Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2014, 07:54   #21
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ook kan ik me niet vinden in de nonsens over doppers terwijl men de beroepsleefloners in Laken rustig hun gang laat gaan, die kosten meer dan de 64-jarige dopper.
Ze moeten stoppen met kankeren op die mensen die tevreden zijn met die aalmoes op voorwaarde dat ze met hun vrije tijd uit het zwartwerk circuit blijven. Daar zit het probleem.

Vandaag is een parkeerplaats in't stad meer waard dan het pensioen van een arbeider die 40 jaar zijn botten heeft afgedraaid. Leg dat maar eens uit aan die vent zijn rug heeft kromgewekt en vandaag de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 08:19   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1000 euro, daar doe je niet veel mee...
Zo dwingt ge mensen om bij te klussen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 08:24   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze bestaan wel degelijk , hier in de gemeente is er ook minstens zo ene, dat weet ik van de OCMW voorzitter.
Ik ken er wel een paar persoonlijk.
Maar ik woon dan ook niet in een villawijk.
Oud 21 mei 2014, 08:27   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Volgens mij gaat het wel over 1000€.
En daar kom je geen maand mee toe.
Ook niet met alle kortingen en andere voordelen bij ?
Oud 21 mei 2014, 08:56   #25
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Volgens mij gaat het wel over 1000€.
En daar kom je geen maand mee toe.
Hij kan dan ook nog eigenaar zijn van huizen. En in de vrije tijd die huizen onderhouden. Dus huurinkomsten + 1000 euro. Kan zeer comfortabel zijn.
Zo zijn er veel. Daarom werkloosheid beperken in de tijd, en als hij levensloon wil, dan kunnen ze zijn bezittingen eens nagaan.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 08:58   #26
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Hij kan dan ook nog eigenaar zijn van huizen. En in de vrije tijd die huizen onderhouden. Dus huurinkomsten + 1000 euro. Kan zeer comfortabel zijn.
Zo zijn er veel. Daarom werkloosheid beperken in de tijd, en als hij levensloon wil, dan kunnen ze zijn bezittingen eens nagaan.
Net zoals iemand die een heel leven werkte en spaarde...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 09:13   #27
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1000 euro, daar doe je niet veel mee...
Wat een onzin, zeker als je alleen bent kun je daar zeer goed van leven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 09:17   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Hagen Bekijk bericht
Meer dan waarschijnlijk heeft deze man nog een sociale woning ook. Openbaar vervoer is voor deze 'arme' man uiteraard gratis; immers moet hij met slechts € 1 000 per maand zien rond te komen.

Het is door zo een voorbeelden, dat mensen die moeten rondkomen met € 1 400 nette per maand (door te gaan werken), er gewoon mee ophouden; met alle gekende gevolgen.

Met dank aan de sossen.
Mocht ik slecht 1400€ verdienen en daar de kost om te gaan werken (vervoer/kledij...) moeten van aftrekken dan zet ik morgen of eerder nog vandaag mijn werktas aan de kant. Dan kan er ook een wagen weg, al snel enkele honderden € all in...'t is misschien een idee voor moeder de vrouw. Blijf thuis meisken voor 800€....eens te overwegen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 09:23   #29
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mocht ik slecht 1400€ verdienen en daar de kost om te gaan werken (vervoer/kledij...) moeten van aftrekken dan zet ik morgen of eerder nog vandaag mijn werktas aan de kant. Dan kan er ook een wagen weg, al snel enkele honderden € all in...'t is misschien een idee voor moeder de vrouw. Blijf thuis meisken voor 800€....eens te overwegen.
Er zijn genoeg mensen die werken voor minder dan 1400 euro per maand.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 09:27   #30
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Leuk verhaaltje zo vlak voor de verkiezingen ! Iedereen is vrij om hetzelfde te proberen....echter of zo een leven van lanterfanten je enige voldoening geeft durf ik sterk te betwijfelen....Hij mag het hebben ..ik benijd hem niet (als hij al bestaat)
Ik benijd hem ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik zijn parasietenbestaan wil sponsoren.
En trouwens, waarom zou hij niet bestaan maar alle andere verhalen van mensen die beweren al jarenlang te zoeken en niet te vinden, aanvaardt U blijkbaar blindelings.
Twee maten, twee gewichten ?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 09:28   #31
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Schandalig als je het artikel leest. Van mij mag dopgeld direct verdwijnen.
Anderzijds ik ga ook iets van een 1250 euro/maand krijgen. Om dan te zakken tot ongeveer 1000 euro/maand. En de RVA heeft al gezegd dat ze mij nooit zullen oproepen voor te gaan solliciteren. Met een uitgebluste zelfstandige ondernemer die niets kan of kent kunnen ze niets aanvangen Gelukkig maar want dan zou ik nog meer moeten pendelen om in België te geraken.

Dus zolang de sossen met dat geld blijven smijten = dank u. Het geld wordt direct van de rekening gehaald dus mijn kinderen krijgen elke maand mooi ieder 500 euro cadeau van Vadertje Staat. Zolang het spelletje blijft duren graai ik ook braaf mee. Ik roep niet. Ik juich niet. Ik blijf stilletjes en braaf incasseren. Of beter gezegd mijn kinderen incasseren. Mij interesseert die 1000 euro/maand niet. Di Rupo subsidieert al genoeg andere dingen. Dank u Elio, mijn vriend

Nu wat er ook zondag uit de bus komt. Ik moet toch niet gaan stemmen. Tegen dan ben ik al terug vertrokken en ik heb dus een geldige reden om niet te moeten gaan stemmen.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 09:35   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-dopper.dhtml

De man gaat waarschijnlijk meer pensioen trekken dan menig zelfstandige die 40 jaar heeft gewerkt en bijgedragen.
Dat zullen de vakbonden graag lezen! Dat artikel is een flinke schep koren op de molen van N-VA. Sedert deze morgen reeds lopen de vakbonden met 41° koorts, ze zijn werkelijk "in hoge mate verontwaardigd", wat we best vertalen als "dood van de schrik en woedend omdat iemand eens enkele ongemakkelijke waarheden onderstreept".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 09:41   #33
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg mensen die werken voor minder dan 1400 euro per maand.
Bewonderenswaardige idealisten. Zouden die er niet beter mee stoppen?
Oud 21 mei 2014, 09:42   #34
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zullen de vakbonden graag lezen! Dat artikel is een flinke schep koren op de molen van N-VA. Sedert deze morgen reeds lopen de vakbonden met 41° koorts, ze zijn werkelijk "in hoge mate verontwaardigd", wat we best vertalen als "dood van de schrik en woedend omdat iemand eens enkele ongemakkelijke waarheden onderstreept".
En ook het persbericht gisteren van de VDAB dat 87% van de schoolverlaters binnen het jaar werk vindt, is koren op de molen van N-VA.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 09:44   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Schandalig als je het artikel leest. Van mij mag dopgeld direct verdwijnen.
Anderzijds ik ga ook iets van een 1250 euro/maand krijgen. Om dan te zakken tot ongeveer 1000 euro/maand. En de RVA heeft al gezegd dat ze mij nooit zullen oproepen voor te gaan solliciteren. Met een uitgebluste zelfstandige ondernemer die niets kan of kent kunnen ze niets aanvangen Gelukkig maar want dan zou ik nog meer moeten pendelen om in België te geraken.

Dus zolang de sossen met dat geld blijven smijten = dank u. Het geld wordt direct van de rekening gehaald dus mijn kinderen krijgen elke maand mooi ieder 500 euro cadeau van Vadertje Staat. Zolang het spelletje blijft duren graai ik ook braaf mee. Ik roep niet. Ik juich niet. Ik blijf stilletjes en braaf incasseren. Of beter gezegd mijn kinderen incasseren. Mij interesseert die 1000 euro/maand niet. Di Rupo subsidieert al genoeg andere dingen. Dank u Elio, mijn vriend

Nu wat er ook zondag uit de bus komt. Ik moet toch niet gaan stemmen. Tegen dan ben ik al terug vertrokken en ik heb dus een geldige reden om niet te moeten gaan stemmen.
Schitterend... en weet je, 't is u gegund. Als je weet dat wat hier komt aangestroomd een pensioen trekt na 1 dag (bij familie) ingeschreven te werken...
Oud 21 mei 2014, 09:57   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-dopper.dhtml

De man gaat waarschijnlijk meer pensioen trekken dan menig zelfstandige die 40 jaar heeft gewerkt en bijgedragen.
Die gaat het IGO krijgen. 1000€.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 09:59   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
In het zwart hier en daar wat bijklussen zeker.
Waarom zou hij dat doen, als hij lijdt aan het geïnvetereerde luiheids syndroom?
Oud 21 mei 2014, 09:59   #38
Tavek
Banneling

Standaard

lol

De hele meute is weer op stang gejaagd door waarschijnlijk een vals artiekel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 10:01   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hangt er vanaf met wat je tevreden bent. Stel dat hij het huis van zijn ouders heeft geërft en dit enkel moet dienen om in zijn basisbehoeften te voldoen? 40 jaar parasiteren, je moet het maar doen.
Eigenaars van een huis hebben ook recht op leefloon, als je geen huishuur moet betalen kan je daarop ook heerlijk parasiteren. En dat verdedigt N.VA met hand en tand.
Oud 21 mei 2014, 10:03   #40
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom. Dit heeft weinig te maken met de noodzaak van werkloosheid in tijd bepreken. Dit heeft vooral te maken met controle op naleving van de bestaande wetten. Mijnheer is blijkbaar niet bereid te werken/beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Hij beantwoordt dus niet aan de voorwaarden om een werkloosheidsuitkering te krijgen. Zelfs niet op een leefloon.

Laatst gewijzigd door pajoske : 21 mei 2014 om 10:04.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be