Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 18 mei 2014, 23:29   #21
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het cordon is er, en dat is maar goed ook. Nu nog een cordon rond de maoïsten.
Of rond de neburisten.
DeProf_eet is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:30   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen racist. Dat is niet goed. Het is nergens op gestoeld, het is natte vingerwerk, het is achterlijk.

Links en rechts is een spectrum dat enkel diegenen die vrijheid niet begrepen hebben hanteren. Voor simpele zielen.
Hiermee ben ik het eens.
Nietzsche is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:38   #23
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ohja... je hebt geen zin.....

Trolololol
Gevonden: Ik leg hier de paradox van Simpson uit.

Toen ging het over Wilders, en de oververtegenwoordiging van Marokkanen in de criminaliteitscijfers

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:42   #24
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Of rond de neburisten.
Troost u, ik zoek geen enkele politieke macht. U mag gerust een cordon rond mij voorstellen

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:42   #25
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Het toont aan dat de cijfers van oververtegenwoordiging van bepaalde bevolkingsgroepen op zich niets bewijzen over de aanleg tot crimineel gedrag van (individuen uit) die groepen""

Dat zeg ik dan ook nergens. Ik zeg dat Marokkanen als bevolkingsgroep oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, niet meer niet minder.
Nietzsche is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:50   #26
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik dan ook nergens. Ik zeg dat Marokkanen als bevolkingsgroep oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, niet meer niet minder.
U stelde zeer duidelijk "minder Marokkanen is minder criminaliteit". Dat is als zeggen dat we allemaal een steen onder ons bed moeten leggen, want die houden krokodillen weg. Ahja, want ik heb nog nooit een krokodil bij mijn bed gezien. Het is niet die steen die relevant is, het is het feit dat krokodillen hier niet leven dat de relevante factor is. Het kan dus ook zijn (KAN!) dat niet het Marokkaan-zijn de relevante factor is, maar wel de sociale achtergrond.

Als ge werkelijk de criminaliteit wilt verminderen, moet ge daarmee rekening houden. En dat doet ge niet door gewoon te zeggen: 'minder Marokkanen is minder criminaliteit'.

Nebur is offline  
Oud 18 mei 2014, 23:52   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U stelde zeer duidelijk "minder Marokkanen is minder criminaliteit". Dat is als zeggen dat we allemaal een steen onder ons bed moeten leggen, want die houden krokodillen weg. Ahja, want ik heb nog nooit een krokodil bij mijn bed gezien. Het is niet die steen die relevant is, het is het feit dat krokodillen hier niet leven dat de relevante factor is. Het kan dus ook zijn (KAN!) dat niet het Marokkaan-zijn de relevante factor is, maar wel de sociale achtergrond.

Als ge werkelijk de criminaliteit wilt verminderen, moet ge daarmee rekening houden. En dat doet ge niet door gewoon te zeggen: 'minder Marokkanen is minder criminaliteit'.
Dat doe ik wel degelijk. De sociale achtergrond is zeker belangrijk, die ontken ik dan ook helemaal niet.

Ik zeg nergens dat Marokkanen biologisch gezien meer geneigd zijn tot criminaliteit ofzo.
Nietzsche is offline  
Oud 19 mei 2014, 00:19   #28
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huidskleur heeft er zeker niets mee te maken, daar zijn we het dan toch over eens.

Ja, vreemdelingen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Iemand die ietwat kaas gegeten heeft van statistiek, weet dat dat een inhoudsloos argument is. Daaruit valt helemaal niet te concluderen dat het vreemdeling-zijn een relevante factor is. Ik ontken het ook niet; ik stel gewoon dat ge dat niet kunt weten. Enkel een uitgebreid onderzoek met inbegrip van de sociale en economische achtergrond e.d. zou tot relevante conclusies kunnen leiden.

Niet dat een bepaalde achtergrond een excuus is. Ik vind nog steeds - als klassiek liberaal - dat mensen verantwoordelijk zijn voor hun daden, ongeacht hun achtergrond. Maar die achtergrond niet meenemen bij het onderzoeken van crimineel gedrag, dat lijkt me geen slim idee.

Edit: En dat achteraf nuanceren, daar krijg ik het schijt van. "Jamaar, Wilders bedoelde de criminele Marokkanen!" Zeg dat dan i.p.v. gewoon 'Marokkanen' te gebruiken. "Jamaar, Dewinter doelde op het feit dat procentueel gezien veel van de migranten in de criminaliteit belanden." Ewel, zeg dat dan. I.p.v. deze kort-door-de-bocht-oneliners die nergens op slaan.
En door doelgericht het woord "verbruining" te gebruiken, negeert hij weer de Oost-Europese criminelen. Maar ja, de meesten daarvan zijn katholiek, hé!
Miauw! is offline  
Oud 19 mei 2014, 00:26   #29
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ja, die Wilders zit in de politiek, dus die moet wat nuanceren. Ik doe dat niet ik zeg gewoon dat het aantal Marokkanen dat niet in de criminaliteit zit (de meeste nog niet gepakt of gewoon gerust gelaten), verwaarloosbaar klein is. Goed zo leftie ?
Er wonen zo'n 300.000 Marokkanen (of mensen met Marokkaanse roots) in België. Als u zegt dat het aantal niet-criminelen onder hen verwaarloosbaar klein is, welk getal moet ik me dan voorstellen? Stel dat de helft criminelen zijn (hoewel ik denk dat 50 % voor u nog te weinig is), dan zitten we met 150.000 criminele Marokkanen? Er zitten zo'n 1200 Marokkanen in de gevangenis.....
Miauw! is offline  
Oud 19 mei 2014, 01:42   #30
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Nu pas valt mijn euro: FDW bedoelt waarschijnlijk de verbruining van de politiek door een partij als het VB?
Miauw! is offline  
Oud 19 mei 2014, 03:24   #31
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Zei:
Citaat:
Dat doe ik wel degelijk. De sociale achtergrond is zeker belangrijk, die ontken ik dan ook helemaal niet.
Ik zeg nergens dat Marokkanen biologisch gezien meer geneigd zijn tot criminaliteit ofzo.
Ik 2nd Nietzsche hier.
Wanneer men de oogkleppen afzet kan men begrijpen dat het niet een zwart/wit houding is maar een feit.
Zoals bvb ook profilering een logisch feit is wanneer het niet tot absurditeit wordt verheven. Spijtig genoeg ook al te dikwijls -onder PC druk- zeer stil verzwegen.
't Mag niet gedaan worden van tante Nonneke.
Als U hoort: "Gij godgeklaagd dom uilskuiken" roepen in een menigte bestaande uit Le clan des Siciliens, Milquet en, en, Van Rossem. Wie gaat men dan logischerwijze eerst verdenken van schelden? Misschien Happart, ja?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 mei 2014 om 03:26. Reden: punctuatie & sp
Jay-P. is offline  
Oud 19 mei 2014, 05:50   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Het probleem is niet de vergrijzing, het probleem vandaag in ons land en heel Europa is de verbruining!"
Misschien bedoelde hij geen huidskleur, maar het politieke "bruin" (ttz, het fascisme) ?

Ik denk eerder dat het de verroding is die problematisch is, maar misschien voelt hij de verbruining als het belangrijkste probleem....
Oud 19 mei 2014, 05:53   #33
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Misschien bedoelde hij geen huidskleur, maar het politieke "bruin" (ttz, het fascisme) ?

Ik denk eerder dat het de verroding is die problematisch is, maar misschien voelt hij de verbruining als het belangrijkste probleem....
Wow, da's serieus tongue-in-cheek gesproken.
Het is verdomme Dewinter's favoriete kleur van hemden he!
Oud 19 mei 2014, 06:04   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Nu pas valt mijn euro: FDW bedoelt waarschijnlijk de verbruining van de politiek door een partij als het VB?
Oeps, je had die mop dus al verteld
Oud 19 mei 2014, 06:51   #35
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"Het probleem is niet de vergrijzing, het probleem vandaag in ons land en heel Europa is de verbruining!"

Maar neen, het Belang is niet racistisch. Kom zeg. Kan het nog letterlijker dan een verwijzing naar de huidskleur?

En er lijkt hierover geen ophef te ontstaan. Ofwel denkt Vlaanderen "Oh, is 'em daar weer met zijn gezever?" ofwel worden uitspraken als deze als normaal beschouwd. Ik mag hopen dat het het eerste is. Het lijkt wel alsof FN, PVV, VB, FPÖ en Lega Nord elkaar gevonden hebben, en elkaar tot steeds radicalere en racistischere oneliners stuwen.

Eerst was het de Islam, dan waren het de moslims, daarna waren het de Marokkanen en nu zijn het 'de bruinen'. Steeds persoonlijker, steeds venijniger, steeds racistischer, steeds extremer. Ik mag hopen dat ze doorgaan. Tot onder de kiesdrempel.
Wat kan het Dewinter en Annemans schelen dat hun partij de dieperik ingaat zolang zij maar verkozen worden en betaald worden door de belastingbetaler.
speurneus is offline  
Oud 19 mei 2014, 09:33   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zei:
Ik 2nd Nietzsche hier.
Wanneer men de oogkleppen afzet kan men begrijpen dat het niet een zwart/wit houding is maar een feit.
Zoals bvb ook profilering een logisch feit is wanneer het niet tot absurditeit wordt verheven. Spijtig genoeg ook al te dikwijls -onder PC druk- zeer stil verzwegen.
't Mag niet gedaan worden van tante Nonneke.
Als U hoort: "Gij godgeklaagd dom uilskuiken" roepen in een menigte bestaande uit Le clan des Siciliens, Milquet en, en, Van Rossem. Wie gaat men dan logischerwijze eerst verdenken van schelden? Misschien Happart, ja?
Ken geen van alle.
Nietzsche is offline  
Oud 19 mei 2014, 09:35   #37
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oeps, je had die mop dus al verteld
Bah, een goeie mop mag gerust meerdere keren verteld worden! En ik heb geen copyright, hoor!
Miauw! is offline  
Oud 19 mei 2014, 09:57   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien bedoelde hij geen huidskleur, maar het politieke "bruin" ... ? ...
Als ik min of meer gelijke hoeveelheden verf van de kleuren "rood" (PS/SP.a), "blauw" (MR/O-VLD) en "oranje" (CdH/CD&V) met elkaar meng, kom ik ook aan een soort "bruine" smurrie

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 19 mei 2014, 10:14   #39
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als ik min of meer gelijke hoeveelheden verf van de kleuren "rood" (PS/SP.a), "blauw" (MR/O-VLD) en "oranje" (CdH/CD&V) met elkaar meng, kom ik ook aan een soort "bruine" smurrie
Ja , maar als je alle kleuren correct mengt, dan krijg je wit.
Pericles is offline  
Oud 19 mei 2014, 10:47   #40
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mijn gedacht...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  secim25mayis.jpg‎
Bekeken: 56
Grootte:  64,7 KB
ID: 94167  

Ke Nan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be