![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Klopt, ik ben dan ook tegen een mogelijk 'autopestbeleid' waar enkele zelfverklaarde 'groenen' maar al te graag achter staan. De uitbouw van een effciënter, meer frequent, veiliger en uitgebreider OV netwerk hoeft een rechtvaardig autobeleid geenszins in de weg te staan. Mensen mogen hun wagen houden en gebruiken, maar liefst minder en het OV moet aantrekkelijker worden zodat ze sneller voor die laatste optie kiezen.
Laatst gewijzigd door freespirit : 6 mei 2014 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is wel een feit dat de frequentie van het OV een pak beter moet, vooral in de vroege en late uren en ook met overstappen kan je bijzonder veel tijd verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En inderdaad, zwaarlijvigheid hangt naast ongezonde voeding sterk samen met gebrek aan beweging en dat laatste is sterk te wijten aan onze autocultuur. Mijn grootmoeder at destijds praktisch elke dag pap en pudding van volle melk en als hartige maaltijd vaak vet spek of gerechten klaargemaakt in verzadigde reuzel. Sportclubs voor kinderen bestonden praktisch nog niet, zeker niet voor meisjes. Toch was zij noch haar leeftijdsgenootjes niet te dik. Reden: simpel, de kinderen gingen toen nog elke dag (enkel) minstens een half uur te voet naar school en voor de rest werd er veel buiten gespeeld en geravot in plaats van voor de computer of televisie te zitten. We maken onze kinderen immobiel en fysiek lui. De autocultuur heeft daarbij een verpletterende verantwoordelijkheid. Je (te dikke) kinderen met de auto een tweetal uurtjes per week naar de sportclub voeren om ze te laten bewegen is in feite bijzonder sarcastisch en te belachelijk voor woorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een algemene oplossing zou zijn bedrijven fiscaal te ontmoedigen zich nog langer op onbereikbare bedrijventerreinen ergens in de pampas te vestigen. Ofwel moeten we eindelijk naar die pampas degelijk en frequent OV vanuit de woongebieden voorzien. Sowieso moet men mensen meer (fiscaal) aanmoedigen om te gaan wonen in leegstaande huizen in bestaande woonkernen, in plaats van de nieuwe baksteen in de maag in recente milieuonvriendelijke verkavelingen te blijven uitdragen. Ook moeten werknemers worden aangemoedigd werk in eigen streek te zoeken. Ik ken nu diverse mensen uit de Limburg die werken in West- Of Oost-Vlaanderen en vice versa. Promoten van meer thuiswerk is natuurlijk ook al deels een oplossing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou er perse een mentaliteitsverandering moeten komen dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De NS doet het stukken beter dan de NMBS hoor. In Nederland is een trein elk halfuur of zelfs elk kwartier best gebruikelijk, en men wil er naar een trein elke 10 minuten. Dan ben je inderdaad behoorlijk flexible...
![]() |
#29 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of volledig afbouwen. Of deftige uitbouwen en "gratis" maken voor de burger. De "extra kost" die daar aan verbonden is, is maar een beperkte verhoging van het subsidiebudget dat het OV nu al krijgt.
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Het grootste nadeel van de auto is dat je zelf moet rijden zeg ik altijd. Voor mijn werk moet ik regelmatig op vier verschillende plekken zijn. Alle vier zijn ze met het OV te bereiken in een reistijd die vergelijkbaar is met de auto. En bij alle vier heb ik ook elk half uur een verbinding. Alleen als ik weer eens een paar zware servers bij heb ga ik dus met een (deel) auto. Dergelijke dagen herinneren mij er telkens weer aan hoe hard werken autorijden eigenlijk is. Pakweg 250 km aan het stuur is echt mijn limiet.
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik doe kleine verplaatsingen te voet of met de fiets. Naar het werk is het met de auto. Dat duurt zo'n 15-20 min. Wil ik dat doen met het openbaar vervoer dan ben ik een uur kwijt.
Ik ga dus in geen 100 jaar met het OV naar mijn werk gaan |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat alles vraagt natuurlijk massa's investeringen, maar op termijn kunnen die opleveren. Als je kijkt naar de economische verlieskost per uur in de file staan ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt gelijk, op mijn huidig werk was het bij een bepaalde klant maar een uur ofzo...
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De onrendabele bus-en treinlijnen moeten er toch ooit uit hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Moeten alle onrendabele liften en roltrappen er ook uit?
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dergelijk raar antwoord ben ik van u niet gewoon ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een (plooi)fiets kunt u uw reistijd nog beperken trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik er uit van uitgaan dat geen bijkomende kosten hebt als verzekering, klein en groot onderhoud, belasting, autokeuring... Om maar te zeggen: uw berekening kan geen basis vormen voor een vergelijking, daar u meerdere parameters wegcijfert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet altijd en niet overal. Er zijn immers in toenemende mate steden waar je niet zomaar kan parkeren of waar de parkeerduur sterk beperkt is. Wie in hartje Brugge of Gent werkt, weet dat maar al te goed. Probeer daar maar eens je wagen voor een hele dag te parkeren. Ofwel ga je op zoek naar een parkeerplaats op een zekere afstand van je werkplaats, ofwel zoek je een soms vrij prijzige parkeergarage op.
|
![]() |
![]() |