Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 25 juni 2014, 05:43   #21
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ze zijn al Jupiler gaan zuipen op de overwinning van de Rode Duivels. Ik doe daar niet aan mee.
Waarom opperde u niet de deelname van Vlaams Belang ?
Die zijn nu perfect in staat om België te redden.
Henri1 is offline  
Oud 25 juni 2014, 07:28   #22
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom opperde u niet de deelname van Vlaams Belang ?
Die zijn nu perfect in staat om België te redden.
Dat is dan de enige partij die belgië NIET wil redden...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 25 juni 2014, 07:41   #23
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
leg eens uit...
nva - groen - ovld - mr - ecolo
genoeg zetels ?

deze partijen zijn in ieder geval progressief en niet "verzuild"

als nva met cd&v in een regering stapt, federaal of vlaams, zal er wederom niets veranderen
Genoeg zetels vraag ik me af

CD&V en MR zitten beslist niet te wachten op een tripartite met de PS.
CDH is een buitenboort-motor van de PS.
Daarom moet er een andere oplossing gezocht worden voor 4e partij aan Franstalige kant.
cato is offline  
Oud 25 juni 2014, 07:44   #24
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Paarsgroen met cdh...
't Gaat om belgium, dan kan alles...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 25 juni 2014 om 07:45.
manta is offline  
Oud 25 juni 2014, 07:45   #25
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Groensels en nva tesamen ? Iemand heeft hier een slag van de molen gekregen. Te lang in de hete zon gestaan.

.
Het is mij juist opgevallen dat ook veel N-VA stemmers groene sympathieën hebben.
Met name voor het groene deel van de partij, niet voor het sociaal-economische deel.
cato is offline  
Oud 25 juni 2014, 07:51   #26
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is mij juist opgevallen dat ook veel N-VA stemmers groene sympathieën hebben.
Met name voor het groene deel van de partij, niet voor het sociaal-economische deel.
Zou Groen!/Ecolo bereidt zijn om de kernuitstap te herbekijken?
Oud 25 juni 2014, 07:56   #27
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ik zie mezelf als ecologist maar ik stem ook N-VA wegens het sociaal-economische programma.

Die twee spreken elkaar niet tegen.

Enkele belangrijke feiten. Kernenergie is zowat de groenste energiebron die we op dit moment massaal kunnen inzetten. Met kernenergie kunnen we de brug maken naar duurzame energie, het liefste kernfusie maar ook steeds meer en betere zonnepanelen en energie-opslagsystemen voor de "windstille nacht".

Groene energie is een gigantisch project met grote noodzaak. Wie ecologisch kiest, kiest voor een groeiende en duurzame economie. Dat is liberalisme op z'n best.

Wat mij stoort aan groen als partij is het fetisjisme van de kernuitstap. Dit is voor mij onbespreekbaar omdat het ecologisch gezien een slechte maatregel is. Verder is het partijprogramma linkser dan de SP.a. Onze schuldenberg is er dankzij links mismanagement en kan door een partij als groen niet opgelost worden.

Als groen dus realistisch is en voor een ecologisch haalbaar en sociaal-liberaal programma gaat, zie ik geen enkel conflict tussen N-VA en groen.

Laatst gewijzigd door Effect : 25 juni 2014 om 07:56.
Effect is offline  
Oud 25 juni 2014, 07:59   #28
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik zie mezelf als ecologist maar ik stem ook N-VA wegens het sociaal-economische programma.

Die twee spreken elkaar niet tegen.

Enkele belangrijke feiten. Kernenergie is zowat de groenste energiebron die we op dit moment massaal kunnen inzetten. Met kernenergie kunnen we de brug maken naar duurzame energie, het liefste kernfusie maar ook steeds meer en betere zonnepanelen en energie-opslagsystemen voor de "windstille nacht".

Groene energie is een gigantisch project met grote noodzaak. Wie ecologisch kiest, kiest voor een groeiende en duurzame economie. Dat is liberalisme op z'n best.

Wat mij stoort aan groen als partij is het fetisjisme van de kernuitstap. Dit is voor mij onbespreekbaar omdat het ecologisch gezien een slechte maatregel is. Verder is het partijprogramma linkser dan de SP.a. Onze schuldenberg is er dankzij links mismanagement en kan door een partij als groen niet opgelost worden.

Als groen dus realistisch is en voor een ecologisch haalbaar en sociaal-liberaal programma gaat, zie ik geen enkel conflict tussen N-VA en groen.
Uit een onderhandeling, zal dit resultaat toch mogelijk moeten zijn.
cato is offline  
Oud 25 juni 2014, 08:05   #29
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Er stemde niet voor niets 43% voor om in de groene Europese fractie te blijven. N-VA is voor een groot deel ethisch progressief en is waarschijnlijk de meest diervriendelijke partij van alle partijen. De N-VA is wel sociaal-economisch rechts. Het klopt wel dat de partijtop conservatiever is dan de partij zelf. Maar nogmaals, de strijd tegen de verzuiling zou een gedeelde kracht van verandering kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 25 juni 2014 om 08:05.
The Bold Revenger is offline  
Oud 25 juni 2014, 08:08   #30
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zou Groen!/Ecolo bereidt zijn om de kernuitstap te herbekijken?
De N-VA is voorstander van de kernuitstap, van zodra we kunnen rekenen op hernieuwbare bronnen om te compenseren voor de verloren capaciteit. Dat is een milieuvriendelijker standpunt dan dat van Groen, en ik veronderstel helemaal niet imbuvable door Groen als dat gepaard gaat met de nodige investeringen.

Ook ik stem gemixt Groen/NVA overigens.
Nyquist is offline  
Oud 25 juni 2014, 08:23   #31
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Er stemde niet voor niets 43% voor om in de groene Europese fractie te blijven. N-VA is voor een groot deel ethisch progressief en is waarschijnlijk de meest diervriendelijke partij van alle partijen. De N-VA is wel sociaal-economisch rechts. Het klopt wel dat de partijtop conservatiever is dan de partij zelf. Maar nogmaals, de strijd tegen de verzuiling zou een gedeelde kracht van verandering kunnen zijn.
N-VA zat niet in de groene fractie, wel in de EVA-fractie die samen met de groenen zaten (kwestie van spreekrecht enzo).
Effect is offline  
Oud 25 juni 2014, 08:48   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het leuke is dat VLD en CD&V (momenteel) geen tripartite willen en dat CDH weigert en CD&V VLD weigert op Vlaams niveau, dan zit de boel compleet vast. Dan komen misschien vreemde constructies in beeld zoals de coalitie in de beginpost.
Cd&V kan zich echter vinden in de nota van BDW. Het probleem is blijkbaar 'vertrouwen'. Dit betekent dat iemand anders de plaats van NVA zou kunnen innemen...zolang CD&V 'zich maar kan terugvinden in het programma'. Dit is hun houding en men zegt dus eigenlijk wel open te staan voor een alternatieve coalitie. Als er nu veel punten van de BDW nota worden overgenomen ontneemt men zelfs het NVA een groot deel van zijn oppositiekracht. Zou tenminste een bedankje voor De Wever er dan afkunnen voor het geleverde werk?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 juni 2014 om 08:50.
Johan Bollen is offline  
Oud 25 juni 2014, 08:53   #33
Effect
Minister-President

Standaard

De kamer is toch een legislatuurparlement? Het lijkt me het ideale moment voor nieuwe verkiezingen.
Effect is offline  
Oud 25 juni 2014, 09:01   #34
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
40 op 109 stemmers is 36,7%
40 op 140 aanwezigen is 28,5%

En dat ze voor EVA met de GROENEN stemden had wel andere redenen dan het groene gedachtengoed.
reservespeler is offline  
Oud 25 juni 2014, 09:02   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
De kamer is toch een legislatuurparlement? Het lijkt me het ideale moment voor nieuwe verkiezingen.
U bedoelt waarschijnlijk geen ligislatuurparlement?
reservespeler is offline  
Oud 25 juni 2014, 09:26   #36
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
...Maar nogmaals, de strijd tegen de verzuiling zou een gedeelde kracht van verandering kunnen zijn.
dat... en alleen dat
frank1234 is offline  
Oud 25 juni 2014, 09:28   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

had de N-VA zich niet zo ultraliberaal opgesteld sinds de zomer van 2013, had dit gekund. nu niet meer.
Oud 25 juni 2014, 09:56   #38
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U bedoelt waarschijnlijk geen ligislatuurparlement?
sinds de laatste staatshervorming wel had ik begrepen?
Effect is offline  
Oud 25 juni 2014, 10:23   #39
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zowieso moesten MR, CD&V en NVA hun lot aan elkaar verbinden kan er in dit land nooit een meerderheid gevormd worden. Uiteraard is die kans erg klein dat dat gebeurd maar kom.

Een PS coalitie zou dan ook geen meerderheid halen, zelfs al doen de groenen mee:

PS-ECOLO-CDH-SPA-VLD en groen halen met 71 zetels geen meerderheid. Zelfs met FDF en PTB halen ze maar 75 zetels en 1 zetel tekort voor een meerderheid.
CD&V met de hete adem van het ACW in zijn rug zal wel meespelen.
speurneus is offline  
Oud 25 juni 2014, 10:38   #40
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
had de N-VA zich niet zo ultraliberaal opgesteld sinds de zomer van 2013, had dit gekund. nu niet meer.
U maakt een grapje.
Nyquist is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be