![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn hier blijkbaar toch mensen met grote Rijksgedachten. Ik heb nog steeds geen deftige reden gekregen waarom er een hoofdstad van de wereld moet zijn. Elke verdere centralisatie is per definitie een afname van democratie. Blijkbaar is het Vierde Rijk op Europese schaal niet meer voldoende en gaan we dan maar even de wereld 'verenigen'?
Trouwens, voor mij is Antwerpen ook goed, als echte wereldstad ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom niet Peking of shangai, het nieuwe economische centrum van de wereld, half derde wereld/half eerste wereld, en aanvaardbaar zowel voor het Westen, de Islamwereld, als voor de derde wereld, en met alle infrastructuur reeds aanwezig en geen rare beesten, rare ziekten en mensen met machetes... Laatst gewijzigd door tomm : 19 september 2004 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() Hoofdstad van de wereld op Antarctica.
Dan heb je geen last van politieke twisten. Antarctica is van niemand als ik me niet vergis. En daarbij, het uitzicht, de temperatuur en de pinguins kunnen de politici tot innerlijke rust brengen.
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() T'is wel niet waar dat het tot niemand behoort.. Antarctica is zoals een taart in veel stukjes verdeeld. ![]() of althans, men heeft proberen het te verdelen, want het blijven nog altijd 'claims'.. Ik denk wel dat ne winkel in bontjassen en eskimo accessoires gouden zaken zal doen..
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stad op antarctica? Zowat het laatste stukske grond waar de bouwmanie van de mensheid nog niet heeft toegeslagen wil je nu opofferen voor een projct waar ik nog steeds het nut niet van in zie.
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik snap eigenlijk niet hoe je tegen dat idee kunt zijn, tenzij je tegen de UNO of een organisatie van alle landen bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tegen een 'wereldregering' omdat die wereldregering helemaal buiten het bereik van de democratie zal liggen. De schaal is gewoonweg te groot, zowel wat betreft territorium als bevolking.
De enige samenwerking op wereldvlak kan komen op een confederale manier. Een confederale wereldregering zal hoogstens een gespreksorgaan zijn.
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Europa gebeurt dat in Brussel, gelegen tussen Frankrijk, Duitsland, Engeland. Voor de wereld is er ook zo'n ontmoetingsplaats nodig waar het wereldparlement samenkomt. Nu zit Koffi Annan in Bushland. Dan vind ik een plek in het hart van het continent waar de wieg van de mensheid gestaan heeft vele malen meer te verkiezen. De UNO is immers ontstaan als een vreedzame vervanging van de drang naar het vormen van wereldrijken (Engeland, Frankrijk, Duitsland, Japan,...) dat heeft geleid naar de 2 wereldoorlogen. (De enigen op aarde die zich daar nog altijd niet mee kunnen verzoenen zijn de moslims. Die dromen nog altijd van een groot islamitisch wereldrijk dat de wereld overheerst.) |
|
![]() |
![]() |