![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt tijd dat die ook eens iets bewijzen.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Dit was de enige manier om niet afgemaakt te worden door de andere partijen. Wie met dossierkennis en de juiste cijfers en berekeningen aan de onderhandelingstafel verschijnt heeft veel meer kansen om gehoord te worden. Zoniet wordt de persoon en de partij belachelijk gemaakt en niet als volwaardige gesprekspartner aangezien.
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bart zal daar wel gemerkt hebben dat zijn bollenwinkel wat licht uitviel. Toch blijft het jammer dat ze daar achteraf de fout voor hun eigen falen niet voor wilden erkennen. Nu wel dus, wat positief is. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat er niet alleen om dat ze hun eigen falen niet wilden erkennen, maar ook dat ze de schuld absoluut in de schoenen van de andere partijen meenden te moeten schuiven... |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In tegenstelling tot wat u hier stelt, meen ik me te herinneren dat BDW gewoon meermaals toegaf, dat de aanpak van de onderhandelingen toen niet vakkundig genoeg was geweest. Uit veel blijkt dat het leerproces toen reeds ingezet is geworden. No-nonsense, blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Ik zou toch niet zo zwart-wit kijken, ik vermoed dat iedereen met enige kennis hierover al lang wist dat de waarheid ergens in het midden lag.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die man wilde duidelijk niet, dat was toen wel duidelijk ! Je bent blijkbaar een paar details van die 500 dagen vergeten he ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2014 om 06:06. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tenzij U "underdog" bedoelde wanneer ze moest debatteren. Zelden zo'n zwakke figuur gehoord als tijdens haar debat met Koen Geens op Radio 1.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 1 juni 2014 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mensen zijn niet vergeten hoe Maggie De Block bij haar aanstelling als staatssecretaris door de media werd verguisd.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een drietal weken geleden is er in De Tijd ook een gelijkaardig artikel gepubliceerd over de "warroom" van de PS: L'institut Emile Vandervelde. Zéér lezenswaardig. Ik was vooral gefascineerd te lezen hoe de PS onafgebroken recruteert bij franstalige universiteiten. Vooral dan de Brusselse ULB en de Université de Liège.
|
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() Die 'oorlogskamers' vormen de basis van de onderhandelingen de beslissingen die genomen worden. Het bepaalt of een beslissing goed doordacht is of niet. Men kan daar niet genoeg in investeren.
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou het geen gebrek aan ervaring noemen ook niet. Als je een idee voor staat waar geen meerderheid voor kan gevonden worden, en dat je ook niet als een minderheidsidee kan verkopen in een package deal, dan kan je niet deelnemen aan het bestuur, he. Zo simpel is dat. Dan is het normaal dat je niet mee doet. Dan moet men niet komen stellen dat De Wever "niet wilde". Hij kon gewoon niet, omdat zijn idee niet door een meerderheid van mandatarissen (wat niet wil zeggen, een meerderheid van de bevolking he) gesteund werd. Als, zeg maar, mijn basis idee is dat alle snelwegen oranje moeten geverfd worden, en ik kan daar geen akkoord over vinden met een meerderheid, dan heb ik geen andere keuze dan: 1) aan de kant gaan staan 2) mijn basis idee loochenen (tjeverij dus) en meedoen met een regering die zelfs nog niet 1 enkele snelweg oranje zal willen verven. Je moet dan niet komen stellen dat "ik niet in de regering wilde". Er was gewoon op dat ogenblik geen manier om snelwegen oranje laten te verven en dus KON ik niet meedoen, he, gezien de reden van mijn politiek bestaan erin bestaat om snelwegen oranje te maken. Er zijn dan 2 soorten politici, he. Die die aan de kant gaan staan omdat ze niet willen besturen zonder hun idee (zelfs maar deels) kunnen uit te werken, en die die "gewoon maar meedoen" om bij de hoop te zijn, onafhankelijk van wat er uiteindelijk zal beslist worden zolang ze er maar bij zijn. Voor de twee aanpakken kan iets gezegd worden. Echter, als de regering in de maak het TEGENGESTELDE van je idee wil verwezenlijken, dan zou ik het normaal vinden dat je het die zo moeilijk mogelijk probeert te maken. Als men een voorstel doet om de snelwegen groen te verven, dan kan je moeilijk als oranje-verver meedoen he ! Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2014 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit zal nu nog duidelijker worden: De Wever zal onder de laagste lat doorgaan en toch zal hij niet mogen mee doen. Zwart/gele mensen mogen nu eenmaal niet meespelen: http://forum.politics.be/showpost.ph...89&postcount=2
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |