Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 23 mei 2014, 11:40   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Edina heeft blijkbaar wel gemist dat het vooral de beeldmooie assita kankowas die erop hamerde dat het niet zozeer over "vrouw" moest gaan, maar wel over "talent". Het onderwerp "ik ben bruiner dan gij" heeft ze gelukkig kunnen omzeilen. Daarvoor heeft ze teveel klasse.

zie daarvoor de ondertussen gekende video:
https://www.youtube.com/watch?v=Sw0epZu5KoQ

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2014 om 11:43.
circe is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:02   #22
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus Prem vindt per definitie die ZWARTE vrouwen meer bekwaam zijn dan WITTE vrouwen? Ruikt dat niet naar racisme?

Stel je maar even voor dat ik WITTE mannen meer bekwaam vind dan ZWARTE mannen....
Nee, hij zegt expliciet dat dit zijn "voorkeurvolgorde" is, maar dat hij daar dus van afwijkt. Wanneer er geen bekwame zwarte vrouw is, zal het dus een witte vrouw zijn en wanneer er geen bekwame witte vrouw is, zal het dus een zwarte man zijn en pas wanneer er geen bekwame zwarte man is, dan wordt het het witte man. Dat is wat hij zegt. En dat is ook wat de stem vrouw campagne (voor vrouwen dan) zegt. Je stemt niet op een vrouw omdat die bekwamer is dan een man, maar als je de keuze hebt tussen een bekwame man en een bekwame vrouw, dan kies je voor de laatste. Maar dat weet je natuurlijk goed genoeg. Je bent veel, maar dom ben je niet.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:05   #23
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En tot welke sexe behoren allochtonen? ik weet dat er ongeveer 50% mannen en 50% vrouwen zijn, hoeveel % van de allochtoonse sexe heb jij dan nog over?
Aangezien je je blijkbaar graag van de domme houdt, zal ik het nog eens in kleutertaal uitleggen:

vrouwen zijn ondervertegenwoordigd ---> stem bij voorkeur op een bekwame vrouw en bij gebrek daaraan op een bekwame man

allochtonen zijn ondervertegenwoordigd ---> stem bij voorkeur op een bekwame allochtoon en bij het gebrek daaraan op een autochtoon

En van de moment dat vrouwen of allochtonen niet meer ondervertegenwoordigd zijn, is dat dus niet meer nodig.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:07   #24
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina heeft blijkbaar wel gemist dat het vooral de beeldmooie assita kankowas die erop hamerde dat het niet zozeer over "vrouw" moest gaan, maar wel over "talent".
Nee, dat heeft ze helemaal niet gemist. Dat is wat ik al de hele tijd zit uit te leggen. Je stemt niet op een vrouw omdat ze vrouw is, maar omdat ze talent heeft. En als er geen vrouw met talent op de lijst staat waarop je wil stemmen, dan stem je natuurlijk op een man met talent.

Circe, leg jij dan anders even uit waarom "je al - sinds voor ik geconcipieerd was - op vrouwen stemt?" Misschien snappen de anderen het dan wel, als het uit jouw mond komt.

Laatst gewijzigd door Edina : 23 mei 2014 om 12:09.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:07   #25
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, hij zegt expliciet dat dit zijn "voorkeurvolgorde" is, maar dat hij daar dus van afwijkt. Wanneer er geen bekwame zwarte vrouw is, zal het dus een witte vrouw zijn en wanneer er geen bekwame witte vrouw is, zal het dus een zwarte man zijn en pas wanneer er geen bekwame zwarte man is, dan wordt het het witte man. Dat is wat hij zegt. En dat is ook wat de stem vrouw campagne (voor vrouwen dan) zegt. Je stemt niet op een vrouw omdat die bekwamer is dan een man, maar als je de keuze hebt tussen een bekwame man en een bekwame vrouw, dan kies je voor de laatste. Maar dat weet je natuurlijk goed genoeg. Je bent veel, maar dom ben je niet.
Gisteren in Reyers laat zei hij letterlijk: 'Ik stem altijd op, of op een zwarte vrouw, of een vrouw, of een zwarte man'

Hij zei ook gisteren op een zwarte man te hebben gestemd = de nr. 5 op de lijst van D66. Nochtans waren de lijsttrekker en de nr. 3 op de lijst van D66 blanke vrouwen.

Duidelijk racisme.
mvd is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:11   #26
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat heeft ze helemaal niet gemist. Dat is wat ik al de hele tijd zit uit te leggen. Je stemt niet op een vrouw omdat ze vrouw is, maar omdat ze talent heeft. En als er geen vrouw met talent op de lijst staat waarop je wil stemmen, dan stem je natuurlijk op een man met talent.
Dus dan stem je op diegene met het meeste talent. Man-vrouw zou daarbij geen enkele rol spelen. Dat is iets helemaal anders dan zeggen 'ik stem altijd op een vrouw ...'
mvd is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:12   #27
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Positieve discriminatie bestaat enkel als keerzijde van negatieve discriminatie.
Dát heb je nu eens voor één keer goed begrepen. Als de negatieve discriminatie verdwijnt, is positieve discriminatie idd niet meer nodig.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:13   #28
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet goed waarom het nodig is om vrouw te stemmen wanneer de wet nu al het aantal vrouwen in de politiek naar omhoog vertekent.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:13   #29
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Dus dan stem je op diegene met het meeste talent. Man-vrouw zou daarbij geen enkele rol spelen. Dat is iets helemaal anders dan zeggen 'ik stem altijd op een vrouw ...'
Er is dan ook niemand die zegt ik stem altijd op een vrouw, maar wel ik stem op een bekwame vrouw als die er is. En dat is dus ook wat Prem zei. Want hij stemde dus ook al eens op een blanke man zoals Eric van der Brug van vvd. Maar ik begrijp dat jullie dat liever negeren.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:14   #30
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom het nodig is om vrouw te stemmen wanneer de wet nu al het aantal vrouwen in de politiek naar omhoog vertekent.
Dat gebeurt helemaal niet. En ondanks de quota, belanden vrouwen nog steeds op minder verkiesbare plaatsen.

Laatst gewijzigd door Edina : 23 mei 2014 om 12:14.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:14   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien je je blijkbaar graag van de domme houdt, zal ik het nog eens in kleutertaal uitleggen:

vrouwen zijn ondervertegenwoordigd ---> stem bij voorkeur op een bekwame vrouw en bij gebrek daaraan op een bekwame man

allochtonen zijn ondervertegenwoordigd ---> stem bij voorkeur op een bekwame allochtoon en bij het gebrek daaraan op een autochtoon

En van de moment dat vrouwen of allochtonen niet meer ondervertegenwoordigd zijn, is dat dus niet meer nodig.
allochtonen maken zo'n 10 procent uit van de belgische bevolking.

Hoeveel wil jij er hebben voordat je vindt dat ze voldoende vertegenwoordigd zijn? Bij de PS heb je al Onkelinx dus daar is de 10% al bereikt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:15   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is dan ook niemand die zegt ik stem altijd op een vrouw, maar wel ik stem op een bekwame vrouw als die er is. En dat is dus ook wat Prem zei. Want hij stemde dus ook al eens op een blanke man zoals Eric van der Brug van vvd. Maar ik begrijp dat jullie dat liever negeren.
negeren? Prem is niet zo achterlijk dat hij niet besefte dat hij zijn racistische lapsus even moest rechtzetten. Vandaar de excuus-witte die hij er in allerijl bij kon betrekken onder het mom "hij is mijn vriend".

circe is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:16   #33
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hoe meet je precies die bekwaamheid? Jij doet alsof het een exact rekensommetje is. Alsof er lijsten over zijn waarop geen bekwame mannen staan, maar wel bekwame vrouwen.

Heel dat 'stem op een vrouw of allochtoon'-gedoe gaat er juist over om op basis van geslacht of huidskleur op iemand te stemmen.
mvd is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:16   #34
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allochtonen maken zo'n 10 procent uit van de belgische bevolking.

Hoeveel wil jij er hebben voordat je vindt dat ze voldoende vertegenwoordigd zijn? Bij de PS heb je al Onkelinx dus daar is de 10% al bereikt.
Ik wist niet dat de PS maar 10 kamerleden had? Overigens is die ondervertegenwoordiging vooral merkbaar in de rechtse partijen.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:17   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat de PS maar 10 kamerleden had? Overigens is die ondervertegenwoordiging vooral merkbaar in de rechtse partijen.
1 minister op 10 zal dus wel voldoende zijn zeker? En daarom zijn ze niet allemaal van de PS dacht ik.

circe is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:18   #36
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is NIET wat hij zei.

vanaf 09.10
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...mas/reyerslaat
mvd is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:18   #37
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe meet je precies die bekwaamheid? Jij doet alsof het een exact rekensommetje is. Alsof er lijsten over zijn waarop geen bekwame mannen staan, maar wel bekwame vrouwen.

Heel dat 'stem op een vrouw of allochtoon'-gedoe gaat er juist over om op basis van geslacht of huidskleur op iemand te stemmen.
Ik heb nergens gesproken over het meten van bekwaamheid. Dat doe je ook niet bij de mannen hé. Je stemt voor iemand die je bekwaam acht en als er een vrouwelijke of allochtone bekwame kandidaat is, dan stem je daar bij voorkeur op. Je stemt dus niet op basis van geslacht of afkomst als er niemand bekwaam is hé.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:19   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is NIET wat hij zei.

vanaf 09.10
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...mas/reyerslaat

Vanaf 25:00 gaat het daar opnieuw over. Luister dan ook maar even.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:19   #39
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 minister op 10 zal dus wel voldoende zijn zeker? En daarom zijn ze niet allemaal van de PS dacht ik.
Het gaat niet alleen over ministers hé. Maar over politieke mandatarissen in het algemeen.
Edina is offline  
Oud 23 mei 2014, 12:19   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe meet je precies die bekwaamheid?
Ik vermoed in pigmenten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be