Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2014, 13:23   #21
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Goed je gaf drie puntjes. Je bent volgens mij onaanwerfbaar als je een jaar of twee drie alleen maar vruchteloos solliciteert. Wie werkwillig is en gezond en langdurig werkloos moet een opleiding krijgen of een vorm van voorrang bij aanwerving.
Onder die condities kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen onaanwerfbaar te zijn gedurende een jaar of 2,3 ! Je zegt het zelf, wie werkwillig is en... dan schort er daar iets anders -> je bent niet "bekwaam" voor de job waarvoor je solliciteert als je gedurende al die jaren wordt 'afgewezen'. Doe er iets aan, door vb die specifieke opleiding te volgen. Wacht dus geen jaren om van een ander te horen, je krijgt een opleiding of je moet deze opleiding volgen.

Dat heeft meer te maken met mentaliteit dan iets anders, vermoed ik. Anders gezegd: neem een tijdelijke job aan en blijft ondertussen opleiding volgen met het oog op die sollicitatie of als je toch de nodige scholing hebt gelopen, blijf terwijl solliciteren voor een job in die markt waarvoor je werd opgeleid?

Ik ken geen enkel interimkantoor bv waar ik niet zou buitenkomen met een job: ben zelf ooit zo gestart- was dat toevallig, good luck? Zeker niet, ik moest werken. De dag na mijn laatste examen kon ik direct gaan werken in de brood/plasticfabriek. Geen droomjob, dat klopt. Het was nachtwerk. Overdag was er dus nog tijd om voor een vaste job uit te kijken, eentje dat paste bij de 'opleiding'. Dat van overgekwalificeerd zijn is de grootste drogreden ever. 't zal eerder zijn van 'neen dat is niet voor mij want ik heb gestudeerd'. (ocharmekes toch). Ondergekwalificeerd: iedereen kan bv aan de band, achter de vaat edm staan. Als je dan nog wil kan je je opwerken. Ieder mens heeft natuurlijk z'n max. capaciteiten, daar niet van.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 13:43   #22
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Onder die condities kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen onaanwerfbaar te zijn gedurende een jaar of 2,3 ! Je zegt het zelf, wie werkwillig is en... dan schort er daar iets anders -> je bent niet "bekwaam" voor de job waarvoor je solliciteert als je gedurende al die jaren wordt 'afgewezen'. Doe er iets aan, door vb die specifieke opleiding te volgen. Wacht dus geen jaren om van een ander te horen, je krijgt een opleiding of je moet deze opleiding volgen.

Dat heeft meer te maken met mentaliteit dan iets anders, vermoed ik. Anders gezegd: neem een tijdelijke job aan en blijft ondertussen opleiding volgen met het oog op die sollicitatie of als je toch de nodige scholing hebt gelopen, blijf terwijl solliciteren voor een job in die markt waarvoor je werd opgeleid?

Ik ken geen enkel interimkantoor bv waar ik niet zou buitenkomen met een job: ben zelf ooit zo gestart- was dat toevallig, good luck? Zeker niet, ik moest werken. De dag na mijn laatste examen kon ik direct gaan werken in de brood/plasticfabriek. Geen droomjob, dat klopt. Het was nachtwerk. Overdag was er dus nog tijd om voor een vaste job uit te kijken, eentje dat paste bij de 'opleiding'. Dat van overgekwalificeerd zijn is de grootste drogreden ever. 't zal eerder zijn van 'neen dat is niet voor mij want ik heb gestudeerd'. (ocharmekes toch). Ondergekwalificeerd: iedereen kan bv aan de band, achter de vaat edm staan. Als je dan nog wil kan je je opwerken. Ieder mens heeft natuurlijk z'n max. capaciteiten, daar niet van.
Ik was een has-been zoals men dat terecht over mij zei..Vanuit de hoogte na 15 jaar succsvolle carrière onderaan de ladder gevallen. En voor allerlei redenen onaanwerfbaar. Als je dat zelf niet voorhebt kan je je dat wellicht moeilijk voorstellen. Daar kan ik in komen. Ik heb daarna nog zes jaar in een laagsteloonjob onder de armoedegrens gewerkt die ik alleen maar gekregen heb omdat ik loog in mijn CV. ik ben dus niet op mijn gat blijven zitten. Ook daarna heb ik nog vier nepjobs gehad.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 13:47   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Clicquot
dan schort er daar iets anders -
Jaja er schortte van alles aan.
Ik had jonge kinderen en ben 7 jaar huisman geweest. Mijn vrouw verdiende goed genoeg.
Oud 28 mei 2014, 14:17   #24
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was een has-been zoals men dat terecht over mij zei..Vanuit de hoogte na 15 jaar succsvolle carrière onderaan de ladder gevallen. En voor allerlei redenen onaanwerfbaar. Als je dat zelf niet voorhebt kan je je dat wellicht moeilijk voorstellen. Daar kan ik in komen. Ik heb daarna nog zes jaar in een laagsteloonjob onder de armoedegrens gewerkt die ik alleen maar gekregen heb omdat ik loog in mijn CV. ik ben dus niet op mijn gat blijven zitten. Ook daarna heb ik nog vier nepjobs gehad.
Ok Eno, maar je bent dus niet op je gat blijven zitten. Nu wel dus? Waarom als ik vragen mag (mocht je niet onder 'mijn puntjes' vallen, want anders is het niet proper de vraag te stellen en hoef je er al zeker niet op te antwoorden).
Uiteindelijk, er zijn er vele anderen he Eno, die vallen en blijven liggen bv? Of nooit kunnen vallen omdat ze ook nooit opgestaan zijn
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 14:45   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Ok Eno, maar je bent dus niet op je gat blijven zitten. Nu wel dus? Waarom als ik vragen mag (mocht je niet onder 'mijn puntjes' vallen, want anders is het niet proper de vraag te stellen en hoef je er al zeker niet op te antwoorden).
Uiteindelijk, er zijn er vele anderen he Eno, die vallen en blijven liggen bv? Of nooit kunnen vallen omdat ze ook nooit opgestaan zijn
Nu wel? Ik was oudere langdurige werkloze vrijgesteld van de arbeidsmarkt en van controle. Prepensioen aan de dop zeg maar (onder de armoedegrens) Ik ben 70 en 5 jaar op pensioen. Maar ik zet hier op forum mijn ervaringen in de verf.

En ja, ik geloof dat ik op jouw puntjes drie op drie scoorde.
Oud 28 mei 2014, 14:49   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Juist, geachte heer Tölz. Dat basisinkomen zou moeten worden betaald uit een belasting op grondstoffenverbruik, voornamelijk energie. Want de lucht, het water, de aarde en haar bodemschatten, het elektromagnetisch spectrum e.d. behoren niet toe aan particulieren. Wie ze benut, moet huur of dividenden aan de gemeenschap betalen.
De vraag is: hoeveel ? Welke markt zet de prijs daarvoor ?
Als de staat een monopolist is, dan gaat hij verkeerde prijzen zetten voor grondstoffen en andere externalities, met alle economische gevolgen van dien, en bovendien, alle corruptie die mogelijk is van dien. De derde wereld krioelt van de staatscorruptie in de consessies die ze geven aan grondstoffen exploitanten he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 18:27   #27
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Misschien komen er positieve oplossingen uit de bus?
Ze allemaal in 1 grote pot gooien zodat maar 1 administratie er zich moet mee bezig houden? spaart iig weer wat geld en ze krijgen toch allemaal hetzelfde bedrag.
nu zitten ze bij ziekenkas, dop, leefloon, ocmw, sociale zaken,... en die gaan allemaal anders om met hun groep hopelozen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 19:30   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ze allemaal in 1 grote pot gooien zodat maar 1 administratie er zich moet mee bezig houden? spaart iig weer wat geld en ze krijgen toch allemaal hetzelfde bedrag.
nu zitten ze bij ziekenkas, dop, leefloon, ocmw, sociale zaken,... en die gaan allemaal anders om met hun groep hopelozen
Misschien de Nieuwe Slavernij uitbreiden naar iedereen die nog een kwart of een halve poot kan uitsteken?
Oud 28 mei 2014, 19:44   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vrij simpel, iedereen heeft recht op onderdak en voldoende voedsel alswel basis medische zorg om te overleven.

De overheid zou zich moeten engageren dit aan te bieden met slechts 1 voorwaarde. De belgische nationaliteit dragen.

Wat moet dit zijn. Een legertent op een goed afgewaterde lap beton en een gaarkeuken, dat voldoet al aan die vereisten.
Allez, vooruit.
Ik ben uw plan genegen.
In tijden van hoogconjunctuur mag die tent zelfs een in onbruik geraakte brandweer- of legerkazerne zijn, of een ander overheidsgebouw dat leegstaat.

Voor de medische zorg kunnen ze de artsen van geneeskunde voor het volk en artsen zonder grenzen opvorderen, om hun principes in de praktijk te brengen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 mei 2014 om 19:45.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2014, 19:51   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrij simpel, iedereen heeft recht op onderdak en voldoende voedsel alswel basis medische zorg om te overleven.

De overheid zou zich moeten engageren dit aan te bieden met slechts 1 voorwaarde. De belgische nationaliteit dragen.

Wat moet dit zijn. Een legertent op een goed afgewaterde lap beton en een gaarkeuken, dat voldoet al aan die vereisten.
Recht op behoorlijk onderdak.

En een waardig (humaan) bestaan.

Daar raakt jouw voorstel niet aan.

Dus je rijdt jezelf in hier de prak.

Tenzij je de grondwet

buiten spel zet.
Oud 28 mei 2014, 20:04   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als legertenten voor onze jongens die het land verdedigen humaan genoeg zijn, dan zijn ze het ook voor de kaste der onaanwerfbaren.
Citaat:
Het is aan de onaanwerfbaren om zich humaan te gedragen in hun legertent, terwijl ze hun portie slobber oplepelen.
Oud 28 mei 2014, 20:15   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ironisch, er zijn mensen die voor hun plezier in zo'n ding gaan leven.

Citaat:
De overheid moet alleen voorzien in de basisnoden, niks meer, niks minder.
Dus in de juiste volgorde, ademlucht, proper water, eten en bescherming tegen de elementen.

Citaat:
Daar raakt jouw voorstel niet aan.
Meneer wenst dus eenzelfde woonst als bijvoorbeeld een even onaanwerfbare Van Rossem?
Citaat:
Dus je rijdt jezelf in hier de prak.

Tenzij je de grondwet

buiten spel zet.
Niemand is verplicht van in die legertent, barak of hangaar te verblijven of van het aangeboden voedsel te eten.
Oud 28 mei 2014, 20:34   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ironisch, er zijn mensen die voor hun plezier in zo'n ding gaan leven.

De overheid moet alleen voorzien in de basisnoden, niks meer, niks minder.
Dus in de juiste volgorde, ademlucht, proper water, eten en bescherming tegen de elementen.

Meneer wenst dus eenzelfde woonst als bijvoorbeeld een even onaanwerfbare Van Rossem?

Niemand is verplicht van in die legertent, barak of hangaar te verblijven of van het aangeboden voedsel te eten.
Praat voor de vaak
maar dat doe je vaak.
Hier lees dit grondwetsartikel even
hoe de Belg minimaal mag leven

Citaat:

Art. 23

Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden.

Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen.

Die rechten omvatten inzonderheid :
1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen;
2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand;
3° het recht op een behoorlijke huisvesting;
4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu;
5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing.
Volgens mij staat de nieuwe slavernij
van de N.VA daar helemaal niet bij.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 mei 2014 om 20:38.
Oud 28 mei 2014, 22:02   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Praat voor de vaak
maar dat doe je vaak.
Hier lees dit grondwetsartikel even
hoe de Belg minimaal mag leven

Volgens mij staat de nieuwe slavernij
van de N.VA daar helemaal niet bij.
Er is niks in mijn voorstel wat voorkomt dat de onaanwerfbare uw waanzin kan verwezelijken. Het vergt alleen een beetje eigen inspanning.
Oud 28 mei 2014, 22:16   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is niks in mijn voorstel wat voorkomt dat de onaanwerfbare uw waanzin kan verwezelijken. Het vergt alleen een beetje eigen inspanning.
Onaanwerfbaren mogen geen eigen inspanning doen.
Toch niet met als resultaat voldoende poen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 28 mei 2014 om 22:16.
Oud 28 mei 2014, 22:23   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als legertenten voor onze jongens die het land verdedigen humaan genoeg zijn, dan zijn ze het ook voor de kaste der onaanwerfbaren.

Het is aan de onaanwerfbaren om zich humaan te gedragen in hun legertent, terwijl ze hun portie slobber oplepelen.
Verdedigen tegen wie?
Oud 28 mei 2014, 22:46   #37
eno2
Banneling

Standaard

In Spanje hebben ze grafieken van mensen die geen enkele hoop meer hebben
om ooit nog werk te vinden.

Het zijn er een half miljoen.

[IMG][/IMG]

Citaat:
La desesperanza de encontrar empleo en España con más de 55 años

Casi medio millón de personas han dejado de buscar empleo en España porque saben que no lo van a encontrar. Un "efecto desánimo" que publica el INE y que afecta, sobre todo, a los que tienen más de 55 años.
En wat gebeurt er met ze?

Na een periode van uitkeringen, evenredig aan gewerkte jaren, vallen ze zonder dop en zonder steun.
Oud 28 mei 2014, 22:55   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Veel mensen willen geen werk onder hun niveau doen.
Maar welk niveau is dat dan dat ze zo goed zijn en er tegelijk geen zelfstandig statuut van kunnen maken om zich ten dienste aan te bieden?
Oud 28 mei 2014, 23:05   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onaanwerfbaren mogen geen eigen inspanning doen.
Toch niet met als resultaat voldoende poen.
Dat eerste deel is geen enkel probleem als er aan die basis-voorzieningen slechts 1 voorwaarde is verbonden, de Belgische identiteit hebben. Werknemers, zelfstandigen, werklozen, multimiljardairs of daklozen, allen zouden er gewoon gebruik van mogen maken.

Maar U hebt wel een punt, de huidige regelgeving is gewoon kafka voorbij.

Nu kunnen modelleks die de weg kennen meer inkomsten genereren met uitkeringen dan simpele mensen met een simpele dagtaak. Is dat niet verkeerd?
Oud 29 mei 2014, 08:11   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Verdedigen tegen wie?
Tegen de taliban en de boko haram.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be