun kiezers wegpikt.
Als je aan hen vraagt wie MP moet worden zeggen ze uiteraard Kris Peeters, omdat ze niet voor BDW willen kiezen.
Een ander voorbeeld van de waanzin van die enquêtes is bijvoorbeeld Maggie de Block. Eerst uitgekotst, dan de hemel in geprezen. Kan Homans ook overkomen. Misschien ook niet.

Ik denk trouwens niet dat Homans van hetzelfde kaliber is als Kris Peeters. Ze is van een heel ander kaliber. KP is een bekwaam manager, maar wat ben je met een bekwaam manager als die heel bekwaam de verkeerde plannen uitvoert?
Homans heeft nog veel te bewijzen, maar ik zie het haar wel doen.

Wie N-VA MP gaat maken is nog niet echt duidelijk. En voor mijn part mag dat zelfs Kris Peeters zijn.
Oud 28 april 2014, 17:50   #40
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het perfect dat het masker van Peeters in het heetst van de strijd afvalt. Hij doet alsof zijn partij de verkiezingen al hebben gewonnen en mensen houden daar niet van. Vooral zijn timing is perfect.
Hypochonder is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be