Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2014, 19:05   #21
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
In het thuisland van meneer prins is atheïsme of humanisme niet eens een optie.
Wie de schrijfster van het artikel in het hokje “haat” wil stoppen doet er goed aan eerst het artikel volledig te lezen.

Ik vraag me af hoe men zou reageren mocht het hokje moslim in ons land geen optie zijn en men onze FDW zou aanstellen als hoge commissaris.
"Voor de goede orde ben ik christen, want religieus gezien moet je nu eenmaal in een hokje hier. Iets anders is geen optie.": dat is in de VS niet veel anders! Vertel aan een modale Amerikaan maar eens dat je niet-gelovig, laat staan atheïst, bent, en je wordt plots héél anders bekeken.
"Gelukkig wordt er weinig openbare devotie van me verwacht": woon maar eens als Belg in één van die Bible Belt-staten: wil je daar door de gemeenschap aanvaard worden, wordt dat wel van je verwacht.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2014, 21:22   #22
Benny1
Partijlid

Benny1's schermafbeelding

Standaard Duits zuchtje wil storm zijn:

De zoveelste idioot die niet alleen beweert dat de islam wereldheerschappij nastreeft, maar dat doel binnen afzienbare tijd ook gaat bereiken.

De islam kan helemaal niets nastreven. Zoals ook het boeddhisme of de metafysische principes van Kant dat niet kunnen. Dat weten ook platte populisten zoals deze Gabriel. Maar als ze zouden schrijven dat moslims wereldheerschappij nastreven, werden ze meteen én terecht uitgelachen vanwege te generaliserend. Want noch Mo die hier een succesvol bakkerijtje uitbaat, noch zijn neef die in Mosul doodsangsten uitstaat, zijn geïnteresseerd in die wereldheerschappij.

In feite is de overgrote meerderheid van moslims dat niet, zoals ook de meeste Chinezen, Polen en Papoea’s dat niet zijn. En degenen die het wél zijn, ontbreekt het aan middelen, mensen, structuur en organisatie.

Bespottelijk simplisme van een kleindenker die net zo fundamentalistisch is als de religieuze tegenhangers die hij zo hartsgrondig haat.
Benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 01:21   #23
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Het orthodox jodendom wel.
ben je er weer om de het Jodendom erbij te sleuren in een topic die er niets mee te maken heeft get a life mens!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 03:37   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Toch heeft Miauw! een punt, alle abramistische godsdiensten hebben als "heilig doel" een bestuur te vormen waar "hun" kerk het laatste woord heeft op de sociale geplogenheden.

Het grote verschil is dat in Europa de lokale/historische religieuzen die macht zijn verloren. De sossen waren daar zeer blij mee.
Tot ze merkten dat zonder religie ook zij macht verloren....
Oud 21 juni 2014, 06:23   #25
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
../... alle abramistische godsdiensten hebben als "heilig doel" een bestuur te vormen waar "hun" kerk het laatste woord heeft op de sociale geplogenheden.

Het grote verschil is dat in Europa de lokale/historische religieuzen die macht zijn verloren. De sossen waren daar zeer blij mee.
Volledig mee eens...(Een geluk dat ik niet neerzat)
Oud 21 juni 2014, 07:33   #26
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Toch heeft Miauw! een punt, alle abramistische godsdiensten hebben als "heilig doel" een bestuur te vormen waar "hun" kerk het laatste woord heeft op de sociale geplogenheden.

Grandioos!

Laatst gewijzigd door Lukkas : 21 juni 2014 om 07:33.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 07:37   #27
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Voor de goede orde ben ik christen, want religieus gezien moet je nu eenmaal in een hokje hier. Iets anders is geen optie.": dat is in de VS niet veel anders! Vertel aan een modale Amerikaan maar eens dat je niet-gelovig, laat staan atheïst, bent, en je wordt plots héél anders bekeken.
"Gelukkig wordt er weinig openbare devotie van me verwacht": woon maar eens als Belg in één van die Bible Belt-staten: wil je daar door de gemeenschap aanvaard worden, wordt dat wel van je verwacht.
Maar niet vermoord zoals in de moslimparadijzen.
Oud 21 juni 2014, 08:42   #28
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Maar niet vermoord zoals in de moslimparadijzen
.
OPGEPAST voor gevoeligen!
Fort Lauderdale - USA (Christian extremists & Bible Belt environment in the 20th century AD)

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 juni 2014 om 09:09.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 08:52   #29
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Elke moslim hangt de Sharia aan?
De Sharia valt niet aan te hangen. Het is het islamitisch rechtsstelsel. Je ondergaat het, je hangt het niet aan.
De Belgische moslims zijn onderhevig aan de Belgische wetgeving.
Toch zien we dat de Brusselse partij Islam pleit voor de invoering van de sharia. Uiteraard zal er hier nooit geaccepteerd worden dat de mensenrechtenschendende en achterlijke sharia hier geaccepteerd wordt, alhoewel we strikt de demografische evolutie van de moslimpopulatie moeten in het oog houden en natuurlijk ook het plat geslijm van linkse partijen voor de desiderata van hun importkiesvee. In de UK en Canada zijn er al sharia rechtbanken.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 08:59   #30
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Om het een beetje leuk te houden, laten we dan ook maar katholieken uitsluiten:
Ach al dat belachelijk relativisme van islamofielidioten wanneer het op de achterlijke en gewelddadige islam en sharia aankomt. Alsof de positie van homo's en vrouwen in moslimlanden te benijden valt.
Zelfs in de door de sossen georganiseerde moslimghetto's en in de kansenwijken durven homo's zich niet te outen. Dat ze het eens proberen in islamlanden. En hoeveel moslima's zitten er niet liever in Westerse vrouwenopvanghuizen dan opgesloten in een gewelddadig huwelijk met een stokoude opgedrongen oom.
Oud 21 juni 2014, 09:05   #31
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja, de geciteerde bron zegt al genoeg, niet? Die E.J. Bron is nu eenmaal geobsedeerd door "Eurabisering". Ik denk niet dat je dit artikel met deze misleidende kop in de "serieuze" kranten zal terugvinden.
In 'serieuze' kranten lees je uiteraard enkel dezelfde opgewarmde politiek correcte kost, doorspeend van extreme politieke correctheid (de linkse censuurfascisten waken immers). Perfecte hapklare brokjes voor de gedhimmiseerde, bijna hersendode linkse zieltjes, die 'serieuze kranten'.
Oud 21 juni 2014, 10:14   #32
Benny1
Partijlid

Benny1's schermafbeelding

Standaard Het gouden laarsje:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
In 'serieuze' kranten lees je uiteraard enkel dezelfde opgewarmde politiek correcte kost, doorspeend van extreme politieke correctheid (de linkse censuurfascisten waken immers). Perfecte hapklare brokjes voor de gedhimmiseerde, bijna hersendode linkse zieltjes, die 'serieuze kranten'.
Toch blijven die kranten oneindig veel objectiever dan de primitieve blogjes van extreemrechtse neo-nazi’s wiens bekrompen en intolerante maatschappijvisie zo nauw aanleunt bij die van degenen die ze bestrijden, dat het verschil vaak nauwelijks merkbaar is.

Duizend keer liever de problemen van een multiculturele samenleving dan het geluid van de stampende laarzen van kortgeschoren tuig dat met genoegen iedereen afknalt die niet in hun gouden dageraad gelooft.
Benny1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 10:24   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht
Toch blijven die kranten oneindig veel objectiever dan de primitieve blogjes van extreemrechtse neo-nazi’s wiens bekrompen en intolerante maatschappijvisie zo nauw aanleunt bij die van degenen die ze bestrijden, dat het verschil vaak nauwelijks merkbaar is.
Da's nu eenmaal het gevolg van het leiding geven aan een volk.

Citaat:
Duizend keer liever de problemen van een multiculturele samenleving dan het geluid van de stampende laarzen van kortgeschoren tuig dat met genoegen iedereen afknalt die niet in hun gouden dageraad gelooft.
Ah ge bedoeld de stampende laarzen , ratelende AK's en hakkende messen van glorieuze multiculturisten zoals die van ISIL (ISIS) en Boko Haram. Om maar een voorbeeld aan te halen.
Oud 21 juni 2014, 10:26   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
OPGEPAST voor gevoeligen!
Fort Lauderdale - USA (Christian extremists & Bible Belt environment in the 20th century AD)
Ironisch genoeg kunnen de mensen daar opgehangen prima christenen geweest zijn, dus is de misdaad daar gepleegd evenmin te vergoeilijken. Hoor ik iemand hier zuur oprispen "da's hun cultuur"?
Oud 21 juni 2014, 10:27   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het een beetje leuk te houden, laten we dan ook maar katholieken uitsluiten:
Vraagje: bestaan er ook Nederlandse vertalingen van de bijbel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 10:42   #36
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vraagje: bestaan er ook Nederlandse vertalingen van de bijbel?
Google: Life of Brian.
Oud 21 juni 2014, 10:44   #37
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Maar niet vermoord zoals in de moslimparadijzen.
Daar word je, net als in de VS, "raar bekeken" als je jezelf out als niet-gelovige. Heb het in beide situaties al meegemaakt.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2014, 11:12   #38
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Benny1 Bekijk bericht

Blinde grapjas. Het extreem rechts importtuig van de sossen zit momenteel in Syrie en Irak mensen op gruwelijke wijze te vermoorden en vrouwen te verkrachten in naam van de islam. En jij vindt dat prima. T'is de zaligmakende, cultuurverrijkende islam! De islam is het nieuwe nazisme. Zet het nieuws aan en je ziet de nieuwe nazi's bezig. De jongens van gouden dageraad zijn watjes in vergelijking met islamtisch nazituig dat je ophemelt.
Oud 21 juni 2014, 11:15   #39
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar word je, net als in de VS, "raar bekeken" als je jezelf out als niet-gelovige. Heb het in beide situaties al meegemaakt.
Idioot relativisme en islamofiel vergoeilijksgezeik.
Ik ben ontelbare keren in de US geweest en nooit raar bekeken toen ik me als niet-gelovige uitte.
Oud 21 juni 2014, 11:37   #40
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilant Bekijk bericht
Idioot relativisme en islamofiel vergoeilijksgezeik.
Ik ben ontelbare keren in de US geweest en nooit raar bekeken toen ik me als niet-gelovige uitte.
Heb persoonlijk nooit de nood gevoeld om me als al-dan-niet-gelovige te uiten in welke plek ginder (of ergens anders) dan ook. Waarom zou ik? Ik was daar niet voor zoiets lullig. Waarom zou ik me willen "uiten"? Beats me.
Dat is inderdaad, als je wil [Q.]Idioot relativisme en islamofiel vergoeilijksgezeik?[/UNQ.]
Maar ja, we zijn allen anders, niet?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 21 juni 2014 om 11:42.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be