Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2014, 13:32   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
ok Jan. Droom verder. Moest ik je verwijten voor utopist dan krijg ik sowieso vier strafpunten aan m'n broek.
Ik zal het anders zeggen. Ofwel ben je niet intelligent genoeg om te begrijpen hoe de wereld ineenzit en heb je de geschiedenis niet goed begrepen. Ofwel droom je, zoals de fervente christen of moslim die vindt dat een tegenstander maar moet boeten voor z'n overtuiging.
Euh, ik dacht dat we het over monumentenzorg hadden. Misschien even terug naar de les?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 13:35   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, ik dacht dat we het over monumentenzorg hadden. Misschien even terug naar de les?
Neen Jan vd Berghe. Het is niet omdat het om een lievelingsgebouw gaat, dat we spreken over monumentenzorg. Lees de beginpost eens opnieuw.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 14:42   #23
wingin
Burger

Standaard

Een schande dat die vlag weggehaald wordt. Als je daar de vlag weghaalt, kun je meteen alle vlaggen van alle gebouwen weghalen. De ijzertoren is iets dat Vlaanderen en Vlamingen symboliseert, dan verander je een Vlaamse vlag toch niet in een plaatselijk logo van een museum? Hoe zijn ze eigenlijk op het idee gekomen?
wingin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 14:52   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen Jan vd Berghe. Het is niet omdat het om een lievelingsgebouw gaat, dat we spreken over monumentenzorg. Lees de beginpost eens opnieuw.
Euh, de huidige IJzertoren is helemaal niet mijn lievelingsgebouw. Daarnaast is de toren wel sedert 1993 als monument geklasseerd. Dus ja, het gaat weldegelijk over monumentenzorg.
Oud 26 juni 2014, 14:53   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht
Een schande dat die vlag weggehaald wordt. Als je daar de vlag weghaalt, kun je meteen alle vlaggen van alle gebouwen weghalen. De ijzertoren is iets dat Vlaanderen en Vlamingen symboliseert, dan verander je een Vlaamse vlag toch niet in een plaatselijk logo van een museum? Hoe zijn ze eigenlijk op het idee gekomen?
Sedert enkele jaren doen de leidinggevenden er alles aan om de ziel van het gebouw en de symboliek die erachter steekt te laten verdwijnen.
Oud 26 juni 2014, 15:04   #26
wingin
Burger

Standaard

Wat nog wel eens vaker gebeurt. En het zal helaas nog vajer gebeuren. Ik snap alleen niet wat de reden kan zijn om die vlag weg te halen?
Oud 26 juni 2014, 16:07   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, de huidige IJzertoren is helemaal niet mijn lievelingsgebouw. Daarnaast is de toren wel sedert 1993 als monument geklasseerd. Dus ja, het gaat weldegelijk over monumentenzorg.
De Ijzertoren is een hoop baksteen. Ik ken de omgeving, de Westhoek maar al te goed. Toen ik tiener was, was den IJzer levensgevaarlijk om in te zwemmen, wegens de varkenskadavers die er in werden gedumpt. Meer varkens dan mensen in de Westhoek.
De Ijzertoren is ook het Vlaams symbool van de Vlaamse ontvoogding. Dus, laat die toren maar staan.
Hou er a.u.b. het gezwets over monumenten buiten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2014, 17:03   #28
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het gaat erom dat het bestuur de betekenis van de Ijzertoren wil verdraaien naar 'iedereen vredevol onder de veelkleurige regenboog van multiculturalisme', terwijl die toren daar geen zak me te maken heeft! Ze hadden hem zowel opnieuw kunnen dynamiteren.
De IJzertoren is een symbool van Vlaamse ontvoogding en de boodschap van pacifisme slaat op een Vlaanderen dat op een vredevolle manier haar ontvoogding wil bewerkstelligen. Het is trouwens betaald door overtuigde Vlamingen.
Dit is weer een typisch voorbeeld van cultuurrelativisme. De volgende stap zal zijn dat de AVV-VVK eraf wordt gehaald 'wegens aanstootgevend voor bepaalde bezoekers.'
De IJzertoren is van Vlaanderen en voor Vlaanderen, niet van de hypocriete nooit-meer-oorlog-beweging die de oorlog hier en masse binnenbrengt.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 12:20   #29
wingin
Burger

Standaard

De symbolische waarde van monumenten, of gebouwen zo u wilt, moet ten allen tijde bewaard en getoond worden. Anders heeft het gebouw niets van waarde meer, en kun je het slopen. Kun je er een moskee van maken. Want dat is toch ook voor een multicultureel doel?
Oud 27 juni 2014, 17:05   #30
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Het gaat erom dat het bestuur de betekenis van de Ijzertoren wil verdraaien naar 'iedereen vredevol onder de veelkleurige regenboog van multiculturalisme', terwijl die toren daar geen zak me te maken heeft! Ze hadden hem zowel opnieuw kunnen dynamiteren.
De IJzertoren is een symbool van Vlaamse ontvoogding en de boodschap van pacifisme slaat op een Vlaanderen dat op een vredevolle manier haar ontvoogding wil bewerkstelligen. Het is trouwens betaald door overtuigde Vlamingen.
Dit is weer een typisch voorbeeld van cultuurrelativisme. De volgende stap zal zijn dat de AVV-VVK eraf wordt gehaald 'wegens aanstootgevend voor bepaalde bezoekers.'
De IJzertoren is van Vlaanderen en voor Vlaanderen, niet van de hypocriete nooit-meer-oorlog-beweging die de oorlog hier en masse binnenbrengt.
Dan heb je van die spreuk-verkrachters die van AVV-VVK het woord Vlaanderen vervangen door Vrede (alles voor vrede, vrede voor Kristus)
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 17:18   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om welke reden vindt u de IJzertoren achterhaald? Moet die dan afgebroken worden of zo?
Zomaar afbreken zou ik geenszins doen.
In de huidige tijd waarin spektakel de norm geworden is, stel ik meer een grootse historische herdenkingshappening voor waarin als klapstuk en grandioze finale, een 'bepaald' fait-divers van de IJzertorengeschiedenis exact wordt gereconstrueerd, of liever gezegd gedeconstrueerd.
Aangezien de IJzertoren ook een vredesmonument is, kan daarvoor symbolische een uitvinding* gebruikt worden van de donateur van de belangrijkste vredesprijs, de heer Alfred Nobel.

*Dynamiet werd uitgevonden door de Zweedse chemicus Alfred Nobel in 1866
Oud 27 juni 2014, 17:24   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht
Een schande dat die vlag weggehaald wordt. Als je daar de vlag weghaalt, kun je meteen alle vlaggen van alle gebouwen weghalen.
Goed idee.
Vlaggen horen niet thuis in een natie in crisis.
Voor een grote vlag betaal je al snel een kleine 40 €
Als we de burger die kost besparen (ettelijke honderden euro /gemeente) dan zou dat een flinke hap belastinggeld schelen dat heel wat nuttiger kan besteed worden.

Citaat:
De ijzertoren is iets dat Vlaanderen en Vlamingen symboliseert, dan verander je een Vlaamse vlag toch niet in een plaatselijk logo van een museum? Hoe zijn ze eigenlijk op het idee gekomen?
Die toren + vlag symboliseren voor heel veel Vlamingen helemaal iets anders of zelfs totaal niks.
Gelieve niet in naam van anderen te spreken die je nooit raadpleegde.
Dank u.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 27 juni 2014 om 17:24.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 17:30   #33
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Goed idee.
Vlaggen horen niet thuis in een natie in crisis.
Voor een grote vlag betaal je al snel een kleine 40 €
Als we de burger die kost besparen (ettelijke honderden euro /gemeente) dan zou dat een flinke hap belastinggeld schelen dat heel wat nuttiger kan besteed worden.

Die toren + vlag symboliseren voor heel veel Vlamingen helemaal iets anders of zelfs totaal niks.
Gelieve niet in naam van anderen te spreken die je nooit raadpleegde.
Dank u.
Als we eens de migratie zouden stoppen, en dus ook de multicultuur tegenhouden, zullen we nog meer besparen dan die vlaggetjes.

OF VINDT U SOMS GELD BELANGRIJKER DAN CULTUUR????

als u links bent wel ja, maar met zo'n mensen hou ik me niet graag bezig, daarmee kun je niet spreken.
Oud 27 juni 2014, 20:59   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Als we eens de migratie zouden stoppen, en dus ook de multicultuur tegenhouden,
Mij best, maar dat was het onderwerp niet.
Citaat:
zullen we nog meer besparen dan die vlaggetjes.
Het ene hoeft het andere absoluut niet uit te sluiten.

Citaat:
OF VINDT U SOMS GELD BELANGRIJKER DAN CULTUUR????
Je poneert hier een vals dilemma dat met de hele discussie nix te maken heeft.

Citaat:
als u links bent wel ja, maar met zo'n mensen hou ik me niet graag bezig, daarmee kun je niet spreken.
Ik heb daarentegen argumenten voor elke zijde van het politieke spectrum, maar ik zie desondanks niet in wat uw onvermogen om een linkse ideologie te weerleggen heeft met de onbenulligheid van de vlaggenkwestie?
Oud 27 juni 2014, 23:30   #35
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mij best, maar dat was het onderwerp niet.
Het ene hoeft het andere absoluut niet uit te sluiten.

Je poneert hier een vals dilemma dat met de hele discussie nix te maken heeft.

Ik heb daarentegen argumenten voor elke zijde van het politieke spectrum, maar ik zie desondanks niet in wat uw onvermogen om een linkse ideologie te weerleggen heeft met de onbenulligheid van de vlaggenkwestie?
Als u dit nu allemaal beweerd, waarom zei u dat dan daarnet?
Oud 27 juni 2014, 23:38   #36
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u dit nu allemaal beweerd, waarom zei u dat dan daarnet?
Als antwoord op uw topic.
Oud 28 juni 2014, 00:14   #37
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als antwoord op uw topic.
In ieder geval : het weghalen van de vlag is een schande!
Oud 28 juni 2014, 00:45   #38
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar hangt ze er al terug...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 06:41   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In ieder geval : het weghalen van de vlag is een schande!
Vondt ik ook.
En als bezitter van een Goude Medaillon van de Ijzertoren heb ik daar ook direct aan VZW Ijzertoren mijn mening over gegeven.
Die Medaillon kreeg men als men financieel voldoende bijdroeg aan de aan de heropbouw van de nieuwe toren, toen de oude was opgeblazen.

Een bronze kreeg men toen met een bijdragen van 5000 Bfr, een zilver bij een schenking van meer dan 20.000Bfr en een goude was nog duurder.
Bij deze medaillons behoren ook tegels, tegels die in de toren hangen met de naam van de schenker.

Deze medaillon en tegels bewijzen dat de Ijzertoren eigendom is van het Vlaamse volk en niet van een of andere instelling.
Mijn oudste zuster, in het bezit van de tweede Goude medaillon in de familie, was zeer aangedaan toen ze dit las en is zelfs als een razende furry naar daar gereden om haar mening duidelijk te maken aan de VZW.
Zij had de ondersteuning van haar echtgenoot, bezitter van een bronze medaillon.
Maar ook erkend veteraan van gewapende missies voor de Belgische krijgsmacht.
Ook haar zonen, die haar vergezelden, zijn veteranen van dergelijke opdrachten.

Onze ouders en grootouders hebben deze toren betaald en hebben betaald om daar een Vlaamse Leeuw te zien hangen. Voor sommige zelfs hun overgrootouders
Elke minuut dat die daar niet hangt is een belediging aan deze mensen.

Deze toren staat er als teken dat Vlaanderen zijn strijd voor gelijkheid en gelijke rechten NOOIT zal opgeven. Zolang er over heel de wereld mensen onderdrukt en/of uitgebuit worden, zal Vlaanderen de strijd verder zetten.
De Vlaamse Leeuw op de IJzertoren is een teken naar iedereen die onderdrukt en/of uitgebuit word, dat hij/zij niet alleen staat in zijn strijd voor vrijheid en recht, maar op de steun van Vlaanderen kan rekenen.
Al moeten we daarvoor het uniform van een gehate natie aantrekken.

Citaat:
Blijkbaar hangt ze er al terug...
Ik hoop het voor hen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2014, 08:05   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vondt ik ook.
En als bezitter van een Goude Medaillon van de Ijzertoren heb ik daar ook direct aan VZW Ijzertoren mijn mening over gegeven.
Die Medaillon kreeg men als men financieel voldoende bijdroeg aan de aan de heropbouw van de nieuwe toren, toen de oude was opgeblazen.

Een bronze kreeg men toen met een bijdragen van 5000 Bfr, een zilver bij een schenking van meer dan 20.000Bfr en een goude was nog duurder.
Bij deze medaillons behoren ook tegels, tegels die in de toren hangen met de naam van de schenker.

Deze medaillon en tegels bewijzen dat de Ijzertoren eigendom is van het Vlaamse volk en niet van een of andere instelling.
Mijn oudste zuster, in het bezit van de tweede Goude medaillon in de familie, was zeer aangedaan toen ze dit las en is zelfs als een razende furry naar daar gereden om haar mening duidelijk te maken aan de VZW.
Zij had de ondersteuning van haar echtgenoot, bezitter van een bronze medaillon.
Maar ook erkend veteraan van gewapende missies voor de Belgische krijgsmacht.
Ook haar zonen, die haar vergezelden, zijn veteranen van dergelijke opdrachten.

Onze ouders en grootouders hebben deze toren betaald en hebben betaald om daar een Vlaamse Leeuw te zien hangen. Voor sommige zelfs hun overgrootouders
Elke minuut dat die daar niet hangt is een belediging aan deze mensen.

Deze toren staat er als teken dat Vlaanderen zijn strijd voor gelijkheid en gelijke rechten NOOIT zal opgeven. Zolang er over heel de wereld mensen onderdrukt en/of uitgebuit worden, zal Vlaanderen de strijd verder zetten.
De Vlaamse Leeuw op de IJzertoren is een teken naar iedereen die onderdrukt en/of uitgebuit word, dat hij/zij niet alleen staat in zijn strijd voor vrijheid en recht, maar op de steun van Vlaanderen kan rekenen.
Al moeten we daarvoor het uniform van een gehate natie aantrekken.

Ik hoop het voor hen.
Puik !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be