![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alpina.
Citaat:
2. Is het nog niet bij je op gekomen dat mensen niet geïnteresseerd zijn in politiek omdat ze toch niets te vertellen hebben? 3. BROV is niets nieuws hoor. Het bestaat al meer dan 150 jaar in de praktijk. Denk je echt dat iets waardeloos of onwerkbaar 150 jaar kan overleven? Tenzij je naruurlijk, zoals in België en de andere zogenaamd democratische landen, een repressief apparaat hebt dat zijn macht misbruikt.
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens ik denk dat je niet zoveel moet afweten van politiek om je menening over een bepaald onderwerp, bv euthanasie, drugs, ..., te geven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet dat dit misschien niet 100% realiseerbaar is in praktijk. Maar dit was maar een (misschien dom
![]() Een ander opmerking ivm met onze huidige democratie: Kunnen we ons land wel democratisch noemen als er een cordon sanitair tegen het Vlaams Blok wordt gespannen? Met deze uitspraak bedoel ik niet dat ik voor VB ben, maar toch heb ik respect en snap ik waarom mensen hierop zouden stemmen. Die keuze respecteur ik dan ook ten zeerste, maar is een cordon sanitair wel democratisch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind dat eigenlijk een beetje laf hoor! Ik kan begrijpen dat je je niet vind in de ideeen van een bepaalde partij, maar als de grote meerderheid van het volk voor een partij kiest is het toch niet meer dan normaal dat deze partij mee regeerd? Dat is toch het principe van democratie? Of ben ik verkeerd?
Ff offtopic, ik moet dit jaar voor het eerst gaan stemmen en ik zie dit helemaal niet zitten! Niet omdat het me allemaal niets kan schelen, wel omdat ik vind dat op dit moment er geen echte goede partijen bestaan: veel beloven, weinig doen... Ook is het een feit dat de partijen versnipperen: je weet niet meer waar ze voor staan. (Weeral moet ik zeggen dat het VB op dit moment de enigste partij is die zich aan zijn waarden houd ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat je me mis begrepen hebt en misschien blijkt uit mijn vorige post dat ik misschien voorstander van het vlaams blok ben! Toch is dit niet zo.
Ik bedoelde ermee dat ze niet gaan veranderen van ideeen/waarden door de jaren heen. Ze blijven bij hun standpunt en gaan dat niet veranderen om meer kiezers aan te trekken. Snap je? Citaat:
![]() Toch vraag ik me af, welke partij de dag van vandaag echt de echte probleme zou aanpakken! Volgens mij gaan ze allemaal verder met het (naar mijn aanvoelen) slechte beleid van BelgiË .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En je weet inderdaad niet zo veel. In Zwitserland bestaat het BROV al meer dan 150 jaar. Je hebt juist gelezen. In Zwitserland bepaald de zwitser wat mag of niet mag, mits de andere helft van de zwitsers het daar mee eens is. En ik denk niet dat Zwitserland zo slecht boert.
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ALs men bijvoorbeeld ten rade gaat bij de bevolking wat er gedaan moet worden met de migranten, wat denkt u dan dat de uitslag is? Is dat dan in de praktijk doenbaar??? En hoe moet het BROV dan wel praktisch in zijn werk gaan? Via internet, iedere week een nieuwe vraag?? Daar gaan veel enthousiastelingen voor zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alpina
Wat doet Zwitserland met de migranten? Soms is het nuttig om eens informatie in te winnen vóór dat je je een mening vormt. Tenzij je natuurlijk behoort tot het profitariaat van politiekers. Die hebben een afkeer van het BROV. Het zou hun leuke bijverdienste wel eens in het gedrang kunnen brengen. Het boek van Jos Verhulst lezen zou ook al kunnen helpen. Waarom denk je dat die link hier onderaan staat?
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou toch maar opletten als je een referendum houdt over wat er moet gebeuren met de migranten, je zou nog al eens raar kunnen opkijken! Ik zelf zou het fantastisch vinden moest ik mijn stem rechtstreeks kunnen uitbrengen, maar de overgrote meerderheid van de mensen is absoluut niet geinteresseerd in al die "politieke zever"! Je zou ze nogal eens zien kijken moesten ze hun energie nu ook al in de politiek steken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Alpine.
Wel,wel, blijkbaar een van de zakkenvullers. Dus niet reageren op een vraag, geen informatie inwinnen. Blijkbaar als de dood dat hij zijn jobke kan verliezen. Tjong tjonge toch.
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1.) Hoe vaak moet een referendum worden gehouden? 2.) Hoe kan je ALLE mensen informeren, even goed informeren als de politici 3.) Moet er over elk wetsvoorstel een referendum worden gehouden? 4.) als het antwoord op de vorige vraag negatief is==> Waar trek je dan de lijn; hier houden we een referendum voor en hiervoor niet? 5.)Je schrijft in je tekst dat er een soort van Parlement moet blijven bestaan. Waarom zou een referendum er dan voor zorgen dat politici dan geen zakkenvullers meer zijn? 6.) Ga je het referendum verplicht maken of er enkel een recht van maken? 7.) als het een plicht wordt, hoe zwaar zal dat dan niet wegen op de mensen hun vrije tijd. Ze moeten ook informatie kunnen inwinnen over het onderwerp, anders kunnen ze evengoed niets doen. 8.) Als het een recht wordt dan is het referendum geen eerlijke vertegenwoordiging meer van het volk, toch maar een plicht van maken dan? 8.) Wat voor vragen ga je stellen in het referendum? Gaan de antwoorden meerkeuzevragen zijn? Wie bepaalt dan die antwoorden, de parlementsleden? Ik weet niet hoe men het "migrantenprobleem" aanpakt in Zwitserland. Ieder land heeft zijn eigen noden en problemen, zomaar vergelijken met Zwitserland alsof er het in Belgie dan hetzelfde aan toe zou gaan vind ik nogal goedgevoelig. De beschuldiging al zou ik zelf een "zakkenvuller" zou zijn is compleet ridicuul. Ik ben nog maar 18jaar, ben bij geen enkele partij aangesloten en heb helemaal geen politieke ambities. Denk beter eerst even na voor je je zo laat gaan met je vooroordelen! |
|
![]() |
![]() |