Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2014, 18:14   #21
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Simpele vraag hier, hoe ziet men het verschil tussen een slecht gerolde gewone sigaret en joint?
gebruik van snuffelpalen ?
ai neen... kan ook al niet met dat kamelenschaamhaar dat ik rook
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 18:17   #22
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor zover ik weet is roken nog niet verboden , uitgezonderd in bepaalde afgesloten ruimtes zoals openbare of openbaar toegankelijke gebouwen.
kan snel verkeren hé
Zie Spanje bv
En was het hier nu ook al niet zo dat op plaatsen die meer specifiek voor kinderen voorbehouden ( speeltuinen ed ) zijn al aardig gelobbyd werd ?
Oud 19 juni 2014, 20:55   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een veiligheidscamera nog tot daar aan toe.
Maar als ik bij mensen aan het werk ben merk ik toch dat ze dikwijls webcams zo achter hun venster zetten om de boel in de gaten te houden. De inrit en de tuin en zo allemaal.
Dan vraag ik me soms af of dat voor hun veiligheid is of is dat om mij in de gaten te houden?
Het kan wel eens op de zenuwen werken allemaal.
Voor hetzelfde geld ga je nietsvermoedend eens tegen een boom gaan pissen en sta je op youtube.
Oud 19 juni 2014, 21:16   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -

Wat een kluchtzangers.

"Lichtgewond geraakt", lees dat als:
Ze hadden frieten gaan halen en bij de botsing kregen ze stoofvleessaus over hun benen.
bwaaa ...
Citaat:
‘Een van de
voertuigen reed daarop frontaal
in op de politiewagen. Beide
agenten raakten daarbij gewond.
Noch de politiewagen,
noch de bestelwagens van de
dieven konden nog verder rijden
.’
De dieven zagen geen andere
mogelijkheid dan te voet en zonder
buit vluchten
.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2014, 21:23   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Laat ons even op z'n Schoof's de redenering volgen...

Belangrijke punten zijn daarbij : BDW; Antwerpen, roken, extra boete...

Overal camera's hangen om rokers te betrappen om er zo extra 150 euro uit te halen omdat ze in 't openbaar roken...

Pas op, nu zijn het nog maar de rokers van een joint, binnenkort volgt men se tabaksroker met camera's om die te beboeten. Let maar op...

'k Zal er niet ver naast zitten...
Je zou beter inhoudelijk reageren dan je fantasie zo op hol te laten slaan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 juni 2014, 23:48   #26
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
We zijn amper 9 post verder en Joris weet weer niet over wat het ging
De strijd tegen naivelingen zoals u die niet snappen dat de regels van de jaren 20 niet meer opgaan in 2014...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Naar analogie met mijn kruistocht tegen hinder door tabaksrook, ga ik hier een guerilla beginnen tegen tegenstanders van camera's
Tegen mensen zoals u die zelfs op de openbare weg hun privacy belangrijker achten dan de veiligheid en het leven van anderen...

http://www.youtube.com/watch?v=9KWhP8nyc_4
https://www.youtube.com/watch?v=K1xQFVo0Uh0
https://www.youtube.com/watch?v=R_t8Eis4UMs
https://www.youtube.com/watch?v=vBI2R9URlaI
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 07:04   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
...
Tegen mensen zoals u die zelfs op de openbare weg hun privacy belangrijker achten dan de veiligheid en het leven van anderen...
..
't Heeft geen bal belang eigenlijk, maar met deze draad wil ik net het omgekeerde aan de kaak stellen, als wat jij hier in mijn soep probeert te draaien.

Ik wil ageren tegen mensen die vinden dat die camera's op zich de privacy bedreigen.
Ik wil dus meer camera's.
Als iemand evenwel die beelden misbruikt, dan moet dat bestraft worden.
De rechten van een slachtoffer mogen evenwel nooit geschonden worden: hij/zij die slachtoffer is mag gerust beelden verspreiden van een dader die door zijn criminele daad zijn privacy-rechten opgegeven heeft.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 juni 2014 om 07:08.
Oud 20 juni 2014, 07:19   #28
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

2nd

Na herlezen van de hele topic rijst de vraag of poster Joris deze verkeerde interpretative moedwillig of per ongeluk deed? Bizar.
Oud 20 juni 2014, 07:36   #29
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou beter inhoudelijk reageren dan je fantasie zo op hol te laten slaan.

.
Inhoudelijk is er alvast een punt gemaakt hoor, je moet het enkel "zien"...
Net als uw gasboetes zal ook het betere camerawerk overwegend gebruikt worden om te zoeken naar manieren om mensen "te pakken". Niet om DE misdrijven aan te pakken, maar o wee degene die 't waagt om een enveloppe met naamsvermelding in een vuilnisbakje te gooien... Die stijl van misdrijven gaan ze pakken en er aan verdienen. De echte criminelen zullen onherkenbaar op de loop kunnen gaan...
En uiteraard kunnen de agenten 's zomers rustig boezemloeren, inzoomen zal wel geen probleem zijn...

Als we dan zien hoe ze daders van een misdrijf laten zien aan het publiek, met een robotfoto die ze in 't eerste jaar van de kunstrichting ook kunnen maken of met onduidelijke korrelige beelden uit de jaren 50' denk ik dat ze beter eens investeren in een goed tekenprogramma voor hun computer zodat de beelden voor "opsporing verzocht" er iets realistischer uitzien...

Als je dan nog nagaat wie er aan de andere kant van de camera zit, personeel op de luchthavens zijn ook al betrapt op rare dingen met de o zo veilige naaktscanner, kan je je de vraag stellen in hoeverre zo'n camerasysteem wel degelijk veilig is, als de mensen er achter niet te vertrouwen zijn. Wat gaan ze doen als er een hacker in hun systeem zit?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 08:59   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inhoudelijk is er alvast een punt gemaakt hoor, je moet het enkel "zien"...
Net als uw gasboetes zal ook het betere camerawerk overwegend gebruikt worden om te zoeken naar manieren om mensen "te pakken". Niet om DE misdrijven aan te pakken, maar o wee degene die 't waagt om een enveloppe met naamsvermelding in een vuilnisbakje te gooien... Die stijl van misdrijven gaan ze pakken en er aan verdienen. De echte criminelen zullen onherkenbaar op de loop kunnen gaan...
Jij focust op die ene briefomslag die in een straatvuilbakje gesmeten werd.
Ik focus op diverse plaatsen in steden waar hardnekkig en blijvend grof huisvuil achter gelaten wordt, zoals we toch ook al kunnen zien hebben in enkele reportages ...

Maar hoe dan ook: vuilbakjes en sluikstorten zijn problemen van jouw en mijn gemeentebestuur. Jij en ik hebben die mensen verkozen, uit mensen die in onze eigen gemeente wonen; die we dus voldoende goed kennen enz.

Citaat:
En uiteraard kunnen de agenten 's zomers rustig boezemloeren, inzoomen zal wel geen probleem zijn...
Oei: kickt gij daar op ?

Citaat:
Als we dan zien hoe ze daders van een misdrijf laten zien aan het publiek, met een robotfoto die ze in 't eerste jaar van de kunstrichting ook kunnen maken of met onduidelijke korrelige beelden uit de jaren 50' denk ik dat ze beter eens investeren in een goed tekenprogramma voor hun computer zodat de beelden voor "opsporing verzocht" er iets realistischer uitzien...
Er zijn nog heel veel camera's (zelfs die van het Vlaams Belang, zo herinner ik me, die zouden moeten filmen wie de gevels en voorruiten van hun partijlokalen telkens vandaliseren) van lagere kwaliteit.
Inderdaad een beetje raar.
Iet of wat een dashcam tegenwoordig geeft al puik resultaat.

Citaat:
Als je dan nog nagaat wie er aan de andere kant van de camera zit, personeel op de luchthavens zijn ook al betrapt op rare dingen met de o zo veilige naaktscanner, kan je je de vraag stellen in hoeverre zo'n camerasysteem wel degelijk veilig is, als de mensen er achter niet te vertrouwen zijn. Wat gaan ze doen als er een hacker in hun systeem zit?
Alweer kicken op voyeurisme ... Bwa geen erg, met daarop te kicken doe je niemand kwaad.
Ben je trouwens ook kwaad op kinesisten, omdat er filmpjes bestaan waar masseurs misbruik maken van ..?

.

Oud 20 juni 2014, 15:16   #31
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De strijd tegen naivelingen zoals u die niet snappen dat de regels van de jaren 20 niet meer opgaan in 2014...

Daarnet kon je al niet meer volgen na 9 posts maar nu blijkt dat je zelfs geen kaas gegeten hebt van de hele materie.
Die wet dateert immers van 8 december 1992. In 1920 was er nauwelijks sprake van het concept, laat staan dat er een wetgeving voor bestond op een
zeer rudimentaire voorloper dat het beroepsgeheim diende te regelen. ( 8 juni 1867 ) artikel 458

Maar ja ... je zal als 'politiek geïnteresseerde' arbeider wel beter op de hoogte zijn ... misschien kan je er een 'neutraal stukje' over schrijven en trachten op wiki te plaatsen ?
Oud 20 juni 2014, 15:26   #32
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Heeft geen bal belang eigenlijk, maar met deze draad wil ik net het omgekeerde aan de kaak stellen, als wat jij hier in mijn soep probeert te draaien.

Ik wil ageren tegen mensen die vinden dat die camera's op zich de privacy bedreigen.
Ik wil dus meer camera's.
Als iemand evenwel die beelden misbruikt, dan moet dat bestraft worden.
De rechten van een slachtoffer mogen evenwel nooit geschonden worden: hij/zij die slachtoffer is mag gerust beelden verspreiden van een dader die door zijn criminele daad zijn privacy-rechten opgegeven heeft.

.
Kan je dat eens even duiden Schoof ?

- Wat verstaat ge onder misbruik van die beelden in context van art. 10, 1 van de grondwet, art. 8 van het EVRM en art. 17. van het Internationaal Verdrag betreffende de Burgerrechten en Politieke Rechten gekoppeld aan de desbetreffende regelgeving die het cameratoezicht stipuleert ?
- Naar welke wet refereert ge precies die bepaalt dat ge uw privacy-rechten bij een criminele daad (1) zou verliezen ?
- Sinds wanneer kan een burger een vonnis (1) vellen ?
Oud 20 juni 2014, 15:32   #33
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik focus op diverse plaatsen in steden waar hardnekkig en blijvend grof huisvuil achter gelaten wordt, zoals we toch ook al kunnen zien hebben in enkele reportages ...

Maar hoe dan ook: vuilbakjes en sluikstorten zijn problemen van jouw en mijn gemeentebestuur. Jij en ik hebben die mensen verkozen, uit mensen die in onze eigen gemeente wonen; die we dus voldoende goed kennen enz.
Gij denkt toch niet dat die plaatsen waar voormalig hardnekkig en blijvend grof huisvuil achter gelaten werd nádat er een camera geïnstalleerd werd nog dienen in het oog gehouden te worden ?
Die vuilhaard gaat zich natuurlijk 20 meter verderop daar waar er geen cameratoezicht is manifesteren.
Blijft wel ... die ene sukkelaar die betrapt wordt een briefomslag in een straatvuilbakje te smijten.
Oud 20 juni 2014, 16:19   #34
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oei: kickt gij daar op ?

Er zijn nog heel veel camera's (zelfs die van het Vlaams Belang, zo herinner ik me, die zouden moeten filmen wie de gevels en voorruiten van hun partijlokalen telkens vandaliseren) van lagere kwaliteit.
Inderdaad een beetje raar.
Iet of wat een dashcam tegenwoordig geeft al puik resultaat.

Alweer kicken op voyeurisme ... Bwa geen erg, met daarop te kicken doe je niemand kwaad.
Ben je trouwens ook kwaad op kinesisten, omdat er filmpjes bestaan waar masseurs misbruik maken van ..?

.
Je moet het gedrag van de cameragapers niet reflecteren naar mij. Zie eens rond wat er met de bodyscanners op de luchthavens gebeurde, door personeel dat ze screenden...
De mogelijkheid dat er het camerapersoneel niet te vertrouwen is en de mogelijkheid dat bv. een hacker zomaar beelden van dat systeem kan halen ,voor eender welke reden, is al genoeg om zo'n systeem niet zomaar toe te laten...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 20 juni 2014 om 16:20.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 17:30   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Kan je dat eens even duiden Schoof ?

- Wat verstaat ge onder misbruik van die beelden in context van art. 10, 1 van de grondwet, art. 8 van het EVRM en art. 17. van het Internationaal Verdrag betreffende de Burgerrechten en Politieke Rechten gekoppeld aan de desbetreffende regelgeving die het cameratoezicht stipuleert ?
- Naar welke wet refereert ge precies die bepaalt dat ge uw privacy-rechten bij een criminele daad (1) zou verliezen ?
- Sinds wanneer kan een burger een vonnis (1) vellen ?
Misbruik maken van camera's, of het nu een camera van de gemeente is of van een winkel of een bedrijf, kan bijvoorbeeld als zij het portretrecht negeren en een foto met herkenbaar gezicht publiceren.
Het kan nog verder gaan, als een dame vb. schoenen van een bepaald merk draagt .... liboutin of hoe heet dat rood spul ...

Privacy-rechten verliezen: ik refereer naar de flikken en tutti quanti die zeggen dat ge filmpjes van dashcams niet op het internet mag delen, want tegen de privacy (van de dader).
(wat niet belet: als ge dom doet, en een foto van een onschuldige publiceert en linkt aan een criminele daad, dat ge verantwoordelijk zijt voor uw domheid, zoals die optieker en die auto die gefilmd werd toen hij dat vrachtwagentje de baan afsneed ...)

Dat een burger een vonnis zou kunnen vellen, daar moet gij ergens iets verkeerd gelezen hebben. Of ikzelf, in mijn superieure staat van genade en intelligentie, zou me overhaast uitgelaten moeten hebben.

.

Oud 20 juni 2014, 17:49   #36
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misbruik maken van camera's, of het nu een camera van de gemeente is of van een winkel of een bedrijf, kan bijvoorbeeld als zij het portretrecht negeren en een foto met herkenbaar gezicht publiceren.
Het kan nog verder gaan, als een dame vb. schoenen van een bepaald merk draagt .... liboutin of hoe heet dat rood spul ...
ja okay
... maar was jij nu twee minuten geleden niet aan het pleiten om beelden van personen die vermeende misdaden( /wanbedrijven/overtredingen ) plegen openbaar te maken ?

Citaat:
Privacy-rechten verliezen: ik refereer naar de flikken en tutti quanti die zeggen dat ge filmpjes van dashcams niet op het internet mag delen, want tegen de privacy (van de dader).
(wat niet belet: als ge dom doet, en een foto van een onschuldige publiceert en linkt aan een criminele daad, dat ge verantwoordelijk zijt voor uw domheid, zoals die optieker en die auto die gefilmd werd toen hij dat vrachtwagentje de baan afsneed ...)
juist ja... dus dat is inderdaad strafbaar en als je dat toch doet dan ga je bovendien nog eens voor de gevolgen moeten instaan.
En dat recente voorbeeldje illustreert maar weer eens dat het in het algemeen geen goed idee is.

Ik begrijp perfect dat men ( het publiek dus ) beelden op het web plaatst die het huidige klimaat aankaarten maar niet als men dat doet om de (vermeende) daders te identificeren.
Dan zwijg ik nog over het 'aanpassen' of uit context rukken

Citaat:
Dat een burger een vonnis zou kunnen vellen, daar moet gij ergens iets verkeerd gelezen hebben. Of ikzelf, in mijn superieure staat van genade en intelligentie, zou me overhaast uitgelaten moeten hebben.

.
toch deed ge dat maar jammer genoeg besefte je dat niet eens... vrees ik
Ik had er nog een (1) bij geplaatst om het je duidelijk te maken maar zelfs dan is uwen euro niet eens gevallen.

Jij sprak oa over het verliezen van het recht op privacy voor iemand die een criminele daad pleegde.
Heb je hem ?
Oud 21 juni 2014, 12:04   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wij herhalen: een mens is verantwoordelijk voor zijn daden. Als ik een domme conclusie wereldkundig maak, dan moet ik de gevolgen daarvan maar dragen.

Als ik kletsen krijg en bestolen werd door iemand, vb. een onbekende rosse met een geamputeerd oor, dan mag ik van de daken schreeuwen dat ik bestolen werd door iemand die ...
en mocht ik dan toevallig wat camerabeelden hebben van die rosse, dan vind ik dat die crimineel geen rechten meer heeft qua privacy die mij zouden beletten om die beelden zo ruim als mogelijk te verspreiden; zolang het doel maar eerbaar is: hem kenbaar maken voor justitie. (niet eerbaar: als hij gekend zou zijn, hem supplementair schade toebrengen ...)

En aangezien ik het postief vind dat zoveel als mogelijk misdrijven opgehelderd worden, ben ik voorstander van zoveel als mogelijk camera's op de openbare weg, in winkels, aan bancontacten ...

.

Oud 21 juni 2014, 22:34   #38
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij herhalen: een mens is verantwoordelijk voor zijn daden. Als ik een domme conclusie wereldkundig maak, dan moet ik de gevolgen daarvan maar dragen.

Als ik kletsen krijg en bestolen werd door iemand, vb. een onbekende rosse met een geamputeerd oor, dan mag ik van de daken schreeuwen dat ik bestolen werd door iemand die ...
en mocht ik dan toevallig wat camerabeelden hebben van die rosse, dan vind ik dat die crimineel geen rechten meer heeft qua privacy die mij zouden beletten om die beelden zo ruim als mogelijk te verspreiden; zolang het doel maar eerbaar is: hem kenbaar maken voor justitie.
... dat is in mijn ogen al per definitie niet eerbaar.
Klinkt als revanche of een hoop voor een strengere maatschappelijke afkeer en of publieke bestraffing ( spreek niet eens over zotten die zich geroepen voelen daad bij het woord te voegen )... dat terwijl diezelfde beelden kunnen gebruikt worden als bewijslast.
( Hof van Cassatie is daar vrij duidelijk in dat beeldmateriaal als bewijslast kan dienen de schending van privacy niet opweegt tegen de inbreuk )
....gebruik diezelfde beelden door ze eerst te plaatsen op het internet en je zal bedrogen uitkomen als je ze achteraf nog wilt gebruiken als bewijslast.

Citaat:
(niet eerbaar: als hij gekend zou zijn, hem supplementair schade toebrengen ...)
...als hij gekend zou zijn ?
Bedoel je dat het een bv of zo zou betreffen ?
Dat zou wel straf zijn hé

Citaat:
En aangezien ik het postief vind dat zoveel als mogelijk misdrijven opgehelderd worden, ben ik voorstander van zoveel als mogelijk camera's op de openbare weg, in winkels, aan bancontacten ...
.
.... daar hadden we het nu niet echt over.
Die discussie is er eentje van 20 jaar geleden, ondertussen staat de hele publieke zone tjokvol mét camera's en zijn er duidelijke regels voor.
Oud 22 juni 2014, 00:04   #39
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
2nd

Na herlezen van de hele topic rijst de vraag of poster Joris deze verkeerde interpretative moedwillig of per ongeluk deed? Bizar.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2014, 09:05   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is wel off topic, maar deze twee dames hebben toch ook hun recht op privacy verloren. Als ge het aan mij vraagt.

https://www.youtube.com/watch?v=jgoYErLLIbc

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be