Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2014, 11:50   #21
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
"De Vlaming" gelijkstellen met Voorpost zou een grove veralgemening zijn, ervan uitgaan dat de Voorposters als groep dezelfde gezindheid hebben, lijkt me niet echt een veralgemening. Is het bv. veralgemenend te stellen dat zo goed als alle CD&V-leden CD&V stemmen?
Ja, dat zou ook een veralgemening zijn, want ook al ben je dat niet zeker, stel je toch dat het zo is.
Oud 4 juni 2014, 11:52   #22
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo veralgemenen, zou dat ook geen racisme zijn?
Mocht men het begrip racisme ook veelvuldig toepassen buiten de specifieke doelgroep van de blanke rechtse niet-moslim dan zou het al snel in de vuilbak belanden.
Ik herinner mij een interview met Wilders waarin deze de islam racistisch noemde, in kringen waar men anders door het dak gaat als Wilders spreekt is het toen heel stil gebleven.
http://www.dagelijksestandaard.nl/20...lam-is-racisme

Nonkel Jozef van het CGKR praat ook graag over racisme, neem je echter een kijkje op zijn site dan zegt men het begrip racisme niet objectief te kunnen omlijnen en dat de antiracismewetgeving ook al geen definitie geeft.
Kom dat mooi uit, zeg.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 11:56   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat moslims zich ook hier aan de minimumleeftijd van 18 moesten houden? Trouwens, in veel "moslimlanden", zoals Marokko, is de wettelijke minimumleeftijd ook 18. In Iran ligt de gemiddelde huwelijksleeftijd voor vrouwen zelfs pas tussen 24 en 26. Ahmadijenad was daar niet tevreden mee en wou de meisjes al vanaf 16 laten trouwen, maar kreeg nul op het rekest.
Het gaat hier niet over een burgerlijk huwelijk, maar over het islamitisch huwelijk. Officieel mag dit nooit worden afgesloten voordat het burgerlijke huwelijk werd voltrokken, maar ook hier lappen moslims de wet aan hun laars.

Ze "trouwen voor de imam" en denken dat het in orde is. alvast, dan kunnen ze de bruid penetreren, met toestemming van allah.

Laat je verder toch maar niet te veel indoctrineren door uw muzelmaanse vriendjes die erop los fantaseren.

Citaat:
Het islamitisch recht voorziet geen minimumleeftijd voor het uithuwelijken van meisjes, en Khomeini interpreteerde dat maximaal. Na de islamitische revolutie verlaagde hij de huwbare leeftijd voor meisjes eerst van achttien tot dertien jaar en in zijn boek Tachrier al-Vassilih ging hij nog verder: daar legde hij de islamitische vereisten vast voor seks met nog jongere kinderen. Nu mogen zelfs meisjes van zeven jaar in Iran uitgehuwelijkt worden als een arts verklaart dat zij “lichamelijk volwassen” zijn. Heel dikwijls schrijven artsen zulke attesten tegen betaling uit zonder het kind in kwestie zelfs maar gezien of onderzocht te hebben. Vele kinderen lopen psychische en fysieke trauma’s op doordat zij op veel te jonge leeftijd tot seksuele betrekkingen gedwongen worden. In de Iraanse hospitalen liggen dan ook dikwijls kleine meisjes die letterlijk opengescheurd zijn.
http://www.vrouwentegenislamisering.be/Nl/1/148

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2014, 12:04   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De Vlaming" gelijkstellen met Voorpost zou een grove veralgemening zijn, ervan uitgaan dat de Voorposters als groep dezelfde gezindheid hebben, lijkt me niet echt een veralgemening. Is het bv. veralgemenend te stellen dat zo goed als alle CD&V-leden CD&V stemmen?
Eén van de (bewust gemaakte) fouten in uw uitleg is de vaagheid die je gebruikt om de Voorposters eigenschappen aan te meten - dezelfde gezindheid hebben - en daar tegenover staat de vanzelfsprekendheid van de eigenschap die je CD&V'ers aanmeet, namelijk het stemmen op de CD&V.

Als we uw manier van redeneren gebruiken kunnen we stellen dat Louis Tobback en de Voorposters dezelfde gezindheid hebben, want allemaal Orangisten.

Plus, stellen dat CD&V'ers automatisch CD&V stemmen is sowieso een farce, denk bijvoorbeeld aan de slachtoffers van de Arco-fraude die gepleegd is door de schurken van het ACW, veel van die mensen hebben uit protest o.a. N-VA gestemd.
Oud 4 juni 2014, 12:10   #25
Anna List
Banneling

Standaard

slightly of topic,

maar ik denk dat ik niet overdrijf als ik meen dat wanneer je 3 voorposters aan een toog zet en hen vraagt naar de geprefereerde toekomstige vlaamse staatsvorm en/of hoe voor hen een ideale politieke partij er zou uit moeten zien ...

je dan binnen de kortste keren 3 verschillende staten en 3 verschillende partijen krijgt geschetst.

en wsl dikken ambras ook nog
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 13:23   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Peter Verlinden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dankzij Peter Verlinden weten we dat het woord "neger" racistisch is.
Circe. Peter Verlinden is een mens zoals een ander, die toevallig met een negerin leeft, maar verontwaardigd is als iemand uit de omgeving reageert. De motieven zijn legio.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2014, 16:32   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet over een burgerlijk huwelijk, maar over het islamitisch huwelijk. Officieel mag dit nooit worden afgesloten voordat het burgerlijke huwelijk werd voltrokken, maar ook hier lappen moslims de wet aan hun laars.

Ze "trouwen voor de imam" en denken dat het in orde is. alvast, dan kunnen ze de bruid penetreren, met toestemming van allah.

Laat je verder toch maar niet te veel indoctrineren door uw muzelmaanse vriendjes die erop los fantaseren.

http://www.vrouwentegenislamisering.be/Nl/1/148
even ter verduidelijking voordat sommige weeral aan mijn beweringen wensen te twijfelen:

http://www.trouw.nl/tr/nl/6847/Elma-...lG-ZM.facebook

Citaat:
Imamhuwelijk
Toch maar even Shirin Musa gebeld. Kindhuwelijken, zegt ze, komen voor in álle migrantengemeenschappen - of ze nu islamitisch, christelijk of hindoeïstisch zijn. Dat weet ze uit eigen ervaring, van slachtoffers, van hulpverleners, van de politie. Ze zag foto's van 13-jarige Roma-meisjes die getrouwd en zwanger waren, ze kent 17-jarigen die tegen hun wil een imamhuwelijk ondergingen. Zal ze nog even doorgaan?

Het ergste vindt ze dat de overheid er soms aan meewerkt. Voorbeeld uit de praktijk: meisje werd verliefd op jongen van school maar was toegezegd aan neef. De familie dreigde met geweld, ze moest onderduiken. Politie en hulpverleners wierpen zich op als bemiddelaars. Een religieus huwelijk met de medescholier leek hun dé oplossing.

Shirin Musa: "Kijk, ik snap dat ze dat een beter idee vinden dan een doorgesneden keel. Maar zo ondermijnen ze wél de rechtsstaat. Kindhuwelijken zijn een schending van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Het doet pijn dat die universele rechten blijkbaar niet voor gekleurde meisjes gelden. Waarom mogen zij niet net als andere meisjes zoenen in het fietsenhok? Zonder te hoeven kiezen tussen afgeslacht worden of eindigen als slavin bij je schoonfamilie? Waarom neemt de samenleving ze niet in bescherming?"

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 juni 2014, 17:04   #28
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is vandalisme én een uiting van haat, net omwille van de keuze van de locatie; dat laatste ontken jij toch?
Als je vindt dat iets écht niet aanvaardbaar is zoals de islamisering van ons land, het ritueel slachten enz, vind jij dat er dan van haat kan gesproken worden?

Ik in elk geval niet.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 02:17   #29
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dankzij Peter Verlinden weten we dat het woord "neger" racistisch is.

Nu lees ik net dat nog andere slogans racistisch zouden zijn:

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-slogans.dhtml
Ik dacht dat racisme over rassen & huidskleur ging ??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 02:46   #30
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Trop is teveel maar in elke maatschappij is er teveel P.C.

Hier in Z-O Asia is het zogezegd racistisch om een
Filipijn(se) Flipper te heten, Een pakistaan(se) : Paki,
een bleekgezicht: Gwailo of (v.) Gwaipo, of Ang-mo,
Eeen Japanner: Jap, een Chinees: Chinkie of :'mainlander' ( = blijkbaar ook een of andere beledigende omschrijving).

It's all in the mind.
en dat zijn de meest vriendelijke niet P.C. nicks...

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 juni 2014 om 02:47.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 10:06   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vermits racisme ondertussen niks meer met huidskleur te maken heeft, neem ik aan dat onderstaand ook in dit draadje past :

Citaat:
Dansleraar Davy Brocatus(r.) en zijn echtgenoot Anatoly Nefedov (l.) hebben twee keer op korte tijd te maken gekregen met homofobie in hun eigen Bed & Breakfast in Antwerpen, Studios 1-2-3.
Het begon afgelopen week met een Amerikaans gezin met twee kinderen. ‘We konden niets goeds doen voor die familie’, vertelt Brocatus. ‘En de vader wilde ons geen blik gunnen. Toen ik hun suite opruimde, vond ik de reden: ze waren lid van Christ Embassy, een religieuze groepering die het niet begrepen heeft op holebi’s.’

Brocatus probeerde een ander hotel te boeken voor het gezin, maar alles bleek volzet. ‘Uiteindelijk zijn ze toch twee dagen vroeger vertrokken dan gepland’, aldus Brocatus. ‘Zondagochtend zijn ze uitgecheckt. Die avond wilde een ander gezin inchecken. Het waren moslims uit Nederland. Ook zij hadden een probleem met mijn geaardheid en gaven zelf aan dat ze liever niet bij ons logeerden. Toen heb ik er korte metten mee gemaakt. Tegen ons beleid in, heb ik hen hun geld teruggegeven en de deur gewezen. Ik wou me niet weer laten vernederen.’

Brocatus neemt nu een nieuwe clausule op in het reglement van de B&B. ‘Als ik merk dat er onder mijn dak gediscrimineerd wordt, om welke reden dan ook, dan worden alle afspraken tussen ons en de klant onmiddellijk verbroken. Discriminatie op basis van seksuele geaardheid is bij wet verboden en wie hier logeert, moet zich daaraan houden.’
http://www.nieuwsblad.be/article/det...40529_01123795

Toch wel raar dat dit niet uitgebreid wordt uitgesmeerd in programma's als Terzake.

Oud 6 juni 2014, 11:35   #32
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140310_01018400

In Irak willen ze de minimumleeftijd van NEGEN JAAR(!) doorvoeren. NEGEN JAAR, verdomme. Stop met je politiek-correcte gezwets. Zulke wanpraktijken komen vooral voor in MOSLIMLANDEN, daar kan je gewoonweg niet omheen. En ook hier in België worden nog �* volonté bruiden geïmporteerd uit het buitenland, en ook hier in België gaan moslimgezinnen tijdens de zomervakantie hun dochters laten besnijden in het land van herkomst. Moslims zijn gewoon achterlijke beesten, ik heb nihil respect voor ze. Nihil.
Tja, men moest en zou Saddam wegkrijgen, hé! Dit is het gevolg!
Voor de rest: iemand die zo'n "white trash"-taal hanteert, moet zelf ook geen respect verwachten.
Ik verwaardig me van nu af dan ook niet meer om op de uitbraaksels van zo'n sujet te antwoorden.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 6 juni 2014 om 11:35.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 11:57   #33
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolderik De Zeuvende Bekijk bericht
Ik kan enkel maar achter die uitspraken staan. De recente aanslag in het Joods Museum bewijst enkel maar dat het importeren van rocht en uitschot moet stoppen. Of moet Brussel eerst in brand staan alvorens de rode oogskens opengaan?

Islamisering is het ongewild opdringen van een (achterlijke) ideologie hier in een seculiere staat die al eeuwen vol religieus geweld achter zich heeft gelaten. We hebben ECHT GEEN behoefte om naar die tijden terug te keren.

Ritueel slachten is gewoonweg barbaars. Ik wil niet zeggen dat onze slachterijen beter zijn, maar een dier dat met een mes over de keel gesneden wordt, lijdt ontegensprekelijk meer pijn dan een dier dat gewoon even een elektrische schok krijgt en binnen een paar seconden pijnloos sterft.

Kindhuwelijken zijn in mijn ogen vormen van pedofilie. Waar was het ook al weer dat ze de huwbare leeftijd van meisjes wilden verlagen naar 9 of 10 jaar? Meisjes die dus praktisch vanaf de geboorte al worden gekoppeld aan een kamelenneuker die vier tot vijf keer zo oud is als hen. Ik kan me niets onmenselijkers indenken dan geforceerde huwelijken. Laat staan dat er nog constant in kinderen gesneden wordt ook. We zijn anno 2014. Deze barbaarse praktijken moeten stoppen. Het is nu of nooit.

Islamterreur had al steviger moeten aangepakt worden vanaf het moment dat de Twin Towers werden aangevallen op 9/11. Men doet niets, maar dan ook NIETS om de islam te stoppen. En waarom? Kapitalistische belangen (lees: olie).
Volledig mee eens.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 21:15   #34
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tja, men moest en zou Saddam wegkrijgen, hé! Dit is het gevolg!
Hoe ver ga je eigenlijk nog gaan in ontkennen van de realiteit?
De rechtstreekse aanleiding is niets anders dan het na-apen van hun grote voorbeeld.

Laatst gewijzigd door Ulrik : 6 juni 2014 om 21:16.
Oud 6 juni 2014, 21:55   #35
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

De een wil het zus , de andere wil het zo !!
Van de ene moet je zo leven , van de andere volgens HUN regels !!
Als men geen respekt kan opbrengen voor elkaar ,
hoe kan men dan tot vrede komen ??

Als ik ergens ga wonen , awel ik pas me aan de regels van het land aan !!
Ik zou wel graag iets van mijn land thuis willen hebben ,
maar ik ram mijn cultuur niet in die van andere !!
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&...YeDHc6EdyWLTgQ
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf cultuur immigratie mijn mening.pdf‎ (54,1 KB, 337x gelezen)

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 6 juni 2014 om 22:05.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2014, 23:14   #36
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Hoe ver ga je eigenlijk nog gaan in ontkennen van de realiteit?
De rechtstreekse aanleiding is niets anders dan het na-apen van hun grote voorbeeld.
Ga jij dan misschien ontkennen dat het moslimextremisme uit zijn voegen is gebarsten na de val van Saddam? Saddam kon ze tenminste nog onder de knoet houden.
Oud 6 juni 2014, 23:24   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga jij dan misschien ontkennen dat het moslimextremisme uit zijn voegen is gebarsten na de val van Saddam? Saddam kon ze tenminste nog onder de knoet houden.
en Iran ben je voor het gemak al even vergeten zeker?

Oud 7 juni 2014, 05:04   #38
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit geen racisme? Je de bedenking maken dat een volk een psychopatische dictator nodig heeft?

Wat je in je uitspraak zonet toegegeven hebt, is dat je met moslims niet kan winnen: vrijheid/democratie is zuurstof voor extremisme en een dictator die ze 'onder de knoet houdt' is ook geen droomscenario voor een volk.

Dus, beste miauw, in plaats van je kop nog meer in het zand te steken, kan je mss 's nadenken over hoe het er hier zal uitzien nadat de belgische moslimbende nog meer gegroeid is. En groeien doen ze. Vreselijk snel.
Je zal moeten toegeven dat een rattenplaag of een opstoot van de builenpest een mooier vooruitzicht is.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”

Laatst gewijzigd door Maori : 7 juni 2014 om 05:05.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2014, 07:12   #39
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Moeten we daar nu blij mee zijn?
Oud 7 juni 2014, 11:53   #40
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en Iran ben je voor het gemak al even vergeten zeker?
Nee, zeker niet. Zelfde scenario daar: de VS lieten de shah vallen als een baksteen en maakten de weg vrij voor fundamentalist Khomeiny....
Maar NOG zijn ze niet geleerd! Nu gaan ze het in Syrië nog eens proberen.

nb: niet dat het onder de shah beter was. Maar ook de wantoestanden onder de shah waren het directe gevolg van de bemoeienissen van de VS: die hebben immers Mossadeq afgezet na een staatsgreep die georkestreerd werd door de CIA en MI6.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be