Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

Discussietools
Oud 16 september 2004, 13:29   #21
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Tegendradigaard, ik heb hier in Tervuren (en dat is nog niet zo lang geleden) ook nog een tijd geweten van slechts enkele nachtvluchten per nacht. Maar nu? +/- 1 per kwartier en die jongens lijken wel een wedstrijdje dakscheren te houden. Bovendien horen wij nu van een onderzoek aangaande het verhoogd aantal kankergevallen in de aanvliegroute van Zaventem. Toeval?
het aantal kankerpatienten stijgt overal, de mensen leven langer he

Citaat:
Ik ben net als de meeste mensen van mening dat je niet zo maar moet gaan klagen. En de luchthaven IS een belangrijke impuls voor de streek, maar de luchthaven IS NIET de streek, dat zijn wij en wij zijn de Luchthaven (en DHL in het bijzonder) met al haar gezever beu. Waarom kan de oostrand (homestead van de Jean-Luc) en het Brusselse hun gewicht niet dragen in het aantal nachtvluchten? Precies, money talks....
Neen, daar wonen 1 miljoen mensen. Wat is nu eerlijk aan het wakker houden van 1 miljoen mensen for the sake of 50.000 mensen?
Oud 16 september 2004, 13:30   #22
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat dacht je van de mensen zelf?
geld groeit niet in het wild he
geld is van de mensen
Oud 16 september 2004, 13:32   #23
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Voila, vind ik dus ook. Het is dan ook onbegrijpelijk dat Somers & co hierop zijn ingegaan. Als DHL weggaat, zal DIT de reden zijn, en niks anders. Wat een ontzettende domheid heeft de VLD toch tentoon gespreid de laatste jaren. En denken dat ik op hen gestemd heb .
Als DHL weggaat kunnen wij misschien opnieuw slapen

Maar wees gerust, die gaan niet weg. Die proberen alleen wat meer geld uit de wacht te slepen. Trouwens, als DHL toch zo belangrijk is, waarom mogen ze dan niet boven Brussel vliegen?

En als economie van belang is, heb je er vast ook geen bezwaar tegen dat de tuinman van je buur voortaan 's nachts het gras komt maaien ipv overdag?
Oud 16 september 2004, 13:34   #24
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
het aantal kankerpatienten stijgt overal, de mensen leven langer he

Neen, daar wonen 1 miljoen mensen. Wat is nu eerlijk aan het wakker houden van 1 miljoen mensen for the sake of 50.000 mensen?
GM10, kom niet met zever aandraven. Als Brussel wil profiteren van de luchthaven, moeten ze er ook maar de lasten van dragen. En hetzelfde geldt voor alle randgemeenten (rond zaventem) die er wel van willen leven maar niet de lasten dragen.

Wat die kankerpatienten betreft, zij zouden er zijn vanwege de kerosine die wordt gedumpt door landende vliegtuigen. maar ja, money talks.
Oud 16 september 2004, 13:36   #25
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
geld groeit niet in het wild he
geld is van de mensen
Neen, geld is een uitvinding van de mens om het leven van diezelfde mens wat te vergemakkelijken. Tegenwoordig leeft de mens om de vermenigvuldiging van het geld te vergemakkelijken.
Oud 16 september 2004, 13:37   #26
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als DHL weggaat kunnen wij misschien opnieuw slapen

Maar wees gerust, die gaan niet weg. Die proberen alleen wat meer geld uit de wacht te slepen. Trouwens, als DHL toch zo belangrijk is, waarom mogen ze dan niet boven Brussel vliegen?
kosten/baten analyse
20.000 jobs voor 50.000 die overvlogen worden: no probs
20.000 jobs voor 1 miljoen die overvlogen worden: onzin

Citaat:
En als economie van belang is, heb je er vast ook geen bezwaar tegen dat de tuinman van je buur voortaan 's nachts het gras komt maaien ipv overdag?

wat heeft gras maaien met economie te maken?

misschien kan vlaanderen DHL vervangen door een batterij grasmaaiers?
Oud 16 september 2004, 13:39   #27
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, geld is een uitvinding van de mens om het leven van diezelfde mens wat te vergemakkelijken. Tegenwoordig leeft de mens om de vermenigvuldiging van het geld te vergemakkelijken.
je kent duidelijk niet veel van economie
geld is helemaal niet bedoeld om het leven te vergemakkelijken

geld is het medium dat de mensheid koos om de kost van economische transacties te kwantificeren, transacties die bedoeld zijn om aan een bepaalde behoefte te voldoen
Oud 16 september 2004, 13:39   #28
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

HerUUU, ik ben wel van mening dat men alle banen moet gebruiken, dag en nacht en aldus zo de lasten letterlijk en figuurlijk door iedereen laat dragen. Waar ik nu woon en dat is in vogelvlucht misschien wel 35 km van Zaventem (as het nie meer is) heb ik sinds het laatste spreidingsplan ook regelmatig om de zoveel dagen een hoop vliegtuigen die letterlijk en figuurlijk mijn doodlopende straat overvliegen. Tja .. we kunnen natuurlijk alle vliegtuigen verbieden en terug met den boot op reis gaan ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 16 september 2004, 13:41   #29
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GM10, kom niet met zever aandraven. Als Brussel wil profiteren van de luchthaven, moeten ze er ook maar de lasten van dragen. En hetzelfde geldt voor alle randgemeenten (rond zaventem) die er wel van willen leven maar niet de lasten dragen.
HOE HOE HOE profiteert bxl van DHL?

Citaat:
Wat die kankerpatienten betreft, zij zouden er zijn vanwege de kerosine die wordt gedumpt door landende vliegtuigen. maar ja, money talks.
misschien moeten we dan weer met paard en koets rijden, en ziektes opdoen omdat de paarden op straat schijten
of nog beter, misschien moeten ze de kerosine boven brussel dumpen

Laatst gewijzigd door gm10 : 16 september 2004 om 13:41.
gm10 is offline  
Oud 16 september 2004, 13:42   #30
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

wat gras met vliegmachinen te maken hebben ? heel veel. bij metingen in de villawijken van Boechout en Borsbeek bleek dat de grasmachines veel meer decibels produceerden dan de overvliegende vliegtuigen ....
En maar klagen over de vliegtuigen ...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 16 september 2004, 13:44   #31
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
wat gras met vliegmachinen te maken hebben ? heel veel. bij metingen in de villawijken van Boechout en Borsbeek bleek dat de grasmachines veel meer decibels produceerden dan de overvliegende vliegtuigen ....
Oud 16 september 2004, 13:46   #32
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
HerUUU, ik ben wel van mening dat men alle banen moet gebruiken, dag en nacht en aldus zo de lasten letterlijk en figuurlijk door iedereen laat dragen. Waar ik nu woon en dat is in vogelvlucht misschien wel 35 km van Zaventem (as het nie meer is) heb ik sinds het laatste spreidingsplan ook regelmatig om de zoveel dagen een hoop vliegtuigen die letterlijk en figuurlijk mijn doodlopende straat overvliegen. Tja .. we kunnen natuurlijk alle vliegtuigen verbieden en terug met den boot op reis gaan ?
Ah, Tegendradigaard, ik woon er op zo'n 5 km vandaan (in vogelvlucht) en ik kan je zeggen dat wij (regio Tervuren) het gros van die mannen over onze kop krijgen die opstijgen en dat de regio Rotselaar - Leuven - Bertem het gros van de dalende over hunne kop krijgen. Dit is niet leefbaar meer. Ikzelf ben voorstander van een volledige geografische spreiding (elk profiteert van de nabijheid van Zaventem dus elk draagt de last) en moet tot mijn grote woede vaststellen hoe de Brusselaars hiertegen in het harnas komen en waarom? Omdat ze er financieel wel van willen profiteren, maar niet de werkelijke last ervan willen dragen.

Trouwens, qua uitbreiding zit Zaventem toch aan zijn maximum. Waar gaan ze alles blijven zetten?
Oud 16 september 2004, 13:50   #33
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
kosten/baten analyse
20.000 jobs voor 50.000 die overvlogen worden: no probs
20.000 jobs voor 1 miljoen die overvlogen worden: onzin

wat heeft gras maaien met economie te maken?

misschien kan vlaanderen DHL vervangen door een batterij grasmaaiers?
1. Foute kostenbatenanalyse. Try again.

2. Wordt die tuinman betaald voor het werk dat hij levert? En wat als er naast uw deur een appartementsblok wordt gebouwd? En de werken voor een groot deel 's nachts plaatshebben? Ik vraag me af of ge dan ook nog gaat inzitten met de banen die die firma heeft gecreeerd...
Oud 16 september 2004, 13:52   #34
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
AH ja, die metingen. Waar voeren ze die hier eigenlijk uit? Ik hoor ze graag spreken over zoveel decibel gemeten op die plaats en wat blijkt dan? Ze meten helemaal niet vanop die plaats, ze geven een gemiddelde voor een hele streek.

Kom anders gerust eens langs met uw grasmachine, kwestie van te vergelijken.
Oud 16 september 2004, 13:54   #35
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
HOE HOE HOE profiteert bxl van DHL?

misschien moeten we dan weer met paard en koets rijden, en ziektes opdoen omdat de paarden op straat schijten
of nog beter, misschien moeten ze de kerosine boven brussel dumpen
Werkt er niemand uit Brussel in Zaventem? Is de luchthaven niet een van de redenen waarom de EU, en vele andere, in Brussel zetelen?

Wat het tweede betreft, vraag ik mij af of ge nog zo'n debiliteiten gaat verkopen als het uw kind is dat van de kanker ligt te kreperen op Gasthuisberg terwijl de vliegerkes oversnorren.
Oud 16 september 2004, 13:54   #36
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AH ja, die metingen. Waar voeren ze die hier eigenlijk uit? Ik hoor ze graag spreken over zoveel decibel gemeten op die plaats en wat blijkt dan? Ze meten helemaal niet vanop die plaats, ze geven een gemiddelde voor een hele streek.

Kom anders gerust eens langs met uw grasmachine, kwestie van te vergelijken.
Ik zou anders wel eens gerust de vergelijking willen maken tussen een overvliegend vliegtuig en een voorbijrazende goederentrein, rarara welke maakt het meeste lawaai. Maar ik heb nog niemand horen klagen over die treinen, als je in de buurt van een spoorweg gaat wonen weet je wat de gevolgen zijn, bij een luchthaven ligt dat blijkbaar anders.
alpina is offline  
Oud 16 september 2004, 13:56   #37
HerrUU
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik zou anders wel eens gerust de vergelijking willen maken tussen een overvliegend vliegtuig en een voorbijrazende goederentrein, rarara welke maakt het meeste lawaai. Maar ik heb nog niemand horen klagen over die treinen, als je in de buurt van een spoorweg gaat wonen weet je wat de gevolgen zijn, bij een luchthaven ligt dat blijkbaar anders.
Nogmaals, wij woonden hier voor de luchthaven dus fout argument. En als je gaat bouwen naast een luchthaven of spoorweg weet je inderdaad dat er geluidshinder hiervan is. Als er daarna nog enkele spoorlijnen door uwen hof worden bijgetrokken, gaat ge al wat meer klagen volgens mij...
Oud 16 september 2004, 14:02   #38
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, wij woonden hier voor de luchthaven dus fout argument. En als je gaat bouwen naast een luchthaven of spoorweg weet je inderdaad dat er geluidshinder hiervan is. Als er daarna nog enkele spoorlijnen door uwen hof worden bijgetrokken, gaat ge al wat meer klagen volgens mij...
Als er spoorlijnen worden bijgelegd wel, maar niet als een spoorlijn intenser wordt gebruikt en dat is wat er nu gebeurt met de luchthaven.

Als je inderdaad daar woonde voor dat de luchthaven er was dan heb je recht tot klagen, voor degenen die eerst voor een habbekrats bouwgrond hebben gekocht en dan komen zagen dat er vliegtuigen boven hun hoofd vliegen heb ik minder respect.
alpina is offline  
Oud 16 september 2004, 14:07   #39
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werkt er niemand uit Brussel in Zaventem? Is de luchthaven niet een van de redenen waarom de EU, en vele andere, in Brussel zetelen?
stop met te doen alsof dat je niet weet dat het over DHL gaat
brussel is niet tegen dagvluchten

Citaat:
Wat het tweede betreft, vraag ik mij af of ge nog zo'n debiliteiten gaat verkopen als het uw kind is dat van de kanker ligt te kreperen op Gasthuisberg terwijl de vliegerkes oversnorren.
ah jongen toch, stop met zeveren
kom eerst af met bewijzen hiervoor en alternatieven voor de luchthaven
Oud 16 september 2004, 14:25   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Ik kan je verzekeren dat een voorbijrazende goederentrein niet niks is. Ze zijn meestal erg lang en rijden bovendien trager dan de reizigerstreinen. Het voorbijtrekken kan dus met minutenlang gedreun en gedaver gepaard gaan. Je stopt vanzelf met tegen elkaar te praten als die treinen passeren. Je radio moet ook even harder als zo'n trein elke dag net op het uur passeert dat je naar de krantencommentaren luistert.

Kom je van de stille buiten in een stad terecht dan stoort zelfs het veelvuldige gebruik van de sirenes van politiewagens en hulpdiensten. Je kan die toch ook niet allemaal het vuur aan de schenen gaan leggen omdat ze je uit je slaap wekken?

Heb je echt teveel hinder van het lawaai dan zorg je voor dubbele beglazing in je ramen van goed kwaliteit plus rolluiken ervoor, en die hou je beiden dicht tijdens de uren dat je wil slapen.

Waar een wil is, is een weg.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be