Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2014, 21:12   #21
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
Dat lijkt me ook logisch, waarom die dan asiel aanvroegen weet ik ook niet, misschien dachten ze dat het vlugger zou gaan? Het kan ook te maken hebben dat je een zeker inkomen moet hebben.
Het probleem is waarschijnlijk de schoonzoon die naar ik vermoed een Zuid-Afrikaan is. Michelle kan heel waarschijnlijk wel terug haar Belgische nationaliteit krijgen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 23:17   #22
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het gaat hem erom dat pre 2008 men ALS BELG geen extra nationaliteit kon verkrijgen, en indien men dat toch deed, men de Belgische nationaliteit moest afstaan.
Ik denk dat dat afhangt van het land waarvan je de nationaliteit krijgt. De zoon van Grieks-Belgische vrienden van ons is in Brazilië geboren en kreeg zowel de Braziliaanse als de Belgische nationaliteit. Hij heeft nooit aan één van de twee moeten verzaken.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2014, 23:19   #23
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Dat ze geen asiel krijgt, vind ik logisch.
Maar waarom krijgt ze geen verblijfsvergunning? Zelfs al is ze dan geen Belgische meer, er moet toch al een gegronde reden zijn om aan een "buitenlander" een verblijfsvergunning te weigeren? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand gekend aan wie dit geweigerd werd.
Oud 10 juni 2014, 00:31   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik denk dat dat afhangt van het land waarvan je de nationaliteit krijgt. De zoon van Grieks-Belgische vrienden van ons is in Brazilië geboren en kreeg zowel de Braziliaanse als de Belgische nationaliteit. Hij heeft nooit aan één van de twee moeten verzaken.
ik denk dat indien hij in Brazilië is geboren, hij eerst Braziliaan was, die er de Belgische nationaliteit bijkreeg. Moest hij in Brugge geboren zijn dan had hij moeten kiezen (pre 2008)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 04:55   #25
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht

hmm ik heb het effe opgezocht, als men in Brazilië geboren wordt krijgt men automatisch de Braziliaanse nationaliteit (droit de sol) wat niet als "vrijwillige verkrijging" wordt gezien, bijgevolg kon men dus de Belgische nationaliteit behouden vermits men enkel geen dubbele nationaliteit mocht hebben indien de andere "vijwillig" was verkregen (door aanvraag via huwelijk bvb.)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2014, 05:08   #26
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik denk dat indien hij in Brazilië is geboren, hij eerst Braziliaan was, die er de Belgische nationaliteit bijkreeg. Moest hij in Brugge geboren zijn dan had hij moeten kiezen (pre 2008)

moeten kiezen? ik meende te hebben verstaan dat het om Grieks-Belgische (en geen Braziliaanse) ouders ging ..

maar stel dat één van de ouders de Braziliaanse nationaliteit zou gehad hebben en het kind hier in Brugge zou geboren zijn, dan hadden volgende voorwaarden moeten vervuld zijn om de Braziliaanse nationaleit te mogen verkrijgen (ik citeer effe wikipedia)

Citaat:
Natural Brazilians born abroad
Brazilian law considers as Brazilian citizens people born abroad in two cases:

a person born outside Brazil of a Brazilian parent who is in the service of the Brazilian government; and
a person born outside Brazil of a Brazilian parent, provided that that person either be registered with a Brazilian consular office or later move to Brazil and confirm one's citizenship before a federal judge.
Between 1994 and 2007, registration with a Brazilian consular office did not confer Brazilian citizenship. As of September 2007, a constitutional amendment reinstituted consular registration as a means of acquiring Brazil's citizenship.

http://en.wikipedia.org/wiki/Brazilian_nationality_law

Laatst gewijzigd door bembem : 11 juni 2014 om 05:29.
Oud 11 juni 2014, 05:16   #27
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
Opgepast : Sommige Belgen kunnen ook de Zuid-Afrikaanse nationaliteit
hebben zonder het te beseffen !!

De Zuid-Afrikaanse wet voorzag namelijk in een automatische naturalisatie
op grond van permanent verblijf. Met andere woorden, u werd Zuid-
Afrikaan, gewoon door in het land te verblijven met een permanente
verblijfsvergunning gedurende een zekere tijd.
Consulaat van België in Johannesburg
Opgelet niet vergeten dit erbij te vermelden ..

Citaat:
U KREEG AUTOMATISCH DE ZUID-AFRIKAANSE NATIONALITEIT :
In de periode van 19.04.1978 tot 11.04.1984 (wet 41 van 1978), indien u
- een permanente verblijfsvergunning had gedurende de laatste 2 jaar
- EN u niet ouder waart dan 25 jaar

In de periode van 12.04.1984 tot 29.09.1995 (wet 43 van 1984), indien u
- een permanente verblijfsvergunning had gedurende de laatste 5 jaar
- EN u niet jonger waart dan 15 jaar en zes maanden (15½) en niet ouder waart dan 25 jaar.

Sinds 28 september 1995 is deze wet niet meer van toepassing, en krijgt niet meer automatisch de Zuid-Afrikaanse nationaliteit op de bovenvermelde gronden.
Niet van toepassing op Michelle vermits zij met haar 28 jaar niet onder deze wetgeving valt.

Laatst gewijzigd door bembem : 11 juni 2014 om 05:21.
Oud 11 juni 2014, 07:52   #28
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
moeten kiezen? ik meende te hebben verstaan dat het om Grieks-Belgische (en geen Braziliaanse) ouders ging ..

maar stel dat één van de ouders de Braziliaanse nationaliteit zou gehad hebben en het kind hier in Brugge zou geboren zijn, dan hadden volgende voorwaarden moeten vervuld zijn om de Braziliaanse nationaleit te mogen verkrijgen (ik citeer effe wikipedia)
Klopt. Vader is een tot Belg genaturaliseerde Griek, moeder is Belg, en de zoon heeft dus de Belgische én Braziliaanse nationaliteit. Gewoon "gekregen" omdat hij daar geboren is.
Oud 11 juni 2014, 08:00   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ikzelf mocht kiezen , en ik heb de lompe keuze gemaakt als rebelerende tiener.
Mijn vader heeft na 35 jaar werken in Blegië gekozen voor een naturalisatie naar Belg.

Noch mijn vader noch ik hebben ooit de mogelijkheid gekregen met 2 identiteitskaarten/paspoorten te profiteren.

Te wit zeker?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be