![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het probleem is waarschijnlijk de schoonzoon die naar ik vermoed een Zuid-Afrikaan is. Michelle kan heel waarschijnlijk wel terug haar Belgische nationaliteit krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat dat afhangt van het land waarvan je de nationaliteit krijgt. De zoon van Grieks-Belgische vrienden van ons is in Brazilië geboren en kreeg zowel de Braziliaanse als de Belgische nationaliteit. Hij heeft nooit aan één van de twee moeten verzaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat ze geen asiel krijgt, vind ik logisch.
Maar waarom krijgt ze geen verblijfsvergunning? Zelfs al is ze dan geen Belgische meer, er moet toch al een gegronde reden zijn om aan een "buitenlander" een verblijfsvergunning te weigeren? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand gekend aan wie dit geweigerd werd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hmm ik heb het effe opgezocht, als men in Brazilië geboren wordt krijgt men automatisch de Braziliaanse nationaliteit (droit de sol) wat niet als "vrijwillige verkrijging" wordt gezien, bijgevolg kon men dus de Belgische nationaliteit behouden vermits men enkel geen dubbele nationaliteit mocht hebben indien de andere "vijwillig" was verkregen (door aanvraag via huwelijk bvb.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
moeten kiezen? ik meende te hebben verstaan dat het om Grieks-Belgische (en geen Braziliaanse) ouders ging .. maar stel dat één van de ouders de Braziliaanse nationaliteit zou gehad hebben en het kind hier in Brugge zou geboren zijn, dan hadden volgende voorwaarden moeten vervuld zijn om de Braziliaanse nationaleit te mogen verkrijgen (ik citeer effe wikipedia) Citaat:
Laatst gewijzigd door bembem : 11 juni 2014 om 05:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door bembem : 11 juni 2014 om 05:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ikzelf mocht kiezen , en ik heb de lompe keuze gemaakt als rebelerende tiener.
Mijn vader heeft na 35 jaar werken in Blegië gekozen voor een naturalisatie naar Belg. Noch mijn vader noch ik hebben ooit de mogelijkheid gekregen met 2 identiteitskaarten/paspoorten te profiteren. Te wit zeker?