Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 5 juni 2014, 12:11   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Eens men teveel inside information heeft, wordt men incontournable, en gaat De Partij altijd wel ergens iets voor je weten te vinden. Weze het een pseudo-overheidsbaan (style Leo Delcroix, b.v.), een bestuursfunctie (style Luc Van den Bossche, b.v.), enz... enz...
Of een gecoopteerd zitje in de senaat voor vies polleke, bert de bleiter en vanacker ?
Pandareus is offline  
Oud 5 juni 2014, 12:44   #22
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het lijkt me nuttiger het systeem van co-optaties te bekritiseren dan iemand die daar toevallig voor wordt opgevist. Ik mag dan ook hopen dat menig N-VA'er straks even kritisch zal staan t.a.v. de N-VA'ers (of de LDD'er) die deze maand nog zullen worden geparachuteerd in de Senaat-nieuwe stijl.
Je hebt gelijk dat het systeem van coöptatie beter zou afgeschaft worden.
Maar, dat bv Saïd El Khadraoui door Sp.a zou heropgevist worden, vind ik toch makkelijker te verdedigen dan Vanackere door CD&V.
Deze laatste heeft ondertussen sinds hij van het hoofdtoneel was verdwenen al voor veel postjes gesolliciteerd.
En ja, ook Pol Vandendriessche vind ik beter te verdedigen.

Laatst gewijzigd door hamac : 5 juni 2014 om 12:45.
hamac is offline  
Oud 5 juni 2014, 13:58   #23
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je hebt gelijk dat het systeem van coöptatie beter zou afgeschaft worden.
Maar, dat bv Saïd El Khadraoui door Sp.a zou heropgevist worden, vind ik toch makkelijker te verdedigen dan Vanackere door CD&V.
Deze laatste heeft ondertussen sinds hij van het hoofdtoneel was verdwenen al voor veel postjes gesolliciteerd.
En ja, ook Pol Vandendriessche vind ik beter te verdedigen.
Cooptatie is een slecht systeem. Het is een 'politieke benoeming' binnen een hoog orgaan van de volksvertegenwoordiging. Men durfde de senaat niet volledig opdoeken, dus halveerde men ze...
ik heb al mooiere compromissen gezien.

Said el khadraoui heeft een foutloos parcours, maar wat is objectief gezien eigenlijk zijn verdienste ?
Nu, alles is beter dan dat ze Bert de Bleiter opvissen...
Vanackere ? Zal men al vergeten zijn in de partij dat hij weggelopen is omdat hij de druk van de pers niet aankon ? In politiek is geen plaats voor softies. Zijn opvolger Geens is een klassebak die vanackere snel heeft overklast. Het zou mij verwonderen dat hij het senaatszitje zou krijgen.
Van den driessche is met financiele beloftes binnengehaald, kreeg van de partij het equivalent van een parlementair loon in afwachting van de verkiezingen waar hij dan het mandaat moest zien binnen te halen. Wat dus niet lukte... Slechte investering dus. Gaat n-va hem nu nog een extra cadeautje doen ? Dan moet hij toch al wel heeeel goede vriendjes geworden zijn van De Wever hoor.
Pandareus is offline  
Oud 5 juni 2014, 14:52   #24
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van den driessche is met financiele beloftes binnengehaald, kreeg van de partij het equivalent van een parlementair loon in afwachting van de verkiezingen waar hij dan het mandaat moest zien binnen te halen. Wat dus niet lukte... Slechte investering dus. Gaat n-va hem nu nog een extra cadeautje doen ? Dan moet hij toch al wel heeeel goede vriendjes geworden zijn van De Wever hoor.
Wel nee. Heb je die reeks "Jambers in de politiek" gevolgd op VTM? Bijna elke keer daarin De Wever in beeld kwam, had je Van Den Driessche in de buurt of in de achtergrond. Heeft dus plenty gelegenheid gehad om aan inside information te raken. En is dus voortaan incontournable... Bingo!
Bartjeuh is offline  
Oud 5 juni 2014, 20:10   #25
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat hij beter een jobke zoekt in de bibliotheek van het partij hoofdkwartier. Politiek zit er niet meer in voor hem...

hij zou toch maar bleiten en na een paar maanden weer stoppen omdat het hem teveel werd.

Op de best-bedoelende manier gezegd.. men kan van een ezel geen renpaard maken, en dat is geweten ook. Hij zal niet opgevist worden.
Oud 5 juni 2014, 20:29   #26
Woordenaar
Burgemeester

Woordenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Of een gecoopteerd zitje in de senaat voor vies polleke, bert de bleiter en vanacker ?
=> Ongeacht uw persoonlijke mening over dhr. Van Den Driessche, is er wat betreft die aanklachten tot op heden niks bewezen. De vermeende slachtoffers - 2 voormalige medewerksters van meneer - zouden getuigenissen hebben afgelegd in 'De Rode Vaan' aka Humo. Dat is dan blijkbaar een stille dood gestorven.
Tevens was er ook een ex-journaliste van Het Nieuwsblad die ermee dreigde een klacht te zullen indienen tegen de man. Maar gezien de vermeende 'feiten' verjaard waren, is ook dat weggeëbd.
Ik ben - net als iedereen vermoed ik - niet op de hoogte van de ware gebeurtenissen; maar ik zal de man dan ook niet beschuldigen van seksueel misbruik / intimidatie, laat staan hem bijnamen geven met betrekking tot die kwestie.

Afgezien daarvan ben ik het eens met uw stelling over de Senaat; een rudimentaire instelling.
Woordenaar is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be