|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  18 september 2004, 16:48 | #21 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 juni 2002 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Citaat: 
 En dat is precies waarom de BUBbels hun jaske draaien: Regionalisering heeft nadelen. Ook en zelfs voor firma's die oorspronkelijk als flamingantisch werd afgeschilderd door dezelfde BUBbels. Het moge jullie dus een troost wezen dat 'tijd ook al eens raad brengt' bij 'verkeerde' firma's. Zoals in de politiek worden boetvaardige zondaars graag vergeven... Gelukkig drink ik nooit bier. Van welke Vlaamse, Belgische, of buitenlandse brouwer dan ook. 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 16:49 | #22 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
				 |   Citaat: 
  | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 16:54 | #23 | ||
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 31 mei 2003 
				 |   Citaat: 
 Citaat: 
  Wat Mr. Moortgat probeert duidelijk te maken is dat de nationale trots van België, de bieren zijn. Zoals Nederland een kaasland is, Frankrijk een wijnland... Dat sluit natuurlijk niet uit dat er buiten België ook bierbrouwerijen bestaan, dat men buiten Frankrijk ook wijnboeren vindt... Frankrijk is daar trouwens een mooi voorbeeld voor. In Frankrijk importeert men tegenwoordig veel wijn, vanwege de kostprijs. Franse wijnen zijn gemiddeld duurder, dan bv. Italiaanse, Zuid-Afrikaanse, Californische of zelfs Chileense wijnen. Maar dat neemt niet weg dat Frankrijk HET referentiepunt is, qua wijncultuur. 
				__________________ Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' | ||
|   |   | 
|  18 september 2004, 16:58 | #24 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 juni 2002 Locatie: Vlaanderen 
				 |   Citaat: 
 België zal terwille van zijn bekendheid inzake bier overleven. Of bedoelde je iets anders? 
				__________________ Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 16:58 | #25 | |
				 |   Citaat: 
 Maar ik snap niet goed waarom ik dan "niets te maken" heb met Duvel. Is u voor apartheid misschien: eigen bieren in eigen streek? Geen Duvel meer buiten Puurs. Ik denk dat de familie Moortgat u niet echt zal volgen. Bieren zijn er voor alle consumenten die het product willen kopen. Zo eenvoudig is dat. Heb ik zin in een lekkere Duitse pils, dan zorg ik dat ik die in huis heb. Wil ook een lekkere "saison", dan ga ik die in Wallonië kopen. En wens ik een Guinness, dan koop ik in een supermarkt wel enkele blikjes. Hetzelfde voor alle bieren waar die ook gebrouwen zijn. | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:00 | #26 | |
				 |   Citaat: 

__________________ Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:02 | #27 | |
				 |   Citaat: 

__________________ Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:02 | #28 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:03 | #29 | |
				 |   Citaat: 
 Voor de rest ben ik helemaal niet voor apartheid. | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:06 | #30 | |
				 |   Citaat: 

|   |   | 
|  18 september 2004, 17:10 | #31 | |
				 |   Citaat: 

|   |   | 
|  18 september 2004, 17:14 | #32 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:14 | #33 | |
				 |   Citaat: 

|   |   | 
|  18 september 2004, 17:14 | #34 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:17 | #35 | |
				 |   Citaat: 
 Vraag dan waarvoor Flanders gekend is. I beg you pardon? "Flanders"???? 
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:18 | #36 | |
				 |   Citaat: 
 België is een bierland. Niet Vlaanderen, niet Wallonië... 
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:20 | #37 | |
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:21 | #38 | |
				 |   Citaat: 

|   |   | 
|  18 september 2004, 17:22 | #39 | |
				 |   Citaat: 
 Alles is dus een zaak van promotie en publiciteit. Laat men hetzelfde doen voor Vlaanderen en over enkele jaren is "Flanders, beer paradise". Alles zit bij de publiciteit die men maakt. | |
|   |   | 
|  18 september 2004, 17:22 | #40 | |
| Banneling Geregistreerd: 23 november 2002 
				 |   Citaat: 
   Met dat interview bewijst Moortgat dat ze in de eerste plaats aan hun zakencijfer en aan hun bedrijfsbelangen denken. Belgicistische koekjesdozenromantiek is aan een bedrijf als Moortgat niet besteed hoor, wees daar maar zeker van. Ik zou echt niet graag alle N-VA'ers en VB'ers eten moeten geven die regelmatig eens een Belgicistische uitspraak doen of manifestatie bijwonen omwille van beroepsmatige redenen.  | |
|   |   |