Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2014, 08:34   #21
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat een racistische opmerking over de autochtone bevolking van wat nu Amerika is.
Bemmel in Afrika:

aids
ebola
hongersnoden
koloniale exploitatie door naburige staten, Aziaten, noord-afrikanen, arabieren,
massa-verkrachtingen op een niet geziene schaal
boko haram en islamitische slachtpartijen
genocides
slavernij
corruptie
totalitair denken
ontvolking

bemmel, kennel en co hebben daar geen probleem mee
ze wroeten zich naar de top van het sociaal profitariaat door te spuwen op anderen
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 05:40   #22
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

bof, ik heb in het begin van deze thread nochtans gezegd dat ik het niet zo racistisch vind - gezien het toen andere tijden waren ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 07:23   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft iedereen toch tegen racisme?
Mochten we allemaal racist zijn, daar zouden heel goeie dingen uit voortkomen.
Oud 11 juni 2014, 08:03   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat heeft iedereen toch tegen racisme?
Mochten we allemaal racist zijn, daar zouden heel goeie dingen uit voortkomen.
Ik zou het niet weten.
Volgens de ene zijn wij allemaal racisten en volgens de andere zijn we geen racisten, maar passen we een natuurlijke manier van zelfbehoud toe.

Maar ik moet nog naar de politie om een klacht wegens racisme te gaan neerleggen tegen de hond van mijn buurmeisje.
Die hond bedreigd namelijk steeds mijn zoon zijn kat als die te dicht in de buurt van zijn etensbak komt.
Die hond is dan ook een vuile racist en weigerd zijn eten te delen met een kat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 20:01   #25
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zou het niet weten.
Volgens de ene zijn wij allemaal racisten en volgens de andere zijn we geen racisten, maar passen we een natuurlijke manier van zelfbehoud toe.

Maar ik moet nog naar de politie om een klacht wegens racisme te gaan neerleggen tegen de hond van mijn buurmeisje.
Die hond bedreigd namelijk steeds mijn zoon zijn kat als die te dicht in de buurt van zijn etensbak komt.
Die hond is dan ook een vuile racist en weigerd zijn eten te delen met een kat.

als het 2 honden waren, of 2 katten, ok dan ja ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2014, 11:11   #26
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
bof, ik heb in het begin van deze thread nochtans gezegd dat ik het niet zo racistisch vind - gezien het toen andere tijden waren ..
Ja bof, ik lees dat in deze tijden.

Gelukkig zijn de blanken Afrika uitgeschopt. Er is daar nu geen racisme meer.

Kunnen wij mutatis mutandis een voorbeeld aan nemen.
Oud 13 juni 2014, 12:53   #27
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ja bof, ik lees dat in deze tijden.

Gelukkig zijn de blanken Afrika uitgeschopt. Er is daar nu geen racisme meer.

Kunnen wij mutatis mutandis een voorbeeld aan nemen.
Is het niet racistisch om blanken uit Afrika te schoppen?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2014, 14:49   #28
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Is het niet racistisch om blanken uit Afrika te schoppen?
Nee, natuurlijk is het dat niet. Blanken zijn boosaardige en racistische individuen die de schuld dragen voor alle kwaad in de wereld.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 13 juni 2014 om 14:50.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 06:21   #29
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Afrika voor de zwarten, da's duidelijk; wat is er zo fout aan bijv. Europa voor de blanken? Wat is het verschil?
Waarom is een t-shirt met 'black power' ok maar een t-shirt met 'white power' verfoeilijk extremistisch?

En waarom blijven de Miauwen van de wereld heel erg stil wanneer ik de vraag stel of het racistisch is om blanken uit Afrika te zetten?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 12:26   #30
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Afrika voor de zwarten, da's duidelijk; wat is er zo fout aan bijv. Europa voor de blanken? Wat is het verschil?
Waarom is een t-shirt met 'black power' ok maar een t-shirt met 'white power' verfoeilijk extremistisch?

En waarom blijven de Miauwen van de wereld heel erg stil wanneer ik de vraag stel of het racistisch is om blanken uit Afrika te zetten?
Had je die vraag aan MIJ gesteld? Dat moet ik dan gemist hebben. Maar waarom zou je die vraag aan mij stellen? Natuurlijk zou ik dat racistisch vinden. Tenminste in déze tijd. De wereld is van iedereen, en onderscheid maken op basis van ras zou voor iederéén tot het verleden moeten behoren.
En "white power" en "black power"-slogans vind ik allebei even verfoeilijk.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 14 juni 2014 om 12:27.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 12:32   #31
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Blanken horen in Europa, Gelen in Azië en Zwarten in Afrika.

Enkel in Amerika mag er een uitzondering gemaakt worden. De USA is een 'immigratieland'. de 3 anderen niet!

Toch normaal???

Ieder zijn eigen biotoop!

of gaat er iemand beweren dat het volkomen normaal is een giraf naar Antartica te sturen?
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 12:34   #32
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Blanken horen in Europa, Gelen in Azië en Zwarten in Afrika.

Enkel in Amerika mag er een uitzondering gemaakt worden. De USA is een 'immigratieland'. de 3 anderen niet!

Toch normaal???

Ieder zijn eigen biotoop!

of gaat er iemand beweren dat het volkomen normaal is een giraf naar Antartica te sturen?
Migratie bestaat al langer dan de indeling van de aarde op basis van landen en continenten, hoor!
Oud 14 juni 2014, 12:39   #33
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Doet dat er dan toe?

Dacht het niet.

Laat alle rassen, culturen, huidskleuren, talen...mooi bijeen blijven.
Streef toch niet naar die ene gemeenschappelijke multicultuur.

Antwoord mij nu aub lett. of u streeft naar multiculti.
Oud 14 juni 2014, 12:41   #34
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Het gaat helemaal niet over "ernaar streven". Niémand heeft ooit op een bepaald moment gezegd of gedacht: "laat ons er nu eens van elke "soort" een aantal samenbrengen". Maar het IS er nu eenmaal en het zal er altijd zijn, dus kunnen we maar best proberen er het beste van te maken en zo harmonieus mogelijk samen te leven, overal ter wereld.
"Multiculti" is van alle tijden, het bestond ook al in de tijd van de Romeinen, hoor!
Oud 14 juni 2014, 12:43   #35
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Dat het er is, is een feit. Als het er is kun je 2 goede dingen doen :

-er het beste van maken
-je er tegen verzetten

Hier ligt ons verschil
Oud 14 juni 2014, 12:50   #36
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Dat het er is, is een feit. Als het er is kun je 2 goede dingen doen :

-er het beste van maken
-je er tegen verzetten

Hier ligt ons verschil
Dan lijkt de keuze me duidelijk, hé!

Trouwens, "er het beste van maken" moet je in élke samenleving en elke samenlevingsvorm doen, te beginnen in de eigen familie en met de eigen buren. Zelfs in dié intieme samenlevingsvormen botert het soms al niet.
Oud 14 juni 2014, 13:41   #37
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Het gaat helemaal niet over "ernaar streven". Niémand heeft ooit op een bepaald moment gezegd of gedacht: "laat ons er nu eens van elke "soort" een aantal samenbrengen". Maar het IS er nu eenmaal en het zal er altijd zijn, dus kunnen we maar best proberen er het beste van te maken en zo harmonieus mogelijk samen te leven, overal ter wereld.
"Multiculti" is van alle tijden, het bestond ook al in de tijd van de Romeinen, hoor!

Yeah right. In de tijd van de Romeinen. Eén van de meest gewelddadige beschavingen.

Op het snijpunt van culturen is het geweld het meest moorddadig. Dat is er altijd geweest. Face it.

Geweld is van alle tijden.
Oud 14 juni 2014, 14:37   #38
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Sorry, maar dat is nu echt links progressief gelul. De enige 'streek' waar de multicultuur wordt opgedrongen is hier in het Westen. In de andere werelddelen, behalve Noord-Amerika (wordt bij het Westen gerekend), zijn andere culturen niet welkom of worden tegengewerkt. U denkt toch niet dat Westerlingen met hun levenswijze van harte welkom zijn in bijvoorbeeld Saoedi-Arabië en dat men hen daar gaat aanvaarden? In Japan zijn moslims niet welkom, in Zuid-Afrika heeft men de blanken vogelvrijverklaard. Dan spreek ik nog niet over racisme. Maar wij, Westerlingen, moeten alles maar aanvaarden en openstaan voor andere culturen. Zelfs als onze eigen cultuur in het gedrang komt. Straks moet de Westerling nog met een handboek rondlopen om de verschillende culturen te begrijpen. Het straffe is dan nog dat de 'nieuwe' culturen geen bal geïnteresseerd zijn in onze cultuur.

U spreekt over de multicultuur van het Oude Rome. U weet toch hoe en waaraan Rome ten onder is gegaan?

Er mee leren leven? Stel dat men in 1940 had gezegd: de Duitsers zijn nu hier, we moeten er maar mee leren leven. Dat had u ook goed gevonden?

Laatst gewijzigd door Lukkas : 14 juni 2014 om 14:38.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2014, 15:06   #39
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Yeah right. In de tijd van de Romeinen. Eén van de meest gewelddadige beschavingen.

Blijkbaar was geschiedenis niet je sterkste vak?
Oud 14 juni 2014, 15:10   #40
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Sorry, maar dat is nu echt links progressief gelul. De enige 'streek' waar de multicultuur wordt opgedrongen is hier in het Westen. In de andere werelddelen, behalve Noord-Amerika (wordt bij het Westen gerekend), zijn andere culturen niet welkom of worden tegengewerkt. U denkt toch niet dat Westerlingen met hun levenswijze van harte welkom zijn in bijvoorbeeld Saoedi-Arabië en dat men hen daar gaat aanvaarden? In Japan zijn moslims niet welkom, in Zuid-Afrika heeft men de blanken vogelvrijverklaard. Dan spreek ik nog niet over racisme. Maar wij, Westerlingen, moeten alles maar aanvaarden en openstaan voor andere culturen. Zelfs als onze eigen cultuur in het gedrang komt. Straks moet de Westerling nog met een handboek rondlopen om de verschillende culturen te begrijpen. Het straffe is dan nog dat de 'nieuwe' culturen geen bal geïnteresseerd zijn in onze cultuur.

U spreekt over de multicultuur van het Oude Rome. U weet toch hoe en waaraan Rome ten onder is gegaan?

Er mee leren leven? Stel dat men in 1940 had gezegd: de Duitsers zijn nu hier, we moeten er maar mee leren leven. Dat had u ook goed gevonden?
Hadden de Duitsers gewonnen, hadden we dat indedaad wel moéten doen. Net zoals de volkeren die door Rome overwonnen waren dat moesten doen. Heeft ook veel met flexibiliteit te maken en het vermogen om open te staan voor en je aan te passen aan "veranderingen". Wie krampachtig vasthoudt aan "het oude" en aan wat voorbij is, is uiteindelijk altijd de verliezer.

"Accept what you can't change, change what you can't accept". Wie voor dit laatste kiest: veel sterkte, je zal het nodig hebben!

Laatst gewijzigd door Miauw! : 14 juni 2014 om 15:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be