![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dat heeft meer te maken met mentaliteit dan iets anders, vermoed ik. Anders gezegd: neem een tijdelijke job aan en blijft ondertussen opleiding volgen met het oog op die sollicitatie of als je toch de nodige scholing hebt gelopen, blijf terwijl solliciteren voor een job in die markt waarvoor je werd opgeleid? Ik ken geen enkel interimkantoor bv waar ik niet zou buitenkomen met een job: ben zelf ooit zo gestart- was dat toevallig, good luck? Zeker niet, ik moest werken. De dag na mijn laatste examen kon ik direct gaan werken in de brood/plasticfabriek. Geen droomjob, dat klopt. Het was nachtwerk. Overdag was er dus nog tijd om voor een vaste job uit te kijken, eentje dat paste bij de 'opleiding'. Dat van overgekwalificeerd zijn is de grootste drogreden ever. 't zal eerder zijn van 'neen dat is niet voor mij want ik heb gestudeerd'. (ocharmekes toch). Ondergekwalificeerd: iedereen kan bv aan de band, achter de vaat edm staan. Als je dan nog wil kan je je opwerken. Ieder mens heeft natuurlijk z'n max. capaciteiten, daar niet van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had jonge kinderen en ben 7 jaar huisman geweest. Mijn vrouw verdiende goed genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk, er zijn er vele anderen he Eno, die vallen en blijven liggen bv? Of nooit kunnen vallen omdat ze ook nooit opgestaan zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, ik geloof dat ik op jouw puntjes drie op drie scoorde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de staat een monopolist is, dan gaat hij verkeerde prijzen zetten voor grondstoffen en andere externalities, met alle economische gevolgen van dien, en bovendien, alle corruptie die mogelijk is van dien. De derde wereld krioelt van de staatscorruptie in de consessies die ze geven aan grondstoffen exploitanten he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze allemaal in 1 grote pot gooien zodat maar 1 administratie er zich moet mee bezig houden? spaart iig weer wat geld en ze krijgen toch allemaal hetzelfde bedrag.
nu zitten ze bij ziekenkas, dop, leefloon, ocmw, sociale zaken,... en die gaan allemaal anders om met hun groep hopelozen |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben uw plan genegen. In tijden van hoogconjunctuur mag die tent zelfs een in onbruik geraakte brandweer- of legerkazerne zijn, of een ander overheidsgebouw dat leegstaat. Voor de medische zorg kunnen ze de artsen van geneeskunde voor het volk en artsen zonder grenzen opvorderen, om hun principes in de praktijk te brengen.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 mei 2014 om 19:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En een waardig (humaan) bestaan. Daar raakt jouw voorstel niet aan. Dus je rijdt jezelf in hier de prak. Tenzij je de grondwet buiten spel zet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als legertenten voor onze jongens die het land verdedigen humaan genoeg zijn, dan zijn ze het ook voor de kaste der onaanwerfbaren.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ironisch, er zijn mensen die voor hun plezier in zo'n ding gaan leven.
Citaat:
Dus in de juiste volgorde, ademlucht, proper water, eten en bescherming tegen de elementen. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
maar dat doe je vaak. Hier lees dit grondwetsartikel even hoe de Belg minimaal mag leven Citaat:
van de N.VA daar helemaal niet bij. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 mei 2014 om 20:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niks in mijn voorstel wat voorkomt dat de onaanwerfbare uw waanzin kan verwezelijken. Het vergt alleen een beetje eigen inspanning.
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch niet met als resultaat voldoende poen. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 mei 2014 om 22:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdedigen tegen wie?
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() In Spanje hebben ze grafieken van mensen die geen enkele hoop meer hebben
om ooit nog werk te vinden. Het zijn er een half miljoen. [IMG] ![]() Citaat:
Na een periode van uitkeringen, evenredig aan gewerkte jaren, vallen ze zonder dop en zonder steun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel mensen willen geen werk onder hun niveau doen.
Maar welk niveau is dat dan dat ze zo goed zijn en er tegelijk geen zelfstandig statuut van kunnen maken om zich ten dienste aan te bieden?
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar U hebt wel een punt, de huidige regelgeving is gewoon kafka voorbij. Nu kunnen modelleks die de weg kennen meer inkomsten genereren met uitkeringen dan simpele mensen met een simpele dagtaak. Is dat niet verkeerd?
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen de taliban en de boko haram.
![]() |